Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


mijn overzicht van september:
4500km gereisd, 10 landen gezien, 4x in het buitenland gesport: gezwommen in de Rijn, en een hotelgym met uitzicht op de Pyreneeën. En 2x gewoon de sportschool op gezocht.

Het goede nieuws is dat de fysio vandaag de behandeling van mijn frozen shoulder heeft afgesloten. Ik heb nog wat bewegingsbeperking maar dat komt vanzelf en anders heb ik er in het dagelijks leven geen last van. Bij krachttraining nog wel, ik kan geen squat met de barbel op mijn schouders ben mijn arm heeft nog minder kracht maar dat komt wel.

Helaas heeft hij me voor mijn knieklachten door verwezen naar de huisarts.

Nu nog even mijn kopje thee drinken en dan lekker slapen. Morgen weer naar de sportschool.

alhambra

alhambra

05-10-2024 om 09:02 Topicstarter

Goede opbrengsten van september zie ik hier langskomen. Top!

Ik had gisterenavond een feestje en daar een aantal ongezonde keuzes gemaakt. 

De dagen ervoor zijn wel heel goed gegaan dus dat scheelt.

Klinkt als een heerlijke maand, Ysendra. Wel balen dat je voor je knie verder moet gaan kijken.
En leuk dat je de hardloopliefde weer teruggevonden hebt , Ninoea! Ik vond het ook heel lekker, maar heb er helaas echt het lichaam niet voor.

Maandoverzicht september:
Stappen: 9.600 gemiddeld (is misschien wat hoger, want draag nooit een fitbit in de dojo en heb hem op vakantie ook niet iedere dag omgehad)
Jiu-jitsu: 8 uur
E-gym: 10x
Zwemmen: 9x
Yoga: 5x

Ies

Ies

05-10-2024 om 11:38

Ninoea schreef op 04-10-2024 om 20:24:

Gemiddeld 15.000 per dag is veel les. Jammer dat de flow wat weg is, maar wel goed om te lezen dat sommige dingen toch echt beter gaan.

Ik vind het ook best veel. Merk dat het me enorm goed doet dus hoop het wel vast te kunnen houden. 
Het liefste zou ik weer zo sterk worden dat ik zou kunnen hardlopen, vond dat vroeger zo heerlijk, mis het soms nog echt. 
Maar da’s met mijn klachten gewoon best onrealistisch haha. 
Ja, die flow die komt en die gaat..en dan moet je het toch meer van ingesleten gewoontes hebben. En verandering kost nu eenmaal veel tijd dus ik vind het wel prima zo.

Ysenda, jouw september klinkt wel heel goed! Hoop dat het meevalt met je knie. 

Die knie is dus echt een geval apart. Ik heb er voornamelijk last van in bed, als ik op mijn zij lig met gebogen knieën. 
Niet bij bewegen of sporten.
Het is een drukpijn en geen beweegpijn. De fysio krijgt 'm ook alleen geprovoceerd als hij op dat specifieke punt drukt. Het is dus geen mechanisch probleem waar een fysio iets mee kan.

Ik kan over 2 weken terecht bij de huisarts.  Praktijk is volgende week dicht en hiervoor hoef ik niet naar de vervanger want ik heb het al een paar jaar en het is verder stabiel qua pijn. Maar als ik zonder pijn kam zou dat fijn zijn. Het belemmerd me gelukkig verder niet.

Ysenda schreef op 05-10-2024 om 12:49:

Die knie is dus echt een geval apart. Ik heb er voornamelijk last van in bed, als ik op mijn zij lig met gebogen knieën.
Niet bij bewegen of sporten.
Het is een drukpijn en geen beweegpijn. De fysio krijgt 'm ook alleen geprovoceerd als hij op dat specifieke punt drukt. Het is dus geen mechanisch probleem waar een fysio iets mee kan.

Ik kan over 2 weken terecht bij de huisarts. Praktijk is volgende week dicht en hiervoor hoef ik niet naar de vervanger want ik heb het al een paar jaar en het is verder stabiel qua pijn. Maar als ik zonder pijn kam zou dat fijn zijn. Het belemmerd me gelukkig verder niet.

Ik had dat ook, lig bijna altijd op mijn zij te slapen en heb een knie kussen gekocht. Daardoor bijna geen pijn meer 

Friezinnetje schreef op 05-10-2024 om 13:26:

[..]

Ik had dat ook, lig bijna altijd op mijn zij te slapen en heb een knie kussen gekocht. Daardoor bijna geen pijn meer

Ga ik dan ook eens naar kijken, want nu schuif ik er idd ook een kussen onder.

Het weekend was erg gezellig, maar niet zo gezond. Vijf verjaardagen afgelopen, dus veel zitten en heel veel verleidingen. Ik heb daar nog geen goede weg voor mezelf in gevonden, dus heb veel ongezonde dingen weggewerkt. 

MissDalhousie schreef op 05-10-2024 om 09:15:

Klinkt als een heerlijke maand, Ysendra. Wel balen dat je voor je knie verder moet gaan kijken.
En leuk dat je de hardloopliefde weer teruggevonden hebt , Ninoea! Ik vond het ook heel lekker, maar heb er helaas echt het lichaam niet voor.

Maandoverzicht september:
Stappen: 9.600 gemiddeld (is misschien wat hoger, want draag nooit een fitbit in de dojo en heb hem op vakantie ook niet iedere dag omgehad)
Jiu-jitsu: 8 uur
E-gym: 10x
Zwemmen: 9x
Yoga: 5x

Ik zie steeds maandoverzichten, leuk om dat zo bij te houden. Enige dat ik bijhoud is mijn slaap (7,5 uur gemiddeld geslapen, yay). Ik zou het echt niet meer weten. Doe je Brazilian of Japanse jiujitsu?

Vanmorgen lekker begonnen na een goed weekend.
Vrijdag een verjaardag in het theater, ik heb 1 stukje cake genomen.
Zaterdag veel gefietst maar vooral het oliebollenseizoen nog niet geopend. Alle kramen zijn nu wel weer open. Maar als je om half 9 nog voor je ontbijt langs een oliebollenkraam rijdt dan staat de geur me toch echt tegen. 
Zondag lekker gewandeld als voorbereiding op mijn wandelweekend, nog een keer dezelfde verjaardag als vrijdag mogen vieren met een gezellige lunch, ook daar goede keuzes gemaakt. En toen ik gisteravond enorme trek in koekjes kreeg, bedacht dat een peer en een kop thee in bed een veel betere keuze zou zijn.

Vanmorgen ben ik naar de sportschool geweest en mijn lange programma gedraaid, dus ook het stukje dat ik maar 1x per week hoef te doen. 
En nu dan lekker werken tot een uur of 7, dat is echt een voordeel van mijn werk, ik kan tot op grote hoogte zelf bepalen op welke tijdstippen ik werk en ook waar ik werk als mijn agenda maar klopt. En omdat zoon pas om 11 uur thuis is vanavond, (school, werk, sporten) hoef ik ook niet zo vroeg thuis te zijn. 

Eens kijken of ik weer zo'n goede week kan krijgen als afgelopen week.

ToetieToover schreef op 07-10-2024 om 08:12:

[..]

Ik zie steeds maandoverzichten, leuk om dat zo bij te houden. Enige dat ik bijhoud is mijn slaap (7,5 uur gemiddeld geslapen, yay). Ik zou het echt niet meer weten. Doe je Brazilian of Japanse jiujitsu?

Japanse, bij een heel traditionele leraar. En jij?

Vandaag e-gym en hatha-yoga gedaan. Stappen ruim boven de 10.000. Eten ging moeizaam. De hele tijd trek in zoet. En mentaal veel strijd, want 'het hele weekend al losgegaan, dan kan vandaag er ook nog wel bij'. Pas bij de yoga vanavond werd mijn hoofd weer rustig.

Friezinnetje schreef op 01-10-2024 om 20:13:

ik heb een datum voor mijn operatie: 30 oktober. Vanaf volgende week moet ik op pre-dieet en dan gaan we er voor.

Spannend!!! Nog een paar weekjes! 

Ysenda schreef op 05-10-2024 om 13:45:

[..]

Ga ik dan ook eens naar kijken, want nu schuif ik er idd ook een kussen onder.

Heb ik ook gehad idd. Hele rare pijn. Kniekussen idd ook een tijdje gehad maar sliep er slechter door omdat ik dat ding steeds mee moet draaien. 

Dorestad, hoe ga je nu op je rust? 
Ik ben ziek geweest. Energie is momenteel ook erg laag. Moet echt weer op mijn voedsel gaan letten want daar loopt de klad door de weinige energie ook in. Vorige week eerder moeten stoppen bij fysiofit omdat het op was. 

Momenteel in de trein naar Utrecht. Zat om half 6 al in de bus. Slecht geslapen ook. 
Als jullie EenVandaag gezien hebben van gisteravond dan weten jullie ook waarom ik onderweg ben: rechtszaak tegen Ba yer. Vanavond zal ik wel kapot zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.