Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ik ben dinsdag weer begonnen met werken na de vakantie( meteen druk en irritaties ) , daarna ook meteen door naar de sportschool en vanmorgen ook al geweest. Wilde eigenlijk Egym weer eens doen maar was mijn bandje vergeten om in te loggen. Dus heb 10 minuten gefietst, 10 geroeid en 20 gewandeld en was met een omweg naar de sportschool gewandeld. Straks vanmiddag en vanavond werken en moest gisteren ook al langer dus stappen zet ik wel genoeg. Morgen een vrije dag, kapster, fysio en bloed doneren en zaterdag werken. Wil zondag weer gaan sporten want maandag komt het er door werk niet van. We zijn ook van plan even een paar weken alcoholvrij te gaan doen. Qua eten gaat het redelijk, nu de weegschaal nog. En de pijn in mijn heup, dat schiet ook nog niet zo op.

alhambra

alhambra

03-10-2024 om 20:43 Topicstarter

Ninoea schreef op 03-10-2024 om 11:28:

[..]

Bewustwording is echt stap 1. Dan kun je strategieën bedenken die voor jou werken. Een goed boek is ook zo fijn. Wat lees je nu?

Ja gisteren een goede avond gehad hierdoor. Ik lees Een onmogelijk leven van Matt Heig. Ik vlieg er doorheen.

Ninoea schreef op 03-10-2024 om 11:11:

[..]

Wat voor training heb je gegeven? Doe je dat vaker? Hopelijk zijn je klachten snel over.

Gewoon training bij de teamsport van onze kinderen . Op deze leeftijd kan ik dat nog wel, al speel ik zelf een andere teamsport. 

alhambra

alhambra

03-10-2024 om 23:14 Topicstarter

Net klaar met nog wat uurtjes werken vanavond. Eigenlijk wil ik nu een biertje en wat chips maar ik ga het NIET doen!

Gelijk naar bed lukt niet want ik moet even afschakelen. Maar dus zonder snaai.

alhambra schreef op 03-10-2024 om 20:43:

[..]

Ja gisteren een goede avond gehad hierdoor. Ik lees Een onmogelijk leven van Matt Heig. Ik vlieg er doorheen.

Leuk, die ligt hier ook op de te-lezen-stapel. Zin in! En hou vol, naar bed zonder snaai, je kunt het!

Vandaag een prima beweegdag gehad. De 10.000 stappen tijdens mijn werkdag al gehaald en vanavond twee uur zelf getraind in de dojo. Eten ging weer met vallen en opstaan. Ik heb de hele week al moeite om een goed ontbijt en een complete lunch naar binnen te werken en krijg dan op de meest irritante momenten alsnog trek. 

alhambra

alhambra

04-10-2024 om 07:13 Topicstarter

Het is gelukt  helaas wel een korte nacht was om 06:30 klaarwakker 

alhambra schreef op 04-10-2024 om 07:13:

Het is gelukt helaas wel een korte nacht was om 06:30 klaarwakker

Dat is toch niet zo vroeg? Of voor jouw ritme wel? 

Ik had net een hardlooptraining. Weer veel theorie, meerdere oefeningen om ‘goed’ te lopen. Was heel helpend. Ik maak te lange passen en land daardoor vrij hard wat belastend is voor mijn heupen en daar heb ik idd ook wel last van. Continu achteraan gelopen en kortere passen gemaakt en dat geeft idd een heel andere belasting.
Gisterenavond had mijn zoon boterkoek gebakken bij de zorgboerderij. Daar heb ik twee stukjes van gegeten. Heerlijk!
Nu eerst naar de tandarts (daar heb ik vrees voor, niet vanwege klachten maar gewoon omdat ik het altijd stressvol vind) en daarna gezellig met een vriendin lunchen en wandelen.

had heel bericht getikt en per ongeluk weggegooid.  Later meer. Straks GON injectie achterhoofd.  

alhambra

alhambra

04-10-2024 om 11:55 Topicstarter

Ninoea schreef op 04-10-2024 om 10:40:

[..]

Dat is toch niet zo vroeg? Of voor jouw ritme wel?

Nou wel als ik er pas om 0:00 in lig. Mijn man had de ochtendspits gedaan vanochtend als ik nog even had willen blijven liggen. Gelukkig voel ik me verder wel goed.

Fijne middag!

alhambra

alhambra

04-10-2024 om 11:55 Topicstarter

Dorestad schreef op 04-10-2024 om 11:12:

had heel bericht getikt en per ongeluk weggegooid. Later meer. Straks GON injectie achterhoofd.

Aargh!

Ies

Ies

04-10-2024 om 18:28

Ik schrijf niet meer mee hier merk ik, te druk maar de focus is er ook weer even af. Wil ik wel weer vinden en hier mee schrijven helpt meestal wel! 
Teveel buiten de deur gegeten weer misschien, thuis eet ik, hoewel heel eenvoudig, toch veel gezonder. En weer vaker alcohol merk ik, dat helpt ook vast niet mee. In ieder geval ben ik ‘die flow’ wel weer een beetje kwijt. We gaan deze week nog een paar dagen weg. Veel beweging gepland maar qua eten zal het vast wat minder zijn. Daarna wil ik weer beter aan de bak, ook weer flink minderen met alcohol. 
Sommige ‘goede gewoontes’ zijn wel al beter ingebakken trouwens dus al met al ben ik niet heel ontevreden. Snoepen doe ik nog steeds niet, al valt me dat soms nu wel zwaar. Snoepen is voor mij bijna alles dat nauwelijks voedt maar wel vult en/ of lekker is, al zou je daar alcohol ook onder kunnen scharen misschien. En bij het buiten de deur eten valt het niet helemaal te vermijden vaak. (Ligt natuurlijk ook aan prijsklasse van eetgelegenheid) 
Mijn beweegpatroon is nog een enorm rommeltje maar ik beweeg nog steeds meer dan afgelopen jaren dus voor mij nu (in deze drukte) helemaal ok. In september gemiddeld 15.000 stappen pd, dat hoop ik voor nu even vast te houden. 
Ik pik hier en daar wat tijd weg om voor mezelf iets te doen zoals bewegen. Dat blijkt voor mij toch wel heel moeilijk dus ik ben erg blij met die kleine stapjes. 
Het is teveel nu om op iedereen te reageren maar ik lees jullie ook, succes iedereen! 

Gemiddeld 15.000 per dag is veel les. Jammer dat de flow wat weg is, maar wel goed om te lezen dat sommige dingen toch echt beter gaan.  

Vanochtend mijn rondjes e-gym gedaan en daarna een lange, lange vergaderdag. Daardoor niet eens in de buurt van 10.000 stappen gekomen, maar goed, ik ga echt niet nu in het donker nog naar buiten om die stappen af te vinken. Net wat yin-yoga gedaan en nu lekker onder een dekentje Only Murders in the Building kijken. Zit twee peren te schillen, dat is mijn snaai voor vanavond.

@Dorestad Is het goed gegaan met je injectie? En hoe gaat het met je blessure?

Het hardlopen ging vanochtend lekker. De tips hebben me geholpen. De bootcamp voor zondag heb ik afgezegd. Even een dag extra rust. Ik heb afgelopen week te vol gezet met sporten en zondag heb ik ook een dag gepland met vriendinnen achter de naaimachine en daar wil ik van het begin tot het eind bij zijn. 
Ik had nog niet teruggekeken op september: 

Gemiddeld aantal kcal: 756
Gemiddeld aantal stappen: 9883 deze maand de 10.000 net niet behaald. 
Fietsafstand in km in sept: 302 km 
Wandelafstand in km in sept: 69 km 
Aantal keer bootcamp : 13 x 1 uur 
Hardloopclinic : 1 x 1 uur
7 minuten workout : 5x 
Hardlopen 4 x in totaal 10 km 
Aquapower : 1 x 45 min 

in sept ben ik ziek geweest waardoor ik minder heb kunnen trainen en minder fit was. Leerpunt is ervaren dat ik én kan doorgaan met sporten en soms ook pauze kan houden en het dan weer kan oppakken. Iets minder vanuit moeten; iets meer vanuit goed voelen. En hardlopen is dope .. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.