Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Goed dat je er wat van zei; al snap ik goed je fantasieën dat je het allemaal nog wat scherper had verwoord. Stelletje eikels. Al dat commentaar ook altijd. 

alhambra

alhambra

26-09-2024 om 20:41 Topicstarter

Nou zeg, wat een rare lui. Enige troost is dat zij hun hele leven aan zichzelf en hun rotkarakter vastzitten.

alhambra schreef op 26-09-2024 om 20:41:

Nou zeg, wat een rare lui. Enige troost is dat zij hun hele leven aan zichzelf en hun rotkarakter vastzitten.

zoiets heb ik wel eens tegen iemand gezegd: Liever zo dik, dan zo'n kutkarakter als jou. 

wat een rotomerking inderdaad zeg 

MissDallhousie,  wat een misplaatste opmerking. 
Maar daarnaast: houden die 2 fitte mensen met wie jij op pad bent wel rekening met jouw conditie of pas jij je volledig aan? Het moet voor iedereen toch prettig zijn. 

Hier een groenten verwerk dag.  En daardoor bijna niet bewogen. Ik heb wel veel yoga praktijken benaderd.  Het is enorm populair.  In mijn omgeving zijn er wachtlijsten voor de yin yoga.  Ik sta dus op wachtlijsten maar ik mag volgende week 1x een les volgen omdat er iemand met vakantie was.  

Ik was gisteren bij een vriend in Den Haag op bezoek. Het was supergezellig!
Heb  alleen ook zo’n vier uur in de auto gezeten en bij hem ook veel gezeten want hij is niet fit door gezondsheidsproblemen. Ik had wat dat betreft dus een heel inactieve dag en juist wat meer gesnoept. 

Vanochtend heb ik mijn eerste hardlooptraining. Daar moet ik eerst op de fiets naartoe. Dat is zo’n 4,5 km rijden. Na de training moet ik snel naar huis, douchen en weer op pad naar mijn vader voor wat hulp bij het een en ander. Daar ga ik ook weer op de fiets heen dus zo blijf ik dan wel in beweging.

ik was blij op de weegschaal, sinds aug ben ik 1,5 kilo kwijt. totaal sinds febr 8,5 kilo. 

alhambra

alhambra

27-09-2024 om 08:49 Topicstarter

Gisterenavond wat zoute sticks en wat slokken bier genomen na 3 avonden alleen iets kleins bij de thee. Te weinig bewogen want lange werkdag en 's avonds aan de beurt voor de avondshift.

Vanmiddag ga ik wandelen als de regen acceptabel is en vanavond weer rustig aan qua eten.

Ik dronk de laatste tijd weer bijna dagelijks 1 glas alcohol. Dat is volgens mij wat mij over. het randje duwt naar gewichtstoename. Ik dacht onterecht dat het wel weer zou kunnen. Nu sinds zaterdag alleen dus gisteren wat genomen. 

Ik ben voor mijn gevoel steeds bijna bij duurzame veranderingen aan mijn eetpatroon maar schiet steeds weer wat terug.

alhambra

alhambra

27-09-2024 om 08:51 Topicstarter

Ninoea schreef op 27-09-2024 om 06:43:

Ik was gisteren bij een vriend in Den Haag op bezoek. Het was supergezellig!
Heb alleen ook zo’n vier uur in de auto gezeten en bij hem ook veel gezeten want hij is niet fit door gezondsheidsproblemen. Ik had wat dat betreft dus een heel inactieve dag en juist wat meer gesnoept.

Vanochtend heb ik mijn eerste hardlooptraining. Daar moet ik eerst op de fiets naartoe. Dat is zo’n 4,5 km rijden. Na de training moet ik snel naar huis, douchen en weer op pad naar mijn vader voor wat hulp bij het een en ander. Daar ga ik ook weer op de fiets heen dus zo blijf ik dan wel in beweging.

Soms heb je van die dagen dat het er niet van komt, dat is nu eenmaal zo. De dagen erna heb je wel weer genoeg beweging dus dus die ene dag kan dan prima.

vandaag de dag begonnen met 20 minuten lichtbril, maand eerder dan vorig jaar. Daarna bootcamp gedaan. Wat viel me dat zwaar.  Maar wat voelt het nu,  zittend aan de koffie,  heerlijk dat ik ben geweest.

alhambra

alhambra

27-09-2024 om 11:42 Topicstarter

Dorestad schreef op 27-09-2024 om 11:09:

vandaag de dag begonnen met 20 minuten lichtbril, maand eerder dan vorig jaar. Daarna bootcamp gedaan. Wat viel me dat zwaar. Maar wat voelt het nu, zittend aan de koffie, heerlijk dat ik ben geweest.

Je bent een topper dat je toch gegaan bent! Chapeau!

Lekker hè, dat gevoel na het sporten 🥰

alhambra schreef op 27-09-2024 om 08:49:

Gisterenavond wat zoute sticks en wat slokken bier genomen na 3 avonden alleen iets kleins bij de thee. Te weinig bewogen want lange werkdag en 's avonds aan de beurt voor de avondshift.

Vanmiddag ga ik wandelen als de regen acceptabel is en vanavond weer rustig aan qua eten.

Ik dronk de laatste tijd weer bijna dagelijks 1 glas alcohol. Dat is volgens mij wat mij over. het randje duwt naar gewichtstoename. Ik dacht onterecht dat het wel weer zou kunnen. Nu sinds zaterdag alleen dus gisteren wat genomen.

Ik ben voor mijn gevoel steeds bijna bij duurzame veranderingen aan mijn eetpatroon maar schiet steeds weer wat terug.

Het is niet dat ene glas alcohol, het is het totaal, dat weet je zelf ook wel, want bij die alcohol ook de zoutjes, misschien dat blokje kaas etc.

Wij hebben hier nu weer de regel ingesteld dat er alleen bij de vrijdag boodschappen 1 klein zakje zoutjes mee komt. Die is dan voor 3 personen. 
Alcohol komt er hier alleen nog voor feestjes, en die geven we niet want we zijn nogal introvert, dus als dat 1x per jaar is is het veel. Ook zoon en vriendin zijn helemaal gestopt met het drinken van alcohol want ook 1 glas is ongezond. 

Waar het bij mij mis gaat momenteel is op mijn werk. Allerlei collega's sturen gewoon pakketten met koekjes en andere lokale lekkernijen op. Dus dan komt er weer een pakket uit Polen, Italie of Spanje. Verder zijn er door een reorganisatie veel afscheidsfeestjes. 

Wat mij dan weer wel helpt is meal-planning, en dan ontbijt, lunch, diner en ook alle tussendoortjes. Dus dat afgewogen portie zoutjes staat gewoon in de planning, net als 1 of 2 koekjes per week. Me er volledig aan houden is nog mijn zwakke punt. Maar gaat nu al de hele week heel goed. 

dat is ook wat ik straks wil gaan doen, en nu ook al wat doe. Alles klaarzetten, voorbereiden, wat niet mag, niet in huis halen, en zo nu en dan wel iets mogen wat eigenlijk niet gezond is. Heb op pinterest al allemaal ideeën klaar staan, zodat ik ook wat variatie heb. Ik moet straks veel eiwitten eten, en minder khd. Daar moet ik goed op gaan letten, en soms wat voorbereiden. 

alhambra

alhambra

27-09-2024 om 13:10 Topicstarter

Ysenda schreef op 27-09-2024 om 12:29:

[..]

Het is niet dat ene glas alcohol, het is het totaal, dat weet je zelf ook wel, want bij die alcohol ook de zoutjes, misschien dat blokje kaas etc.

Wij hebben hier nu weer de regel ingesteld dat er alleen bij de vrijdag boodschappen 1 klein zakje zoutjes mee komt. Die is dan voor 3 personen.
Alcohol komt er hier alleen nog voor feestjes, en die geven we niet want we zijn nogal introvert, dus als dat 1x per jaar is is het veel. Ook zoon en vriendin zijn helemaal gestopt met het drinken van alcohol want ook 1 glas is ongezond.

Waar het bij mij mis gaat momenteel is op mijn werk. Allerlei collega's sturen gewoon pakketten met koekjes en andere lokale lekkernijen op. Dus dan komt er weer een pakket uit Polen, Italie of Spanje. Verder zijn er door een reorganisatie veel afscheidsfeestjes.

Wat mij dan weer wel helpt is meal-planning, en dan ontbijt, lunch, diner en ook alle tussendoortjes. Dus dat afgewogen portie zoutjes staat gewoon in de planning, net als 1 of 2 koekjes per week. Me er volledig aan houden is nog mijn zwakke punt. Maar gaat nu al de hele week heel goed.

Ja precies het is vaak én én.

Die pakketten lijken me ook lastig want je kiest er zelf niet voor en je wilt het ook niet weggooien.

Top dat het de hele week heel goed gaat.

Wandelen gaat hem hier niet worden. Ook niet met plu vanwege de wind. Roeien gaat niet want bij man's thuiswerkplek en vanavond ben ik weg.

Ik ga maar wat opruimen en schoonmaken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.