Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ik had ook een slechte nacht. Ik was uit eten met onze jongste en mijn man. Ze wilde al héél lang een keertje alleen met papa en mama naar een restaurant (en niet met de broers en zus erbij) en dat kon nu eindelijk eens een keertje. Ik heb heerlijk gegeten, maar wel meer dan anders en natuurlijk ook wat minder gezond. En daar had ik met slapen dus last van. Mijn buik voelde vol. Ik werd midden in de nacht wakker en kon pas na heel lange tijd, tegen de ochtend, de slaap weer vatten en toen moest ik alweer naar bootcamp. Tijdens het hardlopen schoot er kramp in mijn linker kuit. Hij bleef er niet inzitten, maar het is wel wat stijver. Voorzichtig mee zijn dus. Ik denk dat dat hardlopen buiten wat ik gisteren weer deed niet zo slim is. Ik denk dat ik daarmee echt even moet wachten tot de cursus. 

en toen ik naar mijn hostel liep kwam ik langs een sportschool van mijn keten en omdat het goot en de stad bekijken niet echt fijn is dan heb ik mijn sportspullen uit mijn rugzak geplukt en ben lekker gaan sporten tot ik mijn kamer in mocht.

Dat is win-win Ysenda, geen loze wachttijd zo en nog fitter ook!

Dat is inderdaad heel handig en nuttig. Heb je ook fijn getraind? 

Ninoea schreef op 08-09-2024 om 19:17:

Dat is inderdaad heel handig en nuttig. Heb je ook fijn getraind?

Kon beter want slecht geslapen en ik zat al om 7 uur in de bus waardoor ik gewoon moe was.

Maar het was wel fijn. En ik was niet eens de enige Nederlander. 

Ies

Ies

08-09-2024 om 20:26

Hier teveel gedaan of teveel verkeerde bewegingen gemaakt, is me niet duidelijk. Maar oude chronische klachten die redelijk onder controle leken spelen nu weer enorm op. Vooral mijn rug voelt echt niet fijn.
Voel me minstens 85 nu en ben ook wel wat bezorgd: heb hier lang best heftig last van gehad en nu toch wat bang dat dat weer gaat spelen.
En baal gewoon ook, want echt gekke dingen heb ik voor mijn gevoel niet gedaan afgelopen dagen. Wat gewandeld (niet langer dan een uur aan een stuk) wat gefietst, wat gezwommen. Wel redelijk wat in huis en tuin gedaan, denk dat dat laatste de boosdoener is.

alhambra

alhambra

09-09-2024 om 09:28 Topicstarter

Wat rot Ies! Geen gekke dingen gedaan en toch die klachten. Doe vandaag rustig aan om het niet verder te belasten. Misschien alleen even wandelen en wat cat-cowyogaposes,  dat schijnt te helpen tegen rugklachten. 

Ik voel me niet lekker. Ik heb iets onder de leden. Heb al extra vitamine c en een paracetamol op. Ik zou vandaag ook krachtbootcamp doen maar heb die training afgezegd. Ik ga vandaag vroeg onder de wol. 
Veel zorgafspraken vandaag en ook veel afstemming. 

alhambra

alhambra

09-09-2024 om 12:48 Topicstarter

Sterkte Ninoea!

Ninoea,  sterkte en beterschap.  Misschien voor je kuit ook wel even beter dat die wat rust krijgt.
Ies,  ook sterkte.
Sinds afgelopen zaterdag op vakantieadres.  Wat een heerlijke plek,  ik zie vanuit de kamer de Lemelerberg,  nu nog lichtpaars van de bijna uitgebloeide heide.  Zaterdag een ommetje van 7 km.  Even weer wennen,  wat hoogteverschil.  Gisteren 40 km gefietst.  Hiervan de eerste 32 km de trapondersteuning uit gehad maar de laatste 8 km was ik lichtelijk versleten met de fikse wind en toch het glooiende hier.  Ik was gevloerd.  Na zittend powernapje van 20 min,  douchen,  eten weer zover opgeknapt dat ik nog 5 km gelopen heb.
Vandaag was het heerlijk wandelweer.  Lemelerberg,  Archemerberg,  Regge: we hebben 18 km gelopen vandaag. 
Ik voel absoluut mijn achterwerk nog van gisteren.  Volgens mijn kind (5×per week 48 km per dag op de fiets) moet ik meer oefenen met fietsen. 

Vandaag ruim 26000 stappen gedaan. Berg op, berg af bij 25+°.
Ter compensatie zit ik morgen in een trein.

Gisteren deed ik geen bal doordat ik me niet lekker voelde en zoveel zorgafspraken had. Ik ben vroeg naar bed gegaan en heb echt zo’n koortsnacht gehad met veel zweten, hoofdpijn en gekke warrige dromen. Hoofdpijn heb ik nog steeds en ben ook slap. Heb wel gewoon trek. Het is vooral keelpijn, wat pijn in de oren door de druk daarop vanuit de keel en wat hoofdpijn en dus verhoging. En dus zo’n slap gevoel. Mijn kinderen gaan morgen op schoolkamp en er moet nog van 1 de spullen gepakt worden. Huis moet nog aan kant en vanavond is de sport run van de kinderen en van twee scholen een ouderavond. Kortom drukte. Morgenochtend staat bootcamp gepland. Ik weet nog niet of ik die doe. Ik denk eigenlijk van niet. 

Ik was uit eten met man en vrienden want we gaan vandaag op vakantie. Loop sinds half 4 vannacht of zo alleen de hele tijd naar de wc. Zo'n buikkrampen. Hopelijk is dat snel over want geen pretje.
Ik meld me over 2 weken weer.

en ik ben maar begonnen bij de sportschool. Andere locatie, deze heeft wel squat racks en een hipthrust platform. Heel erg fijn.
En dan straks douchen, spullen inpakken en de trein in. 

vanochtend vroeg al gesport. Ga sinds een maand vier keer in de week. Doe dan twee dagen bovenlichaam, 1 dag rust, twee dagen onderlichaam. Coach bij de sportschool heeft een heel schema gemaakt. Het is geen personal training maar de sportschool is klein dus altijd veel persoonlijke aandacht. Tienduizend stappen per dag haal ik altijd wel en verder doe ik zoveel mogelijk op de fiets. 
ben nu 10 kilo kwijt. Het afvallen gaat niet snel meer maar wel spieropbouw en ik merk het aan de centimeters. Volgend jaar juni word ik 50 en mijn doel is om dan fit te zijn, nog 10 kilo kwijt en als het kan wat strakker. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.