Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ies

Ies

10-09-2024 om 11:11

alhambra schreef op 09-09-2024 om 09:28:

Wat rot Ies! Geen gekke dingen gedaan en toch die klachten. Doe vandaag rustig aan om het niet verder te belasten. Misschien alleen even wandelen en wat cat-cowyogaposes, dat schijnt te helpen tegen rugklachten.

Dank je Alhambra! 
Ik ‘weet’ dat ergens  wel, maar doe het toch niet. Die yoga oefeningen gisteren wel even gedaan nadat ik je bericht had gelezen en wil ze blijven doen. Is sowieso wel wat dat al zo lang op m’n lijstje staat om te doen (een beetje yoga) maar ik krijg het niet goed ingepland. 
Rustig aandoen zou beter zijn maar ik heb het erg druk momenteel. 
Ik had nog flink pijn maar wel al iets minder. 
Ninoea en Dolfje, beterschap! 

alhambra

alhambra

10-09-2024 om 14:04 Topicstarter

Ies schreef op 10-09-2024 om 11:11:

[..]

Dank je Alhambra!
Ik ‘weet’ dat ergens wel, maar doe het toch niet. Die yoga oefeningen gisteren wel even gedaan nadat ik je bericht had gelezen en wil ze blijven doen. Is sowieso wel wat dat al zo lang op m’n lijstje staat om te doen (een beetje yoga) maar ik krijg het niet goed ingepland.
Rustig aandoen zou beter zijn maar ik heb het erg druk momenteel.
Ik had nog flink pijn maar wel al iets minder.
Ninoea en Dolfje, beterschap!

Fijn dat je er iets aan gehad hebt!

Mijn lunchwandeling was vandaag weinig inspirerend; grijs, winderig en miezerig. Ben wel blij met de beweging.

Bootcamp morgenochtend en ouderavond zijn afgezegd. Voel me de hele dag al een slappe vaatdoek. Heb wat boodschappen gedaan met de auto en wat wassen gedraaid en wat praktische zaken geregeld. 
Amper gelopen, amper actieve kcal. Wel gewoon goed gegeten. Vanavond vroeg naar bed. Morgen gaat het hopelijk beter. 

Dolfje,  beterschap.  En een fijne vakantie gewenst.  Ies,  gelukkig gaat het iets beter.  Ninoea,  jij ook beterschap.  Je lijkt het fiks te pakken te hebben.  

We hadden vandaag puik droog wandelweer.  Blote benen,  vest aan, lopen maar. Lemelerberg,  Archemerberg,  langs de Regge. Klinkt als gisteren maar was voor 95% andere route.  
16 km gelopen.  

MissBobby schreef op 10-09-2024 om 09:04:

vanochtend vroeg al gesport. Ga sinds een maand vier keer in de week. Doe dan twee dagen bovenlichaam, 1 dag rust, twee dagen onderlichaam. Coach bij de sportschool heeft een heel schema gemaakt. Het is geen personal training maar de sportschool is klein dus altijd veel persoonlijke aandacht. Tienduizend stappen per dag haal ik altijd wel en verder doe ik zoveel mogelijk op de fiets.
ben nu 10 kilo kwijt. Het afvallen gaat niet snel meer maar wel spieropbouw en ik merk het aan de centimeters. Volgend jaar juni word ik 50 en mijn doel is om dan fit te zijn, nog 10 kilo kwijt en als het kan wat strakker.

Pittig zeg, 4x per week. Wat knap van je! Ook daarnaast nog die stappen en veel fietsen, wat ben je goed bezig. Tof dat je het ook goed merkt in de centimeters.

Ik heb vandaag thuis gesport met een work-out video. Mijn sportabonnement is verlopen en ik twijfel of ik ga verlengen of dat ik voor een andere sportschool ga. Mijn oude sportschoolabonnement kostte 55 euro per maand en dat vind ik toch wel erg veel geld. Ik kan ook kiezen voor een andere sportschool van 30 euro per maand en hou dan 25 euro per maand over om desnoods een potje voor een paar PT sessies van te boeken (of gewoon andere leuke dingen te doen).. 

Ninoea goed dat je wat zaken hebt afgezegd. Het klinkt wel een beetje alsof rust en slaap nu meer nodig is. Hopelijk knap je snel op.

Ik heb maandag een nieuw schema gekregen in de sportschool. En jeetje wat heb ik een spierpijn zeg! Begon eigenlijk gelijk al. En ik kan deze week maar 1 keer dus denk dat ik volgende week het zelfde probleem heb.

alhambra

alhambra

11-09-2024 om 08:19 Topicstarter

De natte weersvoorspelling van vandaag is doorgeschoven zag ik. Ik baalde gisterenochtend maar ik zie nu dat ik waarschijnlijk toch met droog weer mijn lunchwandeling kan maken!

Vanmorgen 7km gefietst waarvan een deel tegen de wind in. Voelde als een prima workout.

alhambra

alhambra

11-09-2024 om 14:09 Topicstarter

Beterschap voor de zieken!

Ies

Ies

11-09-2024 om 19:43

Hier een flinke workout vandaag, heel veel gepoetst en opgeruimd. 
Niet goed voor mijn klachten, wel voor mijn huis en mijn tuin. 
Was hard nodig. Nadeel is wel dat je steeds meer klussen ziet dan. Die waren er natuurlijk al, maar wegkijken (want zo druk en al jaren fikse klachten etc) lukte goed uiteindelijk. 
Eten en drinken moet weer even gereset. Merk dat ik weer makkelijk aan het worden ben nu ik geregeld buiten de deur eet etc. Pak weer makkelijker alcohol, chocolade etc. Morgen weer op rechte pad! 

Hallo allemaal, vandaag dag 2 van de vakantie.
Gisteren hier aangekomen en zitten borrelen met de vrienden.
Vanmorgen hebben man en ik eerst een half uurtje gewandeld nog voor het ontbijt.
Daarna gezwommen en heb ik wat baantjes getrokken en daarna op de crosstrainer en loopband geweest. En nog best wat stappen gezet.
Dus qua beweging zit het vandaag wel goed.
Maar goed ik eet ook veel meer dan normaal want zoveel lekkers bij het buffet. Probeer wel een beetje maat te houden en ik prop me niet helemaal vol.

ik heb een coronatest gedaan en de uitslag was positief. Dat verklaart. Gisteren ook weer weinig gedaan. Moe, wel beter dan eergisteren maar ook wel snotterig. Met eten hebben we makkelijk gedaan. Onze jongste twee zijn gisterenochtend op schoolkamp gegaan. Onze oudste is bij de logeervoorziening dus we zijn alleen thuis met onze oudste zoon. Hij nam gisteren een opwarmmaaltijd met spaghetti, mijn man eentje met nasi en babi pangan en ik nam een stoommaaltijd van de ah met kipfilet, sperziebonen en aardappelen. Volgens het etiket een keuze A. Ik moet zeggen dat die me heel goed smaakte. Voelde ook goed om toch iets gezonds te eten, maar wel echt supermakkelijk. 
Ik voel me vandaag beter dan gisteren maar niet fit. Ik geef me er maar wat aan over en ben series aan het bingen. Bewegen en huishouden komt wel weer. 

Ninoea schreef op 12-09-2024 om 08:57:

ik heb een coronatest gedaan en de uitslag was positief. Dat verklaart. Gisteren ook weer weinig gedaan. Moe, wel beter dan eergisteren maar ook wel snotterig. Met eten hebben we makkelijk gedaan. Onze jongste twee zijn gisterenochtend op schoolkamp gegaan. Onze oudste is bij de logeervoorziening dus we zijn alleen thuis met onze oudste zoon. Hij nam gisteren een opwarmmaaltijd met spaghetti, mijn man eentje met nasi en babi pangan en ik nam een stoommaaltijd van de ah met kipfilet, sperziebonen en aardappelen. Volgens het etiket een keuze A. Ik moet zeggen dat die me heel goed smaakte. Voelde ook goed om toch iets gezonds te eten, maar wel echt supermakkelijk.
Ik voel me vandaag beter dan gisteren maar niet fit. Ik geef me er maar wat aan over en ben series aan het bingen. Bewegen en huishouden komt wel weer.

Je weet dat die A niet betekend dat het gezond is maar een gezonde keuze binnen die productgroep. Snoep en koek kan ook een A hebben is het nog niet gezond.

Ja dat weet ik. In dit geval was het echt behoorlijk oké. 200 gr groente. Mager wit vlees. Niet teveel zout, geen sausjes etc. 

😉

ik vind die maaltijden van ah ook altijd erg lekker.  Al bereid ik ze gewoon in een pan want we hebben geen magnetron.
Beterschap trouwens, en rustig aan doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.