Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Tip voor de mede sportliefhebbers die graag bij Decathlon komen . Je kan punten krijgen voor sportactiviteiten en daarmee sparen voor cadeaubonnen.

Ik ben vandaag lid geworden van een andere sportschool. Mijn oude abonnement was afgelopen en deze sportschool is 20 euro goedkoper per maand. Ik ben er vandaag voor proef geweest en het beviel goed, dus vanaf morgen kan ik weer aan de slag.

Vandaag meteen 20 min cardio + een uur BBB gedaan, dus ik vermoed dat ik morgen niet meer weet hoe ik moet lopen 

Leuk zo’n nieuw abonnement. Fijn dat het goed beviel en 20 euro per maand bespaart. Die kan je dan mooi aan losse lesjes van het een of ander besteden. Zo zou ik althans denken.
Wat voor BBB training deed je? Op apparaten of groepsleden? Waar moet ik aan denken?
Dank voor de tip met de punten van decathlon.

morgen een hele lange dag op het werk, 13 uren minimaal. Dit ivm evenement. Er werd geopperd om dan maar even patat met snack te halen, maar daar heb ik geen zin in. Dus ik heb een bak couscous gemaakt, met kalfsgehakt, groente ed. Die neem ik mee. Verder nog even kijken wat ik mee neem aan wat voor tussendoor. 

Vanochtend nadat de kinderen naar school vertrokken ben ik direct naar bootcamp gereden om een uurtje te sporten.  ‘‘s middags met onze oudste geluncht en daarna geshopt in Arnhem. Winkel in, winkel uit. Was gezellig en ze is heel goed geslaagd voor kleding voor haar verjaardag. Vervolgens naar huis gedaan en nog even bij een familielid langs gegaan op de fiets.
Kcal 1150 
Stappen 12.500 
Fietsafstand 14,5
Trappen 5

Ninoea schreef op 18-09-2024 om 21:29:

Leuk zo’n nieuw abonnement. Fijn dat het goed beviel en 20 euro per maand bespaart. Die kan je dan mooi aan losse lesjes van het een of ander besteden. Zo zou ik althans denken.
Wat voor BBB training deed je? Op apparaten of groepsleden? Waar moet ik aan denken?
Dank voor de tip met de punten van decathlon.

Ze hebben volop lessen, die inbegrepen zitten. Dus op zich is dat niet eens nodig (het is gewoon een SportCity. Eerder zat ik bij een dure lokale sportschool).

De bbb was ook een les. Dus een uur lang met een docent die de les gaf en het flink pittig maakte 

Due-scimmie schreef op 18-09-2024 om 07:55:

[..]

Deels herkenbaar. Ik was met te weinig ontbijt op naar het werk gefietst (17,5 km) dus toen ging op het werk redelijk snel het grootste deel van het eten en reserve-eten op. Daarna ging het beter wel de rest van de dag.

Ja, precies! Te weinig eten op de juiste momenten en daarna in gaan halen. Ik denk dat ik sowieso binnenkort naar een diëtiste ga voor adviezen, want het gebeurt me de laatste tijd vaker. Vast door het intensievere sporten.

Gisteren een heerlijke dag gehad. 's Ochtends mijn rondjes e-gym en daar met volle energie ingegaan. Daarna een gewone, actieve werkdag, dus de 10.000 stappen ook gehaald. En 's avonds yin yoga. Ik ga nog niet zo lang naar deze vrouw, maar ze is zo lief en warm - ik ben heel erg blij met haar. Die yoga is trouwens alleen voor de ontspanning hoor, want je beweegt daar zo weinig dat mijn fitbit het als 'slapen' heeft geregistreerd 🤣

PhilDunphy schreef op 19-09-2024 om 07:46:

[..]

Ze hebben volop lessen, die inbegrepen zitten. Dus op zich is dat niet eens nodig (het is gewoon een SportCity. Eerder zat ik bij een dure lokale sportschool).

De bbb was ook een les. Dus een uur lang met een docent die de les gaf en het flink pittig maakte

Klinkt goed! Heerlijk zo'n les waar je zelf niet na hoeft te denken en lekker hard kan werken.

Auwereel schreef op 18-09-2024 om 07:39:

Irritant hè, dat je precies weet wat er fout gaat met eten, maar dat je er toch voor valt. Wens me sterkte, ik heb aan het eind van de middag een netwerkborrel...

Ja, ik voel me dan altijd erg zwak en dom. Niet bepaald helpend, dat soort gevoelens.

Was je borrel gezellig?

Ik ga zaterdag een week op vakantie. Een goede vriendin is 50 geworden en aangezien de mannen in de vriendengroep ook steeds lange weekenden met elkaar weggaan als er eentje 50 wordt, grijpen wij nu ook onze kans! Maar qua eten en drinken wordt dat natuurlijk wel een uitdaging..

MissDalhousie schreef op 19-09-2024 om 09:47:

[..]

Ja, ik voel me dan altijd erg zwak en dom. Niet bepaald helpend, dat soort gevoelens.

Was je borrel gezellig?

Ik ga zaterdag een week op vakantie. Een goede vriendin is 50 geworden en aangezien de mannen in de vriendengroep ook steeds lange weekenden met elkaar weggaan als er eentje 50 wordt, grijpen wij nu ook onze kans! Maar qua eten en drinken wordt dat natuurlijk wel een uitdaging..

De borrel was gelukkig kort, want de activiteit die voor de borrel uitging, liep uit. Desalniettemin wel meer hapjes genomen dan gepland, gelukkig was het vrij "droge" chips. 

's avonds was er een bijeenkomst waar behalve thee/koffie ook nog de mogelijkheid was om wat lekkers te nemen, maar dat was netna het avondeten, daar heb ik geen moeite.ee om af te slaan. Maar vlak voor het avondeten valt dat niet mee!

MissDalhousie, ik hoop dat het je lukt lekkere doch gezonde keuzes te maken in je vakantie! En veel plezier, natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.