Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


SuzyQFive schreef op 21-08-2024 om 00:19:

Klinkt als drukke dagen Dorestad .
Mijn vader begon ook al over uitvaarten die ik maar vast op papier moest gaan zetten enz.
UWV ging destijds eigenlijk heel soepel. Het was vooral de (ex)werkgever die de boel vertraagde. Maar daar kregen ze natuurlijk een dikke boete voor.
Maar omdat mijn contract afliep tijdens mijn ziekte kreeg ik een onafhankelijke bedrijfsarts die onwijs goed geholpen heeft ook. Zat wel helemaal in Oosterwolde en ik moest ook echt daar helemaal heen maar hij heeft mij toen verwezen naar het revalidatietraject. Heeft een hele uitgebreid rapport voor UWV gemaakt met de FML (hij mocht wel toelichtingen geven. Samen met het rapport van de revalidatie en de medische uitslagen van het ziekenhuis kwamen ze al snel tot de conclusie dat er Überhaupt geen werkzaamheden zijn die ik kan doen, dus ze hoefden al niet eens te gaan rekenen of je daarmee voldoende inkomen kan genereren. Je loopt al snel tegen geen werk aan als je na elk half uur werken ook een half uur pauze moet houden.
Ik doe nu natuurlijk wel wat werk (en dat mag) en heb ook voor een andere onderwijsorganisatie gewerkt tot vorig jaar, maar dat kon ik niet. Zat teveel druk op. Ik moest namelijk eigenlijk elke dag klaarstaan om evt vragen te beantwoorden; ook in de vakanties.

Je hoort zoveel negatiefs over het UWV maar ik heb louter positieve ervaringen.  Ook met de artsen.  Mijn ene werkgever (waar ik 2 banen had)wilde IVA (eigen risicodrager)maar dat wilde ik absoluut niet en arts UWV was het met mij eens.  Dus hoorzitting was er geweest.  Met deze werkgever was het dus minder prettig.  Mijn andere baan,  bij andere werkgever,  kon ik blijven doen tot 2 jaar geleden.  Daar heb ik dus paar weken geleden afscheid genomen in hele positieve sfeer.  

Ik heb gewerkt en vanmiddag even beetje rustig cardio gedaan. Nog steeds last van mijn heup maar ook heel erg pijn in 1 kuit. Verrekte irritant.

weer wat oefeningen thuis gedaan vanavond. Drukke dag op het werk gehad, maar wel fijn gewerkt. 
Morgen eerste bijeenkomst voor de operatie. 

RoosOpJeHoed schreef op 21-08-2024 om 10:16:

Het is even wat veel om op iedereen te reageren. Ik lees wat succesverhalen, maar ook veel mensen die er even doorheen zitten door slecht slapen of zorgen binnen de sociale kring. Dat maakt dit proces zo lastig. Je iedere keer weer uit die put trekken als het even tegen heeft gezeten, soms is dat best zwaar. Maar het is een proces en uiteindelijk bereiken we iets!
Ik wens iedereen veel sterkte, kracht (zowel mentaal als fysiek) en rust om zich weer goed te gaan voelen
En nu stop ik, want ik begin me iets teveel Oprah te voelen nu, haha. Moet ik straks nog auto's gaan uitdelen😂 (maar echt lieve medeschrijvers, blijf focussen op je doel)

Nou dit dus echt he!!!

Hier heb ik vandaag een nieuwe activity tracker / smartwatch besteld en ben ik vanavond naar de aquafitness geweest. Verder nog bezig weer in het werkritme te komen na de vakantie.  

Ies

Ies

21-08-2024 om 23:21

Oh Suzy heftig!
Ik vind hoofdpijn heel wat en vind mezelf stiekem best zielig dan. Ik zal aan jou denken volgende x en me gelukkig prijzen! (dat het overgaat) 
Net als mijn tinnitus, die wisselt en is er niet altijd.
Petje af hoor hoe je doorzet.
Sowieso kan ik een flinke schop (van mezelf) best gebruiken. Al zolang zoveel pijnen overal, wordt tijd dat ik het eens ga accepteren en er het beste van maken. 
Maar vandaag nog even niet 
Nu echt óveral pijn, bah! Ik denk van het huishouden, vandaag veel gedaan en ik denk zo gehaast dat ik (weer) niet let op mijn houding etc. Ging de laatste maanden beter en ik ging zélfs af en toe rusten tussendoor, maar vandaag dus niet. 
Dorestad, wat heb je toch altijd mooie postings! 

Vanmorgen eerst telefonische gesprek met de diëtiste gehad. Ik merk dat mijn ‘ik zit vol’ gevoel sinds een week weg is. Heel irritant. Maar ik was ook niet fit dus even een week aankijken en anders ophogen. 
Vanmiddag gesport bij de fysio en daarna naar Lauwersoog gereden om mijn dochter van de boot te halen. Daarna gingen we Sushi eten maar dat werd pas 2 uur later bezorgd! 😫 dus we waren pas om half 10 klaar met eten… 

Dorestad schreef op 21-08-2024 om 20:43:


Maar ook humor. Ik had ze op de foto gezet op hun toekomstige plekken waarop mijn ouders zeiden dat dit in de gezinsapp maar moest komen met o.a. de tekst: onze toekomstige woningen maar vanavond blijven we hier nog maar niet.

🤣
En Balloerveld is idd prachtig.

De weegschaal had een goede bui vandaag en keldert zelfs meer dan ik had gevraagd. Zie je vaker bij veranderingen. Dan raakt je interne chemische balans uit balans. Dus voorzichtigjes ben ik weer uitgebalanst. Hopelijk tot en met kerst. Maar ik houd hem in de gaten!

Sporten is out of the question, maar misschien kan ik wel een eind snelwandelen. Ik moet daar wel een prijs voor betalen (nachtkramp). Hamstrings zijn heel vaak de klos en dan moet ik toch wel rond gaan lopen tot dat ik weer kan gaan liggen waarna vaak een herhaling volgt.

Lopen is wel een goede training voor je hart. Zeggen ze. In ieder geval is het leuk te doen; je verliest stress. Maar 's nachts loop je dan nieuwe stress op vanwege de krampaanvallen aan je benen.

rionyriony schreef op 22-08-2024 om 08:06:

Maar 's nachts loop je dan nieuwe stress op vanwege de krampaanvallen aan je benen.

Ja dat heb ik dus ook, kramp in 1 onderbeen. Laatst ook in bovenbeen. 

Dadelijk naar de fysio, hopelijk helpt de dry needling in combinatie met de oefeningen snel.

@ies wat maar dat jij ook zoveel pijnen hebt, ik kan me indenken dat het lastig accepteren is. Je wilt gewoon dat het over gaat...

@dolfje, ik duim met je mee dat het snel helpt!

@happyapple, welke tracker heb je gekozen? Als het goed is komt vandaag mijn tweedehands Fitbit 5 ook binnen. Heb mn Fitbit echt gemist de afgelopen week!
Twee uur later pas bezorgd.... Dat is echt niet oke!

Ik ben gister met een vriendin ergens wezen eten en heb ontzettend genoten èn gezond en niet teveel gegeten. Was een hele fijne avond.

Vandaag de dag begonnen met 15min fietsen en 30min wandelen voor het werk. Ik werk thuis en ik heb mn sportkleding al aan om vanmiddag nog een half uur te sporten. Nog geen idee of ik op de home trainer ga, ga hoepelen of een aantal oefeningen van YouTube doe. 

Hebben jullie tips voor leuke thuis workouts die online te vinden zijn?

Dorestad, fijn dat je goed met je ouders kunt praten over dit soort zaken en dat ze er zelf ook met humor naar kunnen kijken. Als ik dat vergelijk met mijn ouders, beide begin 70, dan wuiven ze alles weg. Ze hebben allebei overgewicht en de kwalen beginnen langzaam te komen, maar bedenken dat ze straks zorg nodig hebben en er niemand is om voor ze te zorgen (ze wonen redelijk ver weg) zit er niet in.

Vanmorgen werd ik wakker met spierpijn door de abs&core-workout. Dus eerst even yoga gedaan en toen een cardio-workout. Viel me zwaar, maar toch. Rest van de dag weer aan de studie. Gelukkig gaat de extra zwemles van zoon vanmiddag niet door, want dat vind ik zo'n verschrikking. Dat gedoe en gezweet in zo'n warm hok om aan- en uit te kleden en dan daar een uur zitten vegeteren...

Haha oeps, ik zal mijn azijn even weg gooien, want ik word wat zuur. Positieve mindset, dat is belangrijk voor een gezonde leefstijl Fijne dag iedereen!

Envelop schreef op 22-08-2024 om 09:28:

@
Hebben jullie tips voor leuke thuis workouts die online te vinden zijn?

Ik kan het even niet vinden  hoe ze heet maar er staan ook dans workouts op YouTube, ook best leuk om eens te doen. In coronatijd deed ik dat weleens.

Envelop schreef op 22-08-2024 om 09:28:



Hebben jullie tips voor leuke thuis workouts die online te vinden zijn?

Ik volg weleens workouts van GrowwithJo, FitbyMIk en OptimaVita. Op dit moment volg ik al een tijdje workouts van SeniorShapeFitness. Zij heeft er ook best pittige workouts tussen zitten, maar dan gericht op beginners/ouderen en mensen met kwalen zoals osteoporose. 

Succes met sporten!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.