Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


rionyriony schreef op 22-08-2024 om 08:06:

Sporten is out of the question, maar misschien kan ik wel een eind snelwandelen. Ik moet daar wel een prijs voor betalen (nachtkramp). Hamstrings zijn heel vaak de klos en dan moet ik toch wel rond gaan lopen tot dat ik weer kan gaan liggen waarna vaak een herhaling volgt.

Lopen is wel een goede training voor je hart. Zeggen ze. In ieder geval is het leuk te doen; je verliest stress. Maar 's nachts loop je dan nieuwe stress op vanwege de krampaanvallen aan je benen.

Ik heb dat sinds ik Covid gehad heb. Het wordt heel langzaam beter gelukkig. Ik noem ze coronabenen. Bij mij helpt de tens dan heel goed. Die heb ik via de pijnpoli gekregen en wordt door de zorgverzekeraar vergoed. Ik heb de BluTens (kan je ook zelf kopen trouwens). 

Dolfje schreef op 22-08-2024 om 09:11:

[..]

Ja dat heb ik dus ook, kramp in 1 onderbeen. Laatst ook in bovenbeen.

Dadelijk naar de fysio, hopelijk helpt de dry needling in combinatie met de oefeningen snel.

Geen spataderen?

Vroeger, toen ik nog hamstringoefeningen deed (been buigen met tegenkrachten) kreeg ik al bij de simpelste oefeningen krampen. Dus tien keer het been onbelast buigen en het ging al mis en ik kon dan de set niet afmaken.

SuzyQFive schreef op 22-08-2024 om 09:43:

[..]

Ik heb dat sinds ik Covid gehad heb. Het wordt heel langzaam beter gelukkig. Ik noem ze coronabenen. Bij mij helpt de tens dan heel goed. Die heb ik via de pijnpoli gekregen en wordt door de zorgverzekeraar vergoed. Ik heb de BluTens (kan je ook zelf kopen trouwens).

Hè die Covid. Ik heb dat geloof ik nooit gehad. Ik las laatst een artikel bij de Correspondent over Long Covid. Helaas staat hij niet in de zoekmachine. Eerst altijd wel.

Long Covid illustreert hoe weinig men weet en hoe groot de hiaten in de wetenschap zijn.

Envelop schreef op 22-08-2024 om 09:28:


@happyapple, welke tracker heb je gekozen? Als het goed is komt vandaag mijn tweedehands Fitbit 5 ook binnen. Heb mn Fitbit echt gemist de afgelopen week!

Ik heb nu gekozen voor een relatief goedkoop model van Maoo. Krijgt veel goede reviews op bol.com, maar ook een aantal slechte a la 'deed het na een week al niet meer, maar ik kreeg snel een nieuwe'. Ik weiger een beetje uit principe om nu weer een fitbit te kopen, nadat ie er steeds na 2 jaar gewoon ineens mee ophoudt bij mij. En ik vind de nu verkrijgbare modellen ook niet zo mooi eigenlijk. Maar ik had bedacht dat ik voor een samsung galaxy ga, als deze Maoo snel tegen blijkt te vallen. Het feit dat je die ongeveer elke dag op moet laden, hield me tegen om meteen voor Samsung te gaan. 

alhambra

alhambra

22-08-2024 om 12:44 Topicstarter

Dolfje schreef op 22-08-2024 om 09:42:

[..]

Ik kan het even niet vinden hoe ze heet maar er staan ook dans workouts op YouTube, ook best leuk om eens te doen. In coronatijd deed ik dat weleens.

Volgens mij had ik via dit forum de tip gekregen over de video's van Shararona's Hill. Bedoel je die? Die vind ik leuk.

Over slecht geslapen gesproken. Mijn man en ik hadden maandag- en dinsdagnacht zo beroerd geslapen dat we gisteren met de meiden op bed zijn gegaan. Om 21 uur sliep iedereen! Nadeel: ik wilde nog gaan sporten.  Voordeel: weer goed uitgerust en niets gegeten na 19:00 gisteren. Onze meiden vonden het maar een beetje gek, ha ha.

alhambra schreef op 22-08-2024 om 12:44:

[..]

Volgens mij had ik via dit forum de tip gekregen over de video's van Shararona's Hill. Bedoel je die? Die vind ik leuk.


Nee dat zegt me niks

Lang verhaal kort, samenvatting in bold.

Mijn Fitbit is kapot gegaan en na heel lang dubben en vergelijken heb ik vandaag een smartwatch gekocht.
Wat een sof, wat een teleurstelling!
Het was een Huawei smartwatch die er leuk uitzag, net een gewoon horloge. Besteld en ophalen bij de plaatselijke MediaMarkt. De handleiding had bijzonder kleine lettertjes, dus een handleiding op internet gezocht, aha, stap 1, Download the Huawei Health app (Nederlandse handleiding waa niet te vinden...) Maar ook de app was nergens te vinden in de Google app store (Android toestel) en na wat internet search vond ik het antwoord, de app is uit de Google Play verwijderd! Maar je zou 'm kunnen downloaden via de QRcode op de verpakking. Nee dus, besturingssysteem piept, mag niet van Google! Toen ben ik maar weer naar de MediaMarkt teruggefietst. Het kostte me wat overtuigingskracht (Jahoor mevrouw, werkt wel, kijk! Eeeeh, iPhone zeker? Ja! Ja, daar werkt-ie wel...) en ze wilden me ook tegenoet komen als ik direct een iPhone zou kopen, zou ik korting krijgen, uw mobiel is al zo oud. Nou, ik heb geen zin omdat een smartwatch niet wil een mobiel aan te schaffen! 
Ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen (hoop ik, nog niet op mijn rekening gezien).

alhambra

alhambra

22-08-2024 om 21:30 Topicstarter

Wat een gedoe en teleurstelling, Auwereel!

Ooh wat irritant Auwereel! Ik zou ook heel teleurgesteld zijn! Balen. 
Mijn dag begon best oké, maar gedurende de ochtend begon ik me grieperig te voelen. Uiteindelijk tegen half 1 op de bank gaan liggen en kats in slaap gevallen en tegen drie uur pas weer wakker. Mijn zoon nog geholpen met het bakken van een aardbeienslof. Wat dingen weggebracht naar kringloop en een keukenlade gereorganiseerd. In de avond nog een kort ommetje, maar het houdt niet over. Bewegingsdoel van 670 kcal niet behaald. Mijn reeks van 114 dagen op rij mijn doelen behalen is hiermee ten einde en begint morgen hopelijk opnieuw. Het is maar zo. Ik voel me niet lekker. Luisterend naar mijn lichaam lijkt me gezonder dan luisteren naar dat cijfertje. 

Aantal kcal 500 
Aantal stappen 10.000
Aantal trappen 3 
Fietsafstand 2,5 

ooh en ik heb ook goed nieuws. Ik ga volgens mij weer een maat kleiner met jeans. Was laatst ook al, maar mag binnenkort weer. 

alhambra

alhambra

22-08-2024 om 21:44 Topicstarter

Gefeliciteerd Ninoea!

Ik heb deze week te weinig bewogen. Daarnet na het op bed leggen van mijn meiden nog een uurtje gewerkt en ik ga nu nog even roeien boven. 

Ik heb niet erg veel gelopen, maar dus wel veel op- en neer gefietst! Vanmorgen dus yoga, ook weer even naar mijn werk geweest en dat betekent dat ik 6x2 trappen van 12 treden neem om bij mijn kantoor te komen. En vanavond wat rekken & strekken bij een deel van de caviaren schoonmaken zodat daar logeer-cavia's van mijn dochter in kunnen.
Geen verstandige keuze gemaakt wat eren betreft, maar wat was-ie lekker, de focaccia!

grrr gister heel verhaal getypt en toen liep de reclame op deze site vast en kon ik het niet posten 

Nu poging 2.

Balen van je smartwatch auwereel, daar zou ik ook sacherijnig van worden. Wat ga je nu doen?

Ik had gister een hele goede dag . 2x 30min gewandeld, 20min wezen hoepelen en nog 30min oefeningen voor de tv. Daarnaast heel productief met mn werk (en heel blij met een nieuwe klant) en de hele dag voornamelijk groenten gegeten en andere gezonde dingen.

Vanmorgen werd ik (te vroeg) wakker en ik merk spierpijn in mijn billen. Dat heb ik gister goed gedaan dus.

Vandaag jarig en niet opletten. Wat voor mij wel een drankje en wat meer eten betekent maar ik ga niet ineens los met taart, vet eten etc. 

@Auwereel - ja Huawei is een verdacht bedrijf. Amerika weert het bedrijf. Ze willen hun burgers niet bespioneerd hebben door een andere mogendheid.

Ik heb weleens een stappenteller gehad maar ik ga niet goed op controle. Een uitje naar een winkel bleek ruim 6000 stappen, nou fijn. Het valt mee of het valt tegen; ik ga er niet anders van worden en andere dingen leuk vinden. Zonder controle is het leven beter. Dan doe je iets omdat je het fijn vindt.

De nachtkramp viel mee vannacht; ik heb even rondgeijsbeerd, kijkend naar een tamelijk saaie film Look who's talking. Acteurs goed, plot waardeloos. Een kwartier lijkt wel erg lang als je iets doet omdat het moet omdat je geen keus hebt. Maar gelukkig kon ik weer vrij snel naar bed. Om vijf uur bleek de tv nog steeds aan te staan; slecht voor de energierekening, maar duidelijk dat ik toch in slaap was gevallen.

Als ik pech heb duurt het rondstrompelen tot twee uur 's nachts.

De weegschaal was me nog steeds goed gezind deze morgen. Zie je wel, als je die dingen wat extra aandacht geeft voelen ze zich niet genegeerd en worden ze vanzelf aardiger!

rionyriony schreef op 23-08-2024 om 07:06:

De weegschaal was me nog steeds goed gezind deze morgen. Zie je wel, als je die dingen wat extra aandacht geeft voelen ze zich niet genegeerd en worden ze vanzelf aardiger!

Helaas werkt dat bij mij niet zo, in elk geval niet deze week.

Had gisteren ook een slechte dag, heb ook de hele dag honger gehad en gewoon teveel gegeten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.