Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ies

Ies

19-08-2024 om 00:32

Ooh Suzy, jij hebt echt altijd hoofdpijn? Wat vreselijk lijkt me dat. 
Hier ook wel regelmatig, en, gelukkig maar soms, migraine. Soms ook oogmigraine. Het gebeurt me nog steeds wel dat ik al het telefoonno van een oogarts op aan het zoeken ben, omdat ik me zo rot schrik van de klachten 😂 En dan valt het me dus weer in, oh ja, migraine…
Ik herken nog steeds niet altijd alles. Voel me soms zo compleet afwezig en/of als in een mist. En pas als de migraine doorbreekt denk ik ah ja, vandaar dus. 
Bewegen gaat nog niet geweldig hier. (als in: eerder achteruit dan vooruit) Maar jullie verhalen blijven toch inspirerend werken, ook al krijg ik het nog niet omgezet naar actie 
Ninoea, je plezier in bewegen spat iedere x van het scherm, leuk! Lijkt me ook erg leuk, bootcamp. Denk dat ik dat met mijn gammel lijf absoluut niet kan, jammer. 

Wij hebben een ontzettend druk maar leuk weekend gehad wel veel stappen gezet maar ook veel gegeten en gedronken.
Vandaag een lekker dagje vrij thuis. Beetje rommelen en boodschappen doen. 
Ik negeer nog wel even de weegschaal 
Wil morgen voor het eten ff sporten.

HappyApple, ik hoop dat het een beetje lukt met werken vandaag. Migraine is vreselijk.

Hier begint ook het 'gewone leven' weer. Zoon is naar school, man naar kantoor en ik heb vandaag een poetsdag. Eindelijk weer wat rust in mijn hoofd om grote klussen aan te pakken, zoals de badkamer.

Hoewel het de eerste drie weken van de vakantie prima ging met mijn gewicht (ik had ingezet op gelijkblijven), gaf de weegschaal vanmorgen 1,5 kilo meer aan dan aan de start van de vakantie. Niet zo gek, ik heb net een menstruatie van twee weken achter de rug. De boel is behoorlijk in de war. En met de warmte houd ik extra vocht vast. Heb momenteel vreselijk last van mijn knie door spataderen. En ik heb de teugels gewoon laten vieren, dus ja, niet zo gek dat er wat aan zit. Zal er snel weer af zijn. 

Vanmorgen het sporten weer opgepakt. Even een fijne workout voor mijn benen en billen, maar wel vriendelijk voor de knie. Scheelt direct een hoop pijn. Ook ben ik de eetmeter weer in gaan vullen. Ik weet wel ongeveer wat ik kan eten op een dag aan calorieën, maar door het invullen zie ik ook zwart op wit dat het eten van een stukje Tony's chocolonely niet heel handig is (naast het feit dat deze chocoladerepen m.i. compleet overrated zijn en niet eens echt lekker). Vanmorgen ook meegelopen naar school, dus de eerste wandeling van een kwartier is ook weer in the pocket. 

Ik heb er gewoon weer zin in om verder te gaan met het werken aan mijn gezonde leefstijl. Het enigszins laten vieren van de teugels zorgde er ook voor dat ik weer last kreeg van mijn darmen en me op bepaalde momenten echt niet oké voelde. Dat is een enorme drijfveer. Naast die verrekte spataderen die echt zeer doen. Gek genoeg kreeg ik die pas nadat ik flink was afgevallen... De huisarts ziet er voorlopig nog geen reden in om er iets aan te doen, dus voorlopig maar weer even hard werken aan een fitter en slanker lichaam.

Happyapple schreef op 18-08-2024 om 22:40:

Gelukkig dat jullie geen migraine hebben.
Ik word er de afgelopen paar dagen echt stapelgek van. Ik heb zo'n bonkende hoofdpijn zo achter 1 van mijn ogen steeds die weer terugkomt als de medicijnen uitgewerkt zijn.
En onze vakantie is voorbij, morgen moet ik ook nog weer gaan werken

Ah nee… dat is echt kut… Anders je nog een dagje ziekmelden ? 

Ik ben ook weer begonnen met mijn voeding tracken om weer even terug naar de gezonde basis te gaan. En ook om mijn darmen rustiger te kijken, ik lijk te reageren op lactose en toch wat te veel ijsjes etc gegeten. 

Ies schreef op 19-08-2024 om 00:32:

Ooh Suzy, jij hebt echt altijd hoofdpijn? Wat vreselijk lijkt me dat.
Hier ook wel regelmatig, en, gelukkig maar soms, migraine. Soms ook oogmigraine. Het gebeurt me nog steeds wel dat ik al het telefoonno van een oogarts op aan het zoeken ben, omdat ik me zo rot schrik van de klachten 😂 En dan valt het me dus weer in, oh ja, migraine…
Ik herken nog steeds niet altijd alles. Voel me soms zo compleet afwezig en/of als in een mist. En pas als de migraine doorbreekt denk ik ah ja, vandaar dus.
Bewegen gaat nog niet geweldig hier. (als in: eerder achteruit dan vooruit) Maar jullie verhalen blijven toch inspirerend werken, ook al krijg ik het nog niet omgezet naar actie
Ninoea, je plezier in bewegen spat iedere x van het scherm, leuk! Lijkt me ook erg leuk, bootcamp. Denk dat ik dat met mijn gammel lijf absoluut niet kan, jammer.

Ja, ik heb een te hoge hersendruk. Waarschijnlijk omdat mijn lichaam teveel hersenvloeistof aanmaakt. Maar dat weten ze niet zeker. Het heet idiopatische intercraniële hypertensie, vroeger werd het ook pseudotumor cerebri genoemd. Het komt erop neer dat je alle symtomen van een hersentumor hebt maar dan zonder de tumor (gelukkig maar!). Je kan er gewoon 100 mee worden, dat wel. Het enige wat echt in de gaten gehouden moet worden zijn mijn ogen. Omdat de oogzenuwen door het onder druk staande gebied lopen kunnen die door de druk beschadigen en kan je blind worden. Is bij mij gelukkig niet zo. Maar het is wel invaliderend en ook de reden dat ik volledig afgekeurd ben en ik thuishulp via de WMO krijg. 
Afvallen kan helpen. Maar ik ben al eerder veel afgevallen en dat hielp niets

poeh, lijkt me heel naar Suzy. Is dat iets waar je mee geboren wordt of ontwikkeld zich dat op latere leeftijd?

Wow dat klinkt heftig, Suzy.  
Dan mag ik echt niet klagen over mijn 'gewone' migraine.... 
Ik heb vandaag wel kunnen werken, de migraine was blijkbaar toch net op tijd 'over'.   
Ik heb nu wel een beetje gewone hoofdpijn, dus hopelijk komt het vannacht of morgen niet alsnog weer terug.

@suzyQFive wat heftig. Heb je deze klachten altijd gehad of is dat op latere leeftijd ontstaan? 
@happyapple natuurlijk mag je wel klagen over je gewone migraine. Sorry als ik door mijn beurt spreek. Maar ieder zijn eigen leed of kruis of hoe je het ook noemen wil en eenieder mag zijn ruimte hebben hoor. Ik hoop voor je dat het vandaag of morgen inderdaad niet terugkomt maar inderdaad verder wegtrekt. 
@les dat wazige lijkt me ook heel lastig want probeer maar eens je te realiseren wat je hebt en hoe te handelen als je in zo’n waas zit. Leuk wat je schrijft over de lol die er vanaf spat. Ik heb het ook echt fijn bij bootcamp. 
@due-scimmie slim om het te noteren en hopelijk helpt lactose vrij om je darmen weer rustig te krijgen. 
@roosopjehoed klinkt als een slimme start. Weer rustig aan de oefeningen oppakken en eten wat strakker onder de loep. Wat is de motivatie dat de huisarts niet wil doorverwijzen voor de spataderen?!Er pijn door hebben of jeuk hebben zijn namelijk wel geldende criteria voor een doorverwijzing. Wanneer is het ‘erg’ genoeg? Ik vraag het omdat sommige huisartsen wel heel terughoudend lijken te zijn, maar dat kan een veronderstelling van mij zijn. Hopelijk is die anderhalve kilo er snel af. 
@dolfje wat fijn zo’n lekker weekend! Is het sporten voor het eten nog gelukt? 

Ik had vandaag een huishoud dagje. Zeven machines met was weggewassen en opgehangen. Boodschappen besteld. Zoon geholpen met kamer opruimen. Stofzuigen dat soort gedoe. Ook nog even wat boodschappen gedaan en een korte wandeling na het eten gemaakt. Vanavond om acht uur had ik krachtbootcamp en die was stevig. En wat heel tof was, de kettlebell swing lukte me nu meermaals met 12 kg. Een paar maanden terug  moest ik met 4 omdat ik het echt niet kon en normaal gesproken beginnen ze altijd met 8. Squats met een zak met gewicht op de schouders, lunches met een zware bal recht vooruit in je handen, boksen met gewichten, dips, leg raises en ook een paar rondjes rennen. Ik heb maar liefst 500 kcal verbrand in dat uurtje. 
Aantal kcal 1050
Aantal stappen 12300
Fietsafstand 10 km

Morgen ga ik sporten Ninonea, vandaag hebben we een dik uur gefietst en later ook een uur gewandeld dat vond ik wel genoeg 

Voor een ieder die het nodig heeft, sterkte en beterschap! 

Ik heb gisteren voor het eerst weer gesport sinds bijna 2 maand denk ik. Moest het zelfde programma volgen als waar ik mee geëindigd was. Viel wel even tegen, had het idee dat ik bijna overnieuw kon beginnen.

Na het sporten man nog even in de tuin geholpen met onkruid plukken.
Vanavond naar de fysio. Schouder/nek deed het gisteren goed. Hopelijk kan ik de fysio nu afronden.
Wel spierpijn in mijn rug van het sporten.
Hopelijk lukt het vanavond ook nog om een rondje te lopen.

Ik werd om 3u wakker (en ervoor al paar keer half) omdat ik echt super dringend moest plassen, maar daarna kon ik dus niet meer slapen tot 5u ofzo en nu ben ik sinds net weer superduf wakker  
Dus nu kan ik weer aan het werk vandaag met hoofdpijn en waarschijnlijk ook snaaidrang, doordat ik zo slecht geslapen heb.  Zucht 

Ik heb ook slecht geslapen, was om 5 uur ook al wakker. Schuif het sporten door naar morgen want heb besloten dadelijk naar het werk te gaan wandelen en dan vanmiddag om 16:00 uur terug. Dat is 2 keer een half uur als ik stevig door loop. Wil even kijken hoe mijn heup etc dat doet. 

2x een half uur stevig lopen is idd al een mooie afstand toch? 

Ook ik heb belabberd geslapen. Onze jongste kwam om drie uur vertellen dat ze last had van een mug en of we wilden helpen die te vangen. Ik heb haar gezegd maar bij ons in bed te kruipen. Ik dacht dat ik dan de meeste slaap zou hebben omdat ik er niet uit moest. Maar ik was al wakker en kon mijn draai niet vinden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.