Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Vandaag was een chille dag. 16.500 stappen, 4 km gefietst, ruim 700 actieve kcal. Morgenochtend met een vriendin wandelen. Zin in!
Komende week veel sport gepland. Meermaals bootcamp (zondagochtend, maandagavond, woensdagochtend, vrijdagochtend en zondagochtend) en zaterdagochtend Aquapower.

Ninoea schreef op 17-08-2024 om 01:35:

Vandaag was een chille dag. 16.500 stappen, 4 km gefietst, ruim 700 actieve kcal. Morgenochtend met een vriendin wandelen. Zin in!
Komende week veel sport gepland. Meermaals bootcamp (zondagochtend, maandagavond, woensdagochtend, vrijdagochtend en zondagochtend) en zaterdagochtend Aquapower.

Wow lekker sportief Ninoea!

Ik had hier niet moeten zeggen dat ik nooit problemen heb met mn Fitbit. Moest even kijken hoe lang ik deze had, 4 jaar, en nu is die ineens overleden. Vind een nieuwe te duur dus heb hetzelfde oude model via mp gevonden 

vanmiddag weer een rondje op de fiets. Route uitgestippeld van ong 40 km. 
Gisteren wel kapot van een dagje werken in de keuken. Veel te warm voor mij  

Friezinnetje schreef op 17-08-2024 om 12:07:

vanmiddag weer een rondje op de fiets. Route uitgestippeld van ong 40 km.
Gisteren wel kapot van een dagje werken in de keuken. Veel te warm voor mij

43 km gefietst, en zo even uit eten met vriendin. Heerlijk weer om te fietsen, het waait hier bijna niet. Weer een hele andere hoek geweest om te fietsen. Maakt het ook altijd leuk, dat je op plekken of plaatsjes komt waar je nooit bent geweest. 

Happyapple schreef op 16-08-2024 om 20:36:

[..]

Vervelend he, migraine of er zo tegen aan hikken. Wat zijn je voorzorgsmaatregelen dan, als ik vragen mag?

Als ik het voel aankomen drink ik in een keer een liter water. Dan kan ik het regelmatig wel voorkomen dat ie echt doorbreekt. Sinds mijn eierstokken eruit zijn wel veel minder last van gelukkig. Al heb ik volgens de neuroloog altijd migraine en heb ik ander soort aanvallen eroverheen: hemiplegische migraine en ook aanvallen van oogmigraine. Maar ik geloof dat eerste niet zo. Ik heb namelijk ook een te hoge hersendruk. 

Vandaag gefietst en nog even in de stad rondgelopen tot mijn heup begon te voelen. Kleine rondjes gedaan zodat ik bij klachten niet te ver van mijn fiets was  
Sinds mijn vakantie mijn vakantiekilo plus een extra kilo kwijt.

Vanochtend met een vriendin naar een mooie belevenissentuin geweest en daar gewandeld en geluncht. Vanmiddag naar de markt geweest, pantoffels voor school gekocht voor onze jongste, en wat fruit gehaald. Daar zijn we gezellig met zijn drietjes naartoe gegaan. Vanavond bij mijn oom en tante op bezoek geweest. Lekker op de fiets er naartoe en even bijgekletst. Lekker chill dagje. O en vanavond wilde onze oudste zoon even van zich afpraten en dat deden we een ommetje van 2 km over de heide. 
Fietsafstand: 14 km 
Aantal stappen : 15.000
Kcal: 850

Envelop schreef op 17-08-2024 om 11:37:

[..]

Wow lekker sportief Ninoea!

Ik had hier niet moeten zeggen dat ik nooit problemen heb met mn Fitbit. Moest even kijken hoe lang ik deze had, 4 jaar, en nu is die ineens overleden. Vind een nieuwe te duur dus heb hetzelfde oude model via mp gevonden

Oh nee wat stom zeg.... Ik zit nu dus zonder fitbit. Die ik had, wordt nu ook niet meer verkocht.  En aan marktplaats had ik trouwens ook nog niet gedacht, want als die van mij al zo snel kapot ging, leek 2e hands kopen me ook niet zo handig.

SuzyQFive schreef op 17-08-2024 om 21:28:

[..]

Als ik het voel aankomen drink ik in een keer een liter water. Dan kan ik het regelmatig wel voorkomen dat ie echt doorbreekt. Sinds mijn eierstokken eruit zijn wel veel minder last van gelukkig. Al heb ik volgens de neuroloog altijd migraine en heb ik ander soort aanvallen eroverheen: hemiplegische migraine en ook aanvallen van oogmigraine. Maar ik geloof dat eerste niet zo. Ik heb namelijk ook een te hoge hersendruk.

Ik kan het eens proberen met die liter water,  wie weet..  

Oogmigraine heb ik ook wel eens, maar dat is bij mij zonder hoofdpijn.  

Happyapple schreef op 17-08-2024 om 23:37:

[..]

Ik kan het eens proberen met die liter water, wie weet..

Oogmigraine heb ik ook wel eens, maar dat is bij mij zonder hoofdpijn.

Ja bij mij in principe ook, maar ik heb 24/7 hoofdpijn dus dat is wat diffuus. 

Het is soms zo gek met die oogmigraine, heb ik ineens zwart/witbeeld, of alles trekt scheef oid. 

Ja raar is dat he.  Ik heb dat niet heel vaak gelukkig,  maar (vooral) de eerste keer schrok ik me echt rot. 

Oogmigraine, dat ken ik ook, als een caleidoscoop vormen zich allemaal symmetrische patroon met zwart en kleuren in mijn zichtveld. Prachtig om te zien, behalve dat ik me ook rotschrok, zeker omdat mijn broer netvliesloslating aan de hand had gehad en me had gewaarschuwd daarvoor. En ook nogal onpraktisch omdat je ook niet goed ziet op dat moment.
Nu weet ik dat dat gebeurt bij te grote stress of erg slecht slapen en weinig eten.

Migraine lijkt me echt de hell. Wat ontzettend rot dat jullie daar zo’n last van hebben! 
Ik heb een relaxte dag achter de rug. Na een kop koffie en een heel klein schaaltje met magere kwark, wat noten en gepofte spelt ben ik op de fiets gestapt naar de training. De bootcamptraining was tof. Veel push ups gedaan en ook 25 burpees is totaal! Wat niet tof was, was dat ik vergeten was de training op mijn Watch aan te zetten waardoor de registratie niet optimaal was. Na de training fietste ik naar huis. Onderweg kwam ik onze oudste zoon en jongste dochter tegen. Zij zaten op de fiets naar de bioscoop. Zo trots op hoe zelfstandig ze al worden. 
Onze jongste zoon zat thuis op de iPad en wilde graag wat leuks met ons doen omdat de anderen ook iets leuks deden. We zijn op de fiets gestapt en hebben een rondje van zo’n 30 km gemaakt. Onderweg zijn we twee keer gestopt. Eerst voor wat drinken en wat lekkers en later voor een ijsje. Ik heb me beperkt tot koffie en water en heb taart en ijs aan me voorbij laten gaan. ‘s avonds nog een ommetje met onze jongste gemaakt. Ze wilde me tijdens het wandelen een geheimpje vertellen. Gelukkig gewoon een leuk geheimpje.
Aantal kcal 1021 
Fietsafstand 42 km 
Aantal stappen 7500 

Morgen wordt een dag met flink wat huishouden en in de avond staat een krachtbootcamp gepland.

Vandaag nog een extra gewichtje gekocht, die ik kan gebruiken bij mijn oefeningen thuis. Zo net nog even wat dingetjes gedaan. Morgen weer aan het werk, en het wordt mooi weer, dus weer op de fiets. 
Migraine lijkt me iets vreselijks, gelukkig voor mij, nog nooit gehad. 

Gelukkig dat jullie geen migraine hebben.  
Ik word er de afgelopen paar dagen echt stapelgek van. Ik heb zo'n bonkende hoofdpijn zo achter 1 van mijn ogen steeds die weer terugkomt als de medicijnen uitgewerkt zijn. 
En onze vakantie is voorbij, morgen moet ik ook nog weer gaan werken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.