Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ja ik heb ook altijd een kort broekje onder een jurkje aan. Scheelt een hoop pijnlijke schuurplekken aan mijn bovenbenen als het warm is en ik veel loop. 

ja ik ook hoor. Voor het schuren en soms ook om niet in mijn onderbroek op de fiets te zitten  

Friezinnetje schreef op 15-08-2024 om 22:01:

ja ik ook hoor. Voor het schuren en soms ook om niet in mijn onderbroek op de fiets te zitten

Is toch ook een fijne bijkomstigheid … 😅

Ik heb een nachtje met dochter gekampeerd op een camping vlakbij. Gister heb ik daar 40min naartoe gefietst met de elektrische fiets. Vind het wel lastig met dit soort dingen gezond te eten. Ze hadden er alleen pizza, patat, spare-ribs ed. Heb uiteindelijk kipsate met salade besteld en kreeg er onverwacht ook friet bij die ik dan toch allemaal op eet, anders was het ook niet genoeg geweest.

Vandaag met haar op de camping wezen spelen (kabelbaan, wandelen, zwemmen, alle dingen in de speeltuin etc) Mijn Fitbit vindt dat ik 220min gesport heb, haha.

Verder vandaag nog 40min gefietst, volgens mn Fitbit 80 trappen gedaan en 11.000 stappen. De rest van de week ook veel bewogen dus dat gaat hier wel goed. Nu dat eten nog wat beter.

Envelop schreef op 16-08-2024 om 00:03:

Ik heb een nachtje met dochter gekampeerd op een camping vlakbij. Gister heb ik daar 40min naartoe gefietst met de elektrische fiets. Vind het wel lastig met dit soort dingen gezond te eten. Ze hadden er alleen pizza, patat, spare-ribs ed. Heb uiteindelijk kipsate met salade besteld en kreeg er onverwacht ook friet bij die ik dan toch allemaal op eet, anders was het ook niet genoeg geweest.

Vandaag met haar op de camping wezen spelen (kabelbaan, wandelen, zwemmen, alle dingen in de speeltuin etc) Mijn Fitbit vindt dat ik 220min gesport heb, haha.

Verder vandaag nog 40min gefietst, volgens mn Fitbit 80 trappen gedaan en 11.000 stappen. De rest van de week ook veel bewogen dus dat gaat hier wel goed. Nu dat eten nog wat beter.

Leuk dat jullie er naartoe zijn gefietst. Dat eten op zo’n locatie is ook ingewikkeld. Ik vind het altijd jammer als er weinig gezonde opties zijn. 

Dolfje schreef op 15-08-2024 om 11:07:

Oh ja ik moet ook wel echt zo'n broekje onder een jurk aan. Draag eigenlijk pas sinds kort wat vaker jurken ( sinds er 10 kilo af is maar nog steeds 5 teveel aan zit )
Heb voor de komende vakantie zelfs 6 jurken om mee te nemen. Vind dat eigenlijk wel handig want je outfit is meteen klaar.

Ja, ik moet ook altijd een broekje aan, altijd al hoor, ook toen ik 50kg woog  

Ik vroeg laatst de assistent van de plastisch chirurg of ze daar niet iets mee kon als ze toch borsten van buikvet gaat maken maar dat schijnt een nare te zijn qua zenuwen enz

Hier ook iemand die altijd al last heeft gehad van schurende bovenbenen. Ik heb dus ook altijd een broekje onder mijn rok/jurk.

Vandaag een stukje gewandeld. Volgens buienradar zou het droog blijven. Ik was tot aan mijn onderbroek nat geregend.

Vanaf maandag ga ik het sporten weer oppakken. Zou wel weer even pittig zijn na 1.5 maand niet gesport te hebben. Maar fijn dat het weer kan. 

Van de arts ook te horen gekregen dat ik even van de hormonen af moet. Ben heel benieuwd hoe mijn lichaam daar nu weer op gaat reageren.

Nu al een paar nachten echt niet lekker zijn, slecht slapen, overdag nu ook minnetjes. Vanmorgen toch maar even getemperatuurd en ik heb verhoging (normaal 36, nu 37,2). Voel me ook te moe om iets te doen. 
Mijn een-na-jongste is met een vriendin mee naar ‘t eiland tot dinsdag, de middelste moet werken dus ben alleen met de jongste, die op dit moment in de stad rondhangt en straks vast vraagt of een vriendin mag blijven slapen. Wil niet weer nee verkopen maar denk ook niet dat ik dat elke keer moet doen. Geen puf voor boodschappen doen dus dat wordt of Flink of thuisbezorgd. 

SuzyQFive schreef op 16-08-2024 om 15:58:

Nu al een paar nachten echt niet lekker zijn, slecht slapen, overdag nu ook minnetjes. Vanmorgen toch maar even getemperatuurd en ik heb verhoging (normaal 36, nu 37,2). Voel me ook te moe om iets te doen.
Mijn een-na-jongste is met een vriendin mee naar ‘t eiland tot dinsdag, de middelste moet werken dus ben alleen met de jongste, die op dit moment in de stad rondhangt en straks vast vraagt of een vriendin mag blijven slapen. Wil niet weer nee verkopen maar denk ook niet dat ik dat elke keer moet doen. Geen puf voor boodschappen doen dus dat wordt of Flink of thuisbezorgd.

Of de kinderen vragen de boodschappen voor vandaag te doen, en wellicht ook te laten koken.

Laat ik zoon in elk geval in de vakantie doen. Hij heeft vrij, ik werk, dus kan hij prima koken.

Ninoea schreef op 16-08-2024 om 13:55:

[..]

Leuk dat jullie er naartoe zijn gefietst. Dat eten op zo’n locatie is ook ingewikkeld. Ik vind het altijd jammer als er weinig gezonde opties zijn.

Ja dit inderdaad.  Wij zochten gisteren op een voor ons onbekende locatie ook iets van een bakker om even een broodje te halen voor de lunch, maar de kinderen waren al 'hangry', doordat we op de heenweg onverwachts in de file terecht waren gekomen en we konden dus geen bakker vinden, dus toen werd het McDonald's   


SuzyQFive schreef op 16-08-2024 om 15:58:

Nu al een paar nachten echt niet lekker zijn, slecht slapen, overdag nu ook minnetjes. Vanmorgen toch maar even getemperatuurd en ik heb verhoging (normaal 36, nu 37,2). Voel me ook te moe om iets te doen.
Mijn een-na-jongste is met een vriendin mee naar ‘t eiland tot dinsdag, de middelste moet werken dus ben alleen met de jongste, die op dit moment in de stad rondhangt en straks vast vraagt of een vriendin mag blijven slapen. Wil niet weer nee verkopen maar denk ook niet dat ik dat elke keer moet doen. Geen puf voor boodschappen doen dus dat wordt of Flink of thuisbezorgd.

Beterschap!

En ik kan je helaas de hand schudden, ik ben nu ook ziekjes met dezelfde klachten en migraine erbij 

Het enige dat ik vandaag gedaan heb is een douche genomen en macaroni gemaakt als avondeten.  

Happyapple schreef op 16-08-2024 om 19:30:

[..]

Beterschap!

En ik kan je helaas de hand schudden, ik ben nu ook ziekjes met dezelfde klachten en migraine erbij

Het enige dat ik vandaag gedaan heb is een douche genomen en macaroni gemaakt als avondeten.

Ja, die migraine had ik van de week al steeds net niet. Maar komt wellicht ook door mijn voorzorgsmaatregelen 😬

Ik had het er op mijn vorig werk een keer over. Alle vrouwen daar droegen een broekje onder hun jurk of rok..

SuzyQFive schreef op 16-08-2024 om 19:59:

[..]

Ja, die migraine had ik van de week al steeds net niet. Maar komt wellicht ook door mijn voorzorgsmaatregelen 😬

Vervelend he, migraine of er zo tegen aan hikken. Wat zijn je voorzorgsmaatregelen dan, als ik vragen mag? 

PhilDunphy schreef op 16-08-2024 om 20:16:

Ik had het er op mijn vorig werk een keer over. Alle vrouwen daar droegen een broekje onder hun jurk of rok..

Volgens mij ben ik hier de uitzondering. Ik heb het gelukkig niet nodig ivm schuren en vind het niet lekker zitten. Voor mij geen broekjes eronder dus.

Beterschap SuzyQ en happyapple. Migraine lijkt me zo naar...

Vandaag weer een dag vol verleidingen (appelflap, chips, pannenkoeken, bier) maar ik heb overal voor gepast en voel me daar een stuk beter bij. Denk dat ik morgen ongesteld wordt want voel mij nu ook erg mwuh. Eigenlijk heb ik zin in niks maar ik weet dat ik me beter voel wanneer ik nog een stukje ga lopen dus zodra de jongste zo slaapt ga ik toch nog even een rondje van 30min. maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.