Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


ik ben weer een beetje gestart met werken, maandag weer volle bak. Dan ga ik ook weer 3-4 keer sporten per week. Helaas heb ik maandag op het strand een behoorlijke jaap onder m’n voet opgelopen waardoor wandelen en sporten niet echt lekker gaat. Maar wel nog steeds aan t afvallen gelukkig! 

Ik heb vanmorgen gewerkt en vanmiddag het een en ander in huis gedaan en toen nog even naar de winkel gewandeld. Wilde eigenlijk verder wandelen maar het regende.
Ga straks nog wel met man. Zit nu op bijna 10.000 stappen.

Wij hebben vandaag een interactieve fietstocht gedaan met de kinderen. Onderweg waren er allemaal stop-punten waar je informatie over geschiedenis kreeg op een toegankelijke wijze en ook opdrachten moest doen. In totaal zo’n 35 km gefietst. Tussendoor ergens lekker geluncht en de kinderen later nog een ijsje ook. We zijn onderweg ook twee keer natgeregend. Al met al een erg geslaagde dag. Echt leuk! We deden met avondeten simpel: tosti’s en voor wie wilde een noodlesoepje erbij. Over een uurtje bootcamp. De kinderen zitten achter een schermpje en ik lig nu even op bed en doe even een Powernapje zo dadelijk. Ben al omgekleed en heb de sportkleding al aan. Ik had geen zin om me nog eens om te kleden en de kleding die ik aanhad was nat van de regen. Het regent nu nog steeds. Meh!😒 

zoals geschreven,  ik heb niets gedaan vandaag.  Vanmorgen even groenteafval naar hertenkamp gebracht en even via omweggetje naar huis.  Beetje gesnoeid.  Verder hele middag bezoek.  Buiten gezeten.  4 km was dat loopje.  Verder echt alleen maar zitvlees gekweekt. 

net weer bij PT vandaan, ging lekker vandaag. Ook zij was tevreden met wat ik in mijn vakantie allemaal had gedaan. 

Friezinnetje schreef op 14-08-2024 om 19:46:

net weer bij PT vandaan, ging lekker vandaag. Ook zij was tevreden met wat ik in mijn vakantie allemaal had gedaan.

Je hebt ook wel echt veel gefietst! Fijn dat de training vandaag ook lekker ging. 

Dorestad schreef op 14-08-2024 om 18:55:

zoals geschreven, ik heb niets gedaan vandaag. Vanmorgen even groenteafval naar hertenkamp gebracht en even via omweggetje naar huis. Beetje gesnoeid. Verder hele middag bezoek. Buiten gezeten. 4 km was dat loopje. Verder echt alleen maar zitvlees gekweekt.

Ik heb zo het gevoel dat jouw zitvlees niet meer zo bestaand is en dat je dat dus best lastig vind qua bewegingsdrang. Klopt dat? Of is het eigenlijk ook weleens lekker? 

De bootcamp vanavond was echt fantastisch leuk en afwisselend. Echt genoten. Kende deze trainer nog niet. Had frisbees mee en liet ons soort van lummelen in team verband. Als je tegenstander hem ging moest je 10 squats doen. Tussendoor nog allerlei andere oefeningen gedaan. Ook heel maffe. Echt heel leuk en ook pittig. Het regende en het gras was net gemaaid en iedereen zat dus onder het gras. Maar het was echt tof. 

Ninoea schreef op 14-08-2024 om 23:31:

De bootcamp vanavond was echt fantastisch leuk en afwisselend. Echt genoten. Kende deze trainer nog niet. Had frisbees mee en liet ons soort van lummelen in team verband. Als je tegenstander hem ging moest je 10 squats doen. Tussendoor nog allerlei andere oefeningen gedaan. Ook heel maffe. Echt heel leuk en ook pittig. Het regende en het gras was net gemaaid en iedereen zat dus onder het gras. Maar het was echt tof.

Dat vind ik ook fijn bij mijn PT. Weinig dezelfde oefeningen, steeds net weer even anders. 

Ik ga dadelijk even wandelen, dan einde ochtend fysio en dan vanmiddag en vanavond werken waarbij ik in mijn pauze ook wel even naar buiten ga. In onze kantine is het nl echt veel te benauwd.
Wij zijn komend weekend weer weg, eerst 2 nachtjes bij vrienden en zondag hier weer een klein festival. Gelukkig zijn we maandag lekker vrij. Morgen stoppen we onderweg naar de vrienden eerst bij een museum en gaan nog winkelen. Qua eten wordt het denk ik lastig.

alhambra

alhambra

15-08-2024 om 10:48 Topicstarter

Ik ga zo weer lunchwandelen maar wel met wat ongemak. Ik had met de hitte 2 dagen een jurkje aan zonder broekje eronder. Luchtiger maar toch geen goed idee want nu een aantal pijnlijke puistjes die ook pijnlijk zijn met een broek aan nu. Te eigenwijs geweest.

Oh ja ik moet ook wel echt zo'n broekje onder een jurk aan. Draag eigenlijk pas sinds kort wat vaker jurken ( sinds er 10 kilo af is maar nog steeds 5 teveel aan zit )
Heb voor de komende vakantie zelfs 6 jurken om mee te nemen. Vind dat eigenlijk wel handig want je outfit is meteen klaar. 

Ik heb er ook altijd broekje onder anders schuur ik mijn bovenbenen kapot . Maar herinner me dat ik dat als puber al had en mijn streefdoel is niet het gewicht dat ik op mijn 14e had 😅.

Heel irritant ook bij onze hockeyrokjes waarbij binnenbroekje te kort is voor mij.

alhambra

alhambra

15-08-2024 om 12:48 Topicstarter

Ja het is bij mij mijn bouw. Altijd al gehad daarom droeg ik als puber/jong volwassenen nooit rokjes/jurken.
Na mijn bevallingen is het iets beter geworden maar nog steeds niet opgelost, helaas.

Ik vind een kort broekje onder een jurkje of rokje echt heel fijn. Heb ik nu ook bij die wandelrokjes. Het voelt heel ‘decent’ en comfortabel en tegelijkertijd is het heerlijk kort en zomers. 
Vandaag was ik met de jongste twee naar Dinoland in Zwolle. Twee keer minigolf gedaan, goud gezocht, gekleid, schatten in het zand gezocht etc. Ik had een zak met broodjes mee en wat drinken. De kinderen hebben tussendoor nog een kindermenuutje gedaan en ik vooral koffie. We hebben thuis warm gegeten. Mijn man had een avg gekookt met bietjes en een bbq worstje. Na het eten met onze oudste zoon een rondje van uurtje gefietst wat een rondje van 17,5 km was. Met manlief nog een kwartier gewandeld om exact het calorieendoel te behalen. Dat kwartiertje kwam uit mijn tenen want ik ben best moe van de hele dag slenteren en doen in dat park en het autorijden. Had ook al niet zo veel geslapen dus was niet helemaal fit vandaag. 
Aantal stappen: bijna 11.000
Fietsafstand 17,5
Aantal trappen : 2
Kcal 687 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.