Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Vandaag ga ik met de jongste twee een kabouterwandeling in een bos in een nabijgelegen dorp doen. Daarna even lekker met ze lunchen. Kunnen ze wennen aan de nieuwe wandel/scoutingschoenen. Verder een beetje rommelen rondom huis. 
In mijn woonplaats zijn ook wel andere aanbieders van boksles, maar deze club ken ik. Iets met het een hele drempel vinden om naar een nieuwe club of vereniging te gaan. Als ik die drempel eenmaal over ben is het geen issue meer, maar ik vind dat echt lastig. 
Ik heb een ticket gekocht voor aqua sport die 1 maand geldig is. Daarmee kun je bijv aquafitness en spinning enzo doen. Ik kon nu nog niet een geschikte datum reserveren maar dat komt wel goed. Hierbij is de drempel lager omdat ik dat zwembad al wel ken en voorheen ook weleens dergelijke activiteiten daar heb gedaan en een vriendin daar regelmatig naartoe gaat. 
Morgenavond staat weer bootcamp op de planning. Vakantie rooster anders had ik wel voor de ochtend gekozen. Ik ga nu even rommelen in huis. Wasjes draaien, wat snoeien in de tuin, dat soort dingen. 

SuzyQFive schreef op 13-08-2024 om 00:19:

[..]

Klopt hoor en vroegah kon ik dat allemaal eten zonder een gram aan te komen. En toen werd ik ziek en ging het mis…

Klote is dat he.  Ik ben voor mijn vriendin ook erg blij dat het bestaat.  Kom je nog een keer baantjes zwemmen in Peize? 

Ik ben net terug van een uurtje heel rustige cardio in de sportschool. Dat was zweten, heb 2 flessen water op.

vandaag 27 km gefietst op fiets van zoon.  Paar keer bijna op mijn snuit gegaan, herenfiets.  Het stuk door de Onlanden viel me zwaar. Ik dreef.  Bij zomerbad Peize gestopt om af te koelen (had zwemkleding bij mij). Daarna moest ik echter nog 12 km verder fietsen.  Vervolgens moest ik thuis ongeveer 200 liter water over de planten in potten uitgieten.  Handmatig.  Dus dat was sjouwen met gieters grondwater (bron in eigen tuin). Vanavond voor de tweede keer vandaag naar zwembad gegaan.  Slechts 10 baantjes gezwommen (gisteravond 56). Ik ben moe na aantal dagen met veel beweging en krachttraining.  Kind was overigens heel erg blij dat hij vanmiddag met de auto naar huis kon omdat ik zijn fiets op campus had opgehaald. Ik was dus met auto naar Groningen gegaan. 
Morgen krijgen we bezoek.  Bezoek dat niet zo goed kan bewegen.  Voor mij wel goed om dagje rustig aan te doen.  Ik trek die hitte slecht.  Overigens werd ik vanavond in zwembad aangesproken door mensen die mij herkenden aan mijn stem. Bij die stem hoorde volgens deze vrouw en haar moeder een dikke Door. Tja,  ik ben echt Door alleen 40 kg lichter en ruim 10 jaar ouder. Beide zaken zorgen,  bij mij tenminste,  voor marionettenlijnen of hoe die lijnen in je gezicht ook heten. 

Heerlijke middag met de jongste twee gehad. Daarna lekker in de tuin op een luchtbed.
Aantal stappen 17.000
Aantal kcal 690
Fietsen 2 km 
Trappen 3 

Dorestad schreef op 13-08-2024 om 20:47:

vandaag 27 km gefietst op fiets van zoon. Paar keer bijna op mijn snuit gegaan, herenfiets. Het stuk door de Onlanden viel me zwaar. Ik dreef. Bij zomerbad Peize gestopt om af te koelen (had zwemkleding bij mij). Daarna moest ik echter nog 12 km verder fietsen. Vervolgens moest ik thuis ongeveer 200 liter water over de planten in potten uitgieten. Handmatig. Dus dat was sjouwen met gieters grondwater (bron in eigen tuin). Vanavond voor de tweede keer vandaag naar zwembad gegaan. Slechts 10 baantjes gezwommen (gisteravond 56). Ik ben moe na aantal dagen met veel beweging en krachttraining. Kind was overigens heel erg blij dat hij vanmiddag met de auto naar huis kon omdat ik zijn fiets op campus had opgehaald. Ik was dus met auto naar Groningen gegaan.
Morgen krijgen we bezoek. Bezoek dat niet zo goed kan bewegen. Voor mij wel goed om dagje rustig aan te doen. Ik trek die hitte slecht. Overigens werd ik vanavond in zwembad aangesproken door mensen die mij herkenden aan mijn stem. Bij die stem hoorde volgens deze vrouw en haar moeder een dikke Door. Tja, ik ben echt Door alleen 40 kg lichter en ruim 10 jaar ouder. Beide zaken zorgen, bij mij tenminste, voor marionettenlijnen of hoe die lijnen in je gezicht ook heten.

Wat enorm veel activiteit nog voor iemand die slecht gaat op de hitte, knap hoor! Bizar dat mensen je herkennen aan je stem, dan heb je echt een transformatie ondergaan. En ja, afvallen zorgt voor een oude kop. Ik voel mezelf ook altijd zo'n Droopy. Kreeg vandeweek een herinnering op Facebook van 9 jaar geleden. Toen zag ik er echt zoveel beter uit, haha! Maar nu voel ik me beter en daar gaat het om.

Hier staan alle deuren en ramen open want het is eindelijk wat koeler. Ik ga ook erg slecht op warme dagen, krijg weer van die flauwvalneigingen. Ik word er echt ziek van. Vandaag weer even wat doen aan het huishouden. Is ook wat beweging, want sporten doe ik niet dit soort dagen. Kijk er wel naar uit dat dat weer kan, want dan voel ik me veel fitter.

RoosOpJeHoed schreef op 14-08-2024 om 08:49:

[..]

Wat enorm veel activiteit nog voor iemand die slecht gaat op de hitte, knap hoor! Bizar dat mensen je herkennen aan je stem, dan heb je echt een transformatie ondergaan. En ja, afvallen zorgt voor een oude kop. Ik voel mezelf ook altijd zo'n Droopy. Kreeg vandeweek een herinnering op Facebook van 9 jaar geleden. Toen zag ik er echt zoveel beter uit, haha! Maar nu voel ik me beter en daar gaat het om.

Hier staan alle deuren en ramen open want het is eindelijk wat koeler. Ik ga ook erg slecht op warme dagen, krijg weer van die flauwvalneigingen. Ik word er echt ziek van. Vandaag weer even wat doen aan het huishouden. Is ook wat beweging, want sporten doe ik niet dit soort dagen. Kijk er wel naar uit dat dat weer kan, want dan voel ik me veel fitter.

Precies,  daar gaat het mij ook om, beter en fitter voelen.  Wat je laatst schreef herken ik ook wel. Toen ik anders at dacht ik ook dat ik prikkelbare darm had. IBS.  Nu ik voldoende vezels eet en zeer gevarieerd eet is dat voorbij.  Ik vind het hier ontzettend benauwd.  Het heeft gegoten en nu schijnt de zon.  Ik heb buiten dingen gedaan en heb net beneden het één en ander gedaan.  Man is pruimen jam aan het koken.  Over een uurtje bezoek,  dan verplicht nietsdoen.  Ik heb me gisteren met deel fietsen en daarna thuis echt even vervelend gevoeld.  Mentaal vind ik zon heerlijk, de grijze maanden vond ik onprettig.  Lichamelijk heb ik een hekel aan warmte. Ik doe het het beste op koude zonnige dagen. 

Vandaag vrije dag, (dat mocht wel weer na 2 dagen gewerkt te hebben ). Dus wat hhd klusjes (boodschappen, wasjes draaien na dit hete weer was ook wel weer nodig) en vanavond weer naar PT. 

Dorestad schreef op 14-08-2024 om 11:09:

[..]

Precies, daar gaat het mij ook om, beter en fitter voelen. Wat je laatst schreef herken ik ook wel. Toen ik anders at dacht ik ook dat ik prikkelbare darm had. IBS. Nu ik voldoende vezels eet en zeer gevarieerd eet is dat voorbij. Ik vind het hier ontzettend benauwd. Het heeft gegoten en nu schijnt de zon. Ik heb buiten dingen gedaan en heb net beneden het één en ander gedaan. Man is pruimen jam aan het koken. Over een uurtje bezoek, dan verplicht nietsdoen. Ik heb me gisteren met deel fietsen en daarna thuis echt even vervelend gevoeld. Mentaal vind ik zon heerlijk, de grijze maanden vond ik onprettig. Lichamelijk heb ik een hekel aan warmte. Ik doe het het beste op koude zonnige dagen.

Wij zouden zo familie kunnen zijn, haha. Ik ga mentaal ook heel goed op de zon, maar fysiek niet. De vroege lentedagen en late herfstdagen zijn mijn favoriet. En die knetterkoude winterdagen met een strakblauwe lucht.

Hier ook benauwd. Was boodschappen gaan doen met zoon en kwam helemaal bezweet thuis. Yuk. Veel plezier vandaag met de visite en niks doen, ook weleens fijn

Dorestad schreef op 13-08-2024 om 16:24:

[..]

Klote is dat he. Ik ben voor mijn vriendin ook erg blij dat het bestaat. Kom je nog een keer baantjes zwemmen in Peize?

Misschien wel  

Ik heb gisteren alles hermetisch dichtgehad en heb alleen maar gelezen en tv gekeken. 
Straks naar fysiofit. 
Er is hier in de stad echt belachelijk veel regen gevallen gisteren. Hier in de wijk zelfs 34mm, in een half uur ofzo 🤭. 

Hier viel het wel mee met de regen geloof ik. Vanochtend wel bijna 20km op sportfiets gefietst. Fijn na op vakantie niet fietsen. Straks nog uurtje wandelen.

alhambra

alhambra

14-08-2024 om 12:18 Topicstarter

Wat zijn jullie goed bezig! Ik begin weer wat meer in mijn gewenste ritme te komen.
Daardoor ga ik zo weer 30 minuten lunchwandelen! Het is hier lekker afgekoeld buiten. 

Ik heb net ook klein rondje gewandeld, maar ondanks dat het qua temperatuur beter is is de luchtvochtigheid nog zo hoog dat ik nu thuis zweetdruppels zie rollen.

alhambra

alhambra

14-08-2024 om 13:46 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 14-08-2024 om 13:31:

Ik heb net ook klein rondje gewandeld, maar ondanks dat het qua temperatuur beter is is de luchtvochtigheid nog zo hoog dat ik nu thuis zweetdruppels zie rollen.

Ik had het bij thuiskomst ook warmer dan verwacht. Onderweg viel het mee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.