Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Dorestad schreef op 11-08-2024 om 20:13:


RoosOpJeHoed, fijn dat je genoten hebt van het weg zijn. Wat jij schrijft over het minder kunnen eten herken ik niet bij mijzelf. Ik ben prima in staat om door te blijven (vr)eten, dat zal me weinig moeite kosten. Ik wil het alleen niet meer want echt, mijn 40 kilo er weer aan eten is een nachtmerrie voor mij.

Mo nog even bedenken wat ik ga doen, moet halve dag overbruggen ergens rond garage. Auto is daar ongeveer 4 à 5 uur. Leenauto kost 70 e, daar ben ik te krenterig voor en terugrijden naar huis kost ook 40 minuten.

Mo avond gaan we baantjes trekken. De fit 20 is verplaatst

Dat heb ik ook, wil die kilo's er nooit, nooit, nooit meer aan hebben, dat motiveert wel. Plus mijn lichaam protesteert gewoon tegen slecht eten. Heeft het altijd al gedaan, maar toen weet ik alles nog aan mijn PDS i.p.v. mijn slechte voeding en overgewicht.

Ik hoop dat je iets vindt met airco, want het is nu al niet te hebben qua hitte (althans, hier in het zuiden des lands). Succes vandaag!

Ik stap zo met zoon de auto in om de hitte te overbruggen in een hotel. Lekker spelletjes doen, film kijken en chillen in de airco. Man mocht ook mee, maar die had even behoefte aan wat me-time. 

Friezinnetje schreef op 12-08-2024 om 07:07:

[..]

nou met mijn artritis is kou niet heel fijn zeg maar.

Nee, dat snap ik. Dat is bij mij ook een issue. Mijn lichaam reageert niet altijd fijn op kou, of erg hoge luchtdruk of juist lage. 

Wat ga je in de winter doen aan beweging? 

Vanmorgen op tijd opgestaan en een wandeling van 3,5km gemaakt. Dat is nu wel de max voor mijn heup. Maar dat kan morgen wel weer anders zijn. 
Het was hier 14 graden vanmorgen dus even alles opengezet, gewandeld en verder sluit ik me in huis op 😂. 30+ is mij in Nederland echt te gortig. 54 in de Sahara was ook warm, maar echt anders. 

Net terug van yoga. Wat is dat toch heerlijk om te doen, op de oefening na waar ik mijn buikspieren moest inzetten. Die werken niet echt bij mij... 
Gewicht na de vakantie: iets lichter, maar het verschil dat zit in de foutenmarge, dus niet aangekomen. 

's Zomers fiets ik veel, voeger ging ik naar de sportschool om dat in de winter bij te houden. Ik kreeg op een gegeven moment rare pijn in mijn spieren bij het gewichten tillen, dus sportschool ingeruild voor yoga. Alleen mis ik nu wel de hometrainer. Ik ga nog eens met man overleggen, samen naar de sportschool of thuis een hometrainer. Want man mist het fietsen ook 's winters, we blijven mooiweerfietsers!

SuzyQFive schreef op 12-08-2024 om 10:50:

[..]

Nee, dat snap ik. Dat is bij mij ook een issue. Mijn lichaam reageert niet altijd fijn op kou, of erg hoge luchtdruk of juist lage.

Wat ga je in de winter doen aan beweging?

Ik ben nu al met PT bezig, zij starten binnenkort ook met boksen.  Lijkt me ook heel leuk.  En ik kan op het werk ook sporten.  Na de operatie wil ik ook meer gaan wandelen.  Nu te veel last van mijn knie. 

Vandaag lekker op de fiets naar het werk geweest,  dat is retour 18 km. Morgen weer.  Het waait hier lekker,  dat scheelt een stuk voor de warmte.  

SuzyQFive schreef op 11-08-2024 om 23:57:

[..]

Ik krijg het er niet eens meer in 😂.

Voorheen at ik dan; chocoladebroodje, croissant, twee vers gesneden plakken brood met beleg, beetje yoghurt met fruit, twee koppen thee en iets van een ei ofzo. Oh en sinaasappelsap. En dan soms nog iets lekkers als het er lag. Dan hoefde ik overigens pas tegen 4u weer te eten.

Nu at ik een bakje yoghurt met muesli/granola, thee, twee plakken watermeloen en minicroissant.

Maar dat komt door medicatie.  Ik ben heel benieuwd hoe het zonder saxenda gaat. Mijn vriendin gaat in oktober ongeveer afbouwen.  Voor haar erg spannend.  Voor haar is het compleet gestopt zijn met alcohol opvallend.  Plus in erg korte periode zonder noemenswaardige moeite terwijl ze al echt richting de 70 gaat is heel bijzonder voor haar. Ze gaat afbouwen maar wanneer ze haar hongergevoel terugkrijgt en dat niet kan negeren gaat ze herstarten.  Nu ze zoveel is afgevallen begint ze plezier te krijgen in meer bewegen.  Echt,  wat een voordelen.  Hartstikke fijn !

SuzyQFive schreef op 12-08-2024 om 00:02:

[..]

Heb je een recept van die taart?
Het wordt heet morgen 🥵. Ik zou niet teveel gaan doen dan. Kan je je fiets niet meenemen naar de garage? Of een leenfiets krijgen? Die zijn hier gratis.


Ik doe maar wat.  Ik had een bodem van citroencake,  ooit versgebakken en ingevroren. 

Daarop inhoud grote emmer skyr met de restinhoud van een pak yoghurt.  Rasp van een biologische citroen.  Sap van die citroen gebruikt om gelatine in op te lossen.  Beetje poedersuiker.  Niets afgewogen. 

Ik was vanmorgen voor 8 uur bij de garage.  Daar fiets geleend en naar station gefietst en met de bus naar mijn ouders gegaan,  die van niets wisten.  4 uur bij ouders geweest en,  ik ken ze en had dus mijn grote rugzak meegenomen,  met 10 kg spekbonen,  3 kroppen sla,  3 komkommers en zak tomaten weer terug met bus naar station en daar weer gefietst.  Van halte-ouders vv en rondje gelopen met mijn moeder. Vanavond 54 baantjes gezwommen.  We lagen met 4 baantjeszwemmers in het bad en na 20 baantjes lagen mijn eega en ik er alleen.  Voldoende beweging gehad.  Ruim 1000 kcal actieve kcal.  Maar wij hadden allebei zware benen van het wadlopen zaterdag en het mulle zand Balloërveld gisteren. 

Net met iedereen hier alle bonen gepunt. 

Ik heb vanmorgen meteen pokebowls voor vanavond gemaakt en in de koelkast gezet en toen een rondje gaan wandelen voor ik ging werken.
Tijdens de lunchpauze een kort ommetje gemaakt en verder heel veel water gedronken vandaag. Op 12.500 stappen uitgekomen en vind dat wel best met dit weer.
Morgen werk ik maar een halve dag en was eigenlijk van plan om in de middag ff naar de sportschool te gaan maar moet ff kijken of ik dat trek met de warmte.

Pff zelfs ik vond het vandaag wel warm. Onze oudste zoon doet deze en volgende week mee met kindervakantieweken in de woonplaats. Hij is van maandag tot vrijdag elke dag van 10 tot 16 onder de pannen met allerlei activiteiten. We hadden ons verslapen dus vrij gehaast er naartoe op de fiets. Wel nog snel even ontbeten. Thuis wat gerommeld en daarna eerst met onze jongste zoon de stad in geweest voor gewone schoenen en daarna met onze jongste dochter voor een nieuwe schooltas. Beide keren op de fiets heen en terug. Het zijn maar kleine stukjes maar in totaal toch zo’n 10 km gereden.

vanavond naar een waterplas gereden in de buurt en daar ons avondeten dat ik thuis kookte opgegeten, wat gelezen en nog even een ommetje gemaakt. 
Fietsafstand 10 km
Aantal stappen 16.500 
Aantal trappen 5
Aantal kcal 730 

Wat goed Dolfje dat je morgens de poke bowls al voorbereid!

Ik merk de schade van het weekend aan mn lijf. Veel te veel gegeten en daar baal ik van. Vandaag de draad weer goed opgepakt. Afgerond 15.000stappen en 68 trappen.  Daarnaast nog boksen. Tijdens het boksen kan ik mn Fitbit niet omhouden dus die telt nooit mee.

Het was mijn tweede proefles hier. Naast de pads en communicatie trainingen wil ik het sparren meer proberen maar ik denk dat dit toch niet mijn plek is. Van de 15 mensen deed er nog 1 meid mee die ook vaker in de ring staat. De rest houd goed rekening met mij en is heel respectvol, ik leer er veel maar mijn niveau is zo anders dan die jongens van midden 20.

Ga toch nog eens op een andere plek een proefles doen.

Hier in de stad zijn best wat opties.

Dorestad schreef op 12-08-2024 om 21:59:

[..]

Maar dat komt door medicatie. Ik ben heel benieuwd hoe het zonder saxenda gaat. Mijn vriendin gaat in oktober ongeveer afbouwen. Voor haar erg spannend. Voor haar is het compleet gestopt zijn met alcohol opvallend. Plus in erg korte periode zonder noemenswaardige moeite terwijl ze al echt richting de 70 gaat is heel bijzonder voor haar. Ze gaat afbouwen maar wanneer ze haar hongergevoel terugkrijgt en dat niet kan negeren gaat ze herstarten. Nu ze zoveel is afgevallen begint ze plezier te krijgen in meer bewegen. Echt, wat een voordelen. Hartstikke fijn !

Klopt hoor en vroegah kon ik dat allemaal eten zonder een gram aan te komen. En toen werd ik ziek en ging het mis… 

Envelop schreef op 12-08-2024 om 23:26:

Wat goed Dolfje dat je morgens de poke bowls al voorbereid!

Ik merk de schade van het weekend aan mn lijf. Veel te veel gegeten en daar baal ik van. Vandaag de draad weer goed opgepakt. Afgerond 15.000stappen en 68 trappen. Daarnaast nog boksen. Tijdens het boksen kan ik mn Fitbit niet omhouden dus die telt nooit mee.

Het was mijn tweede proefles hier. Naast de pads en communicatie trainingen wil ik het sparren meer proberen maar ik denk dat dit toch niet mijn plek is. Van de 15 mensen deed er nog 1 meid mee die ook vaker in de ring staat. De rest houd goed rekening met mij en is heel respectvol, ik leer er veel maar mijn niveau is zo anders dan die jongens van midden 20.

Ga toch nog eens op een andere plek een proefles doen.

Hier in de stad zijn best wat opties.

Dat scheelt dat je in de buurt nog andere mogelijkheden hebt . Dat leeftijdsverschil vind ik tegenwoordig ook wel lastig. In veel groepen zit je toch met ‘jonkies’. 

Ben er nog uitgeweest voor de vallende sterren en het Noorderlicht. Dat is gelukt. Paar mooie kiekjes gemaakt (zonder vallende sterren). 
Had wel bedacht om mugtechnisch een lange broek en trui aan te doen. Ben ik alsnog in mijn handen en hals gejepperd 😖. Ik ben te lekker voor ze, maar ook allergisch. 
Nu maar slapen want morgen een invalschoonmaakster… 

Envelop schreef op 12-08-2024 om 23:26:

Wat goed Dolfje dat je morgens de poke bowls al voorbereid!

 

Scheelt natuurlijk dat ik niet zo vroeg hoefde te beginnen met werken en net als vandaag erg vroeg wakker was.

Ik werd wakker en heb nog steeds pijn aan mijn heup en ook mijn rug is stijf. Ik word er gek van. Donderdag weer dry needling bij de fysio. 

Werk vandaag maar een halve dag dus moet de beweging ergens anders vandaan halen. Zou wel naar het werk willen wandelen dat is op de heenweg natuurlijk wel lekker straks maar vanmiddag om 2 uur natuurlijk totaal niet dus pak toch de fiets maar en dan daarna toch ff naar de sportschool.

SuzyQFive schreef op 13-08-2024 om 00:24:

Ben er nog uitgeweest voor de vallende sterren en het Noorderlicht. Dat is gelukt. Paar mooie kiekjes gemaakt (zonder vallende sterren).
Had wel bedacht om mugtechnisch een lange broek en trui aan te doen. Ben ik alsnog in mijn handen en hals gejepperd 😖. Ik ben te lekker voor ze, maar ook allergisch.
Nu maar slapen want morgen een invalschoonmaakster…

Gaaf dat je eruit bent gegaan en mooie plaatjes hebt geschoten.

 (mijn spellingscheck wilde van plaatjes omaatjes maken wat ik in bovenstaande zin echt hilarisch vind) 



Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.