Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


gisteren 30.000 stappen weggedanst op een festival. En ik was voor het eerst in tijden weer eens een happy met een gemaakte foto. Nog 10 kilo te gaan!

Ninoea schreef op 11-08-2024 om 14:53:

Als ik jouw verhalen over boksen lees envelop krijg ik daar weer zo’n zin in. Echt jammer dat onze boksschool zulke beperkte openingstijden heeft.

Misschien bij een boksschool in dorp in de buurt? Bij mijn boksschool komen mensen die er half uur voor rijden. 

vandaag nog een heerlijk rondje gefietst met mijn vriendin. Rondje Sneekermeer en LAngweerderwielen. Totaal dik 40 km. Even terrasje gepakt en ook 4 keer met pontje overgezet. Altijd leuk. En superdruk op het water natuurlijk, maar daar hadden wij dan geen last van. 
In totaal in mijn 3 weken vakantie 350 km gefietst. Erg blij mee en trots op. zoveel nog nooit gefietst in dit tijdsbestek

Ninoea,  klinkt weer als als flink actieve dagen.  Knap dat je het deelt kunt inbouwen in de bezigheden die je met je gezin in de vakantie onderneemt. 
RoosOpJeHoed,  fijn dat je genoten hebt van het weg zijn. Wat jij schrijft over het minder kunnen eten herken ik niet bij mijzelf.  Ik ben prima in staat om door te blijven (vr)eten,  dat zal me weinig moeite kosten.  Ik wil het alleen niet meer want echt,  mijn 40 kilo er weer aan eten is een nachtmerrie voor mij.

Gisteren zijn we als gezin met privé gids bij Noordpolderzijl het wad op geweest.  Omdat het afnemende maan is blijft er meer water staan. In combinatie met aardig wat wind ging het om 30 cm. We hadden dus een zwaardere tocht.  Veel slik.  Mooi.  Pittig. 
Vandaag zijn eega en ik op het heetst van de dag gaan wandelen over het Balloërveld. Bijna  Hetzelfde rondje als afgelopen woensdag.  Met dus ook door het mulle zand.  In combinatie met mijn rugzak dreef ik ongeveer mijn hemd uit. 

Vanmorgen yoghurtcitroentaart al gemaakt, met nauwelijks suiker.  Vanavond volkoren sodabrood.  Salade.  Restje soep.  Qua eten zitten we vandaag goed. 

Mo nog even bedenken wat ik ga doen,  moet halve dag overbruggen ergens rond garage.  Auto is daar ongeveer 4 à 5 uur.  Leenauto kost 70 e,  daar ben ik te krenterig voor en terugrijden naar huis kost ook 40 minuten. 

Mo avond gaan we baantjes trekken.  De fit 20 is verplaatst 

Ik meld me ook maar weer. Sinds ik terug ben van vakantie gewogen en helaas is mijn voortgang van voor de vakantie weer foetsie. 
Afgelopen week een prima week gehad. Geen snacks gegeten, geen alcohol en elke dag bewogen. Ik ga het resultaat-wegen nog even uitstellen, want ik wil wat meer focussen op gezond bezig zijn dan op wat het resultaat is. 

Dorestad schreef op 11-08-2024 om 20:13:

Ninoea, klinkt weer als als flink actieve dagen. Knap dat je het deelt kunt inbouwen in de bezigheden die je met je gezin in de vakantie onderneemt. 

Nou dit inderdaad.  Hier was de beweging matig vandaag, want de kinderen hadden echt een hangdag na een dagje pretpark gisteren. Ik heb wel een boek gelezen haha.  En we zijn vanavond nog naar het meertje gewandeld, waar de kinderen in het zand gespeeld hebben.  Morgen als het goed is weer naar het zwembad, maar dat is de ene keer ook intensiever qua beweging dan de andere als we met de kinderen zijn.  Ik ga wel mee de glijbanen af enzo, maar baantjes trekken, zit er dan niet in.  

Auwereel schreef op 11-08-2024 om 12:42:

Ik heb het afgeleerd om los te gaan bij een ontbijtbuffet bij een hotel, toen ik, jaren terug, ondanks veel fietsen, een paar kilo was aangekomen op fietsvakantie in Denemarken. Ik eet om te fietsen en fiets veel zodat ik kan eten (en omdat ik het leuk vind om te doen), maar er zijn toch grenzen aan.
Deze vakantie me ingehouden bij het hotelbuffet, naar wel elke dag 1x iets als taart of ijs gegeten. Dan dacht ik bij het buffet, waar dan ook cake, chocoladebroodjes en croissants staan, als ik nu neem, kan ik de rest van de dag niets speciaals meer nemen.
Ik moet nog checken wat er precies met mijn gewicht is gebeurd na deze vakantie.

Ik krijg het er niet eens meer in 😂. 

Voorheen at ik dan; chocoladebroodje, croissant, twee vers gesneden plakken brood met beleg, beetje yoghurt met fruit, twee koppen thee en iets van een ei ofzo. Oh en sinaasappelsap. En dan soms nog iets lekkers als het er lag. Dan hoefde ik overigens pas tegen 4u weer te eten. 

Nu at ik een bakje yoghurt met muesli/granola, thee, twee plakken watermeloen en minicroissant. 

RoosOpJeHoed schreef op 11-08-2024 om 16:16:

[..]

Door gewenning en veel afvallen in de afgelopen jaren (circa 38 kilo nu totaal). Ik heb vaak periodes van een paar dagen dat ik zoetigheid en/of vettigheid werkelijk niet kan verdragen. Ik heb ook het devies mezelf lekkers te gunnen en soms gaat dat goed en een andere keer ben ik er dagen misselijk van. Dat is weleens jammer. Maar over het geheel voel ik me véél beter dan toen ik nog morbide obesitas had, dus ik mag niet klagen.

Even kwijt maar was je die kilo’s op eigen kracht kwijt of door een gbp? 

Friezinnetje schreef op 11-08-2024 om 20:13:

vandaag nog een heerlijk rondje gefietst met mijn vriendin. Rondje Sneekermeer en LAngweerderwielen. Totaal dik 40 km. Even terrasje gepakt en ook 4 keer met pontje overgezet. Altijd leuk. En superdruk op het water natuurlijk, maar daar hadden wij dan geen last van.
In totaal in mijn 3 weken vakantie 350 km gefietst. Erg blij mee en trots op. zoveel nog nooit gefietst in dit tijdsbestek

Goed zeg! Denk je dat je in de winter ook regelmatig kan blijven fietsen?

Dorestad schreef op 11-08-2024 om 20:13:

Ninoea, klinkt weer als als flink actieve dagen. Knap dat je het deelt kunt inbouwen in de bezigheden die je met je gezin in de vakantie onderneemt.
RoosOpJeHoed, fijn dat je genoten hebt van het weg zijn. Wat jij schrijft over het minder kunnen eten herken ik niet bij mijzelf. Ik ben prima in staat om door te blijven (vr)eten, dat zal me weinig moeite kosten. Ik wil het alleen niet meer want echt, mijn 40 kilo er weer aan eten is een nachtmerrie voor mij.

Gisteren zijn we als gezin met privé gids bij Noordpolderzijl het wad op geweest. Omdat het afnemende maan is blijft er meer water staan. In combinatie met aardig wat wind ging het om 30 cm. We hadden dus een zwaardere tocht. Veel slik. Mooi. Pittig.
Vandaag zijn eega en ik op het heetst van de dag gaan wandelen over het Balloërveld. Bijna Hetzelfde rondje als afgelopen woensdag. Met dus ook door het mulle zand. In combinatie met mijn rugzak dreef ik ongeveer mijn hemd uit.

Vanmorgen yoghurtcitroentaart al gemaakt, met nauwelijks suiker. Vanavond volkoren sodabrood. Salade. Restje soep. Qua eten zitten we vandaag goed.

Mo nog even bedenken wat ik ga doen, moet halve dag overbruggen ergens rond garage. Auto is daar ongeveer 4 à 5 uur. Leenauto kost 70 e, daar ben ik te krenterig voor en terugrijden naar huis kost ook 40 minuten.

Mo avond gaan we baantjes trekken. De fit 20 is verplaatst

Heb je een recept van die taart? 
Het wordt heet morgen 🥵. Ik zou niet teveel gaan doen dan. Kan je je fiets niet meenemen naar de garage? Of een leenfiets krijgen? Die zijn hier gratis. 


PhilDunphy schreef op 11-08-2024 om 21:36:

Ik meld me ook maar weer. Sinds ik terug ben van vakantie gewogen en helaas is mijn voortgang van voor de vakantie weer foetsie.
Afgelopen week een prima week gehad. Geen snacks gegeten, geen alcohol en elke dag bewogen. Ik ga het resultaat-wegen nog even uitstellen, want ik wil wat meer focussen op gezond bezig zijn dan op wat het resultaat is.

Jammer dat je in de vakantie toch bent aangekomen, wellicht is het er ook zo weer af. 

Ik heb vandaag 2km gewandeld. Dat ging goed zonder dat mijn heup op begon te spelen. Het intapen en rust lijkt daarvoor wel te helpen. Ben wel met de bus teruggegaan want wilde het niet overspelen en had ook boodschappen mee. Terug voelde ik het bij rust wel een klein beetje. 
Op de andere dagen steeds gefietst. Ik wil nu steeds ‘s ochtends even wandelen. De pest met mijn aandoeningen is dat ik de ene dag prima flink wat kan lopen en de andere dag amper een blokje om kan. Ik had eigenlijk deze zomer willen gebruiken voor natuurwaterzwemmen en dat opbouwen maar en heup gooit roet in het water en blauwalg ook.
Vandaag wel mijn nagels gelakt. Had zo’n UV lampje gekregen en lakjes. Vind het wel een gedoe met al die laagjes en primers ed. Ben benieuwd of het resultaat idd twee weken okay is.

SuzyQFive schreef op 11-08-2024 om 23:59:

[..]

Goed zeg! Denk je dat je in de winter ook regelmatig kan blijven fietsen?

nou met mijn artritis is kou niet heel fijn zeg maar. 

alhambra

alhambra

12-08-2024 om 09:24 Topicstarter

Ik zit vandaag in dubio. Ik heb snel last van warmte dus ik ga liever niet wandelen tijdens mijn lunchpauze maar als ik niet ga beweeg ik vandaag nauwelijks. Ik kijk uit naar woensdag.

SuzyQFive schreef op 11-08-2024 om 23:59:

[..]

Even kwijt maar was je die kilo’s op eigen kracht kwijt of door een gbp?

Op eigen kracht. Heb nog een kleine 20 kilo te gaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.