Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


6 km gelopen en keer weer een afmattende krachttrainingssessie van mijn PT gehad.  Ik vond het onprettig om te lopen,  benauwd weer. Verder thuis wat gerommeld.  Op werk/studeerkamer van 1 kind airconditioning laten aanleggen.  In de winter geschikt om te verwarmen maar nu graag koelen.

Ik heb de hele dag in toverland geslenterd en ben achtbaan in en uit geweest. Natuurlijk niet gezond gegeten en ook teveel. Bewegingsdoel van 670 kcal had ik bij thuiskomst net niet behaald. Dat vond ik zonde van mijn reeks (102 dagen op rij bewegingsdoel behaald) dus heb ik een Seven reeks gedaan waardoor ik precies mijn doelstelling behaald heb. Het kwam uit mijn tenen; maar ach alles voor de stats … 

aantal stappen 15000
Aantal trappen 19
Kcal 670 

helemaal geen last meer van mijn schouders dus bootcamp zondag zou goed moeten gaan. 

Hier weer terug van vakantie. Weegschaal gaf ongeveer kilo meer aan, maar menstruatie komt er ook vandaag of morgen aan.

Happyapple schreef op 09-08-2024 om 09:40:

[..]

Ik ben maar 1.60, dus heb zelfs met 65 kilo officieel nog overgewicht

En daar zit ik nu dus nog een stuk boven helaas

Herkenbaar 

Vanochtend werd ik wakker gemaakt door onze oudste zoon. Hij kwam me koffie op bed brengen “omdat je lief bent, mamma!” Dat was genieten. Vervolgens opgestaan en toen kreeg ik een melding van mijn app Seven of ik een oefening wilde doen. Ik dacht ‘waarom niet’ en heb dat toen meteen maar gedaan. Vervolgens verse broodjes gehaald op de fiets en daarna gebruncht. Met zijn allen in de auto gestapt, een dorpje verderop gestopt en daar een wandeling van zo’n 6 km gewandeld. Het viel onze jongste zwaar. Ze bleef overal maar over piepen. Toen we eenmaal vertelden over de helft te zijn en weer onderweg naar de auto draaide ze bij en was het wat gezelliger. Daarvoor was het steeds weer stoppen en allerlei probleempjes oplossen. Ik denk dat ze gewoon nog moe was van gisteren en dat wandelen wat teveel gevraagd was. Dat had ik me niet zo goed gerealiseerd. We zijn daarna naar een ijssalon gereden en daar heeft het stel lekker Italiaans ijs gehad. Ik heb het bij een espresso gehouden. Dat bevalt me overigens erg goed. Dan gaan we naar een ijssalon en doet de rest zich tegoed aan ijs en ik neem een espresso. Vaak krijg je daar zo’n minibolletje ijs bij. Qua calorieën veel gunstiger en we doen het uitje wel. Ik voel me er dan ook niet bekaaid van af komen ofzo. 
Vanmiddag moest ik nog even een boodschap doen dat heb ik op de fiets gedaan en ook heb ik nog even een kort rondje van zo’n 7 km gefietst om mijn kcal doelstelling van vandaag te behalen. We aten makkelijk. Een naanbroodje met wat shoarma, komkommer, sla en tzatziki erop.

aantal stappen 12.500
Fietsafstand 13 km 
Trappen 3
Kcal actief 800 

Klinkt als een fijne dag Ninoea! En idd, een espresso met een mini bolletje ijs is ook een heerlijke traktatie. fijn ook dat de pijn tussen je schouders weg is.

Man en ik waren een heerlijk nachtje weg. 's Middags genoten van een lekkere borrelplank (die net ff wat anders was dan de gebruikelijke 'gemixte borrelhapjes en kaasblokjes'), 's avonds nog een klein hapje gegeten in een restaurant en de volgende ochtend een zalig ontbijtbuffet. Soms vind ik het weleens jammer dat ik me niet meer vol kan vreten bij een ontbijtbuffet, gewoon omdat er zoveel lekkers staat. Maar ik zit na een bakje yoghurt met granola en fruit en een croissantje of klein broodje gewoon vol. Nooit gedacht dat dat ooit mogelijk zou kunnen zijn. En het voelt best fijn. Na het ontbijt heerlijk op het terras gezeten met wat cappuccino's. Daarna zoon opgehaald en geluncht met mijn ouders. Heerlijke salade met kip op. 's Avonds niet veel gegeten.

Vroeger ging ik regelmatig een high tea doen met vriendinnen. Na afloop zeiden de meesten "nou, ik hoef vanavond geen eten meer" terwijl ik al uitkeek naar mijn bordje warm eten. Vol zitten was haast niet mogelijk. Nu begrijp ik die vriendinnen maar al te goed, ik krijg het gewoon niet meer weg. Sterker nog, een high tea zal er nooit meer in zitten, moet niet denken aan al dat zoet (wat soms best jammer is).

Oh en voor degenen die het nodig hebben (waaronder ikzelf): succes met de hitte de komende dagen, drink voldoende en sport niet te intensief!

Ik ga vanmiddag nog een rondje fietsen met vriendin. Gisteren naar een pluktuin geweest en een prachtig bos Dahlia's geknipt. 's Avonds naar de film geweest. Vriendin had wat drinken meegenomen (zonder prik), zo'n flesje vitaminewater. Maar mehn, daar zit zo veel suiker in, niet fijn. 

Friezinnetje schreef op 11-08-2024 om 10:28:

Ik ga vanmiddag nog een rondje fietsen met vriendin. Gisteren naar een pluktuin geweest en een prachtig bos Dahlia's geknipt. 's Avonds naar de film geweest. Vriendin had wat drinken meegenomen (zonder prik), zo'n flesje vitaminewater. Maar mehn, daar zit zo veel suiker in, niet fijn.

Die zitten toch vol zoetstof? Geen suiker, wel mierzoet 

Ik heb het afgeleerd om los te gaan bij een ontbijtbuffet bij een hotel, toen ik, jaren terug, ondanks veel fietsen, een paar kilo was aangekomen op fietsvakantie in Denemarken. Ik eet om te fietsen en fiets veel zodat ik kan eten (en omdat ik het leuk vind om te doen), maar er zijn toch grenzen aan.
Deze vakantie me ingehouden bij het hotelbuffet, naar wel elke dag 1x iets als taart of ijs gegeten. Dan dacht ik bij het buffet, waar dan ook cake, chocoladebroodjes en croissants staan, als ik nu neem, kan ik de rest van de dag niets speciaals meer nemen.
Ik moet nog checken wat er precies met mijn gewicht is gebeurd na deze vakantie. 

Ysenda schreef op 11-08-2024 om 12:41:

[..]

Die zitten toch vol zoetstof? Geen suiker, wel mierzoet

4 gram suiker per 100 ml  en gewoon suiker 

Friezinnetje schreef op 11-08-2024 om 12:42:

[..]

4 gram suiker per 100 ml en gewoon suiker

Dan is dat een ander merk dan wij soms hebben.

Fijn dat je hebt genoten met je man @roosopjehoed. Klinkt heerlijk!

Wat een lieve zoon zeg Nineoa.

Gister ben ik weer wezen boksen en dat ging verrassend goed. Had verwacht dat mn conditie en kracht minder zouden zijn geworden maar dat viel me alles mee. Morgenavond ga ik weer echt sparren bij een boksclub, vind het iedere keer weer wat spannend maar heb er ook zin in en vind mezelf ook wel stoer dat ik het gewoon doe.

Gistermiddag hadden we een bbq bij vrienden en daar heb ik wel iets teveel gegeten. Vandaag zijn er andere vrienden bij ons en daarna heb ik even een week zonder allerlei afspraakjes, etentjes en borrels. Hoe gezellig ik het ook vind ben ik daar wel aan toe.

Ik zag vanochtend tegen de bootcamp op toen ik op de fiets ernaartoe zat. Toch gegaan dus en het ging heel goed. De trainer van vandaag staat erom bekend dat hij je veel laat rennen. Dat was ook nu het geval, maar ook dat ging prima. Ook geen last gehad van de schouder. Er was ook een oefening waarbij je van voorlig steun in zijwaartse plank moest en dat heb ik met veel beleid gedaan want dat vond ik wel even spannend. Maar ook dat ging uiteindelijk prima.
Daarna heerlijk geluncht en gaan shoppen bij decathlon. De kinderen hadden gympschoenen, gymkleding, wandelschoenen voor scouting, schoenen voor rugby en dat soort dingen nodig. Ik heb er voor mezelf nog een windjack gescoord (maatje S baby, insert een dansje) en een petje tegen de zon. 
Mijn devies met eten is dat ik me wel lekkere dingen gun, maar echt kleinere porties en vaak ook niet. Dat gaat vaak goed, soms ook niet en dan moet het de volgende dag maar beter. Roosopjehoed komt het door gewenning dat je sneller vol zit of door een ingreep/medicatie. Je hebt het ongetwijfeld al weleens gedeeld hier, maar ik ben het wat kwijt. Sorry ik probeer het te onthouden, maar soms gaat dat mis. 

Als ik jouw verhalen over boksen lees envelop krijg ik daar weer zo’n zin in. Echt jammer dat onze boksschool zulke beperkte openingstijden heeft. 

Ninoea schreef op 11-08-2024 om 14:52:


Mijn devies met eten is dat ik me wel lekkere dingen gun, maar echt kleinere porties en vaak ook niet. Dat gaat vaak goed, soms ook niet en dan moet het de volgende dag maar beter. Roosopjehoed komt het door gewenning dat je sneller vol zit of door een ingreep/medicatie. Je hebt het ongetwijfeld al weleens gedeeld hier, maar ik ben het wat kwijt. Sorry ik probeer het te onthouden, maar soms gaat dat mis.

Door gewenning en veel afvallen in de afgelopen jaren (circa 38 kilo nu totaal). Ik heb vaak periodes van een paar dagen dat ik zoetigheid en/of vettigheid werkelijk niet kan verdragen. Ik heb ook het devies mezelf lekkers te gunnen en soms gaat dat goed en een andere keer ben ik er dagen misselijk van. Dat is weleens jammer. Maar over het geheel voel ik me véél beter dan toen ik nog morbide obesitas had, dus ik mag niet klagen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.