Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Dolfje schreef op 08-08-2024 om 21:18:

[..]

Tikfout, 84/85 moet het zijn. 65 ben ik denk ik 35 jaar geleden voor het laatst geweest

Wat niet is kan ooit komen.

Hier een, qua beweging,  hele rustige dag.  Nog geen 7000 stappen.  Een dag vol (mantelzorg)verplichtingen waarvoor ik steeds maar weer een uur of 5 kwartier in de auto zat.  Ben vanmo om goed 8 uur vertrokken en ben nu net weer thuis.  

Hier heeft mijn fitbit het volgens mij definitief begeven nu.  Waarom gaan die dingen maar een jaar of 2 mee?  Echt waardeloos, want ze willen je gewoon weer iets nieuws verkopen natuurlijk.  En nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik ga toch echt niet elke 2 jaar zo'n ding kopen, maar ik wil wel graag mijn beweging etc kunnen tracken én ik vind bijna alle modellen veel te groot voor mijn pols. Had nu een mooi smal model... 

balen happy Apple! Ik heb wel eens gehad dat het bandje kapot ging maar verder houd mijn Fitbit het al wel lang uit. Denk nu 4 jaar? 

Het gaat hier redelijk, vorige week terug van vakantie waar ik wat was afgevallen. Maar we hebben nu zoveel etentjes en borrels gehad sinds we thuis zijn.... Echt bizar 

Afgelopen zondag en maandag waren de enige dagen dat ik thuis gegeten heb. Morgen weer een bbq en zondag komen vrienden hier en daarna hebben we weer een redelijk normale week met alleen een afscheidsfeestje van een vriendin op donderdag die langere tijd naar het buitenland gaat.

Ondanks alle etentjes en verleidingen wel slimme keuzes gemaakt, geen toetjes gegeten en vooral voor de groenten gegaan.

Tegenwoordig ga ik ook vaker wandelen met de kids. Zij op hun step zodat ik door kan wandelen. Dat is deze week drie keer een uur gelukt en vind ik echt gezellig.

Morgen weer boksen, laatste keer is een maand terug dus ben benieuwd hoe het gaat....

Dolfje schreef op 08-08-2024 om 09:09:

Ik ben net 2 maanden 50.
Was een weekend weg en ongesteld en blijf nog steeds zo 84/65 kilo al een jaar wat dus minstens 5 kilo te zwaar is maar heb dus al een maand of wat niet gesport door die corona en die heup.
Kom nu ook net weer terug van de fysio en ze heeft me behoorlijk pijn gedaan met dry needling. Ben wel via een omweg door het park terug gewandeld dus nu al bijna 4000 stappen gezet en moet vanmiddag en vanavond werken. Wandelen doe ik dus nog wel.
W
Wil morgenvroeg weer eens rustig wat in de sportschool gaan doen.

Hoe lang ben jij? Uiteindelijk gaat het er vooral om dat je je goed voelt maar 65 klinkt namelijk niet heel zwaar voor mij. 

Ik ben zelf 1.80m en 73kg. Daar ben ik al tevreden mee maar liever heb ik er nog 2 of 3 vanaf. 

Envelop schreef op 09-08-2024 om 07:48:

[..]

Hoe lang ben jij? Uiteindelijk gaat het er vooral om dat je je goed voelt maar 65 klinkt namelijk niet heel zwaar voor mij.

Ik ben zelf 1.80m en 73kg. Daar ben ik al tevreden mee maar liever heb ik er nog 2 of 3 vanaf.

Die 65 was een typefout. Ik schommel rond de 84 -85, ben 174.  Met 80 zou ik al blij zijn maar 75 zou helemaal goed zijn.

Vanmorgen 'uitgeslapen' tot 7.30 uur. Zoon is een paar nachten bij opa en oma logeren, dus even wat rust in de ochtend. Beetje spierpijn van de workout gisteren en mijn rechterknie wil niks doen vanwege het vocht/spataderen, dus een korte stretch wake-up workout gedaan van een kwartier. Heerlijk even alle stijve spieren losgooien en luisteren naar het gekraak van mijn gewrichten, haha!

Vanmiddag gaan man en ik naar een luxe hotelletje. Voor het eerst in twee jaar tijd, dus ik heb er erg veel zin in! Morgen zoon weer ophalen en met opa en oma lunchen, dus het wordt weer veel (lekker) eten dit weekend. Vanaf zondag wordt het hier drie dagen ruim 30 graden, dus dan eet ik automatisch wat minder, dat scheelt.

Envelop schreef op 09-08-2024 om 07:44:

balen happy Apple! Ik heb wel eens gehad dat het bandje kapot ging maar verder houd mijn Fitbit het al wel lang uit. Denk nu 4 jaar?

Oh echt? Na de 1e x na 2 jaar kapot dacht ik pech gehad, ik koop wel een nieuwe, maar nu vind ik t toch zonde eigenlijk... 

Envelop schreef op 09-08-2024 om 07:48:

[..]

Hoe lang ben jij? Uiteindelijk gaat het er vooral om dat je je goed voelt maar 65 klinkt namelijk niet heel zwaar voor mij.

Ik ben zelf 1.80m en 73kg. Daar ben ik al tevreden mee maar liever heb ik er nog 2 of 3 vanaf.

Ik ben maar 1.60, dus heb zelfs met 65 kilo officieel nog overgewicht   

En daar zit ik nu dus nog een stuk boven helaas

RoosOpJeHoed schreef op 09-08-2024 om 09:35:

Vanmorgen 'uitgeslapen' tot 7.30 uur. Zoon is een paar nachten bij opa en oma logeren, dus even wat rust in de ochtend. Beetje spierpijn van de workout gisteren en mijn rechterknie wil niks doen vanwege het vocht/spataderen, dus een korte stretch wake-up workout gedaan van een kwartier. Heerlijk even alle stijve spieren losgooien en luisteren naar het gekraak van mijn gewrichten, haha!

Vanmiddag gaan man en ik naar een luxe hotelletje. Voor het eerst in twee jaar tijd, dus ik heb er erg veel zin in! Morgen zoon weer ophalen en met opa en oma lunchen, dus het wordt weer veel (lekker) eten dit weekend. Vanaf zondag wordt het hier drie dagen ruim 30 graden, dus dan eet ik automatisch wat minder, dat scheelt.

Veel plezier!

alhambra

alhambra

09-08-2024 om 09:51 Topicstarter

Fijne tijd gewenst RoosOpJeHoed!

Geniet ervan RoosOpJeHoed!

Veel plezier RoosOpJeHoed!

Ik ben net terug van een klein uurtje rustige cardio in de sportschool. Heb behoorlijk pijn aan de heup dus heel rustig aan gedaan. Straks de oefeningen van de fysio nog doen.
Ben verder vandaag vrij en moet morgen werken.
Man wil morgenavond bbqen maar we doen dat tegenwoordig niet al te gek vergeleken met vroeger. Ieder Max 2 stukken vlees en we eten een stuk minder stokbrood erbij dan voorheen. En ik zet ook altijd een schaal tomaat en komkommer neer.

alhambra

alhambra

09-08-2024 om 12:36 Topicstarter

We zijn druk bezig met opruimen en schoonmaken dus geen sport maar wel beweging.
Vanmiddag wil ik de auto van binnen schoot maken en daarna gaat ie door de wasstraat. Maandag weer weken dus nu veel nuttige klussen doen nu we de tijd hebben.

Veel plezier RoosOpJeHoed.

Gisteren is het niet gelukt om een stukje te lopen. Wil dat straks even doen als man thuis is.

alhambra

alhambra

09-08-2024 om 16:57 Topicstarter

Ik baalde dat ons todolijstje geen ruimte liet voor de sportschool. We hebben echter net 1,5 uur non-stop in de voor- en achtertuin gewerkt. Ben bezweet en buiten adem. Een goede workout dus!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.