Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


SuzyQFive schreef op 07-08-2024 om 22:42:

Hoe oud is iedereen hier dan?
Suzy: 43

(vul maar aan 😂).

SuzyQFive: 43

Dorestad: ruim 57

Dorestad schreef op 07-08-2024 om 22:20:

[..]

Ha mevrouw Halverwege, Dit vind ik dus ook erg interessant wat jij doet. Bij die krachttraining: focus je je de ene dag ook op ander deel lichaam dan op de andere dag? Dat snel en niet moe worden triggert mij ook. Is het op de sportschool? Meermeermeer!

Hoi Dorestad, lees hier meer meer meer: https://www.victormooren.nl/spieropbouw/krachttraining-schema-vrouwen/

Dorestad schreef op 07-08-2024 om 22:53:

[..]

SuzyQFive: 43

Dorestad: ruim 57

Due-scimmie: <35

Lientje: bijna 55
En sta helaas alweer 2 maanden stil qua afvallen.  Zeer frustrerend


SuzyQFive: 43

Dorestad: ruim 57

Envelop over 2 weken 39

Lientje bijna 55

Due scimmie <35

Envelop schreef op 08-08-2024 om 07:51:

[..]

SuzyQFive: 43

Dorestad: ruim 57

Envelop over 2 weken 39

Lientje bijna 55

Due scimmie <35

Friez  53

Envelop schreef op 08-08-2024 om 07:51:

[..]

SuzyQFive: 43

Dorestad: ruim 57

Envelop over 2 weken 39

Lientje bijna 55

Due scimmie <35

Friez 53

Auwereel 58

Ouwetjes voelen de impact van ouder worden en willen toch soepel blijven?

Auwereel schreef op 08-08-2024 om 08:01:

[..]

Auwereel 58

Ouwetjes voelen de impact van ouder worden en willen toch soepel blijven?

Bij mij meer: toen ik begin 40 was kon ik rest gezin niet meer bijhouden in vakanties en werd ik ongenadig geconfronteerd met een conditie van nul en niet meer met mijn dikke lijf zonder hulp in de heuvels in Limburg lopen.  Kapot geschuurde bovenbenen waren dan een extra klachtje.  Hoge bloeddruk.  De gevolgen van een ongezonde leef- en eetstijl kwam ik dagelijks tegen in mijn werk als researchverpleegkundige en als wijkverpleegkundige.  Toen ben ik gaan nadenken over mijzelf...

alhambra

alhambra

08-08-2024 om 08:49 Topicstarter

Alhambra: 39

Ik ben 1 kilo aangekomen tijdens de vakantie. Goed verklaarbaar doordat we in tegenstelling tot thuis wel toetjes hebben gegeten, bijna dagelijks een ijsje hebben gegeten en groter hebben ontbeten. 

De boodschappen voor komende week zijn binnen. We gaan weer terug naar ons reguliere en gezondere eetpatroon. 

Het wandelen smaakte naar meer. Mijn oudste begon al over een challenge waar bij het hele gezin 2x per week moet sporten en daarnaast 2x per week moet wandelen.
Zij zwemt al 1x per week dus zij staat voor op pappa Leuk om te zien dat ze zo genoten heeft van de boswandelingen.

Ik ben tussen de 40 en 45. 
Net heb ik weer de eerste sportlessen geboekt voor als de (aqua) lessen weer starten na de schoolvakantie. De gewone fitness sla ik in de praktijk toch over, dat is niks voor mij en niks voor mijn knie. 

Ik ben net 2 maanden 50.
Was een weekend weg en ongesteld en blijf nog steeds zo 84/65 kilo al een jaar wat dus minstens 5 kilo te zwaar is maar heb dus al een maand of wat niet gesport door die corona en die heup. 
Kom nu ook net weer terug van de fysio en ze heeft me behoorlijk pijn gedaan met dry needling.  Ben wel via een omweg door het park terug gewandeld dus nu al bijna 4000 stappen gezet en moet vanmiddag en vanavond werken. Wandelen doe ik dus nog wel. 
W
Wil morgenvroeg weer eens rustig wat in de sportschool gaan doen. 

Dolfje: 84/65 is enorm jojoen of tikfout? 

ToetieToover schreef op 08-08-2024 om 02:25:

[..]

Hoi Dorestad, lees hier meer meer meer: https://www.victormooren.nl/spieropbouw/krachttraining-schema-vrouwen/

Dit is voor mij interessant leesvoer,  dankjewel.  Ik heb laatst het boek van Dageen gelezen,  die hippe, vreselijk prijzige,formule waar nogal wat BNners aan mee doen/hebben gedaan.  Volgens mij maken zij ook gebruik van een vergelijkbaar iets.  LISS training las ik.  Op deze site die jij noemt heb ik de komende tijd mooi wat te lezen  

Vandaag mestte ik mijn eigen kledingkast uit. Alle te grote kleding eruit en de goede kleding daarvan naar de kringloopwinkel. Verder nog wat wassen gedraaid en opgehangen, boodschappen gedaan en gekookt. Alles steeds op de fiets. Voor het eten in mijn eentje een ommetje gemaakt. Na het eten zouden man en ik samen wandelen, maar hij had wat last van zijn knie en toen stelde onze oudste zoon voor om mee te gaan. Naar het bos gereden met de auto en samen met hem een wandeling van 5 km gemaakt. 
Aantal stappen 15.000
Aantal km gefietst 10
Aantal trappen 4
Actieve kcal 775

Dorestad schreef op 08-08-2024 om 12:59:

Dolfje: 84/65 is enorm jojoen of tikfout?

Tikfout, 84/85 moet het zijn. 65 ben ik denk ik 35 jaar geleden  voor het laatst geweest 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.