Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Bailey26 schreef op 22-07-2024 om 17:49:

Vervelend dat je z'n last hebt van het weer RoosOpjeHoed.

Hier staat het bewegen ook even op een laag pitje. Ik heb de spieren in mijn schouder vast zitten. Trekt door naar de nek en dan naar het hoofd. Loop al weken met hoofdpijn maar de laatste weken beperkt het echt mijn functioneren. Gelukkig kan ik morgen bij de fysio terecht. Ik hoop dat die er wat mee kan.

Heeft iemand nog lekkere lunch tips voor mee naar het werk? Hebben een magnetron dus kan eventueel wat opwarmen. Ben wel klaar met mijn boterham/tosti/soep. Salade valt sowieso af.

Wat bij mij altijd helpt is yoga te doen voor nek en schouders, dus schouders rollen, nekspieren rekken, rollen met nek. Dit staat hier nu heel raar zo opgeschreven, maar op YouTube staan veel filmpjes hiervoor. Heb je zoiets al eens geprobeerd? Succes bij de fysio iig!

RoosOpJeHoed schreef op 22-07-2024 om 18:58:

[..]

Wat bij mij altijd helpt is yoga te doen voor nek en schouders, dus schouders rollen, nekspieren rekken, rollen met nek. Dit staat hier nu heel raar zo opgeschreven, maar op YouTube staan veel filmpjes hiervoor. Heb je zoiets al eens geprobeerd? Succes bij de fysio iig!

Bedankt voor de tip! Ik heb een tijdje yoga gedaan dus ik begrijp wat je bedoelt.

Ik lig wakker op bed in de caravan. Ik heb al flink geslapen en het is heerlijk stil om me heen. Ik was gisterenavond moe van de reis. We konden pas tegen half drie vertrekken omdat we eerst onze oudste moesten wegbrengen.

 De reis ging vlot. We waren tegen half negen op de camping. Qua beweging ging het goed want daardoor we pas laat weg konden heb ik gisterenochtend tijd gehad voor bootcamp. Het was een training met aardig wat lopen, evenwichtsoefeningen, planken, opdrukken, dips en sit-ups. We deden sit-ups met zijn tweeën. De benen in elkaar gehaakt en een stok uit de natuur die we steeds aan elkaar moesten overgeven. Eerst recht en daarna schuin zodat je de schuine buikspieren traint. Dat was voelbaar, hahahaha. 

Fijne vakantie Ninonea.
Ik was om) uur ook al wakker helaas en om 6:30 maar opgestaan en dat terwijl ik pas om 10 uur op het werk moet zijn maar wel tot vanavond moet werken. Dacht eigenlijk dadelijk te gaan wandelen maar ja het regent uiteraard weer 
Doe deze week qua beweging /sport nog steeds rustig aan na de corona en heb nog steeds pijn aan mijn heup. Gisteren naar de fysio geweest en vrijdag weer. Moet wel wat meer werken deze week ivm de vakantie, ook zaterdag weer dus krijg wel genoeg beweging.

Fijne vakantie Ninoena!

Forceer jezelf niet he Dolfje! Balen van de regen trouwens, hier is het ook flink aan het gieten.  Dus ik weet ook niet of er hier een wandeling in zit tijdens de lunchpauze.  Kan wel een beetje schuiven qua tijdstip, maar als het tussen 1130 en 14 zo regent als nu,  houdt het toch wel op...

ik was ook te vroeg wakker, heb vakantie. Maar goed, hier nog geen regen, een klein zonnetje erbij. Even kijken of ik vandaag een rondje kan lopen of fietsen. in ieder geval ook even in het huis bezig, dat kan nu beter, dan met veel warmer weer. Eigenlijk moeten mijn ramen gewassen worden, de bijkeuken opgeruimd, in de tuin bezig. 

Fijne vakantie Ninoena

duizel schreef op 22-07-2024 om 09:12:

[..]

Moeilijk is dat. De wil moet toch echt vooral uit hemzelf komen denk ik. Er moet een knop om. Helpt het om samen te gaan bewegen?

We zijn niet altijd samen dus als ik zeg: kom we gaan fietsen wil ie dat nog wel eens. Heb ook al voorgesteld om samen te gaan sporten. Maar dat wijst ie af. We hebben ooit samen hardgelopen en dat ging wel redelijk, maar dat kan ik niet goed meer, zeker nu met die heup niet :s bovendien vind ik daar geen zak aan. 
Tafeltennis gedaan, dat houdt ie twee keer vol en dan kakt dat weer in (te warm, te koud, te nat enz). Hij heeft een soort van luiheid over zich heen. Altijd al gehad hoor. Ik was ooit een topsporter en hij was ooit in zijn jeugd keeper
We staan er gewoon wat verschillend in. Ik ben zelf natuurlijk nu ook gewoon mega beperkt dus kan ook niet alles. 

alhambra schreef op 22-07-2024 om 09:13:

Vaak luisteren mensen het slechts naar hun naasten. Misschien dat de huisarts wel door weet te dringen?

Huisarts: niet meteen beginnen met heel veel sporten. Hij hoort: niet bewegen tot je suiker goed is

RoosOpJeHoed schreef op 22-07-2024 om 18:54:

[..]

Je haalt wel heel erg de nuance uit mijn bericht... Ik heb het over helpen met het maken van een schema. Ik mag hopen dat Suzy geen drill instructor gaat worden voor haar vriend, dat werkt nooit.

😂 Ik zie het al voor me 😂 Nee, dat werkt zeker niet. 

Ik vind het voor mijzelf al moeilijk schema’s te maken en mij er dan aan te houden omdat mijn lichamelijke beperking daar niet zoveel mee kan. 

Ik hou meestal het volgende aan (geleerd bij revalidatie): 

In elk van de drie dagdelen (ochtend, middag, avond): iets actiefs doen en iets ontspannends. Actief kan zijn wandelen/fietsen/zwemmen/fysiofit enz maar ook was ophangen, boodschappen doen enz. Iets ontspannends is een boek lezen, muziek luisteren, tekenen enz.

Hier in Brabant wel regen nu maar dat wisten we dus we gaan straks wellicht naar wat kringloopwinkels oid. Geen fancy dingen en niet te lang want morgen de hele dag naar de Efteling… Gisteravond stukje gelopen over het park maar mijn heup is echt een bitch. Gelukkig heb ik een faciliteitenkaart van de Efteling. Ik kan (ook buiten mijn heup om) gewoon niet lang staan. 

De eerste dag op bestemming was relaxt. Ik heb heel lekker geslapen en vanochtend verse broodjes gehaald bij de bakker. Verder diverse keren gewandeld, zowel alleen als met mijn man als een keer met de jongste twee kinderen. Ook heel veel trappen gelopen (448 treden) en wat boodschappen gedaan en een Italiaans ijsje gegeten. Ook zeiknat geregend en in de stromende regen met de kabelbaan naar het stadje beneden gegaan. Toen was de kap er wel overheen dus alleen mijn voeten werden toen nog natter. 
Resultaat: 23.000 stappen, 98 trappen (hoogteverschil wordt als trap aangeduid) en zo’n 11.000 kcal actief verbruikt. 

alhambra

alhambra

23-07-2024 om 20:30 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 23-07-2024 om 08:24:

[..]

Huisarts: niet meteen beginnen met heel veel sporten. Hij hoort: niet bewegen tot je suiker goed is

Dat schiet dan niet op nee!

alhambra

alhambra

24-07-2024 om 08:49 Topicstarter

Vandaag een vrije dag. Meiden naar bso en nu mijn voornemen volgen om te gaan sporten. 1 thee en daarna stop ik met uitstellen. Ik was al bijna de keuken gaan schoonmaken maar jullie hebben gelijk dat de dag starten met bewegen goede zelfzorg is. Dus ik ga zo!

ik ga straks met een vriendin over een grote markt slenteren. Ik vind het leuk om te sneupen, maar dat geslenter is zo vermoeiend. Vanmorgen al wel wat oefeningen gedaan thuis. Dat wil ik eigenlijk wat oppakken om elke dag wat oefeningen te doen. Geen ingewikkelde dingen, maar gewone simpele oefeningen voor armen, benen, conditie

alhambra

alhambra

24-07-2024 om 09:11 Topicstarter

Sneupen, is dat een synoniem voor struinen? Leuk woord. Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.