Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

24-07-2024 om 09:37 Topicstarter

Ik zit op de fiets in de sportschool maar ik heb mijn boek niet in mijn tas gestopt. Balen!

oh lekker dat je de kinderen vandaag naar de bso hebt alhambra. En goed dat je bent gaan sporten.  Ik heb de kinderen thuis vandaag en ik heb nog geen idee wat we kunnen gaan doen.  

alhambra

alhambra

24-07-2024 om 09:52 Topicstarter

Ja een cadeautje!

Hier was maandag een legpuzzel leggen op tijd een hit. Niet echt een zomeractiviteit, dat wel.

heerlijk al die vakantie berichten met veel bewegen.
Bij mij lukt niets op dit moment. Het is schreeuwend druk op het werk, iedereen wil zijn formuliertje nog ingevuld hebben voor alle verkochte producten. Denk dan aan vragenlijsten met zo'n 200 of meer vragen voor 20 producten uit verschillende product groepen zodat het enige dat je kunt laten staan de naam en adres gegevens van ons bedrijf zijn.
Vervolgens moet ik ook nog op verschillende dagen met mijn ouders naar zorgafspraken.
Ik slaap daardoor nauwelijks en voel de spanning met de dag toenemen in mijn lijf.
Dus dan lukt kiezen voor gezond eten ook niet echt.
Ik denk dat ik zo maar ga mediteren op de dijk of zo. Heb mijn hardloop- en gym-spullen mee maar bedenk me net dat ik mijn oortjes niet heb meegenomen....

alhambra

alhambra

24-07-2024 om 10:39 Topicstarter

Wat rot dat je zo slecht zit Ysenda. Ik hoop dat je er snel door zult zijn. Neem het je nu niet kwalijk als dingen niet lukken. Het komt wel weer.

Het klinkt ook wel als veel @Ysenda. Ik zag gisterenavond dat taxivervoer voor onze oudste voor vanochtend verkeerd gepland was. Meteen gecheckt of ik het wel goed had aangevraagd. Dat was het geval. Taxicentrale gebeld maar die was gesloten. Spoedmail gestuurd naar route vervoer en de instellingen om het om te laten zetten. Zo vervelend om dat vanuit het buitenland te moeten doen. Maar het is gelukt. 
Gisteren heb ik een bewegingsrecord verbroken na ‘s avonds nog een ommetje. 1308 kcal en 28000 stappen en 98 trappen 

De kinderen doen vandaag allerlei activiteiten op de camping. Wij maken wat ommetjes, doen een spelletje en lezen wat. Wellicht vanavond uit eten. Ook nog even plannen wat we morgen gaan doen. 

Ik zit op een kleedje met een boek in de speeltuin terwijl de jongens om me heen scharrelen en druk spelen. 
Vanochtend 1,5 uur door decathlon geslenterd, tikt toch aan qua stappen 😅. Daarna Mc als verrassing voor de kids. Wel met spa rood erbij en merk dat ik tegenwoordig sneller vol zit dus beetje laten staan. En vanochtend al bewust eiwitrijk ontbeten.

Vanochtend korte workout gedaan. Morgen nog halve dag werken voor mijn vakantie, in de avond hockey en vrijdagochtend gaan kids nog 2,5 uur naar bso zodat ik kan boksen en laatste vakantiezaken regelen. 

alhambra schreef op 24-07-2024 om 09:11:

Sneupen, is dat een synoniem voor struinen? Leuk woord. Veel plezier!

ja klopt, zal wel Fries zijn  

Vanavond nog 20 km gefietst. Lekker weertje, vest moest wel even aan. Maar weinig wind

Ies

Ies

24-07-2024 om 23:50

SuzyQFive schreef op 23-07-2024 om 08:24:

[..]

Huisarts: niet meteen beginnen met heel veel sporten. Hij hoort: niet bewegen tot je suiker goed is

Haha Suzy, heel herkenbaar! 
Vriendlief hier is ook luiig. (en heeft flink overgewicht) Ik ben al jaren aan de slag met gezonder eten/ stap voor stap onze eetgewoontes gezonder maken enz. Hij haakt vaak wel aan maar houdt het dan niet vol. Ik heb zelfs ook wel eens eet en beweegschema’s gemaakt ed. (op zijn verzoek) en na een maand ofzo… Maar nu lijkt de knop bij hem toch wel om, denk dat het nu wel blijvend kan worden. Hij is niet zo strikt als ik bij aanbod van derden etc maar verder gaan we goed samen op. Hij vertelde zelfs dat hij hier en daar wat oefeningetjes doet. Stelt niet zoveel voor maar voor hem wonderbaarlijk! Door tijdgebrek lukt het ons allebei niet echt om te sporten, hoop binnenkort wel. 
Ik kan door allerhande klachten niet zo heel veel. Daarom nogal gefocust op zwemmen, dat kan ik nog het best. Maar laatste maanden stond dat ook stil, door een armblessure. Vandaag weer flink wat gezwommen, op halve kracht. Voel mijn arm nu wel, hoop zo dat pijn nu niet weer terugkomt en ik langzaamaan weer meer kan gaan zwemmen. 
Ysenda, hoop dat je wat rust kunt vinden! 

Hier gaat het ruk. Beweging  gaat wel heel goed , eten niet. En met een klein beetje warmte ben ik ook zo weer flink zwaarder. Baal ervan. Heb het mega druk ook, ben onwijs moe  en goede keuzes maken lijkt dan een stuk moeilijker op een of andere manier.
Enige positieve is dus heel veel beweging, hopelijk  beperkt dat de schade nog iets.

Friezinnetje schreef op 24-07-2024 om 15:24:

[..]

ja klopt, zal wel Fries zijn

Noorderlijk, we gebruiken het in Groningen ook veel  

Gisteren in de Efteling geweest. Samen met de helft van Nederland, België en Polen… 😂. 
Niet heel goed gegeten. We hadden besmeerde bolletjes meegenomen en flesjes water. En verder daar gekocht. Ijsthee gehad, twister ijsje, en een kindermenu. Een een paar churro’s (die van de vismarkt in Groningen blijven echt de beste). 
12km gelopen en ruim 18.000 stappen met een heup die niet wil… maar we leven nog. Nu vooral wat spierpijn in bovenbenen. Mijn ‘coronabenen’. 

SuzyQFive schreef op 25-07-2024 om 09:53:

[..]

Noorderlijk, we gebruiken het in Groningen ook veel

oh dat kan ook idd. 

SuzyQFive schreef op 25-07-2024 om 10:00:

. Nu vooral wat spierpijn in bovenbenen. Mijn ‘coronabenen’.

Nou dat heb ik dus ook. Werd er vannacht gewoon wakker van.

Ik sport momenteel nog even niet maar ben vandaag al wel gaan wandelen want hoef pas vanmiddag ( en vanavond) te werken.

Morgenvroeg eerst naar de fysio voor de heup en dan fiets ik daarna naar een vriendin wat zo'n 14 km is dus ben erg blij met de elektrische fiets 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.