Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


ik heb vakantie, vandaag mijn laatste dag gedraaid. Van morgen lekker op de fiets naar het werk gegaan. 
Morgen t/m zondag weg, we gaan lekker uit eten, maar ook fietsen. Beetje er op letten, maar ontzeg mezelf ook niet alles. Het wordt iig bloedje heet de komende 2 dagen. 

RoosOpJeHoed, 3 snikhete dagen met een drukke 6 jarige met de problemen die jij met hitte ervaart lijken me zwaar.  Wij woonden destijds bij een soort betonnen waterbak met glijbanen,  watersproeiers.  Dat was voor mij ideaal,  ik was toen dik en traag en had veel last van warmte. De kinderen renden en spetterden.  Waren  en zijn overigens niet hyperactief.  Zoiets zou ik je gunnen. Wadlopen komende zaterdag zie ik niet als zwaar: weinig slik (itt over 3 weken)en voortdurend voetwaterkoeling.

Ninoea,  wat leuk te lezen dat je ook zo'n rokje hebt aangeschaft.  Hier heb ik net de crèmekleurige klaargelegd voor morgen. 4 kinderen is gewoon een bedrijf.  Ik heb een vriendin die kreeg 5 kinderen: 9 maanden zwanger,  9 maanden borstvoeding,  9 maanden zwanger,  9 maanden bv en ga maar door . 5x. De laatste was zorgintensief.  Gewoon,  een bedrijf. 

Ysenda,  sterkte...knap dat je ging sporten. 

Ik heb vandaag voor het eerst weer een stukje verder gelopen.  19 km. Vond het benauwd weertje. 

28.000 stappen.  Morgen de laatste bootcamp,  de trainer begint pas 6 september weer,  dan ga ik juist net op vakantie. 
Ik overweeg mo ook nog baantjes te gaan zwemmen. Of stukje lopen.  Ik zie wel. 

Ninoea schreef op 18-07-2024 om 22:27:

Ga je/gaan jullie nog wel @roosopjehoed? Heb je plannen gemaakt om de vakantie zo fijn mogelijk door te komen? En heb je daarbij ook aan jezelf gedacht qua rust en opladen? Ben je alleen met je hyperactieve zesjarige of heb je mensen met wie je de zorg kunt delen?

Ik heb een haatliefde-verhouding met de lange vakanties. Aan de ene kant heerlijk en als het eenmaal draait dan kan ik echt tegen de gewone structuur opzien, aan de andere kant is het soms ook wel echt veel. Veel had ook te maken met de zorgintensiviteit van de oudste twee en dat ze alle vier best vlot achter elkaar komen qua leeftijd (alles twee jaar ertussen; het lijkt net gepland … ). Dan is het eigenlijk gewoon wat teveel en dan is het dus ook lastig. Vandaar mijn vragen. Zijn goed bedoeld.

Lief van je Ninoea. Ons netwerk is niet heel groot en de paar mensen die we hebben, zoals mijn ouders, kosten mij altijd meer energie dan dat ze me opleveren zeg maar. Maar vandeweek gaat hij twee nachtjes logeren bij mijn zus en mijn man heeft gisteren wat dagen in zijn agenda vrijgemaakt. Maar het blijft puzzelen want de tijd die ik dan vrij heb gaat op aan mijn studie.

Ik heb diezelfde haat-liefde verhouding met lange vakanties. Heerlijk om zoon thuis te hebben en geen gedoe van school enzo. Al hopen we dat dat volgens jaar beter gaat want dan gaat zoon naar voltijds HB-onderwijs en komt hij hopelijk niet meer onderprikkeld thuis. Maar met dit soort warme dagen gaat mijn lijf gewoon uit en daar valt gewoon niet omheen te plannen. Gelukkig heb ik een lieve man die mij altijd opvangt, maar ik vind het nog steeds lastig dat ik al zeven jaar afhankelijk ben van anderen, daarvoor was ik de zelfstandigheid zelve. Ik vind het knap van je hoe je het rooit met vier kinderen. Ik heb er maar één en dat is al lastig.

Alvast een fijne vakantie! Omgeving van Trier is prachtig. En fijn ook dat je oudste haar eigen logeervoorziening heeft. Als iedereen daar zich het beste bij voelt, dan is dat heel mooi. Al snap ik dat het ook fijn zou zijn je hele gezin bij elkaar te hebben.                                                                                                                                                                                                  

Dorestad schreef op 18-07-2024 om 23:40:

RoosOpJeHoed, 3 snikhete dagen met een drukke 6 jarige met de problemen die jij met hitte ervaart lijken me zwaar. Wij woonden destijds bij een soort betonnen waterbak met glijbanen, watersproeiers. Dat was voor mij ideaal, ik was toen dik en traag en had veel last van warmte. De kinderen renden en spetterden. Waren en zijn overigens niet hyperactief. Zoiets zou ik je gunnen. Wadlopen komende zaterdag zie ik niet als zwaar: weinig slik (itt over 3 weken)en voortdurend voetwaterkoeling.

Ik heb vandaag voor het eerst weer een stukje verder gelopen. 19 km. Vond het benauwd weertje.

28.000 stappen. Morgen de laatste bootcamp, de trainer begint pas 6 september weer, dan ga ik juist net op vakantie.
Ik overweeg mo ook nog baantjes te gaan zwemmen. Of stukje lopen. Ik zie wel.

Je bent goed bezig Dorestad! Echt knap dat je ondanks dit warme, drukkende weer door blijft gaan. ik lig in een plasje zweet en zelfmedelijden op de grond😂

Wij wonen best centraal, maar toch in een dorp, dus ik moet voor alles de auto pakken en dat vind ik met die flauwtes geen strak plan. Maar het komt goed, het is maar twee dagen echt heet. Vandaag iets minder strikt met schermtijd (hij wordt heel rustig van Minecraft) en we hebben thuisbioscoop gepland. Morgen een museum waar hopelijk airco is

Dorestad schreef op 18-07-2024 om 09:21:

[..]

Jazeker. Ode aan het wad. Aha, kunnen we jouw collega ook een keer inhuren? We kennen 4 gidsen die we privé inhuren. Zaterdag gaat er vriend mee voor wie het een fysieke uitdaging gaat worden...

Ja, hij is in te huren maar geloof dat ie deze vakantie vrij houdt ivm een broer op sterven. Hij doet ook buiten de vakanties hoor. 

Dorestad schreef op 18-07-2024 om 09:25:

[..]

Wat een geweldig resultaat! Waarom zou hij er niet achter staan? Heb jij trouwens de GLI niet vantevoren hoeven te doen? Mijn vriendin betaalt het zelf, heeft geen GLI gedaan. Bijvangst: haar man valt ook af, puur omdat er geen alcohol meer gedronken wordt en omdat ze veel minder uit eten gaan. Hoe gaat het met jouw vriend? Bij hem was toch DM Type 2 geconstateerd? Vaart hij, net als vriend van ons, ook mee op jouw gewijzigde koers?

Ik heb covid-revalidatie gedaan en daar zat een soort GLI bij, dat is goedgekeurd verder dus prima. Ik krijg gewoon alles vergoed (helaas wel eerst ER). 

Wij wonen niet samen en vriend is met de metformine wel vrij snel een aantal kilo afgevallen maar staat nu weer stil. Hij moet vooral ook gaan bewegen. Dat doet ie amper. Eten let ie wel op maar als ik dan bij hem ben dan vind ik toch regelmatig bewijzen van thuisbezorgd of drop oid. 
Wel jammer, ik had via thuisbezorgd een tent gevonden die gezonde dingen deed maar die bezorgen blijkbaar toch niet meer. Maar gelukkig hebben we nu Flink die hier bezorgt. Voor mijn mindere dagen erg  fijn  

Ik kom net terug uit de bootcamp. Ben helemaal afgemat. Ik droeg mijn nieuwe korte cardiobroekje. Ik vond het even onwennig om in zo’n korte broek onder de mensen te zijn; maar iedereen draagt het en het is met dit weer toch wel een stuk comfortabeler dan de halflange legging die ik droeg. 
Ik ben compleet afgepeigerd: trap op en af rennen, trap op hinkelen, squatsprong de trap op. Steeds afrennen. Tussendoor push-up, mountainclimbers. Daarna een rondje met gewichten, elastieken, touwtje springen, schuine crunches. Etc etc. Ik was op de helft en het zweet guste al overal. 
Ik hoor het piepje van de oven. Manlief heeft broodjes afgebakken en we gaan nu brunchen. 

Ninoea schreef op 18-07-2024 om 22:27:

Ga je/gaan jullie nog wel @roosopjehoed? Heb je plannen gemaakt om de vakantie zo fijn mogelijk door te komen? En heb je daarbij ook aan jezelf gedacht qua rust en opladen? Ben je alleen met je hyperactieve zesjarige of heb je mensen met wie je de zorg kunt delen?

Ik heb een haatliefde-verhouding met de lange vakanties. Aan de ene kant heerlijk en als het eenmaal draait dan kan ik echt tegen de gewone structuur opzien, aan de andere kant is het soms ook wel echt veel. Veel had ook te maken met de zorgintensiviteit van de oudste twee en dat ze alle vier best vlot achter elkaar komen qua leeftijd (alles twee jaar ertussen; het lijkt net gepland … ). Dan is het eigenlijk gewoon wat teveel en dan is het dus ook lastig. Vandaar mijn vragen. Zijn goed bedoeld.

@suzyqvive 10 kg joh! Dat is al veel. Fijn dat de arts er oké mee is. Voel je je ook lekkerder door het gewichtsverlies in je vel zitten? Of is dat nog te vroeg? lekker dat jullie naar een huisje gaan.

Wij vertrekken maandag. We gaan 11 dagen naar Duitsland, omgeving Trier kamperen met onze eigen caravan. Kinderen in de tent. Oudste gaat niet mee. Zij blijft bij de logeervoorziening. Dat is gek maar ook heel fijn want de structuur daar doet haar heel goed en op deze manier is voor het de rest van het gezin ook veel meer ontspannen omdat je niet continu in de zorgrol en aanpassing zit.
Ik heb vandaag bij decathlon geshopt samen met onze jongste zoon. Hij heeft drie zomersetjes uitgezocht. Van dat makkelijk te wassen en drogen spul.
Voor mezelf een wandelrokje gekocht nav een tip van jou @dorestad. Het rokje is crèmekleurig. Ik heb er een bijpassend shirtje ook in crème bijgekocht. Verder een cardiobroekje gekocht in zwart die echt fantastisch lekker zit, twee hardloopshirtjes en twee sportbh’s. Kortom goed geslaagd. Verder gefietst, heel veel wassen gedraaid, zoon geleerd hoe hij kan betalen met zijn pinpas. Hij was euforisch toen hij alleen met zijn zusje naar de ijssalon ging en er een ijsje betaalde voor zichzelf en zijn zusje.
Vandaag zo’n 13.000 stappen gezet, zo’n 16 km gefietst, 3 trappen en zo’n 770 kcal verbrandt.
Morgenochtend krachtbootcamp. Ik dacht de laatste voor de vakantie naar Duitsland. Maar ik zag net dat er maandag een training alsnog doorgaat in de ochtend dus daar heb ik me snel nog even voor opgegeven.

Ja, merk wel echt verschil. Bijvoorbeeld bukken om je veters vast te maken of je nagels te doen. Energie is beter want veel minder diepe dips. Minder intense hoofdpijnbuien. 

Dorestad schreef op 18-07-2024 om 23:40:

RoosOpJeHoed, 3 snikhete dagen met een drukke 6 jarige met de problemen die jij met hitte ervaart lijken me zwaar. Wij woonden destijds bij een soort betonnen waterbak met glijbanen, watersproeiers. Dat was voor mij ideaal, ik was toen dik en traag en had veel last van warmte. De kinderen renden en spetterden. Waren en zijn overigens niet hyperactief. Zoiets zou ik je gunnen. Wadlopen komende zaterdag zie ik niet als zwaar: weinig slik (itt over 3 weken)en voortdurend voetwaterkoeling.

Ninoea, wat leuk te lezen dat je ook zo'n rokje hebt aangeschaft. Hier heb ik net de crèmekleurige klaargelegd voor morgen. 4 kinderen is gewoon een bedrijf. Ik heb een vriendin die kreeg 5 kinderen: 9 maanden zwanger, 9 maanden borstvoeding, 9 maanden zwanger, 9 maanden bv en ga maar door . 5x. De laatste was zorgintensief. Gewoon, een bedrijf.

Ysenda, sterkte...knap dat je ging sporten.

Ik heb vandaag voor het eerst weer een stukje verder gelopen. 19 km. Vond het benauwd weertje.

28.000 stappen. Morgen de laatste bootcamp, de trainer begint pas 6 september weer, dan ga ik juist net op vakantie.
Ik overweeg mo ook nog baantjes te gaan zwemmen. Of stukje lopen. Ik zie wel.

Hehe, ik zou zo jouw vriendin kunnen zijn al zit er tussen mijn 2e en 3e 7 jaar en heb ik bij nr 1 en 2 niet zo lang bv gegeven. Dus ik vijf en mijn vriend drie kinderen. Flink doorwerken  

RoosOpJeHoed schreef op 19-07-2024 om 09:38:

[..]

Lief van je Ninoea. Ons netwerk is niet heel groot en de paar mensen die we hebben, zoals mijn ouders, kosten mij altijd meer energie dan dat ze me opleveren zeg maar. Maar vandeweek gaat hij twee nachtjes logeren bij mijn zus en mijn man heeft gisteren wat dagen in zijn agenda vrijgemaakt. Maar het blijft puzzelen want de tijd die ik dan vrij heb gaat op aan mijn studie.

Ik heb diezelfde haat-liefde verhouding met lange vakanties. Heerlijk om zoon thuis te hebben en geen gedoe van school enzo. Al hopen we dat dat volgens jaar beter gaat want dan gaat zoon naar voltijds HB-onderwijs en komt hij hopelijk niet meer onderprikkeld thuis. Maar met dit soort warme dagen gaat mijn lijf gewoon uit en daar valt gewoon niet omheen te plannen. Gelukkig heb ik een lieve man die mij altijd opvangt, maar ik vind het nog steeds lastig dat ik al zeven jaar afhankelijk ben van anderen, daarvoor was ik de zelfstandigheid zelve. Ik vind het knap van je hoe je het rooit met vier kinderen. Ik heb er maar één en dat is al lastig.

Alvast een fijne vakantie! Omgeving van Trier is prachtig. En fijn ook dat je oudste haar eigen logeervoorziening heeft. Als iedereen daar zich het beste bij voelt, dan is dat heel mooi. Al snap ik dat het ook fijn zou zijn je hele gezin bij elkaar te hebben.

Mijn HB’er kwam gisteren om kwart voor 11 ‘s avonds beneden of ze nog even op het veld achter mocht voetballen want ze had energie teveel. Ze moest alleen afgelopen maandag haar rapport ophalen en was verder al vrij. Dat vond ik niet zo handig ivm geluid. Toen is ze rondjes gaan rennen 😂

Ik heb twee HB’ers (en zelf ook) en we gingen op die hete dagen vaak ‘s ochtends vroeg al flink wat doen en dan ‘s middags thuis zelf vermaken en dan later op dag nog weer wat doen, wandelen of geocachen bijvoorbeeld. 

Ninoea schreef op 19-07-2024 om 10:25:

Ik kom net terug uit de bootcamp. Ben helemaal afgemat. Ik droeg mijn nieuwe korte cardiobroekje. Ik vond het even onwennig om in zo’n korte broek onder de mensen te zijn; maar iedereen draagt het en het is met dit weer toch wel een stuk comfortabeler dan de halflange legging die ik droeg.
Ik ben compleet afgepeigerd: trap op en af rennen, trap op hinkelen, squatsprong de trap op. Steeds afrennen. Tussendoor push-up, mountainclimbers. Daarna een rondje met gewichten, elastieken, touwtje springen, schuine crunches. Etc etc. Ik was op de helft en het zweet guste al overal.
Ik hoor het piepje van de oven. Manlief heeft broodjes afgebakken en we gaan nu brunchen.

hulde met dit weer, echt!

SuzyQFive schreef op 19-07-2024 om 11:35:

[..]

Mijn HB’er kwam gisteren om kwart voor 11 ‘s avonds beneden of ze nog even op het veld achter mocht voetballen want ze had energie teveel. Ze moest alleen afgelopen maandag haar rapport ophalen en was verder al vrij. Dat vond ik niet zo handig ivm geluid. Toen is ze rondjes gaan rennen 😂

Ik heb twee HB’ers (en zelf ook) en we gingen op die hete dagen vaak ‘s ochtends vroeg al flink wat doen en dan ‘s middags thuis zelf vermaken en dan later op dag nog weer wat doen, wandelen of geocachen bijvoorbeeld.

Haha, herkenbaar! Hier is het op dit moment iedere avond dansen op Snollebollekes en gabber

RoosOpJeHoed schreef op 19-07-2024 om 12:35:

[..]

hulde met dit weer, echt!

Nou inderdaad! 

Ik had vanmorgen een klein rondje gewandeld en ben net even een blokje om gegaan en had het al heet.

alhambra

alhambra

19-07-2024 om 13:18 Topicstarter

Vanochtend met de auto naar het zwembad geweest. Beetje gespeeld in het water weinig echt bewogen. Straks op de fiets naar de kapper en als het lukt de bieb. Dan toch mijn beweging vandaag. Ik ga wel zacht fietsen vanwege de warmte.

Behalve de bootcamp ook nog wat gefietst. Niet superveel, zo’n 11 km in totaal naar de winkel en terug. Verder nog even een rondje gelopen van anderhalve km in het bos met mijn man en de jongste twee. Daarna tosti gegeten bij de uitspanning bij het bos. Totaal aantal stappen vandaag zo’n 15000. Calorieën zo’n 1000.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.