Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Dorestad schreef op 17-07-2024 om 11:20:

[..]

Verstandig, vind ik, dat je er nu aan toe geeft. Ik lees zo vaak dat jij keelklachten hebt, verkouden bent. Bovengemiddeld veel. Je luchtwegen hebben het volgens mij regelmatig te verduren. Beterschap.

Ja vaak maar dan elke keer niet ziek genoeg om thuis te blijven. Maar nu moet ik wel.  

alhambra

alhambra

17-07-2024 om 12:36 Topicstarter

Beterschap Dolfje!

Gats @dolfje, corona is niet tof! Ik ken iets teveel mensen die kampen met de gevolgen van long covid om me heen. Van harte beterschap! Goed de tijd nemen voor herstel is inderdaad belangrijk, heel verstandig van je. 

Wij zijn gisteren thuisgekomen. Hebben de jongste twee opgehaald uit kamp en hebben met zijn viertjes sushi gegeten. Het was heerlijk. Onze jongste twee houden daar ook enorm van en het was gewoon genieten om ze te zien smullen en vol  enthousiasme horen kletsen … 

Ook nog even gefietst en gewandeld om in elk geval genoeg bewogen te hebben. Dat waren dit keer moetjes, ach dat heb je soms. 

Vanavond bootcamp en vrijdagochtend ook. Vanavond is met een trainer die ik niet ken en ook op een locatie die ik niet ken, maar de training van vanochtend is ivm vakantie van de trainer geschrapt en ik wilde wel sporten. Eigenlijk vind ik het in de avond niet zo prettig omdat ik daarna (door de adrenaline denk ik) erg wakker ben en moeite heb met slapen. Plus de training gaat meestal niet zo super lekker als ik al moe ben. Ach ervaring leert ook dat het vaak toch wel leuk is dus ik ga wel. 
Dank je wel dorestad voor je reactie op mijn vraag over je hartslag. Ik zat rond de 50 en sinds ik bootcamp doe en dus hogere intensiteit zit ik rond de 45 in rust gemiddeld. En mijn gemiddelde wandel hartslag is ook gedaan van rond de 100 naar rond de 85 in dezelfde periode gemiddeld. 

Beterschap Dolfje! Goed om ff je rust te pakken. Anders loop je de hele zomer te kwakkelen (net als de zomer zelf).

Omdat ik stijf werd van het zitten net een blokje om gegaan. Denk dat het een goede beslissing is geweest om me voor morgen af te melden. 
Ik heb tenslotte geen zittende kantoorbaan. Dat had ik morgen misschien nog wel kunnen doen maar geen 6 uur lopen, bukken etc.

Je bent er goed ziek van Dolfje, en dan idd maar even goed uitzieken. 
Ik heb vanavond PT, omdat ik, en zij ook, vanaf vrijdag vakantie  heb. Heb op de avond weel veel minder energie, maar we zien het wel. 
Vanaf vrijdag 3 dagen weg, en de fietsen mee. Dus fietsen op de veluwe. Lekker. Maar er zal ook hier en daar wel een terrasje gepakt worden en uit eten. Beetje er om denken wat te eten. En de andere vriendinnen wilden graag wat wijn mee, maar ik laat de alcohol thuis. Aan de 1 kcal-sapjes en water

Dolfje schreef op 17-07-2024 om 12:36:

[..]

Ja vaak maar dan elke keer niet ziek genoeg om thuis te blijven. Maar nu moet ik wel.

Neem dan ook aub voldoende tijd. Dus dat je fit genoeg bent om een dag vol te houden zonder helemaal kapot te zijn.

Ninoea,  het lijkt er dus op dat jouw conditie/gezondheid echt een boost heeft gehad (lagere hartslag)

Wij zijn vandaag naar Noordpolderzijl gegaan om een eindje te wandelen langs het wad. En om in het Zielhoes koffie te drinken. Over 3 weken hoop ik hier te gaan wadlopen. Voor mij de meest zware tocht omdat je de terugweg kniehoog in het slik wegzakt. 
 Komende Zaterdag hoop ik in Friesland te lopen,  naar Engelsmanplaat en terug.  Dat is qua kilometers verder maar qua zwaartte veel minder vanwege minder diep slik.  Best luxe,  we hebben gewoon 2x een privé gids ingehuurd. 

Dorestad schreef op 17-07-2024 om 20:50:

Ninoea, het lijkt er dus op dat jouw conditie/gezondheid echt een boost heeft gehad (lagere hartslag)

Wij zijn vandaag naar Noordpolderzijl gegaan om een eindje te wandelen langs het wad. En om in het Zielhoes koffie te drinken. Over 3 weken hoop ik hier te gaan wadlopen. Voor mij de meest zware tocht omdat je de terugweg kniehoog in het slik wegzakt.
Komende Zaterdag hoop ik in Friesland te lopen, naar Engelsmanplaat en terug. Dat is qua kilometers verder maar qua zwaartte veel minder vanwege minder diep slik. Best luxe, we hebben gewoon 2x een privé gids ingehuurd.

Collega van mij is ook gids Toevallig de foto gezien van twee mannen op het wad die het nieuwe FC t-shirt aanhebben? 


Wij hadden personeelsdag in Friesland. Was leuk! Ik kan alleen echt niet ver lopen en dat is vet kut zo voor de vakantie. Die heup is nog niet goed.

Vanmorgen naar mijn nieuwe huisarts geweest en wat een leuke man! Ik had wel even de bibbers of ie wel achter de behandeling met Saxenda zou staan maar dat was gelukkig ongegrond. Ik heb nu de drie maanden check gehad en: 10kg eraf! 🥳 in 11,5 week. Daarvan nog twee weken stilgestaan ivm die tramadol. 

We gaan komende week toch nog weg met de kids, in een huisje, nou ja, een deel van de kids want mijn dochter die vrijdag 16 wordt moet werken die week. 

SuzyQFive schreef op 17-07-2024 om 23:16:

[..]

Collega van mij is ook gids Toevallig de foto gezien van twee mannen op het wad die het nieuwe FC t-shirt aanhebben?


Jazeker.  Ode aan het wad.  Aha,  kunnen we jouw collega ook een keer inhuren? We kennen 4 gidsen die we privé inhuren.  Zaterdag gaat er vriend mee voor wie het een fysieke uitdaging gaat worden...

SuzyQFive schreef op 17-07-2024 om 23:23:

Wij hadden personeelsdag in Friesland. Was leuk! Ik kan alleen echt niet ver lopen en dat is vet kut zo voor de vakantie. Die heup is nog niet goed.

Vanmorgen naar mijn nieuwe huisarts geweest en wat een leuke man! Ik had wel even de bibbers of ie wel achter de behandeling met Saxenda zou staan maar dat was gelukkig ongegrond. Ik heb nu de drie maanden check gehad en: 10kg eraf! 🥳 in 11,5 week. Daarvan nog twee weken stilgestaan ivm die tramadol.

We gaan komende week toch nog weg met de kids, in een huisje, nou ja, een deel van de kids want mijn dochter die vrijdag 16 wordt moet werken die week.

Wat een geweldig resultaat! Waarom zou hij er niet achter staan? Heb jij trouwens de GLI niet vantevoren hoeven te doen? Mijn vriendin betaalt het zelf,  heeft geen GLI gedaan.  Bijvangst: haar man valt ook af, puur omdat er geen alcohol meer gedronken wordt en omdat ze veel minder uit eten gaan. Hoe gaat het met jouw vriend? Bij hem was toch DM Type 2 geconstateerd? Vaart hij,  net als vriend van ons,  ook mee op jouw gewijzigde koers?

Succes dit weekend Dorestad, met het lopen, zal pittig worden. Is het weer daar ok? Hier in Brabant wordt het zaterdag 31 graden

Wat goed SuzyQ dat er 10 kg af is! En alvast gefeliciteerd met je dochter!

Hier is de zomer aangebroken en hoewel veel mensen staan te juichen, ben ik aan het bedenken hoe ik drie (bijna) 30+ dagen door ga komen met een hyperactieve zesjarige. Doordat ik een lage bloeddruk heb (niemand weet waarom, is gewoon zo) word ik misselijk van warm weer, ben ik steeds duizelig en moet ik opletten dat ik niet flauwval. Daarnaast heb ik zonne-allergie en hangend vel is ook geen feest met dat gezweet. Maar om niet té veel te klagen: door het vele afvallen kan ik de warmte al veel beter hebben en zweet ik ook wel minder dan voorheen. Hopelijk gaat het volgende zomer nóg beter.

zat vandaag niet lekker in mijn vel. Na 18 jaar vind ik het jaarlijkse moment dat ik zoon voor de zomervakantie met zijn vader naar zijn vader breng een lastige dag. Dat zoon zonder mij op vakantie gaat met zijn vriendin, geen enkel probleem maar dit moment blijft lastig.

Toch gaan trainen net PT, ze zou rustig aan doen. Nou mooi niet, eerste oefening: hipthrust en gelijk er tegen aan. Laatste set meer dan mijn lichaamsgewicht: 80 kg en 10 kg boven mijn vorige pb.

Ga je/gaan jullie nog wel @roosopjehoed? Heb je plannen gemaakt om de vakantie zo fijn mogelijk door te komen? En heb je daarbij ook aan jezelf gedacht qua rust en opladen? Ben je alleen met je hyperactieve zesjarige of heb je mensen met wie je de zorg kunt delen? 

Ik heb een haatliefde-verhouding met de lange vakanties. Aan de ene kant heerlijk en als het eenmaal draait dan kan ik echt tegen de gewone structuur opzien, aan de andere kant is het soms ook wel echt veel. Veel had ook te maken met de zorgintensiviteit van de oudste twee en dat ze alle vier best vlot achter elkaar komen qua leeftijd (alles twee jaar ertussen; het lijkt net gepland …  ). Dan is het eigenlijk gewoon wat teveel en dan is het dus ook lastig. Vandaar mijn vragen. Zijn goed bedoeld. 

@suzyqvive 10 kg joh! Dat is al veel. Fijn dat de arts er oké mee is. Voel je je ook lekkerder door het gewichtsverlies in je vel zitten? Of is dat nog te vroeg? lekker dat jullie naar een huisje gaan. 

Wij vertrekken maandag. We gaan 11 dagen naar Duitsland, omgeving Trier kamperen met onze eigen caravan. Kinderen in de tent. Oudste gaat niet mee. Zij blijft bij de logeervoorziening. Dat is gek maar ook heel fijn want de structuur daar doet haar heel goed en op deze manier is voor het de rest van het gezin ook veel meer ontspannen omdat je niet continu in de zorgrol en aanpassing zit. 
Ik heb vandaag bij decathlon geshopt samen met onze jongste zoon. Hij heeft drie zomersetjes uitgezocht. Van dat makkelijk te wassen en drogen spul. 
Voor mezelf een wandelrokje gekocht nav een tip van jou @dorestad. Het rokje is crèmekleurig. Ik heb er een bijpassend shirtje ook in crème bijgekocht. Verder een cardiobroekje gekocht in zwart die echt fantastisch lekker zit, twee hardloopshirtjes en twee sportbh’s. Kortom goed geslaagd. Verder gefietst, heel veel wassen gedraaid, zoon geleerd hoe hij kan betalen met zijn pinpas. Hij was euforisch toen hij alleen met zijn zusje naar de ijssalon ging en er een ijsje betaalde voor zichzelf en zijn zusje. 
Vandaag zo’n 13.000 stappen gezet, zo’n 16 km gefietst, 3 trappen en zo’n 770 kcal verbrandt. 
Morgenochtend krachtbootcamp. Ik dacht de laatste voor de vakantie naar Duitsland. Maar ik zag net dat er maandag een training alsnog doorgaat in de ochtend dus daar heb ik me snel nog even voor opgegeven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.