Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

19-07-2024 om 20:34 Topicstarter

Ninoea schreef op 19-07-2024 om 20:30:

Behalve de bootcamp ook nog wat gefietst. Niet superveel, zo’n 11 km in totaal naar de winkel en terug. Verder nog even een rondje gelopen van anderhalve km in het bos met mijn man en de jongste twee. Daarna tosti gegeten bij de uitspanning bij het bos. Totaal aantal stappen vandaag zo’n 15000. Calorieën zo’n 1000.

Uitspanning  

Ik vind dat zo'n leuk woord.

alhambra schreef op 19-07-2024 om 20:34:

[..]

Uitspanning

Ik vind dat zo'n leuk woord.

Hahaha ik ook!!! 

RoosOpJeHoed schreef op 19-07-2024 om 09:44:

[..]

Je bent goed bezig Dorestad! Echt knap dat je ondanks dit warme, drukkende weer door blijft gaan. ik lig in een plasje zweet en zelfmedelijden op de grond😂

Wij wonen best centraal, maar toch in een dorp, dus ik moet voor alles de auto pakken en dat vind ik met die flauwtes geen strak plan. Maar het komt goed, het is maar twee dagen echt heet. Vandaag iets minder strikt met schermtijd (hij wordt heel rustig van Minecraft) en we hebben thuisbioscoop gepland. Morgen een museum waar hopelijk airco is

In gedachten klaag en zeur ik heel wat af hoor  Met dreigende flauwtes zou ik ook het liefst thuis zijn. 

Minecraft.  Mijn zoon was er gek op. Hij was nog basisschoolkind toen hij zei dat hij naar Minecon wilde wanneer het in de buurt was. Nou, we zijn geweest.  Hij en ik.  In Londen.  2015. Hoe oud is je zoon nu?

SuzyQFive schreef op 19-07-2024 om 09:56:

[..]

Ja, hij is in te huren maar geloof dat ie deze vakantie vrij houdt ivm een broer op sterven. Hij doet ook buiten de vakanties hoor.

Wij kunnen en willen zeker buiten vakanties om

SuzyQFive schreef op 19-07-2024 om 10:01:

[..]

Ik heb covid-revalidatie gedaan en daar zat een soort GLI bij, dat is goedgekeurd verder dus prima. Ik krijg gewoon alles vergoed (helaas wel eerst ER).

Wij wonen niet samen en vriend is met de metformine wel vrij snel een aantal kilo afgevallen maar staat nu weer stil. Hij moet vooral ook gaan bewegen. Dat doet ie amper. Eten let ie wel op maar als ik dan bij hem ben dan vind ik toch regelmatig bewijzen van thuisbezorgd of drop oid.
Wel jammer, ik had via thuisbezorgd een tent gevonden die gezonde dingen deed maar die bezorgen blijkbaar toch niet meer. Maar gelukkig hebben we nu Flink die hier bezorgt. Voor mijn mindere dagen erg fijn

Lastig,  dat bewegen.  Alhoewel 80% voeding is. 

Ninoea schreef op 19-07-2024 om 10:25:

Ik kom net terug uit de bootcamp. Ben helemaal afgemat. Ik droeg mijn nieuwe korte cardiobroekje. Ik vond het even onwennig om in zo’n korte broek onder de mensen te zijn; maar iedereen draagt het en het is met dit weer toch wel een stuk comfortabeler dan de halflange legging die ik droeg.
Ik ben compleet afgepeigerd: trap op en af rennen, trap op hinkelen, squatsprong de trap op. Steeds afrennen. Tussendoor push-up, mountainclimbers. Daarna een rondje met gewichten, elastieken, touwtje springen, schuine crunches. Etc etc. Ik was op de helft en het zweet guste al overal.
Ik hoor het piepje van de oven. Manlief heeft broodjes afgebakken en we gaan nu brunchen.

Wat een vreselijk zware bootcamp.  Dat zou onze groep niet kunnen alhoewel er een aantal ontzettend fitte mensen tussen zitten.  Ivm ziekte trainer ging die van ons niet door.  Eigenlijk ging mijn hele dag anders dan gedacht.  Uiteindelijk heb ik 11 km gelopen met 10 kg gewicht op mijn rug.  Ik vond het benauwd en de dazen beten mij volop. Daarna ben ik in de tuin aan het werk gegaan. Veel wijnbesssen en blauwe bessen geoogst.  Vorig jaar waren de blauwe bessen klein,  nu zijn het joekels.  Vanavond 50 baantjes gezwommen in het zomerbad in Peize. 

20.000 stappen, 1200  actieve kcal. Nootjes van de markt en 2 ijsjes. 

Morgenmiddag wadlopen. Verheug ik me op

vanmiddag 40 km gefietst en goed gegeten.  

Friezinnetje schreef op 19-07-2024 om 22:45:

vanmiddag 40 km gefietst en goed gegeten.

Wat goed. Was het te doen voor je in de hitte? Mooie tocht?

Dorestad schreef op 19-07-2024 om 21:56:

[..]

Wat een vreselijk zware bootcamp. Dat zou onze groep niet kunnen alhoewel er een aantal ontzettend fitte mensen tussen zitten. Ivm ziekte trainer ging die van ons niet door. Eigenlijk ging mijn hele dag anders dan gedacht. Uiteindelijk heb ik 11 km gelopen met 10 kg gewicht op mijn rug. Ik vond het benauwd en de dazen beten mij volop. Daarna ben ik in de tuin aan het werk gegaan. Veel wijnbesssen en blauwe bessen geoogst. Vorig jaar waren de blauwe bessen klein, nu zijn het joekels. Vanavond 50 baantjes gezwommen in het zomerbad in Peize.

20.000 stappen, 1200 actieve kcal. Nootjes van de markt en 2 ijsjes.

Morgenmiddag wadlopen. Verheug ik me op

Ik denk dat jullie dat ook kunnen @dorestad. Het is steeds oefeningen, rust, oefeningen, rust. Trainer houdt goed rekening met je hartslag en dergelijke. 

Ninoea schreef op 20-07-2024 om 00:03:

[..]

Wat goed. Was het te doen voor je in de hitte? Mooie tocht?

Ja, door de bossen.  Prima te doen.  Morgen weer fietsen 

Dorestad schreef op 19-07-2024 om 21:44:

[..]

In gedachten klaag en zeur ik heel wat af hoor Met dreigende flauwtes zou ik ook het liefst thuis zijn.

Minecraft. Mijn zoon was er gek op. Hij was nog basisschoolkind toen hij zei dat hij naar Minecon wilde wanneer het in de buurt was. Nou, we zijn geweest. Hij en ik. In Londen. 2015. Hoe oud is je zoon nu?

Hij is bijna 7. Nog nét overal te jong voor, al kan hij het cognitief prima aan, zijn aandachtsspanne is nog echt te kort. We gaan binnenkort eens naar Geofort in Herwijnen, daar doen ze ook veel met Minecraft.

Maar OT nu. Vanmorgen waren wij even naar Ikea. Zoon (daar is hij weer ) heeft een nieuw bed nodig. Ik vind Ikea vreselijk, maar ze hebben er airco en het museum dat we op de planning hadden zag ik even niet zo zitten. Op de terugweg een ijsje gehaald bij de ijssalon. Ik heb gewoon twee bolletjes genomen, ha! Morgen hoop ik weer wat te kunnen sporten, dan dalen de temperaturen enigszins. Deze dagen val ik geen gram af, maar kom ook niet aan en dat vind ik prima. Mijn halve vakantiekilo is er al wel af.

Wat ik trouwens sinds een maand of twee doe en echt heerlijk vind: koud afspoelen na het douchen. Was er in de winter al mee begonnen, maar dat was niet de handigste periode😂 Vooral mijn benen vinden het heel fijn, het verbetert echt mijn bloedsomloop en ik voel me veel energieker. Meer mensen die dit doen?

Hoe was het wadlopen Dorestad?

vandaag 50 km fietsen. Nu op terras met een verse smoothie

Vanochtend alleen met oudste gaan zwemmen. De glijbaan was ongeveer op 3 hoop en denk wel 15 keer die trapped op geweest 😆. Beweging weer gehad dus.

Juist nu ik gewicht los lijk te laten, niet meer track maar wel bewust ben zakt mijn gewicht weer iets. Was vanochtend precies 7 kg kwijt sinds dat ik officieel begon . En toen was ik door medicatie al 2 kg kwijt
 

Haha hier gisteren ook wel 25x glijbaan in het zwembad met de kinderen volgens mij 
Ik was kapot in elk geval. 

Mijn fitbit vrijdagmiddag opgeladen en het kreng was weer uitgevallen vannacht.  Ik heb hem net aan de lader gehangen en zodra hij aansprong, stond er alweer 32% en ik heb m vervolgens opnieuw opgestart en toen stond ie al meteen op 72%.  
Laten we hopen dat ie daarna weer normaal doet, want we zijn vandaag op pad en ik vind het wel fijn als ie dan gewoon de hele dag meegaat

gisteren in totaal 55 km gefietst. Met een salade geluncht en later nog een smoothie.  Savonds zouden we uit eten gaan,  maar we waren wat afgepeigerd, en hebben toen maar pizza gehaald.  Smaakte heerlijk.  
Vandaag rustig opstarten en dan naar paleis het Loo.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.