Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Nou, ik vond het bijzonder prettig als er in de speeltuin ook wat te doen is als ouder van een kind vanaf een leeftijd dat ze zelf in de speeltuin kunnen rondhollen zonder op de voet gevolgd te moeten worden. Al dat gezit terwijl de kinderen aan het spelen waren. Daarom combineerden we het vaak met een fietstocht naar een verdere speeltuin, zodat ik ook nog wat lichaamsbeweging kreeg. Maar het mooiste vond ik dan toch wel speeltuinen (als het niet te druk was, ik wilde geen kinderen in de weg zitten) en de speeltoestellen ook geschikt waren voor grote mensen. Dan zat ik lekker te schommelen terwijl de kinderen zich vermaakten met de tokkelbaan.
De schommel in het speeltuintje voor mijn huis past net, dus daar schommel ik ook nog wel eens. Ik kan er alleen veel slechter tegen dan vroeger als kind, mijn evenwichtsorgaan heeft er snel genoeg van!

Happyapple schreef op 12-07-2024 om 13:35:

[..]

Haha mijn kinderen zijn nu op een leeftijd dat ze daar al niet meer zo op zitten te wachten.

Je hoeft het ook niet samen te doen. Zij gaan hun gang en jij de jouwe toch.

De binnenspeeltuin in mijn woonplaats is niet zo geschikt voor mijn lengte. We hadden eerst ook nog een andere binnenspeeltuin; daar kon ik wel meedoen als ik dat wilde. Desondanks word ik er niet gelukkig van. Eigenlijk zouden die speeltuinen gewoon een volwassen deel moeten hebben met loopband/crosstrainer, dat soort dingen. Dat je ook even je energie kwijt kunt.
Resultaat begint echt wel zichtbaar te worden. Kleinere kleding. Zichtbaar ruimere kleding. Fitter. Lagere hartslag in rust en bij het wandelen. Meer kracht. En nu mijn laatste resultaat. De contouren van mijn bovenste buikspieren beginnen zichtbaar te worden. Er zit echt nog wel een laagje vet op, maar de vorm is er wel meer. En de schuine vallen dieper in. En mijn bovenarmen worden ook wat harder. Allemaal niet groot, maar wel zichtbaar dat het er wat meer is. Ik vind het leuk en ben enthousiast.

Ninoea schreef op 12-07-2024 om 12:13:

Ik heb ook een tijdje gebokst een dat vond ik heel erg leuk. Enige nadeel was (en is) dat de desbetreffende club maar op 2 tijdstippen training geeft en die twee tijdstippen komen mij niet goed uit.
De organisatie waarbij ik bootcamp doe organiseert soms ook boksbootcamp. As zondag al maar dan ben ik met vakantie. Ik hoop dat het snel weer een keer is want ik hou wel van afwisseling.

Ow dat is balen. Ik boks bij een boksschool en er zijn dagelijks lessen op basis van inschrijfsysteem. Ik denk 20 momenten per week ongeveer.

Gecondoleerd Dorestad.

@dolfje, balen dat je zo aan het kwakkelen blijft. Toch vind ik dat je nog veel beweegt voor iemand die zich niet fit voelt.

Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan. Iets meer dan 3 weken terug was de laatste keer en er is zo goed als niks veranderd (een halve kilo eraf). Het waren ook rare weken met veel verplichtingen, sociale leuke dingen en werk waardoor het allemaal wat lastiger was.

As zondag gaan we op vakantie voor 3 weken in de Ardèche. Ik wil daar zeker wel genieten maar ook wandelen, zwemmen etc om ervoor te zorgen dat ik in niet met extra kilos thuis kom.

Deze week heel veel gewerkt en nog steeds niet alles af. Morgen een hele volle dag. In de ochtend nog boksen, verder nog paar laatste dingen voor mn werk, boodschappen doen, wc's/badkamer schoonmaken, keuken opruimen en nog een groot gedeelte van de spullen pakken.

Ninoea,  wat een mooie resultaten schrijf je op.  Allemaal tot stand gekomen door eigen inzet en doorzettingsvermogen(ik bedoel,  het is niet te koop in supermarkt ). Grote complimenten.
Kleinere kleding,  onwijs lagere hartslag en meer kracht herken ik. 
Ik heb echter nog nooit voor de spiegel gestaan en gekeken naar spierdefinitie.  Beetje onnozel wellicht,  ik heb er nooit aan gedacht.  
Bootcamp gedaan en slechts 4km gelopen.  

Ysenda schreef op 12-07-2024 om 14:37:

[..]

Je hoeft het ook niet samen te doen. Zij gaan hun gang en jij de jouwe toch.

Haha volgens mij zijn de meeste binnenspeeltuinen daar toch niet helemaal voor bedoeld hoor.   

Als man ook mee is, ga ik daar nog wel eens een rondje wandelen in het bos er tegenover, maar dat was nu dus geen optie, sowieso omdat ik alleen met de kinderen was maar ook omdat het dus continu stortregende. 

Maar vooruit, ik zit toch nog op 9000 stappen vandaag. We zijn erna nog het dorp in geweest voor wat boodschappen etc.

alhambra

alhambra

12-07-2024 om 21:47 Topicstarter

Happyapple schreef op 12-07-2024 om 21:41:

[..]

Haha volgens mij zijn de meeste binnenspeeltuinen daar toch niet helemaal voor bedoeld hoor.

Als man ook mee is, ga ik daar nog wel eens een rondje wandelen in het bos er tegenover, maar dat was nu dus geen optie, sowieso omdat ik alleen met de kinderen was maar ook omdat het dus continu stortregende.

Maar vooruit, ik zit toch nog op 9000 stappen vandaag. We zijn erna nog het dorp in geweest voor wat boodschappen etc.

Qua lengte zou ik prima passen in een binnenspeeltuin maar je mag als volwassene niet meespelen  behalve bij het peutergedeelte.

alhambra schreef op 12-07-2024 om 07:57:

gecondoleerd Dorestad. Een super secure hulp is geluk hebben. Ze zitten erbij maar ik hoor ook vaak over snel-snel-snel-types.

Dolfje, wat rot dat je weer/nog steeds niet fit bent. Pak inderdaad even de lichamelijke rust.

Hier de laaste schooldag en ik werk niet vandaag dus nog even profiteren van de ochtend. Na het brengen ga ik direct even wandelen, daarna de badkamer een grote beurt geven en tot slot met een boek op de bank.

Dankjewel Alhambra.  En ja,  ik ben erg blij met de hulp, het is de vijfde in 10 maanden.  Alle andere hulpen kwamen bij de instelling waar ze in dienst waren niet door hun proeftijd of kregen na een halfjaarscontract geen verlenging. 

Hoe gaat het nu met jou?

vandaag gaan lunchen met twee dochters. We hadden met z’n drieën een shared lunch. Heb er heerlijk van genoten maar niet veel gegeten. Gewoon genoeg. Vroeger moest het dan op maar ik merkte dat ik dat gewoon helemaal niet had. Vanavond alleen nog yoghurt met aardbeien op omdat ik geen trek had.  Trots op mezelf! 

alhambra

alhambra

13-07-2024 om 06:52 Topicstarter

Dorestad schreef op 12-07-2024 om 21:53:

[..]

Dankjewel Alhambra. En ja, ik ben erg blij met de hulp, het is de vijfde in 10 maanden. Alle andere hulpen kwamen bij de instelling waar ze in dienst waren niet door hun proeftijd of kregen na een halfjaarscontract geen verlenging.

Hoe gaat het nu met jou?

Minder moe maar ik moet nog steeds oppassen. Sinds dat ik er doorheen zat meer rust gepakt en dus ook een dag vrij genomen. Die dag had ik nodig. Daarnaast geef ik nu prio aan opruimen ipv schoonmaken zodat het iig opgeruimd is. Ben ook boos geworden op man en kinderen en man en de oudste doen nu ook meer. Deden ze eerder al wel maar we waren als gezin zo moe de laatste tijd dat het huis rommelig geworden was. Zij zitten daar niet mee maar ik word er onrustig van. Ik ga in mijn werkweken in deze zomervakantie 32 werken ipv 36. Dan hoeft niet nog 's avonds de computer aan. Vrijdagochtend werken gaat niet met de meiden thuis.

alhambra schreef op 12-07-2024 om 21:47:

[..]

Qua lengte zou ik prima passen in een binnenspeeltuin maar je mag als volwassene niet meespelen behalve bij het peutergedeelte.

Hier wel. Kids nemen me altijd wel keer mee door dat ding heen. 

Missbobby wat fijn dat de knop om is en je zo goed kunt kiezen om te eten wat lekker is, maar ook te stoppen als je verzadigd bent. Dat is zo fijn (als je in een flow zit waarin) dat lukt.

Alhambra het klinkt heel goed dat je de focus hebt verlegd naar opruimen. Als troep jou het meest leegtrekt kun je daar maar het beste mee beginnen. Ik herken dat wel. Kan daar ook niet goed tegen. Fijn dat je man en je oudste nu meer helpen. Slim ook dat je even iets minder werkt in de vakantie. Ik hoop dat je nu geen druk gaat voelen om meer werk in de mindere uren te proppen. Heb je de mogelijkheid om een dag of bijv een paar daagjes voor jezelf vrij te plannen en alleen even te zijn en wat leuks te doen en op te laden vroeg ik me nog af? 

Dotestad je schrijft dat je een onwijs lage hartslag hebt. Waar moet ik aan denken? Die van mij is ook tamelijk laag en soms maak ik me zorgen of het niet te laag is. Ik voel me verder erg goed. 

Wij vertrekken vandaag voor een paar daagjes samen naar Den Haag. Eerst nog even lekker ontbijten, onze oudste zoon naar kamp brengen, eigen koffer inpakken en daarna de jongste twee wegbrengen. Heb er zo’n zin in!!! 

Due-scimmie schreef op 12-07-2024 om 19:15:

[..]

Ow dat is balen. Ik boks bij een boksschool en er zijn dagelijks lessen op basis van inschrijfsysteem. Ik denk 20 momenten per week ongeveer.

Ik zou zo blij zijn als deze dat ook deed. Maar het is echt nog zo’n ouderwetse vereniging die het met twee avonden doet. Wel een fijne vereniging overigens. Wat jij beschrijft is hoe mijn bootcamp ook is georganiseerd en dat is zo prettig. 

Ik heb even heel kritisch gekeken wanneer ik kan bootcampen als ik weer terug ben van vakantie (we gaan wat later in de maand 11 dagen weg)  en dat al in het voren ingepland! Ik wil graag in de flow blijven van trainen.

Ninoea schreef op 13-07-2024 om 07:47:

[..]

.

Ik heb even heel kritisch gekeken wanneer ik kan bootcampen als ik weer terug ben van vakantie (we gaan wat later in de maand 11 dagen weg) en dat al in het voren ingepland! Ik wil graag in de flow blijven van trainen.

Goed idee! Ik kan komende week niet op gebruikelijke moment boksen en aan mijn groepje gevraagd of er iemand keer in de avond meegaat dus hier gaat het ook gewoon door deze week . Heb in theorie 3 keer sport in de avond deze week, maar dat is me iets te veel dus ga 1 ding skippen voor een wandeling.

@binnenspeeltuin: ik neem graag een kaartspel ofzo mee of juist een boek en oordopjes of stiften en kleurboek. Dan maar ontspannen als ik toch stil zit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.