Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Nou ik doe momenteel niet zoveel, gisteren een zware dag op het werk omdat ik echt niet fit ben en pijn heb. Hopelijk helpt de huisarts daar vanmiddag bij. Verder vette keelpijn maar geen koorts of zo. Gisteren 11.000 stappen gezet maar denk niet dat ik dat ga halen.. Zou normaal nu gaan sporten maar kan het niet opbrengen. Wandelen zou kunnen maar het regent. Hopelijk straks ff droog want moet iets voor het eten halen en man is pas laat thuis want moet meteen door naar bbq van zijn werk.

alhambra

alhambra

12-07-2024 om 07:57 Topicstarter

gecondoleerd Dorestad. Een super secure hulp is geluk hebben. Ze zitten erbij maar ik hoor ook vaak over snel-snel-snel-types.

Dolfje, wat rot dat je weer/nog steeds niet fit bent. Pak inderdaad even de lichamelijke rust.

Hier de laaste schooldag en ik werk niet vandaag dus nog even profiteren van de ochtend. Na het brengen ga ik direct even wandelen, daarna de badkamer een grote beurt geven en tot slot met een boek op de bank.

alhambra schreef op 12-07-2024 om 07:57:



Dolfje, wat rot dat je weer/nog steeds niet fit bent. Pak inderdaad even de lichamelijke rust.

Ja ik kan nu echt ff niet anders. Het stomme is dat het bij mij nooit echt heftig doorzet. Het is een paar dagen meh en dat is het. Ik denk soms dat je beter ff echt ziek kan zijn. 

Gisteren hadden de leerlingen sportdag, ik heb bijna meer gelopen dan zij, door al het aanmoedigen 😂. Ik heb nog wel even gespeerworpen maar kwam helaas niet verder dan 19,7m

Vanmorgen werd ik wakker met migraine 🙃

alhambra

alhambra

12-07-2024 om 09:33 Topicstarter

Dolfje schreef op 12-07-2024 om 08:13:

[..]

Ja ik kan nu echt ff niet anders. Het stomme is dat het bij mij nooit echt heftig doorzet. Het is een paar dagen meh en dat is het. Ik denk soms dat je beter ff echt ziek kan zijn.

Ja dan ga je 1x diep maar dan ben je er daarna van af

SuzyQFive schreef op 12-07-2024 om 08:28:

Gisteren hadden de leerlingen sportdag, ik heb bijna meer gelopen dan zij, door al het aanmoedigen 😂. Ik heb nog wel even gespeerworpen maar kwam helaas niet verder dan 19,7m

Vanmorgen werd ik wakker met migraine 🙃

Jij ook beterschap!

Ik wilde eigenlijk bij thuiskomst een kop thee drinken maar ben toch gelijk gaan wandelen. Het was een langer stuk dan gepland want ik raakte ingesloten tussen 2 tractoren die aan het maaien waren naast het fiets- en voetpad. Ik dook daarom een zijpad in. Helaas bleek die afgesloten te zijn dus kon ik weer terug en langs die tractoren. Ik vond het maar niets maar ja.

Nu wel even die kop thee voordat ik zo aan de slag ga.


Je schrijft dat je weinig deed maar ik vind je week altijd flink vol @dolfje. Ondanks werkten en sociale verplichtingen ben jij heel consistent in wandelen en veel bewegen. Dat vergt echt het nodige. Je doet dat toch maar weer iedere keer. Vervelend dat het niet echt doorzet. Misschien heeft je lijf toch iets meer nodig en zou je iets meer tijd moeten uittrekken voor herstel. Ook al denk je “ach het kan wel weer” dan toch een dag extra rust proberen te pakken om te kijken of dat helpt. Ik zie dat bij mijn kinderen. Als ik die te vroeg weer naar school stuur wanneer ze kwakkelen dan blijven ze kwakkelen. Sinds ik ze echt 1 dag extra thuis laat dat ze aantoonbaar fit zijn is dat eruit. 1 is ongelijk aan n maar wellicht is het iets dat je kunt proberen. 
Balen van die tractor Alhambra. Knap dat je ging wandelen. 
@suzyqFive wat waardeloos alweer die migraine. 
@dorestad gecondoleerd. Het is zwaar zo met de zorg voor je familielid en alle afspraken en nu dit overlijden ook. Veel sterkte. 
Ik ben alweer terug van bootcamp. Het was een training met kettlebells. Heel intensief voor de armen en schouders. 

Ja vandaag doe ik verder niets, strijk rustig staand weggewerkt en net op en neer naar de Ah. Had dat in principe ook wel kunnen combineren met de huisarts vanmiddag maar geen idee hoe ik me dan voel en het kan maar klaar zijn.

ik ben vanmorgen naar de PT geweest, had vandaag een andere. Was leuk, hele andere oefeningen dan bij mijn eigen. Kan in de vakantie van mijn eigen ook nog wel een keer naar haar toe, dus dat is fijn. 
Verder boodschappen gedaan, ga zo even lunchen met 2 vriendinnen, bij mij thuis. 
Vanmiddag granola maken, want die is weer op. Verder nog wat hhd klusjes doen. 

Hier vanochtend gebokst. Zo fijn om even te doen zonder kinderen. In de vakantie schiet dat er vaak bij in.

Ik heb ook een tijdje gebokst een dat vond ik heel erg leuk. Enige nadeel was (en is) dat de desbetreffende club maar op 2 tijdstippen training geeft en die twee tijdstippen komen mij niet goed uit. 
De organisatie waarbij ik bootcamp doe organiseert soms ook boksbootcamp. As zondag al maar dan ben ik met vakantie. Ik hoop dat het snel weer een keer is want ik hou wel van afwisseling.  

ik zit nu met de kinderen in de binnenspeeltuin dus erg veel beweging ga ik niet krijgen vandaag. Maar het is hier ook wel enorm aan het regenen... Wat een rotweer... 

alhambra

alhambra

12-07-2024 om 13:07 Topicstarter

Happyapple schreef op 12-07-2024 om 12:51:

ik zit nu met de kinderen in de binnenspeeltuin dus erg veel beweging ga ik niet krijgen vandaag. Maar het is hier ook wel enorm aan het regenen... Wat een rotweer...

Ja hier ook! Ik had geluk vanochtend dat ik op tijd was.

Fijne herfstvakantie klonk het ook overal op school daarnet.

Happyapple schreef op 12-07-2024 om 12:51:

ik zit nu met de kinderen in de binnenspeeltuin dus erg veel beweging ga ik niet krijgen vandaag. Maar het is hier ook wel enorm aan het regenen... Wat een rotweer...

Wat let je om zelf van de glijbanen etc te gaan, of te klauteren?

Bevrijd het kind in je en doe mee. 

alhambra schreef op 12-07-2024 om 13:07:

[..]

Ja hier ook! Ik had geluk vanochtend dat ik op tijd was.

Fijne herfstvakantie klonk het ook overal op school daarnet.

Ja hier regende het om 6u vanochtend al joh. Maar volgens de radar wordt het over een uurtje droger.. Laten we het hopen... 

Ysenda schreef op 12-07-2024 om 13:30:

[..]

Wat let je om zelf van de glijbanen etc te gaan, of te klauteren?

Bevrijd het kind in je en doe mee.

Haha mijn kinderen zijn nu op een leeftijd dat ze daar al niet meer zo op zitten te wachten.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.