Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

10-07-2024 om 14:25 Topicstarter

Ik heb vandaag vrijgenomen. Ik kom tot weinig en lig op de bank maar ik hoop dat bijtanken helpt om weer betere keuzes te maken qua eten en bewegen.

Envelop schreef op 08-07-2024 om 22:42:

Boksen is vanavond niet gelukt door gedoe thuis. Uiteindelijk op de bank gelooft met chocolade en mezelf toen toch maar een schip onder mn kont gegeven en 40min gewandeld.

Boksen lijkt mij ook wel leuk, ik heb ritmeboksen op de nintendo, echt wel grappig. Maar ik mag niet echt boksen ivm hoofd. 

alhambra schreef op 10-07-2024 om 14:25:

Ik heb vandaag vrijgenomen. Ik kom tot weinig en lig op de bank maar ik hoop dat bijtanken helpt om weer betere keuzes te maken qua eten en bewegen.

Beterschap. Ik merk dat het hier ook op is dus mijn kinderen en ik hebben een bankhang/film/chill dag.

ik ben vanmorgen gaan hardlopen. Dat was wel lekker, droog beginnen en dan een stortbui. Vanavond met wat vrienden voetbal kijken.
Ik kwam zoon's eerste oranje shirt tegen. Heel schattig.

maandag had ik fit 20 gedaan.  Dan kan ik na afloop geen kopje drinken vasthouden en lopen lukt alleen met bibberende benen. Allemaal aparte waarnemingen die gelukkig na een kwartier minder zijn.  Daarna als beloning anderhalf uur deep tissue massage in Winschoten.  Grappig,  op de A7 reed ik stomtoevallig achter mijn eega,  die vanaf zijn kantoor naar Blauwestad onderweg was. Een mooie gelegenheid om  ergens gezamenlijk nog een kopje koffie te drinken.  Daarna ben ik naar een airbnb gegaan omdat ik nog overleg moest hebben met vriend die mee zou gaan dinsdag naar overleg over mijn familielid.  Airbnb was geweldig,  met jaccuzzi in de tuin met uitzicht op het bos. Vriend had last van onderrug dus we hebben het overleg in de jaccuzzi gehad.  Hij (arts)heeft nogmaals mijn elleboog getest,  echt een tenniselleboog. 
Na overleg heb ik daar heerlijk gegeten en vervolgens heb ik met gastheer 10 km gelopen.  Een schitterende zonsondergang meegemaakt.  Dinsdagochtend kon ik nog even daar 3 km lopen.  Daarna 3 overleggen gehad over familielid.  Nog bij degene geweest om beetje te praten en papieren mee te nemen.  Even bij mijn ouders aan en met allerlei verse spullen uit hun tuin weer vertrokken (komkommers,  courgettes,  andijvie,  aardappelen,  tomaatjes,  wijnbessen).
Gisteravond gezwommen met eega.  Hij 70 baantjes,  ik 50.
Vandaag voornamelijk dingen thuis gedaan.  Slechts 4000 stappen gezet tot nu toe.  Maar eega gaat bijna hardlopen,  voor mij het sein om ook een stukje te wandelen. Ik vind het echter wel benauwd buiten 

alhambra

alhambra

10-07-2024 om 16:28 Topicstarter

Ik heb de bank weten te verlaten en heb daarna 75 minuten gelopen. Yes!

alhambra

alhambra

10-07-2024 om 16:32 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 10-07-2024 om 15:18:

[..]

Beterschap. Ik merk dat het hier ook op is dus mijn kinderen en ik hebben een bankhang/film/chill dag.

Ik hoop dat jullie er ook een beetje van opknappen.

vanmiddag hadden ze 2 soorten soep op het menu, maar beide niet mijn smaak. Dus extra salade gepakt met 2 gekookte eieren. 
Vrijdag sport ik bij een andere PT-er, want de mijne kan vrijdag niet. Toch maar gekozen voor de andere, want anders mis ik deze week. Had vanavond gekund, maar had al een drukke, intensieve dag, en dan wil het niet met sporten. 

Ondanks blessure naar en van werk gelopen(2x dik half uur) en vanmiddag even paar bood gehaald en na het eten ommetje met man gemaakt. Nu 16.000 stappen gezet. Vind ik wel weer genoeg.
Krijgen dadelijk voetbalkijkers, gezellig wel al ben ik behoorlijk moe.

alhambra schreef op 10-07-2024 om 16:28:

Ik heb de bank weten te verlaten en heb daarna 75 minuten gelopen. Yes!

In the pocket! Kanjer 

Dolfje schreef op 10-07-2024 om 19:56:

Ondanks blessure naar en van werk gelopen(2x dik half uur) en vanmiddag even paar bood gehaald en na het eten ommetje met man gemaakt. Nu 16.000 stappen gezet. Vind ik wel weer genoeg.
Krijgen dadelijk voetbalkijkers, gezellig wel al ben ik behoorlijk moe.

Vervelend die blessure.  Komt het door teveel sporten?

Ik heb toch nog een paar kilometer gewandeld.  Daarna de wijnbessen geplukt.  Eega kookte vandaag.  Hij had een megalomane hoeveelheid salade gemaakt.  Verse friet uit airfryer.  En werkelijk biefstukken topklasse gebakken.  Vrienden van mijn broer/kennissen van ons hebben als hobby een paar koeien in hun weilanden lopen.  1 x per jaar wordt een koe geslacht en wij mogen met een paar vrienden koe kopen.  Voor een schijntje,  ze willen uitsluitend onkosten eruit.  Sinds wij dit eten zijn we verwende mormels geworden.  Wat een lekker vlees.  

O en de werkelijk perfect opgeruimde keuken (dat kan eega veel beter dan ik) ga ik over 10 minuten weer in gebruik nemen.  Ik ga alle andijvie schoonmaken. Bewaren in koelkast en komende 2 dagen wat van maken.  Daarna gaan we samen nog een ommetje maken. 

Happyapple schreef op 09-07-2024 om 09:31:

Hmm ik zal eens kijken, maar dan zit er vast zoetstof in? Dat mag ik namelijk niet ivm trigger voor migraine.

Mocht je wel iets van eiwitpoeder willen gebruiken voor iets anders, maar geen zoetstoffen willen. Ik heb de hennepproteïn van Holland & Barret en dat is gewoon 100% hennep proteïn zonder andere ingrediënten. 

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-premium-hennepproteine-poeder-6100147886

Gisteren was een topdag qua bewegen. Veel gefietst, meerdere korte wandelingen en bootcamp. 
Totaal Actieve kcal bijna 1300
Stappen iets meer dan 16.500 
5 trappen gelopen 
Fietsafstand 21 km 
1 uur bootcamp 

Vandaag de laatste schooldag van drie van de vier. Alleen de oudste morgenochtend nog naar school. We hebben vanavond een plate gegeten bij een anytime op het terras in de avond zon. Was gezellig. Ik heb de hele dag al spierpijn in mijn billen. Vorige training was blijkbaar zwaar voor ze. 🤣

Vanochyend heerlijk gewandeld met een vriendin en lekker bijgekletst en vanavond met manlief. Tussendoor nog de nodige fietstochtjes en in het centrum toen ik voor mezelf kleding aan het kopen was. Ik ben niet zo’n shopper, maar heb toch drie t-shirtjes voor mezelf weten te vinden bij de Sting. 

Vanmorgen kwam mijn huishoudelijke hulp 3 uur. Deze hulp kwam voor de tweede keer en whow wat is dit iemand die secuur is. Die alles ziet. Ik ben maar gewoon even ondertussen een klein rondje gaan lopen.  Vanmiddag heb ik nog een kleine ronde gedaan.  9 km vandaag.  Het lukt niet zo goed deze week. Teveel dingen die me bezig houden.  Moeder van mijn hartsvriendin (vanaf de kleuterschool) is deze week overleden,  ik kende haar natuurlijk ook goed.  Di is de begrafenis.  Dat maakt dat ik wat tam ben.  Naast gedoe voor mijn familielid.  Morgenochtend bootcamp.  Daarna overleg met onafhankelijke clientondersteuner van fam lid.  Ik hoop dat ik nog een stukje aan het lopen kom. Een keer weer 20 km zou me goed doen maar dat zit er tm woensdag waarschijnlijk niet in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.