Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


yihaa, trots op mezelf. Voor het eerst sinds begin juni (!) heb ik mezelf naar de sportschool gekregen. Trainen bij PT deed ik wel maar meer ook niet. Stok achter de deur was wel dat PT er zelf ook zou trainen vandaag. Soms heb je dat duwtje gewoon nodig.

Envelop schreef op 12-07-2024 om 21:12:



@dolfje, balen dat je zo aan het kwakkelen blijft. Toch vind ik dat je nog veel beweegt voor iemand die zich niet fit voelt.

Nou gisteren en vandaag echt niet hoor. Was tot nu toe wel iets minder moe dan gisteren want gistermiddag zelfs in slaap gevallen. Ik slaap echt bijna nooit overdag. Nu warm en koud  afgewisseld.

Ik heb besloten me nu te gaan focussen op fitter en sterker te worden en het gewicht los te laten. Ik merk dat ik mijn postuur momenteel prima vind, maar sommige lichaamsdelen mogen wat strakker/gespierder. 

bah, zit in een vreetbui. Ben maar het zoeken en snaaien. 
Zo eerst maar bed opmaken, dan heb ik wat afleiding. 

Hier vandaag een dagje naar het zwembad geweest met de kinderen.  Ik ben echt heel moe nu

alhambra schreef op 13-07-2024 om 06:52:

[..]

Minder moe maar ik moet nog steeds oppassen. Sinds dat ik er doorheen zat meer rust gepakt en dus ook een dag vrij genomen. Die dag had ik nodig. Daarnaast geef ik nu prio aan opruimen ipv schoonmaken zodat het iig opgeruimd is. Ben ook boos geworden op man en kinderen en man en de oudste doen nu ook meer. Deden ze eerder al wel maar we waren als gezin zo moe de laatste tijd dat het huis rommelig geworden was. Zij zitten daar niet mee maar ik word er onrustig van. Ik ga in mijn werkweken in deze zomervakantie 32 werken ipv 36. Dan hoeft niet nog 's avonds de computer aan. Vrijdagochtend werken gaat niet met de meiden thuis.

Goed dat je het een en ander veranderd hebt zodat het nu beter voor je werkt. En mooi dat je gezien en gehoord bent en dat man en oudste meer doen. Ik hoop dat het zo blijft.  En ook dat je wat verder weer van de rode grens weg komt. Sterkte!

Ninoea schreef op 13-07-2024 om 07:43:

Missbobby wat fijn dat de knop om is en je zo goed kunt kiezen om te eten wat lekker is, maar ook te stoppen als je verzadigd bent. Dat is zo fijn (als je in een flow zit waarin) dat lukt.

Alhambra het klinkt heel goed dat je de focus hebt verlegd naar opruimen. Als troep jou het meest leegtrekt kun je daar maar het beste mee beginnen. Ik herken dat wel. Kan daar ook niet goed tegen. Fijn dat je man en je oudste nu meer helpen. Slim ook dat je even iets minder werkt in de vakantie. Ik hoop dat je nu geen druk gaat voelen om meer werk in de mindere uren te proppen. Heb je de mogelijkheid om een dag of bijv een paar daagjes voor jezelf vrij te plannen en alleen even te zijn en wat leuks te doen en op te laden vroeg ik me nog af?

Dotestad je schrijft dat je een onwijs lage hartslag hebt. Waar moet ik aan denken? Die van mij is ook tamelijk laag en soms maak ik me zorgen of het niet te laag is. Ik voel me verder erg goed.

Wij vertrekken vandaag voor een paar daagjes samen naar Den Haag. Eerst nog even lekker ontbijten, onze oudste zoon naar kamp brengen, eigen koffer inpakken en daarna de jongste twee wegbrengen. Heb er zo’n zin in!!!

39 slagen per minuut.  Maar gemiddeld in rust 52. Dat was toen ik nog 4 en later 3 banen combineerde anders.  Een HF van 100 was in rust heel gewoon.  Mijn bloeddruk is tegenwoordig ook laag.  Eega,  hardloper,  heeft ook lage hartslag. 

Hele fijne dagen in Den Haag. Geniet ervan. 

alhambra

alhambra

14-07-2024 om 10:03 Topicstarter

Dorestad schreef op 13-07-2024 om 21:46:

[..]

39 slagen per minuut. Maar gemiddeld in rust 52. Dat was toen ik nog 4 en later 3 banen combineerde anders. Een HF van 100 was in rust heel gewoon. Mijn bloeddruk is tegenwoordig ook laag. Eega, hardloper, heeft ook lage hartslag.

Hele fijne dagen in Den Haag. Geniet ervan.

Ik zit op de fiets in de sportschool en hij geeft bij mijn aan 87 bij de start. Dus jouw hartslag is dan inderdaad erg laag. Heb je dat getraind of is dat van nature zo?

Hier schijnt het zonnetje!!

Vanmorgen met moeite de knop omgezet om naar de sportschool te gaan. Korte nacht gehad en we moeten naar de stad voor nieuwe schoenen voor onze oudste. In mijn hoofd moet dat dan als eerste maar 1 is de winkel pas om 12 uur open vanmiddag en 2 mijn meiden en mijn man nemen een pyjamaochtend. Ik heb even gegamet.

@ Due, je doelen bijstellen is een goed idee als je daar behoefte aan hebt. Helpt ook met de motivatie.

@Dolfje, ben je weer wat opgeknapt?

@ Friezinnetje, hoe gaat het vandaag bij jou?

Ik wens iedereen een ontspannen dagje vandaag!

bij mij gaat het tot nu toe goed, bak kwark op met blauwe bessen en granola. 
Ik wil vandaag eigenlijk even in de tuin bezig, maar dat zal wel vanmiddag worden. Het waait hier hard en het ziet er naar uit of het elk moment kan gaan regenen. 
Zou gisteren nog op de fiets naar de stad, maar het was gewoon te slecht weer. Niets aan. 

Gisteren twee feestjes 🤪. ‘s Middags alleen een klein stukje appeltaart gehad en ‘s avonds alleen 1 kaassnackje 😁

SuzyQFive schreef op 14-07-2024 om 10:26:

Gisteren twee feestjes 🤪. ‘s Middags alleen een klein stukje appeltaart gehad en ‘s avonds alleen 1 kaassnackje 😁

Gisteren lunch gehad met degene die Saxenda gebruikt.  De overige tafelgenoten aten de normale hoeveelheid.  Zij at soep,  met wat kip erin. En verder niets.  Ze zat echt helemaal vol.  Ze taalt niet meer naar wijn (voor Saxenda: dagelijks). Verbazingwekkend! Ze was degene die altijd het meeste at.  En wat ziet ze er bijvoorbeeld in haar gezicht ontzettend goed uit. Ben blij voor haar. 

Alhambra,  dit klinkt toch als een drukke vrije dag. 
Mijn hartslag was altijd hoog.  Heb paar jaar bètablokkers gebruikt omdat hartslag echt hoog wa.  Vanaf mijn 25ste grote (sport)medische keuringen gehad en altijd hoge hartslag,  hoge bloeddruk,  slechte VO2max gehad.  Toen ik dik was maar ook toen ik was afgevallen.  Ik was dan wel mijn 40 kg overgewicht kwijt maar echt fit was ik niet. Tja,  toen ben ik 5 jaar geleden begonnen met lopen.  En dus steeds meer. 3 of 4 jaar geleden bètablokkers afgebouwd. En steeds actiever worden.  En de keuringen gingen door: HF en RR nu laag en VO2max goed! Over anderhalve week heb ik weer de keuring in het Martini Ziekenhuis.  Altijd spannend.  En zij vinden het altijd bijzonder dat ik op nuchtere maag 's middags mij uit de naad fiets.

Helaas nog niet opgeknapt, als ik me morgenvroeg nog zo voel meld ik me ziek.

Goed bezig Alhambra. 
Ik ben vanmorgen begonnen met wat kleine huishoudelijke klusjes en daarna gaan hardlopen. Die anderhalve maand een flinke stap terug doen heeft toch positief uitgepakt. Ik heb er nu weer lol in in hardlopen en de sportschool. 

Straks gaan we op familiebezoek dus totaal 3 uur in de auto. Het is niet mijn hobby zullen we maar zeggen. 

Vanavond misschien nog voetbal kijken. In elk geval wil ik wel op tijd mijn bed in maar dat matcht niet met voetbal.

Zo nu eerst ontbijten, hardlopen kan ik niet op een volle maag.

toch al even in de tuin bezig geweest, nu even wat drinken en dan ga ik weer verder. Er is genoeg te doen daar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.