Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


@duizel ik heb een simpele fitbit. Bewust geen horloge die verbonden is met mn telefoon al lijkt me dat bij contactloos betalen wel fijn. Vooral eerst zelf bedenken welke functies je belangrijk en fijn vind en dan gewoon een knoop doorhakken. 

Ik heb jaren fitbit gehad maar sinds een jaar ofzo een Apple watch. Ik gebruik echt niet alle functies maar ben er wel blij mee.
Vind van deze het vooral fijn dat je heel makkelijk een ander bandje eraan kan doen 

Due-scimmie schreef op 08-07-2024 om 21:32:

[..]

Ik las bij iemand de tip om dan eiwitlimonade of iets anders eiwitrijk te eten. Misschien zorgen voor gekookte eieren in de koelkast?

Ja als ik thuis ben, eet ik idd al vaak een gekookt ei op mijn brood als lunch. Dan zit ik vaak wel iets langer vol. Op mijn eigen werk vind ik het einde van de middag vaak ook wel even vervelend maar dan neem ik maar niet teveel extra mee. Alleen word ik soms ook echt duizelig, dus echt te weinig nemen, is ook geen optie met veilig naar huis willen kunnen rijden. 

bij mij kost de PT 27 euro per half uur. En voor mij is dat half uur nu prima. Heb er geen extra kosten bij van de sportschool. 

Friezinnetje schreef op 09-07-2024 om 06:56:

bij mij kost de PT 27 euro per half uur. En voor mij is dat half uur nu prima. Heb er geen extra kosten bij van de sportschool.

Dat vind ik best een goede prijs.

Ies

Ies

09-07-2024 om 08:13

Ninoea schreef op 08-07-2024 om 20:08:

Fijn dat dat gelukt is Alhambra.
Hoe is het nu met je Ysenda?
We hebben net, na het avondeten, even een wandelingetje in het bos gemaakt met zijn vijven. Daarna deden manlief en de kinderen nog een toetje. Ruim 11.000 stappen in totaal. Ik vind het super netjes want ik heb ook nog bootcamp gedaan en zo’n 12 km gefietst.

Ninoea, staan jouw stappen los dan van de bootcamp en het fietsen? 

Ies

Ies

09-07-2024 om 08:16

Happyapple schreef op 09-07-2024 om 06:55:

[..]

Ja als ik thuis ben, eet ik idd al vaak een gekookt ei op mijn brood als lunch. Dan zit ik vaak wel iets langer vol. Op mijn eigen werk vind ik het einde van de middag vaak ook wel even vervelend maar dan neem ik maar niet teveel extra mee. Alleen word ik soms ook echt duizelig, dus echt te weinig nemen, is ook geen optie met veilig naar huis willen kunnen rijden.

Ik neem zelf tegenwoordig wel genoeg eten mee altijd. Heb nu ook standaard een bakje bij met wat noten en gedroogd fruit, zodat ik altijd iets heb als ik honger heb en niet genoeg bij. Voorheen had ik weleens dat ik zo flauw werd dat ik het eerste het beste dat ik zag kocht en dat was dan niet iets dat ik wilde eten eigenlijk. 

Ies

Ies

09-07-2024 om 08:19

Happyapple schreef op 08-07-2024 om 20:55:

[..]

Bij mij is mijn valkuil qua snaaien vooral eind van de middag voor het avondeten. En eerder echt gaan eten is dan ook lastig, omdat man dan nog niet thuis is van het werk.

Ik ga tegenwoordig aan de rauwkost op dat tijdstip. Of nog wat fruit, of idd een eitje oid. 

Beterschap Ysenda

Ies schreef op 09-07-2024 om 08:16:

[..]

Ik neem zelf tegenwoordig wel genoeg eten mee altijd. Heb nu ook standaard een bakje bij met wat noten en gedroogd fruit, zodat ik altijd iets heb als ik honger heb en niet genoeg bij. Voorheen had ik weleens dat ik zo flauw werd dat ik het eerste het beste dat ik zag kocht en dat was dan niet iets dat ik wilde eten eigenlijk.

Hier zorgt te weinig eten overdag ook voor teveel eten in de avond. Heb het idee dat 'wat' noten of een ei mij ook niet vult. Neem tegenwoordig wel altijd een bakje paprika/komkommer mee die ik tijdens de file kan wegknagen. 

Eiwitlimonade kan ik in de avond wel eens proberen. Misschien voorkomt dat het snaaien.

Ies schreef op 09-07-2024 om 08:13:

[..]

Ninoea, staan jouw stappen los dan van de bootcamp en het fietsen?

Het fietsen staat er volledig naast. De bootcamp niet. In de bootcamp had ik zo’n 3000 stappen gezet. De overige 8000 heb ik dus gewoon gewandeld. Mijn Apple Watch maakt het onderscheid tussen fietsen en wandelen heel goed. Dat vind ik prettig. 

Het ligt vast aan mij, maar ik vind eiwitlimonade echt heel vies klinken. Vergelijkbaar met de 'kaaslimonade' die de muizen in Julianatoren zogenaamd gaan drinken om de meet and greet af te ronden 

Dolfje schreef op 09-07-2024 om 07:53:

[..]

Dat vind ik best een goede prijs.

Is vergelijkbaar met €60 p/u wat een beetje de markt standaard is.

Happyapple schreef op 09-07-2024 om 08:36:

Het ligt vast aan mij, maar ik vind eiwitlimonade echt heel vies klinken. Vergelijkbaar met de 'kaaslimonade' die de muizen in Julianatoren zogenaamd gaan drinken om de meet and greet af te ronden

Dat valt heel erg mee. Bestel eens wat samples isoclear bij ESN en dan vind je er vast een die je lekker vind.

Happyapple schreef op 09-07-2024 om 08:36:

Het ligt vast aan mij, maar ik vind eiwitlimonade echt heel vies klinken. Vergelijkbaar met de 'kaaslimonade' die de muizen in Julianatoren zogenaamd gaan drinken om de meet and greet af te ronden

Het is echt net ranja. Geen eiwitsmaak of korrelig. (Ik gebruik een vegan variant van Myprotein). Alleen is de aanbevolen hoeveelheid voor mij te zoet dus ik gebruik in verhouding meer water.

Hmm ik zal eens kijken, maar dan zit er vast zoetstof in? Dat mag ik namelijk niet ivm trigger voor migraine. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.