Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


lientje69 schreef op 07-07-2024 om 22:47:

Goed dat je dat weerstaat alhambra. Ik ben wel weer in de mist gegaan . Met chocolade

Ik ook. En gewoon weer veel te veel lopen snaaien dit weekend. Doordeweeks gaat het goed maar ik ga elk weekend de fout in.

Dolfje schreef op 08-07-2024 om 06:56:

[..]

Ik ook. En gewoon weer veel te veel lopen snaaien dit weekend. Doordeweeks gaat het goed maar ik ga elk weekend de fout in.

Ik ga overdag eigenlijk  meestal wel goed. De avonden echter..

Gelukkig  deze week  2 avonddiensten  , dan heb ik geen tijd om te snaaien.  En beweeg ik ook heel veel.

Ik ben weer terug van vakantie. Hebben het heerlijk gehad en dat was ook te zien op de weegschaal. Ik zit weer bijna op mijn startgewicht  .
Maargoed ik ben de week weer begonnen met sporten dus dat is wat. Aankomende week nog vrij en er staat nog veel op de planning die dieet technisch niet heel handig zijn. Zie wel wat het brengt en vanaf volgende week weer streng zijn op de calorieën die naar binnen gaan.

Ooh je vakantie zit er alweer op Bailey. De mijne begint bijna en ik heb er super veel zin in. Eerst een paar dagen met mijn man alleen naar Den Haag. Superleuk want ik ben in geen jaren meer alleen met hem geweest voor meerdere dagen. We zaten altijd met de kinderen. Daarna met drie van de vier naar Duitsland kamperen. Ook daar heb ik enorm veel zin in. Wat irritant dat je bijna weer op je begin gewicht zit. Hopelijk helpt het aantrekken van het regime je volgende week. 
Ik ging vanochtend weer bootcampen. Net even op de fiets boodschappen gedaan maar na 100 m had ik al papbenen. 

alhambra

alhambra

08-07-2024 om 13:38 Topicstarter

Fijn dat je vakantie zo'n succes was. Jammer van de kilo's. Succes met weer in het gareel komen.

Ik las je topic Ninoea. Wat goed dat jullie ook tijd samen pakken. Heel belangrijk.

Mijn lunchwandeling was aan de korte kant dus ik hoop vanavond nog even te gaan.
Vanavond ook tijd maken om schoon te maken dus ik hoop dat het lukt.

en ik ben na mijn eerste overleg mijn bed weer in gedoken. Ik voel me helemaal niet lekker.
Ik ga zo weer even proberen te werken.

alhambra

alhambra

08-07-2024 om 19:57 Topicstarter

Gaat het weer Ysenda?

Hier missie geslaagd. Na het eten direct gaan opruimen en schoonmaken. Mijn man deed het avondritueel en ik hen daarnet nog even gelopen!

Fijn dat dat gelukt is Alhambra. 
Hoe is het nu met je Ysenda? 
We hebben net, na het avondeten, even een wandelingetje in het bos gemaakt met zijn vijven. Daarna deden manlief en de kinderen nog een toetje. Ruim 11.000 stappen in totaal. Ik vind het super netjes want ik heb ook nog bootcamp gedaan en zo’n 12 km gefietst. 

lientje69 schreef op 08-07-2024 om 07:27:

[..]

Ik ga overdag eigenlijk meestal wel goed. De avonden echter..

Gelukkig deze week 2 avonddiensten , dan heb ik geen tijd om te snaaien. En beweeg ik ook heel veel.

Bij mij is mijn valkuil qua snaaien vooral eind van de middag voor het avondeten. En eerder echt gaan eten is dan ook lastig, omdat man dan nog niet thuis is van het werk. 

Ik heb vandaag in de sportschool 45 minuten cardio gedaan, wel een beetje rustig aan, en net nog even een klein blokje om gewandeld en nu 13.000 stappen.

Happyapple schreef op 08-07-2024 om 20:55:

[..]

Bij mij is mijn valkuil qua snaaien vooral eind van de middag voor het avondeten. En eerder echt gaan eten is dan ook lastig, omdat man dan nog niet thuis is van het werk.

Ik las bij iemand de tip om dan eiwitlimonade of iets anders eiwitrijk te eten. Misschien zorgen voor gekookte eieren in de koelkast?

Due-scimmie schreef op 08-07-2024 om 21:32:

[..]

Ik las bij iemand de tip om dan eiwitlimonade of iets anders eiwitrijk te eten. Misschien zorgen voor gekookte eieren in de koelkast?

gekookte eieren heb ik ook liggen in de koelkast. evt op een cracker of zo. 

Ik vind het zo knap wat ik allemaal lees mbt sporten. Ik moet dat meer prioriteit maken. Ik lees hier regelmatig over personal training. Is dat heel prijzig of valt het mee?

Ik lees ook over de stappen die jullie zetten. Ik mag al een jaar een smartwatch uitzoeken maar ook dat is er niet van gekomen. Ik wil me er dan in verdiepen en echt de juiste keuze maken en dan volgt er uitstelgedrag...
hebben jullie tips? 

Hier dit weekend niet goed gegeten en vandaag ook niet. Dochter was jarig vandaag. Dit weekend wat lastige dingen met helaas emotie eten tot gevolg. 
Morgen weer boodschappen doen voor de rest van de week. De maaltijden voor de hele week plannen en per dag al vooruit denken wat ik lunch en tussendoor eet helpt me. Ik heb die structuur nodig. 

PT is duur idd, ik betaal €64 per uur 1 op 1 training maar daar komt ook voedingsadviezen bij en ik kan altijd appen en ook een trainingschema voor mijn trainingen bij de gewone sportschool.
Naast je PT, tenzij ze aan huis komen, dat kan ook bij die van mij, heb je ook nog je gewone sportschool kosten.

Boksen is vanavond niet gelukt door gedoe thuis. Uiteindelijk op de bank gelooft met chocolade en mezelf toen toch maar een schip onder mn kont gegeven en 40min gewandeld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.