Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

07-07-2024 om 09:27 Topicstarter

Slechte start gehad vanochtend.  Slecht geslapen omdat ik het te koud gehad heb vannacht. Ik moest er uit vanwege de meiden.
Dat ging met moeite. Ik zag me vervolgens niet meer naar de sportschool gaan. 

Gelukkig voel ik me na een ontbijt en wat activiteiten met de meiden beter en ga ik me omkleden om te gaan. 

Gisteren met wandelen en boodschappen op de 10.000 stappen uitgekomen. Voel me nog steeds niet fit, pijn aan neus en holtes.
Gaan zo eens aankleden en een stukje fietsen.

slapen gaat al dagen heel slecht,  ben blij met 3-4 uur per nacht. En dan heb ik geeneens kinderen die ik de schuld kan geven.

Sporten doe ik 1x per week, eten gaat redelijk.
Vandaag ga ik wandelen en museums bezoeken met een vriendin maar ik merk dat ik overprikkeld ben. Pratende mensen in de trein, ik dacht dat ik gek werd. Zo dus maar opzoek naar de stilte-coupe.

En rustiger ga ik het nu niet krijgen want veel mensen met verlof op het werk en de voor de vakantie rush is begonnen in combinatie met nieuwe projecten die opstarten. 
Kortom een belasting van meer uren dan mijn werkweek groot is.

alhambra

alhambra

07-07-2024 om 10:09 Topicstarter

Knap dat je toch nog zoveel bewogen hebt, Dolfje. Beterschap!

Ysenda, ik gun je straks een rustig museumbezoek. Komende week misschien in je eentje ergens lunchwandelen als rustpunt in de werkdag?

Ik neem woensdag een dag vrij heb ik besloten. Eerst een doktersbezoek waardoor ik het verloop van de dag niet goed kan voorspellen. Het geeft me rust om daarna niet meer aan het werk te hoeven.

Vanochtend heb ik zowaar uitgeslapen. Daarna uitgebreid ontbeten met afbakbroodjes. We gaan zo dadelijk naar een fruitkwekerij in de buurt die een open dag heeft. Ik ga met de drie jongsten op de fiets en mijn man met de oudste met de auto. De fiets van onze oudste is onlangs gestolen en zij is snel overprikkeld dus vandaar deze oplossing. 

via een omweg, lopend naar mijn vader gegaan, maar best wel warm voor de wind. Daar even gezeten en toen kwam er een hele donkere lucht aan, dus weer naar huis gelopen en net voor de bui los barstte was ik binnen. 

Wij hebben een rondje gefietst en toen moest 1 van de accu's aan de lader dus via een molen waar we broodjes voor dadelijk gekocht hebben weer naar huis. Misschien nog even wandelen straks dus hopelijk blijft het droog. Heb nl pas 2000 stappen. 

alhambra

alhambra

07-07-2024 om 15:50 Topicstarter

In plaats van te gaan schoonmaken heb ik vandaag de woonkamer opgeruimd. Echt fijn dat het gelukt. Rust aan mijn hoofd!

Mezelf  gedwongen tot een rondje lopen  van 4,5 km. Spierpijn  van het bowlen gister!

Deze week veel te druk gehad dus ook niet afgevallen. Moest al mijn best doen gewoon overeind te blijven 🫣. Donderdag schoolreis, vrijdag overgangsvergaderingen. 

Deze week expres niet teveel gepland. School had me zo overal ingezet. Heb ik echt nee tegen gezegd. Ben al gek genoeg. Ze hadden me echt dinsdag nodig dus dan ben ik er morgen dus niet, sowieso wel goed want mijn weekend was al een dag korter dan normaal. 
Vanmorgen keek ik verrukt naar buiten: strak blauw en stralend zonnetje. Vanmiddag lekker wandelen! Nou, zeiknat was ik van 5 min. Ben dus maar weer naar huis gegaan. (Anders ben ik de hele dag en nacht koud). Morgen maar weer een wandeling  

Ik heb vandaag vrij veel gefietst. 12,5 km naar de fruitkwekerij en weer terug. En ook nog even met de fiets naar familie en het centrum geweest. Het was leuk bij de kwekerij. Verse kersen geplukt. Kersenvlaai gegeten (heerlijk; echt van genoten!) en een fijne sfeer. Ik wil vanavond nog wat lopen om aan mijn stappen doel te komen. Qua bewegingsdoel zit ik al wel goed. 

alhambra

alhambra

07-07-2024 om 22:37 Topicstarter

Het naar de sportschool gaan is gelukt en ik wilde vanavond nog even een wandelingetje doen langs wat minibiebs om resultaat van mijn opruimwoede uit huis te hebben maar het goot hier weer. Positief is wel dat manlief nu zoute sticks eet met een biertje en dat ik beide weet te weerstaan. Morgen lunchwandelen

Goed  dat je dat weerstaat alhambra.  Ik ben wel weer in de mist gegaan  . Met chocolade

Dit was een lastig weekend! Donderdag voor werk in limburg overnacht. Redelijk oke gegeten en tussendoor een mooie wandeling gemaakt maar avonds wel een glas rose ergens en een schaaltje chips.

Vrijdagavond direct door naar een feest voor de basisschool kinderen ivm de start van de vakantie. Het avondeten was vooral snaai en alweer twee biertjes gehad.

Weinig geslapen maar zaterdag wel wezen boksen en middags met de oudste naar Jumpsquare waar ik ook mee heb gedaan. Avonds heel veel zin in groenten en eindelijk weer een echt normale zelfgemaakte gezonde maaltijd. Met voetbal wel weer twee wijntjes en chips.

Vandaag dochter wegbrengen naar kamp, 2uur in de auto en daarna de hele middag zittend werk gedaan. Avonds uit eten waar ze weinig gezonds hadden. Ben voor een quiche met rauwkost gegaan maar de quiche was klein en heel vet en de rauwkost zat onder de saus. Erbij kreeg ik nog een lading patat. Teveel gegeten en alweer twee biertjes gehad.

Deze week ga ik bij de halve finale woensdag max 2 biertjes drinken en de rest van de week weer even gewoon. Lekker en gezond eten en geen alcohol tot we as zondag op vakantie gaan.

Morgenavond boksen, dinsdag dansen, woensdag wandelen en voor donderdag en vrijdag wil ik nog iets sportiefs bedenken. Zaterdag nog 1x boksen voor we weg gaan.

Goed dat je het hebt weerstaan Alhambra. Gisterenavond trok mijn man opeens een zak pistachenoten open. Die heb ik dit keer ook weerstaan. Ik heb wel een schaaltje magere kwark met wat muesli en een lepel noten genomen. Dat vond ik een beter alternatief want ik had trek. Avondeten was pizza. Dus dat was niet heel best.Nog wel een half uurtje gewandeld. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.