Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


De bootcamp waar ik naartoe ga maakt gebruik van de app Eversports om te reserveren en te betalen. Ook al heb je een abonnement dat onbeperkt is, je schrijft je toch per keer in voor een les. Die les komt ook meteen in je agenda te staan. Voor mij is dat voldoende stok achter de deur nog op dit moment.Een sportschool met vrijblijvende tijden is voor mij te los en werkt niet.
Afijn, ik sta zo maar eens op en kijken of die kleinrjes uit bed te krijgen zijn. Ze zijn echt aan vakantie toe hier.

Ik heb zo slecht /kort geslapen en heb mijn sportkleding al aan. Ga zo maar naar de Egym. Kan maar vast klaar zijn.

Dorestad schreef op 04-07-2024 om 23:05:


Vandaag 26000 stappen gezet met wandelen. 18 km ongeveer. Die 1000 actieve kcal verbranden is gelukt. Mijn smartwatch gaat wel snel leeg vind ik. Kan er nog geen dag mee vooruit. Morgen staat de wekelijkse bootcamp op het programma, ikdenk dat ik na die tijd doorloop naar de markt. En Ninoea, hoeveel trappen ik thuis ook loop: mijn watch registreert het niet.

Oh moet jij je smartwatch elke dag / nacht opladen?  Wanneer doe jij dat dan?  Dat ding van mij is nu helaas van elke week opladen naar elke 3 dagen gegaan.  Ik vind het zo vervelend, want tenzij ik tijdens mijn kantoorwerk kan opladen, mis ik toch wel veel registraties. 

Happyapple schreef op 05-07-2024 om 07:01:

[..]

Oh moet jij je smartwatch elke dag / nacht opladen? Wanneer doe jij dat dan? Dat ding van mij is nu helaas van elke week opladen naar elke 3 dagen gegaan. Ik vind het zo vervelend, want tenzij ik tijdens mijn kantoorwerk kan opladen, mis ik toch wel veel registraties.

Zelfs met veel activiteiten hoef ik mijn smartwatch maar 1x per week op te laden.

Gebruiken jullie 'm ook voor andere dingen als activities tracken? Bellen, berichten ontvangen, betalen etc? Want die functies vreten vermogen en maken dat je idd elke dag moet opladen.

Het handigst is dat om het op een vast moment te doen, bv tijdens het eten of eten koken want met een uurtje  zijn ze toch wel weer opgeladen? Is ook een beetje afhankelijk van welk kabeltje en stekker je gebruikt. Ik heb een snellader en gewone stekkers. 

Due-scimmie schreef op 04-07-2024 om 23:09:

[..]

Ik heb bij hockey die stok achter de deur niet nodig, maar teamsport natuurlijk. Maar sportschool werkt daardoor coor mij tot nu toe niet want de motivatie zakt. Workout thuis is dan al makkelijker want kan meteen zonder reistijd.

Teamsport werkt voor mij ook goed. Heb jaren gevolleybald en dan moet je wel. Maar ik ben ‘te slecht’ op dit moment voor een teamsport. 
Wat voor mij wel echt goed werkte ook was sporten op afspraak zoals het tijdens Corona was. Tijdslot reserveren en dan moet je wel. 
Enige bij mij is wel dat als ik een slechte dag heb ik dan toch ga, terwijl ik dan eigenlijk niet moet. Dan ga ik op Adrenaline en dan ben ik daarna compleet gesloopt. 

Dorestad schreef op 04-07-2024 om 23:05:

[..]

Auwereel, ik heb beeld bij jouw sprongen. Iets van meewarig toekijkende caafjes die jou je best zien doen. Ach, caafjes. We hebben 20 jaar cavia's gehad. Ik mis de gezelligheid /gepiep.nog regelmatig.

De caafjes hebben ook al te lijden onder mijn yoga-oefeningen in de buurt van hok en ren. Als ik dan een flinke beweging maak, schrikken ze en schieten ze door de ren. Dat kan geen kwaad, ook cavia's moeten voldoende beweging hebben. Ze zijn dikkertjes, want ze krijgen teveel brokjes volgens een filmpje dat ik laatst zag, niet elke dag brok maar slechts 2x in de week! Maar behalve zelf niet teveel eten, vind ik dat bij de cavia's ook lastig want dan klinkt het zo smekend, whiep, whiep, whiep... 

Edit, wij hebben nu 15 jaar cavia's, eigenlijk voor de kinderen, die zijn inmiddels het huis uit, maar de cavia's zijn gelukkig gebleven!

Hier staat de weegschaal  helaas  weer heel erg stil. Blijft op min tien kilo steken. Vorige keer hielp dat toen ik het hier schreef , dus dacht , wie weet

Ik moedig je weegschaal wel even aan: hup weegschaal, omlaag!
Ik ben altijd zo benieuwd, wat gebeurt er nou precies in je lijf als je al of niet afvalt?

zo weer naar de PT, mooi vroeg dan zit ik er niet op te wachten. 
Vanavond uit eten, zal straks eens kijken wat er op het menu staat en wat ik goed kan eten. 

Happyapple schreef op 05-07-2024 om 07:01:

[..]

Oh moet jij je smartwatch elke dag / nacht opladen? Wanneer doe jij dat dan? Dat ding van mij is nu helaas van elke week opladen naar elke 3 dagen gegaan. Ik vind het zo vervelend, want tenzij ik tijdens mijn kantoorwerk kan opladen, mis ik toch wel veel registraties.

Ik moet mijn Apple watch ook elke dag opladen ( doe dat s'nachts)en gebruik qua meldingen alleen de activiteiten. Mail, app etc heb ik uit staan.

Man heeft een ander merk en die gaat een week mee.

alhambra

alhambra

05-07-2024 om 08:57 Topicstarter

Goed bezig iedereen! Meeschrijven lukt even niet zo goed maar ik lees mee.

Friezinnetje schreef op 05-07-2024 om 07:49:

zo weer naar de PT, mooi vroeg dan zit ik er niet op te wachten.
Vanavond uit eten, zal straks eens kijken wat er op het menu staat en wat ik goed kan eten.

dat was, voor mij iig, weer een pittig lesje. Het zweet overal en mijn kop als een rode ballon. Even zitten en dan onder de douche. Daarna mijn vrijdags ritueel: boodschappen doen, wassen draaien, en meer hhd klussen. 

alhambra

alhambra

05-07-2024 om 11:27 Topicstarter

Ik vind het vooral knap dat jullie zoveel prioriteit weten te geven aan het bewegen. In mijn schaarse vrije tijd maak ik vaak andere keuzes.

alhambra schreef op 05-07-2024 om 11:27:

Ik vind het vooral knap dat jullie zoveel prioriteit weten te geven aan het bewegen. In mijn schaarse vrije tijd maak ik vaak andere keuzes.

Dat is het KEUZES, en dat is lastig maar je doet het voor jezelf en de lange termijn. En dat is dan weer een verandering in je mindset, wat dan weer de moeilijkste veranderingen zijn. 

Dus kies je voor jezelf en op de wat langere termijn voor je gezin, want een fitte mama is wel fijn op langere termijn maar vraagt wat op korte termijn. 

alhambra

alhambra

05-07-2024 om 11:44 Topicstarter

Ja, die mindset. Er is beweging in mijn mindset van nul prio naar gezonder eten en 30 minuten per dag bewegen. Ik merk dat dit niet genoeg is. Ik ga op zoek naar een ingang ter verbetering.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.