Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Sterkte vandaag met het reizen en regelen van de 24 uurs indicatie @dorestad. Het klinkt als een hele verantwoordelijkheid inderdaad. Er komen vast allerlei vragen die ingewikkeld zijn en het is met dit soort dingen ook zo zoeken tussen ratio, gevoel en wensdenken. Zo ervaar ik het in elk geval wel met onze oudste.
Mijn man begint ook wat mee te gaan in de beweegdoelen die zijn smartwatch hem voorstelt, dus gisterenavond stelde hij voor om even een rondje te wandelen. Dat hebben we dus gedaan. Was fijn.
Ik heb net mijn eerste fietsritjes naar school en huis er alweer op zitten en ga zo wandelen met een vriendin.

Ik had een afspraak en ben via een kleine omweg daar naar toe gewandeld. Vanmiddag en vanavond werken en als het droog is loop ik in mijn pauze voor de avonddienst nog een rondje.

Due-scimmie schreef op 03-07-2024 om 16:43:

[..]

Ow ik zou ook willen dat hier een fatsoenlijk buitenbad was om baantjes te trekken. . Lijkt me heerlijk.

Er heen gaan en in 1x in het water springen kost me altijd veel moeite.  Zeker weten dat ik zonder mijn eega die drempel niet zou nemen. 

SuzyQFive schreef op 03-07-2024 om 18:43:

[..]

Is een optie maar dat is voor mij ‘s ochtends precies de verkeerde kant van de stad als ik in mijn eigen huis ben. Als ik bij vriend ben wellicht een optie maar komende weken is het sowieso een puinbak qua roosters en activiteiten.

Wie weet in de vakantie een optie 

Ninoea schreef op 04-07-2024 om 08:34:

Sterkte vandaag met het reizen en regelen van de 24 uurs indicatie @dorestad. Het klinkt als een hele verantwoordelijkheid inderdaad. Er komen vast allerlei vragen die ingewikkeld zijn en het is met dit soort dingen ook zo zoeken tussen ratio, gevoel en wensdenken. Zo ervaar ik het in elk geval wel met onze oudste.
Mijn man begint ook wat mee te gaan in de beweegdoelen die zijn smartwatch hem voorstelt, dus gisterenavond stelde hij voor om even een rondje te wandelen. Dat hebben we dus gedaan. Was fijn.
Ik heb net mijn eerste fietsritjes naar school en huis er alweer op zitten en ga zo wandelen met een vriendin.

Helemaal mee eens Ninoea. We houden met kunst en vliegwerk nu iets in stand wat niet meer lukt nu mijn ouders zijn uitgevallen. Gelukkig ziet familielid ook de voordelen van wat we graag willen. We hebben maatschappelijk werk ingeschakeld en volgende week gaan we naar huisarts,  met mijn vriend die ook arts is.

Vandaag niets. Ik heb 10 km gelopen in het zonnetje en ik zit nu op een terras aan koffie nummer 2. Over 10 minuten voegt een vriendin in,  dan lopen we samen ongeveer 10 km.  En daarna zie ik wel verder. 

Dorestad schreef op 04-07-2024 om 11:43:

[..]

Er heen gaan en in 1x in het water springen kost me altijd veel moeite. Zeker weten dat ik zonder mijn eega die drempel niet zou nemen.

Ik heb ook wel gekeken naar buiten zwemmen in natuurwater maar dat is te ver om even in de ochtend doen. 

Die stok achter de deur helpt he. Dat heb ik ook bij boksles. Inmiddels fijn clubje mensen daar om me heen verzameld.

Dorestad schreef op 04-07-2024 om 11:43:

[..]

Er heen gaan en in 1x in het water springen kost me altijd veel moeite. Zeker weten dat ik zonder mijn eega die drempel niet zou nemen.

Wat is een eega?

Envelop schreef op 04-07-2024 om 17:30:

[..]

Wat is een eega?

Echtgenoot of echtgenote. 

Vanochtend de kinderen naar school gebracht en gewandeld met een vriendin. In de middag weer naar school en terug gefietst en alle gevouwen was opgeruimd (lees tig keer de trappen op en af) en onze jongste twee geholpen hun kamers op te ruimen. Verder lekker gelezen. 
Vanavond geen zin om te koken dus we zijn naar Deventer gereden. Zijn met het pontje de IJssel over gegaan en hebben toen in Deventer een broodje döner gedaan met een spa rood. Nog wat gewandeld. 
Resultaat: 
15.000 stappen ongeveer
19 trappen 
7.2 km gefietst 
660 kcal actief verbruikt 

Naar bed, fitbitachtig gebeuren doe ik af, checken hoeveel stappen, 9990. Kon ik niet tegen, even 10 sprongetjes gemaakt.

(Slaat nergens op, meetonnauwkeurigheid is eerder 100 dan 10 stappen, maar het staat leuker)

Due-scimmie schreef op 04-07-2024 om 12:36:

[..]

Ik heb ook wel gekeken naar buiten zwemmen in natuurwater maar dat is te ver om even in de ochtend doen.

Die stok achter de deur helpt he. Dat heb ik ook bij boksles. Inmiddels fijn clubje mensen daar om me heen verzameld.

Natuurwaterzwemmen zou ik liever in gezelschap doen.  Ik ben geen geweldige zwemmer.  

Leuk dat je bij je boksles ook een stok achter de deur hebt. Ik moet die hebben bij het zwemmen.  Krachttraining,  lopen,  bootcamp: dat lukt me prima zelf ook al is het regelmatig met tegenzin.


 Vandaag 26000 stappen gezet met wandelen.  18 km ongeveer.  Die 1000 actieve kcal verbranden is gelukt.  Mijn smartwatch gaat wel snel leeg vind ik.  Kan er nog geen dag mee vooruit.  Morgen staat de wekelijkse bootcamp op het programma,  ikdenk dat ik na die tijd doorloop naar de markt.  En Ninoea,  hoeveel trappen ik thuis ook loop: mijn watch registreert het niet.

Auwereel,  ik heb beeld bij jouw sprongen.  Iets van meewarig toekijkende caafjes die jou je best zien doen.  Ach,  caafjes.  We hebben 20 jaar cavia's gehad.  Ik mis de gezelligheid /gepiep.nog regelmatig. 

Auwereel schreef op 04-07-2024 om 22:50:

Naar bed, fitbitachtig gebeuren doe ik af, checken hoeveel stappen, 9990. Kon ik niet tegen, even 10 sprongetjes gemaakt.

(Slaat nergens op, meetonnauwkeurigheid is eerder 100 dan 10 stappen, maar het staat leuker)

Daar ga ik ook slecht op 😅. Al is mijn dagdoel 11111 stappen. 

Dorestad schreef op 04-07-2024 om 23:05:

[..]

Natuurwaterzwemmen zou ik liever in gezelschap doen. Ik ben geen geweldige zwemmer.

Leuk dat je bij je boksles ook een stok achter de deur hebt. Ik moet die hebben bij het zwemmen. Krachttraining, lopen, bootcamp: dat lukt me prima zelf ook al is het regelmatig met tegenzin.

Ik heb bij hockey die stok achter de deur niet nodig, maar teamsport natuurlijk. Maar sportschool werkt daardoor coor mij tot nu toe niet want de motivatie zakt. Workout thuis is dan al makkelijker want kan meteen zonder reistijd. 

Ik ga morgenochtend met kinderen naar een springkussenpark en in de middag heeft kind een meezwem zwemles en aangezien man moet werken mag ik mee. Dus geen boksles maar wel een actieve dag.

Due-scimmie schreef op 04-07-2024 om 23:09:

[..]

Ik heb bij hockey die stok achter de deur niet nodig, maar teamsport natuurlijk. Maar sportschool werkt daardoor coor mij tot nu toe niet want de motivatie zakt. Workout thuis is dan al makkelijker want kan meteen zonder reistijd.

Herkenbaar.  Thuis krachttraining betekent geen reistijd en pontificaal voor de airco staan.  En bootcamp is in een beweegtuin 200 meter lopen, dus ook laagdrempelig.  Sportschool is het moeilijkste. En die bak met water,  zwembad geheten,  met stip op 2.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.