Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Voor het werk sporten lukt mij ook niet, ik vind het al lastig genoeg om de kinderen op tijd uit hun bed en naar school te krijgen. Wellicht dat wanneer we deze fase voorbij zijn sporten in de ochtend ook een optie wordt. Ik boks wel standaard op de zaterdagochtend en dan starten we om 08.30uur.

Ik heb twee lastige dagen gehad. Maandag een lange en leuke dag voor werk waarbij ik meerdere hotels en restaurants mocht bekijken. Op bijna iedere plek werden we ontvangen met wat lekkers en verder zat ik veel in de auto. Uiteindelijk wel boven 10.000 stappen uitgekomen en zelf bewuste keuzes gemaakt.

Gister ontbijtbuffet waarbij ik het niet lastig vond om gezonde keuzes te maken. Middags ergens lunchen op uitnodiging van een vriendin en bewust voor een broodje kip met avocado gekozen. Dat klonk goed maar de kip droop in de zoete saus... beetje jammer. Avonds gedanst voor het laatst dit seizoen waarbij iedereen iets lekkers meenam als afsluiter. Daar heb ik ontzettend van genoten maar normaliter eet ik niet nog zo laat op de avond en zeker niet zo veel.

Vandaag even een normale dag thuis met heel veel computerwerk, tussendoor wil ik wel wat oefeningen doen, hoepelen en een goede ronde wandelen tijdens mijn pauze. 

Morgen ben ik voor werk in omgeving Valkenburg en blijf ik daar ook overnachten. Ik heb avonds genoeg vrije tijd voor een goede wandeling dus dat ik ga ik zeker doen, hopelijk werkt het weer ook mee. A.s. vrijdag begint de schoolvakantie en hebben we een camping voor één nacht voor alle basisschoolkinderen in de buurt. Dat betekent bbq'en, veel verleidingen en zaterdagochtend niet boksen.

Met al deze uitzonderingen vind ik het best lastig soms maar dit soort weken zijn gelukkig niet gebruikelijk.

@ninoea,

Wat een drukke week heb jij ook zo. Fijn dat het nu beter gaat met familielid maar dat is natuurlijk enorm schrikken. Klinkt als heel verstandig om te gaan sporten voor een leeg hoofd en een vriendin te bezoeken, zo belangrijk is het huishouden doen ook niet.

tsss, doe je zo je best het hele weekend is er maar heel weinig af.
De borrel van maandag heb ik geskipt, gister bij het diner 2 voorgerechten genomen zodat ik ern toetje en ern glas wijn kon nemen en overdag ook erg opgelet. Dus dat ging goed. 
Ik wilde vanmorgen gaan sporten voor mijn vriendin komt voor de lunch maar ook dat loopt helemaal anders. Timmerman had vanmorgen vroeg een gaatje en stond om half 8 voor de deur, dus niet sporten en vervolgens belt vriendin dat ze af moet zeggen wegens omstandigheden,  dat is in beide gevallen jammer.

Sporten voor het werk is voor mij goed te doen omdat mijn werk nogal flexibel is, het draait 24/7/365 door. En wat ik aflever is niet tijdsafhankelijk.
Dus als ik van 7tot 8:30 sport en om 9:30 binnen wandel of nog later is dat niet erg want mijn productiesector uren liggen tussen 5 en 8. Dus als zoon straks fijn op vakantie is schuift mijn werkdag ook op.

En nu met de vrije dag die voor me ligt met dit o zo fijne weer ga ik eerst maar eens wat aan mijn huishouden doen nog wat zware boodschappen doen en naar de stort. En dan vanavond naar het theater.

Ik vind het heerlijk om ‘s ochtendsvroeg te zwemmen maar heb er een hekel aan om hutje mutje te moeten zwemmen en dat was de laatste maanden zo dus al even niet meer gedaan. 

Nou het regent en koud. Ik kwam net zeiknat thuis en dat is niet lekker als je al niet fit bent.
Hopelijk zo wel droog want er ligt een pakje voor me klaar en ik ben benieuwd. Had nl 2 bikini's besteld.

Envelop schreef op 03-07-2024 om 08:40:

@ninoea,

Wat een drukke week heb jij ook zo. Fijn dat het nu beter gaat met familielid maar dat is natuurlijk enorm schrikken. Klinkt als heel verstandig om te gaan sporten voor een leeg hoofd en een vriendin te bezoeken, zo belangrijk is het huishouden doen ook niet.

Ik heb meestal wel drukke weken met allerhande (zorg)afspraken. Meestal noem ik dat allemaal niet, maar vanwege het volle hoofd nu wel. Die psychoeducatie is echt intensief. 

De bootcamp was chill. Heerlijk gesport. Veel gelachen (daarom chill) en het ging gewoon heel lekker. Afspraak was ook gezellig. Nu mount washmore aan het opruimen en een extra kind te spelen. 

SuzyQFive schreef op 03-07-2024 om 10:04:

Ik vind het heerlijk om ‘s ochtendsvroeg te zwemmen maar heb er een hekel aan om hutje mutje te moeten zwemmen en dat was de laatste maanden zo dus al even niet meer gedaan.

Kom naar Peize.  Mijn eega en ik lagen van de 60 baantjes die hij deed en van de 46 baantjes die ik deed zeker 40 baantjes alleen in het zwembad.  In de regen. 

Hier heb ik helaas niet kunnen wandelen tussen werk en kinderen van school halen in, vanwege de enorme stortbuien. En vanmiddag kreeg ik verdorie weer migraine, dus nu krijg ik de rest van de dag waarschijnlijk ook niet al teveel meer voor elkaar. De wasmachine is bijna klaar. Mijn kinderen spelen met een vriendinnetje en ik vind even (bijna) alles best zolang ik maar niet teveel 'mama, mama, mama' hoor...  

Dorestad schreef op 03-07-2024 om 15:20:

[..]

Kom naar Peize. Mijn eega en ik lagen van de 60 baantjes die hij deed en van de 46 baantjes die ik deed zeker 40 baantjes alleen in het zwembad. In de regen.

Ow ik zou ook willen dat hier een fatsoenlijk buitenbad was om baantjes te trekken. . Lijkt me heerlijk. 

Ninoea schreef op 03-07-2024 om 15:04:

[..]

Ik heb meestal wel drukke weken met allerhande (zorg)afspraken. Meestal noem ik dat allemaal niet, maar vanwege het volle hoofd nu wel. Die psychoeducatie is echt intensief.

De bootcamp was chill. Heerlijk gesport. Veel gelachen (daarom chill) en het ging gewoon heel lekker. Afspraak was ook gezellig. Nu mount washmore aan het opruimen en een extra kind te spelen.

Volgens mij is het runnen van een huishouden met 4 kinderen die zo hun sporten enz hebben al een aardige klus.  En daar komen bij jou nog de nodige zorgafspraken bij. Ik vind een vol hoofd zoveel vervelender voelen dan een paar  benen die moe zijn.....

Mooi dat bootcamp vandaag goed bevallen is. 

Wij zijn vanmorgen naar het zwembad geweest.  Het was bepaald niet druk,  we hadden de meeste tijd het zwembad voor ons samen.  46 baantjes gezwommen in de stromende regen.  Toen ik daarna snel trappetje opging werd ik,  net als vorige keer,  duizelig.  Dus even 2 minuten staan op wiebelbenen met hoofd naar beneden.  Op smartwatch zie je terug dat hartslag naar 197 ging  op het moment dat ik stopte met zwemmen en dus van lig naar staan ging.  Vriend van mij is arts,  hij denkt aan POTS.  Cardioloog waar ik paar jaar onder behandeling was heeft POTS ook wel eens genoemd. 

Goed,  na die tijd direct naar de borstenbus voor 2 jaarlijkse mammogram.  Naar huis,  we kregen het bijna niet meer warm. 

Wel mijn stappen gezet.  Nog 1 diepvries ontdooid en schoongemaakt.  De andere moet nog even geduld hebben.  Allerhande zorgafsprakn gemaakt voor de komende weken.  We willen graag 24uurs indicatie voor fam lid.  Het vervelende is dat ik daarvoor steeds anderhalf uur moet rijden,  enkele reis. Gelukkig gaat de vriend die arts is mee,  van mijn familie kijkt verder niemand om naar degene die dus beperkingen heeft. Die verantwoordelijkheid drukt me soms zwaar

Dorestad schreef op 03-07-2024 om 16:49:

[..]

Volgens mij is het runnen van een huishouden met 4 kinderen die zo hun sporten enz hebben al een aardige klus. En daar komen bij jou nog de nodige zorgafspraken bij. Ik vind een vol hoofd zoveel vervelender voelen dan een paar benen die moe zijn.....

Eens. 

Ninoea schreef op 03-07-2024 om 15:04:

[..]

Ik heb meestal wel drukke weken met allerhande (zorg)afspraken. Meestal noem ik dat allemaal niet, maar vanwege het volle hoofd nu wel. Die psychoeducatie is echt intensief.

De bootcamp was chill. Heerlijk gesport. Veel gelachen (daarom chill) en het ging gewoon heel lekker. Afspraak was ook gezellig. Nu mount washmore aan het opruimen en een extra kind te spelen.

Fijn dat de bootcamp lekker ging!

Mount washmore

Dorestad schreef op 03-07-2024 om 15:20:

[..]

Kom naar Peize. Mijn eega en ik lagen van de 60 baantjes die hij deed en van de 46 baantjes die ik deed zeker 40 baantjes alleen in het zwembad. In de regen.

Is een optie maar dat is voor mij ‘s ochtends precies de verkeerde kant van de stad als ik in mijn eigen huis ben. Als ik bij vriend ben wellicht een optie maar komende weken is het sowieso een puinbak qua roosters en activiteiten. 

toch even met vriendin een rondje gelopen. Was nu lekker weer, droog. 

Ik heb bijna 10.000 stappen. Moet er nog 300. Paar keer hier op en neer wandelen in huis dan maar 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.