Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Dolfje schreef op 01-07-2024 om 20:32:

[..]

Nou ik heb maar 4 uurtjes gewerkt vandaag want mijn middagdienst is dus verschoven naar morgen.

Balen van je offday!

Dan nog,  het is en blijft een werkdag.  Ik vind je actief 

Je beweging is vergeleken met wat jij normaal doet inderdaad weinig @dorestad. Het klinkt alsof je de rust gewoon even nodig had. En dan is zo’n off-day (waarin jij toch nog een fit20 training weet te doen) juist heel goed! 
Ik vind ook dat je veel deed gisteren @dolfje. 
Ik heb gisteren vooral veel gefietst en in de avond gewandeld met manlief in het bos. Dat laatste was nodig want ik had weer een overvol hoofd. Het hielp wel heel goed, yeah! 
Aantal stappen zo’n 10.000.
Gefietst 18,4 km (schoolrun en fietsen naar logeervoorziening). 
Actieve kcal ongeveer 800 

Dan kom ik even tussendoor met mijn stappenaantal van gisteren: 300. Maar goed, de reden daarvoor is vermoeidheid en de oplossing daarvoor is hopelijk ijzer. (Via huisarts).  

Gemiddeld is het trouwens 5600 stappen. Wat via mijn foon is, en die registreert natuurlijk niets als ie op een kastje podcasts ligt af te spelen. Maar het is een aardige indicatie, en best leuk om eens een gemiddelde te weten.   

Ik heb niet erg goed gegeten afgelopen maand, ik zat gemiddeld over mijn beoogde caloriedoel heen. maar ik heb het wel trouw bijgehouden, en het heeft wel geleid tot 0.9kg afvallen. Wat me niet tegenvalt met een vakantieweekend en een hittegolfje erbij.

Vandaag een broek uit de kast gepakt die ik paar maanden terug had gekocht maar toen te strak vond zitten. Nu zit ie prima 💪, zelfs wat ruimte over bij mijn buik. 

Ies

Ies

02-07-2024 om 13:40

Hier was juni een moeilijke maand. Stressvol, zwaar en enorm druk. Veel pijn en last van blessures. Ontevreden omdat ik echt niet lekker zit en niet genoeg voor mezelf zorg. Maar wb eten beginnen gezondere gewoontes in te slijten. Aantal ‘uitzonderingen’ (stukje taart, frietjes, chocolade, maar voor mij bijv ook een wit broodje) zijn deze maand op 1 hand te tellen. En ik ben eigenlijk enorme zoetekauw dus… Dronk ook geregeld alcohol en ook dat is op 1 hand te tellen in juni.Daar probeer ik voor nu dan wel blij om te zijn. Ik merk het ook wel aan mijn lijf, buik wordt minder. 
Bewegen minder voor mijn doen. Stappen 12.000 gemiddeld, en daar zit dan alles in, ook fietsen ed. Alleen zwemmen niet en dat heb ik in juni ook weinig kunnen doen. 

bewegen is best een uitdaging met een fulltime baan, drie pubers en een huishouden. Maar ik probeer naar de afspraken waarbij het kan op de fiets of te voet te gaan. Dus heb ik vandaag toch al 5 km gelopen tussen de bedrijven door. Straks als t voetbal is, ga ik nog ommetje maken want om voetbal geef ik niets en mijn kinderen zijn bij hun vader dus die kijken bij hem. 
verder ga ik drie keer per week vroeg sporten (nog voor m’n werkdag begint). 

MissBobby,  ik lees dat ook bij Ysenda geloof ik. Sporten voor je werkdag begint.  Ik vind dat zo ontzettend knap.  Ik heb dat nooit gedaan (mijn dagdienst begonnen tussen 7 en 8 uur). En ja,  bewegen is een uitdaging wanneer je werkt/huishouden/kinderen combineert.  Ik ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen,  denk ook niet dat ik het nog kan.

Ninoea,  misschien hb je gelijk.  Fit20 is ook gewoon heel zwaar. De trainer geeft aan dat minstens 80%van de klanten niet tot punt van spierfalen durft te gaan terwijl dat wel de prikkel is om sterker te worden.  Ik kan echt het eerste kwartier ma training geen kopje koffie vasthouden zonder knoeien en naar buiten lopen lukt ook eerst niet. Ik sta echt helemaal te shaken. 
Vanmorgen voor de eerste keer mijn 'cliënt ' opgezocht.  Dat was 4 kilometer lopen door de regen,  grotendeels door het bos.  Cliënt woont fantastisch.  Wat een uitzicht.  Heb er maar een groot rondje van gemaakt.  13 km gelopen. Verder thuis ook wel bezig.  Ruim 20.000 stappen vandaag.  Ninoea,  ik herken dat buiten in de natuur rust geeft.  Ik word de laatste dagen weer ontzettend 'belaagd ' door familielid die licht verstandelijke beperking en ASS heeft.  En die nu een virus heeft.  En geen contacten heeft...ik vind het sneu maar het ergert me soms verschrikkelijk.  En dan helpt wandelen. 

sporten voor het werk, dat lukt mij ook niet hoor. Ik ga nu vast op de vrijdag sporten, en dan liefst ergens tussen half 9 en 10 uur. Dan hoef ik smorgens niet te snel op mijn vrije dag, maar zit ik er ook niet op te wachten. 
En zoveel stappen als sommigen hier maken, daar kan ik alleen maar van dromen. Wat ik loop op mijn werk, dat weet ik niet, maar ik kom niet op de 10.000 stappen op een dag. 

Ik sport soms voor het werk. Vanochtend youtubw workout van 20 minuten gedaan om 6 uur want was toch wakker. Op mijn vrije dagen lukt dat beter. 

Als ik te weinig heb bewogen naar mijn zin, loop ik 's avonds wel nog een rondje om de stappen te halen. Plus die avondwandeling is voor mijn mentale gesteldheid ook goed.En net bijvoorbeeld even touwtje gesprongen. Was maar paar minuten, maar nog steeds meer dan het niet doen.

Friezinnetje schreef op 02-07-2024 om 21:10:

sporten voor het werk, dat lukt mij ook niet hoor. Ik ga nu vast op de vrijdag sporten, en dan liefst ergens tussen half 9 en 10 uur. Dan hoef ik smorgens niet te snel op mijn vrije dag, maar zit ik er ook niet op te wachten.
En zoveel stappen als sommigen hier maken, daar kan ik alleen maar van dromen. Wat ik loop op mijn werk, dat weet ik niet, maar ik kom niet op de 10.000 stappen op een dag.

Misschien sta jij wel veel stil? Als er iets is waar ik compleet ontzettend moe van word is het stilstaan op paar vierkante meter,  bijv in een keuken. Mijn bootcamp is inderdaad ook om 9.30. Voordeel: je hebt nog wat aan zo'n dag terwijl je van tevoren al wat koffie drinkt. Fit 20 is net na de middag,  eigenlijk te laat naar mijn zin.  Ik vraag me echt af hoe ik het toch deed tot paarjaar geleden : 60-80 uur werken in 3 banen,  fatsoenlijk koken,  1 avond dansen met eega,  1 avond drumles met eega. Vriendinnen,  uitjes,  huishouden.  Ik zou nu binnen een week,  wellicht in een paar dagen,  finaal door het ijs gaan.  Vol bewondering lees ik dan ook jullie verhalen. En ik snap ook dat hier mensen het gewoon teveel is allemaal  

Friezinnetje schreef op 02-07-2024 om 21:10:

sporten voor het werk, dat lukt mij ook niet hoor. 

Bij mij ook alleen als ik middagdienst heb 

Al moet ik zeggen dat ik wanneer ik op tijd wakker ben ooit wel eens een kwartiertje oid ga wandelen.

Vandaag buiten werk niks gedaan en op 12.000 stappen uitgekomen. En lig al in bed, voel me de hele dag, sinds gisteravond eigenlijk al, bleh. Hoofdpijn, af en aan keelpijn maar niet echt ziek.

Dorestad schreef op 02-07-2024 om 21:33:

[..]

Misschien sta jij wel veel stil? Als er iets is waar ik compleet ontzettend moe van word is het stilstaan op paar vierkante meter, bijv in een keuken. Mijn bootcamp is inderdaad ook om 9.30. Voordeel: je hebt nog wat aan zo'n dag terwijl je van tevoren al wat koffie drinkt. Fit 20 is net na de middag, eigenlijk te laat naar mijn zin. Ik vraag me echt af hoe ik het toch deed tot paarjaar geleden : 60-80 uur werken in 3 banen, fatsoenlijk koken, 1 avond dansen met eega, 1 avond drumles met eega. Vriendinnen, uitjes, huishouden. Ik zou nu binnen een week, wellicht in een paar dagen, finaal door het ijs gaan. Vol bewondering lees ik dan ook jullie verhalen. En ik snap ook dat hier mensen het gewoon teveel is allemaal

nee, ik sta niet veel stil. Zitten, lopen, lopen, zitten, maar allemaal kleine stukjes. 

Friezinnetje schreef op 02-07-2024 om 22:10:

[..]

nee, ik sta niet veel stil. Zitten, lopen, lopen, zitten, maar allemaal kleine stukjes.

Dat vind ik vergelijkbaar met winkelen: in beweging komen,  niet op snelheid komen,  weer afremmen en weer opstarten.  Er is ooit onderzocht hoe vermoeiend dat is.  Vermoeiender dan stukje doorlopen. 

Dorestad schreef op 02-07-2024 om 22:19:

[..]

Dat vind ik vergelijkbaar met winkelen: in beweging komen, niet op snelheid komen, weer afremmen en weer opstarten. Er is ooit onderzocht hoe vermoeiend dat is. Vermoeiender dan stukje doorlopen.

Ja dat slenteren is vermoeiend. Ik loop op mijn werk veel maar ook allemaal kleine stukjes.

Vanmorgen bureaudienst maar ik heb wat klusjes te doen dus wel wat beweging. Wilde vanmiddag naar Egym maar ik ben niet fit dus even kijken of ik dat niet doorschuif  naar vrijdag en vanmiddag ga fietsen en of wandelen.

@friezinnetje vind je meedenken prettig? Zo ja, geef maar een gil. 

Ik heb een gekke week. Maandag psychoeducatie, in de middag voorlopig schooladviesgesprek van onze jongste zoon en later op de middag nieuws dat een nabij familielid een beroerte had gehad vorige week woensdag. Gisteren op bezoek bij familielid en het ging gelukkig goed. ‘s avonds het judo examen bijgewoond van onze oudste zoon. Tussendoor allerlei praktische besognes over onze oudste die een licht verstandelijke beperking heeft. Kortom, mijn hoofd zit vol terwijl dit eigenlijk een week is dat ik moet huishouden als een malle en alles op orde wil hebben voor de vakantie. Nou vandaag wordt dat hem niet. Ik ga bootcamp doen. Goed voor lijf en ook voor een leeg hoofd. Daarna op bezoek bij een vriendin. En als ik energiek terugkom uit dat bezoek dan ga ik dan huishouden en anders plof ik op de bank, ga wat lezen en doe een spelletje met de kinderen dat soort dingen. Schoolrun doet mijn man vandaag. 

Gisteren was ik niet helemaal aan mijn beweging toegekomen. Na het judo examen heb ik er een rondje van 30 min fietsen aan vastgeknoopt en toen had ik in elk geval mijn calorieendoel binnen. Mijn stappendoel niet, maar die trek ik elders deze maand wel recht. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.