Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Een terugblik op juni. Het eten ging deze maand behoorlijk goed. Soms wat chaotisch met maaltijden per dag bedenken in plaats van een weekmenu, maar toch oké. Ook het snaaien ging goed.
Qua bewegen was het een topmaand:

  • Fietsen: in totaal 291 km zo’n 4450 kcal mee verbrand. 
  • Wandelen: zo’n 100 km als wandeling geregistreerd en ongeveer gemiddeld 12.500 stappen per dag.
  • Bootcamp: 13 x gedaan 
  • 7 minutes : 4 x gedaan 
  • 2,5 uur binnen hardgelopen met een gemiddeld tempo van 8,09 per km. Totale afstand 18 km. 
    1x touwtje gesprongen en 150 kcal mee verbrand. 

goed bezig ninoea. Wat leuk om dat zo bij te houden.. geeft een mooi beeld over de maand

alhambra

alhambra

30-06-2024 om 20:04 Topicstarter

Iets om trots op te zijn Ninoea!

Ninoea,  actieveling! Wat leuk zo'n overzicht. Ik  ga ook eens kijken wat ik heb gedaan.  

  • 184 km gefietst 
  • 260 km geregistreerde wandelingen
  • 4x gezwommen 
  • 3 x bootcamp gedaan 
  • 2x met PT krachttraining 
  • 2x Fit 20 
  • 4 x krachttraining thuis
  • Gemiddeld 23000 stappen per dag
  • Ruim 3000 hoogtemeters (week Zuid Limburg)

Digitaal ben ik niet zo vaardig,  dit lijstje bijeen zoeken was al een klusje. Maar toch leuk om voor mezelf eens te zien wat ik deed.

Qua eten: Met in Zuid Limburg elke dag minstens 1 stuk vlaai bij de koffie en soms later op de dag nog een stuk heb ik anders dan anders gedaan (bijvoorbeeld: mijn normale IF patroon volledig genegeerd). Ook in de week daarna thuis zat erg veel vlaai.  Qua verder eten was het prima,  we eten elke dag veel groente bijvoorbeeld. 
Qua gewicht ben ik deze maand met hetzelfde gewicht geëindigd als waar ik de maand mee begon.  Dat is ook de wens. 

Komende maand is de bedoeling bootcamp en fit 20 en lopen en zwemmen. Krachttraining kan ik verder minder goed.  Ik heb een tenniselleboog en ik heb gisteren wel met de grote takkenschaar gesnoeid.  Fout! Zo dom van me. 
We hebben 2x een privé wadlooptocht geregeld,  dat komt er bij. 

Poeh, zoveel beweging redt ik echt niet hoor 😂

Mijn telefoon heb ik niet altijd bij mij dus het is ook niet allemaal goed geregistreerd. 
Er staat 300km fietsen maar dat is wat meer
Wandelen zegt ie maar 1km, maar dat loop ik al met gemak op een werkochtend. 
Ik heb net een Magnum gegeten 🫣

Leuk idee om te kijken naar je maandprestaties!

Mijn fitbit heeft deze maand twee (actieve) dagen niet geregistreerd omdat de batterij op was dus dat geeft een licht vertekend beeld.

Ik heb:
Gemiddeld 10.602stappen per dag
Gemiddeld 7,84km gelopen per dag
19x minimaal 30min. aaneengesloten getraind, daarbij telt hij ook wandelingen van 30min. of meer

Boksen telt hij niet mee omdat ik dan altijd mijn horloge af doe. Ik heb 5x gebokst deze maand.

Over mijn beweging ben ik wel tevreden. Sommige dagen kan nog beter maar met de mogelijkheden die ik heb vind ik dat dat wel goed gaat. Eten kan overall nog steeds wel wat beter.

Gisteravond met vriendinnen wezen stappen, normaliter eindigen we vaak met een patatje maar die heb ik overgeslagen. Wel een paar drankjes gehad en door al het dansen had ik vannacht mijn stappendoel van de dag al gehaald

Juni voor mij:
Gemiddeld 17,5k stappen per dag
Aantal workouts thuis
5 keer gehockeyd
3 keer gebokst
gewicht: -2kg

Zou ook op het ergernis-topic kunnen, mijn mobieltje is al wat ouder en de accu begint steeds sneller leeg te lopen. Dus loggen van langdurige beweging zoals een fietstocht gaat niet meer.
Mijn fitbit-achtige ding heb ik niet elke dag om, dus maandgemiddelden kan ik niet geven. Wel dat dagen met veel en heel weinig beweging elkaar afwisselen en dat ik af wil van weinig beweging.

Auwereel schreef op 01-07-2024 om 07:17:

Zou ook op het ergernis-topic kunnen, mijn mobieltje is al wat ouder en de accu begint steeds sneller leeg te lopen. Dus loggen van langdurige beweging zoals een fietstocht gaat niet meer.
Mijn fitbit-achtige ding heb ik niet elke dag om, dus maandgemiddelden kan ik niet geven. Wel dat dagen met veel en heel weinig beweging elkaar afwisselen en dat ik af wil van weinig beweging.

Heb ik ook, dagen van veel en weinig beweging.  Gemiddeld  zit ik vrij redelijk, maar de beweging  die hier  gehaald wordt kom ik niet aan hoor!

Nu ben ik chronisch  pijnpatiënt  en heb ik een intensieve  baan ernaast, dus ik ben al blij met wat ik nu gemiddeld  haal. Is flink minder  geweest de afgelopen  jaren.

Ik ben deze vrije dag  in elk geval  al begonnen  met een ochtendwandeling. 

alhambra

alhambra

01-07-2024 om 09:28 Topicstarter

+1 kilo sinds vorige week. Komt wel weer goed. Nu eerst energie krijgen.

Heb besloten om wat extra vrij te nemen deze zomervakantie op dagen dat mijn dochters naar de bso gaan. Goed uitrusten en ik denk eraan om naar de bossen te gaan. Ik moet echt even bijtanken.

Deze week lukt 36 uur ook niet qua weekindeling. Ik ga niet 's avonds/ later inhalen maar ik neem verlofuren op.  

ik ben begonnen met een rondje hardlopen voor we weer terug rijden uit België,  wandelen naar beneden en dan de helling van 8-10% weer op hardlopen. Ziet er op Strava heel grappig uit al die loopjes. Ik ben eerst 7 minuten naar beneden gewandeld en dan 3 min hardlopen, 1 minuut wandelen. Tot ik weer boven was.

Ik heb me dit weekend heel goed aan mijn eetplan gehouden. Genoeg bewogen. Vanavond een borrel. Ik ben benieuwd wat mijn weegschaal morgen aan geeft, die had ik deze keer niet mee.

Verder wordt het een ingewikkelde week qua eten. Vanavond dus die borrel, morgen uit eten, woensdag uit lunchen, donderdag en vrijdag ben ik zowaar thuis, zaterdag uit eten en zondag ook. Weinig tijd om te sporten,  ik zou blij zijn als ik maandag hetzelfde weeg als morgenochtend. 

ik had gisteren een feestje en me ook keurig gedragen. Vruchtensapje en water gedronken, 1 warm hapje genomen en het buffet waren diverse salades als in rundvlees, eiersalade, aardappelsalade en stokbrood met wat smeersels. Verder nog broodje hamburger. Vond het niet heel lekker, dus niet zo veel genomen. Hamburger was wel lekker, die gegeten zonder broodje/uien/saus

Vandaag gewerkt, bureau dienst maar expres paar keer naar beneden gelopen. Toen op de terugweg 20 minuten extra omgefietst want mijn accu was bijna leeg. Toen egym gedaan en na het eten met man meegelopen naar de sportschool en met een omweg terug dus half uurtje gewandeld. Nu 11.500 stappen.
Morgen de hele dag werken en zal tussendoor in de pauze even gaan wandelen.

Dolfje,  wat ben jij actief op een werkdag.  Knap! Hier een off day.  Vanmorgen kwam mijn nieuwe poetshulp.  Dat kostte me best energie.  Paar regel telefoontjes gepleegd.  Regeldingen voor familielid die nog zelfstandig woont in groot huis maar die eigenlijk door de verstandelijke beperking en ASS steeds meer hulp moet en die op (hopelijk niet te lange)termijn naar 24 uurs setting gaat. Daarna Fit20 gedaan.  Ik was gevloerd na afloop.  En mijn handen willen vandaag niet,  heb de hele dag handschoenen aan.  5000 stappen tot nu toe.  En ik ben vanmiddag een half uurtje in slaap gevallen in de stoel.  Deze dag schrijven we af... 

Dorestad schreef op 01-07-2024 om 20:14:

Dolfje, wat ben jij actief op een werkdag. Knap! Hier een off day. Vanmorgen kwam mijn nieuwe poetshulp. Dat kostte me best energie. Paar regel telefoontjes gepleegd. Regeldingen voor familielid die nog zelfstandig woont in groot huis maar die eigenlijk door de verstandelijke beperking en ASS steeds meer hulp moet en die op (hopelijk niet te lange)termijn naar 24 uurs setting gaat. Daarna Fit20 gedaan. Ik was gevloerd na afloop. En mijn handen willen vandaag niet, heb de hele dag handschoenen aan. 5000 stappen tot nu toe. En ik ben vanmiddag een half uurtje in slaap gevallen in de stoel. Deze dag schrijven we af...

Nou ik heb maar 4 uurtjes gewerkt vandaag want mijn middagdienst is dus verschoven naar morgen.

Balen van je offday! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.