Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

29-06-2024 om 14:45 Topicstarter

Het gaat hier niet zo goed.
Ik ben steeds zó moe en de combinatie van werken, gezin en huishouden is me teveel.

Ik heb vooral veel moeite met alle spullen in huis. Er valt niet tegenop op te ruimen.

Denk aan alles dat mijn dochters meekrijgen vanuit school en bso en al het speelgoed. De huiskamer is standaard ontploft. We ruimen samen op maar 10 minuten later is er weer ern enorm project gestart. Zucht! Anderen zouden er van alles voor over hebben, twee kinderen die goed zelf spelen maar ik kan het even niet waarderen.

Een ander droomt van zijn pensioen om te gaan reizen en ik droom van alle tijd om een spic en span huis te hebben en te houden.

Alhambra

Ach wat rot Alhambra  

Alhambra, wen er maar aan, want helaas laten ze als ze groter zijn ook nog alles slingeren. Herkenbaar dus helaas Zowel het een spic en span huis willen  hebben  ( heb ik geheel opgegeven  ) alsook het gebrek aan energie.

Vandaag  een zware werkdag met flink tekort personeel.  Morgen nog minder personeel  dus met mijn stappen  zit het wel goed, ik ren me rot.  En met eten gaat het ook wel goed want daar had ik geen tijd voor.

alhambra

alhambra

29-06-2024 om 17:59 Topicstarter

Dank jullie wel lieverds 

Ach wat vervelend Alhambra dat je je zo ontzettend moe voelt. Je hebt , naast de dingen die je noemt,  toch ook net examens ergens voor gedaan? Dat kwam er ook nog bij terwijl je emmer al vol genoeg lijkt te zijn. Dikke hug.  En in tegenstelling tot de ervaring van Lientje69 kan ik melden dat het hier echt anders is.  De huiskamer is mijn rustpunt.  Géén zooi hier. Maar dat was toen ze kleiner waren anders hoor. Sterkte.  Liefs. 

Alhambra, 🫂

hier hadden we bakken per kind, tikkie groter dan a4 en dan gingen daar alle knutsels en boekjes ed van school in. Was ie vol dan moesten ze de bak uitzoeken en dan 1/3 weg doen, evt kon het nog op de foto. 

Die van mij zijn nu puber, zijn dus onregelmatig vrij en soms dus eerder thuis dan ikzelf en dan ligt er overal zooi… en dan moet ik ze eerst weer terugroepen… Als ik heel moe ben dan kan ik dat niet zo goed handelen 🫣

En zelfs de zooi die ze achterlaten als ze het huis uitgaan, in kasten en kratten, die ze "nog wel eens uit gaan zoeken, maar nu heb ik geen tijd!"

Zo ontzettend herkenbaar met dat viertal van ons. Naar, Alhambra. 

De beweging moest ik er vandaag echt uitpersen. Heb uiteindelijk 20 min hardgelopen op muziek, 2 x 7 minuten beast workout (dat klinkt stoerder dan het is) gedaan en vanavond nog een klein ommetje gemaakt. Krap aan 630 kcal en in totaal zo’n 10.000 stappen. Morgenochtend bootcamp. Eigenlijk helemaal niet slim die 2x 7 min want mijn spieren hadden eigenlijk rust nodig. Na morgenochtend heb ik wel rust tot en met woensdagochtend. Keertje te weinig rust zal vast niet zo erg zijn toch. 

Nog geen 3000 stappen gezet, maar wel 50 km gefietst (zonder ondersteuning). Ik had flinke trek en het was nog een eindje naar waar we onze lunch gepland hadden, dus een proteïnereep gegeten die nog in mijn fietstas zat. Goed voornemen, nooit meer een hele proteïnereep eten, dat is me teveel! Bij de lunch voor een soepje gekozen.

Wij hebben vanmorgen eerst gesport, ik egym en man crosstrainer.
Nog wat gewandeld.
Vanavond waren we op een bierfestival en qua eten deelden we een puntzak friet en later nog een broodje kroket.
Nu wel behoorlijk trek nu we net thuis zijn dus ik heb snel bouillonblokjes in de pan gegooid en er wat gyoza's in gekookt.
Zaten dik boven de 20.000 stappen.

gisteravond bbq aan met de buren. Ik had zelf lekker saté gemaakt van kip. Een watermeloensalade met feta en munt, wat stokbrood met kruidenboter en een fruitsalade. Niet vol ge(vr)eten, maar lekker gegeten. 
Vanmiddag weer een verjaardag, ik rijd, omdat ik niet meer aan de alcohol ga. Daar ook ws een buffetje dus goed opletten wat ik ga eten. 

Auwereel schreef op 29-06-2024 om 18:46:

En zelfs de zooi die ze achterlaten als ze het huis uitgaan, in kasten en kratten, die ze "nog wel eens uit gaan zoeken, maar nu heb ik geen tijd!"

Mijn oudste twee zijn de deur al uit, die zijn 23 en 24 en daar hebben we samen alles uitgezocht. Er zal op de vliering vast nog wel het eea liggen maar daar geen last van. 

tot nog toe gaat het heel goed, ik kan alle snoep en snaai weerstaan en eet echt mijn eigen dingen meestal afgewogen soms geschat.

Nu wachten tot we de aquagym begint. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.