Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ik dacht dat ik wel zou zijn aangekomen van de warmte maar gelukkig niet. 
Merk dat ik echt goed op moet letten wat ik eet, anders zit ik steeds een nacht te boeren en niet slapen van de darmgassen. 
Zit nu op 97,5kg. Dat is 8,5kg sinds 28 april. 

SuzyQFive schreef op 28-06-2024 om 20:25:

[..]

Dochter is gisteren vertrokken naar Schier, examenreisje met haar vrienden. Ze kamperen. Er waren allemaal ouders van die kinderen die het allemaal voor ze wilden regelen. Ik dacht: zij willen op reis, laat het ze lekker zelf uitzoeken. Deden wij ook toen we zestien waren.

Wat heerlijk! Zelf een tent mee of kan en klare tent huren? Lamsoor begint te bloeien dus de kwelders kleuren straks paars.  Maar ik kan me voorstellen dat de Toxbar interessanter is 😜

Hier vanochtend een flink stuk gaan wandelen en in totaal zit ik vandaag nu rond de 20.000 stappen. Dat lijkt er dus weer wat meer op, gelukkig.  Qua eten ging het ook goed vandaag. Al begin ik nu trek te krijgen, dus misschien kan ik maar het beste naar bed gaan nu. Hopelijk zakt het getal op de weegschaal dan ook snel weer wat.

ik had je bericht over Schiermonnikoog helemaal gemist @dorestad. We waren op hetzelfde moment aan het typen. Het klinkt als een fantastische dag. En ook bootcamp gedaan, leuk!! 
Ik maakte gebruik van een strippenkaart maar ik ben overstag gegaan voor een maandabonnement waarbij ik onbeperkt kan bootcampen. Dat vind ik best een stap. Ik heb ooit eens zo’n superduur doorlopend abonnement gehad waar ik nooit gebruik van maakte, maar ik ben nu ouder en hopelijk wijzer en deze is wel direct opzegbaar en niet super duur en ik wil ook graag sporten. 

Dorestad schreef op 28-06-2024 om 20:31:

[..]

Wat heerlijk! Zelf een tent mee of kan en klare tent huren? Lamsoor begint te bloeien dus de kwelders kleuren straks paars. Maar ik kan me voorstellen dat de Toxbar interessanter is 😜

Komen ze nog niet in vrees ik 😂. 

Ze hebben zelf twee grote tenten mee, een jongens en een meidentent, uhuh… 🙃


Op Ameland (was ik maandag) was het op sommige plekken al prachtig. Bloei is allemaal wat later maar wat top! En veel waterpartijen in de duinen nu. 
Waddengids vertelde trouwens dat de klimaatveranderingen voor de wadden niet veel uitmaakt, die past zich perfect aan. 

Morgen naar Utrecht voor een bijeenkomst over Essure… zal wel pittig worden. 

Ninoea schreef op 28-06-2024 om 22:30:

ik had je bericht over Schiermonnikoog helemaal gemist @dorestad. We waren op hetzelfde moment aan het typen. Het klinkt als een fantastische dag. En ook bootcamp gedaan, leuk!!
Ik maakte gebruik van een strippenkaart maar ik ben overstag gegaan voor een maandabonnement waarbij ik onbeperkt kan bootcampen. Dat vind ik best een stap. Ik heb ooit eens zo’n superduur doorlopend abonnement gehad waar ik nooit gebruik van maakte, maar ik ben nu ouder en hopelijk wijzer en deze is wel direct opzegbaar en niet super duur en ik wil ook graag sporten.

Vergeleken met jouw bootcamp is deze lichter.  Die trappen oprennen van jou zou ik vreselijk vinden, dat red ikniet.  Deze wordt door onze gemeente aangeboden.  Al bijna 2 jaar. De eerste 16 maanden was het een soort beweegcirkel maar nu is er een andere trainer, we hebben nu géén energie en lucht over om te praten. We waren vanmorgen met 15 personen.  Voor fit20 heb ik wel een abonnement. Ook per maand opzegbaar.  Ja,  gisteren was geweldig, dat smaakt naar meer. 

Ik heb nog een avondwandeling gedaan en ben de 11000 stappen voorbij vandaag. Ik heb even aan het klimrek voor mijn huis gehangen, maar dat zijn kabels, dat voelt niet lekker aan mijn handen. Maar ik zat net te denken, als ik nou eens fietshandschoentjes aantrek, misschien gaat het dan wel.

SuzyQFive schreef op 28-06-2024 om 22:56:

[..]

Komen ze nog niet in vrees ik 😂.

Ze hebben zelf twee grote tenten mee, een jongens en een meidentent, uhuh… 🙃


Op Ameland (was ik maandag) was het op sommige plekken al prachtig. Bloei is allemaal wat later maar wat top! En veel waterpartijen in de duinen nu.
Waddengids vertelde trouwens dat de klimaatveranderingen voor de wadden niet veel uitmaakt, die past zich perfect aan.

Ze voorspellen wel redelijk droog weer gelukkig.  Leuk dat ze dit doen! Ik hoop dat de waddengids gelijk heeft. Wij hebben in juli en augustus een paar keer een privé gids ingehuurd om met ons te wadlopen.  De ene keer naar Engelsmanplaat,  de andere keer naar Noordpolderzijl.  

Over je gewicht: geweldig! Mijn vriendin,  die dus ook Saxenda gebruikt,  is ruim 10 kg afgevallen.  In no time.  Bijzonder,  vrouw van bijna 68 jaar. Maar ze is zo blij: "Hier heb ik 35 jaar op gewacht.  Eindelijk voel ik dat ik genoeg heb gegeten." Ze taalt niet meer naar wijn, dronk daarvoor zeker 5 dagen per week 2 tot 4 glazen.  En opeens gaat ze meer bewegen,  het lukt allemaal veel beter.

Auwereel schreef op 28-06-2024 om 23:10:

Ik heb nog een avondwandeling gedaan en ben de 11000 stappen voorbij vandaag. Ik heb even aan het klimrek voor mijn huis gehangen, maar dat zijn kabels, dat voelt niet lekker aan mijn handen. Maar ik zat net te denken, als ik nou eens fietshandschoentjes aantrek, misschien gaat het dan wel.

Als je die thuis hebt liggen zou ik het gewoon eens proberen. 

Wat fijn voor je vriendin @dorestad. Ik vind het mooi om te lezen hoe jij en je vriendinnen allemaal op je eigen manier een weg erin zoeken en vinden. Boeiend en bijzonder. 

Ninoea schreef op 28-06-2024 om 23:13:

[..]

Als je die thuis hebt liggen zou ik het gewoon eens proberen.

Mijn kind gebruikt ook fietshandschoenen. Ik fitness handschoenen inderdaad.  Anders is het haast niet te doen,  vind ik 

Ninoea schreef op 28-06-2024 om 23:15:

Wat fijn voor je vriendin @dorestad. Ik vind het mooi om te lezen hoe jij en je vriendinnen allemaal op je eigen manier een weg erin zoeken en vinden. Boeiend en bijzonder.

Het is ook leuk. Nu ik er over nadenk, ik heb eigenlijk geen enkele vriendin die moeiteloos slank is of die überhaupt slank is.  Kennelijk schept dat een band. 

Ik vind sowieso dit topic plezierig lezen.  Inspirerend. Verhelderend. Steunend. 

weekend weg in de Ardennen. Gister bij het buffet geprobeerd de gezonde dingen te nemen maar het was lastig want de kwaliteit was slecht. Kalkoen die al zolang onder de lamp warm gehouden werd dat het uitgedroogd en hard was, doperwten die uitgedroogd waren en in de olie dreven. Maar ik heb de friet laten staan, geen sausjes genomen en ook het toetjes buffet overgeslagen. 

Vanmorgen hardgelopen met 100 hoogte meters, dat was best heel zwaar maar heerlijk om te doen.
Morgen gaan we aquagym doen.

We hebben nu onze eigen lunch meegenomen. Dus heerlijk een salade straks.
En we koken in het huisje dus dat kan ik wel sturen.

Ysenda,  een heel prettig weekend gewenst

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.