Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Happyapple schreef op 28-06-2024 om 08:45:

[..]

Herkenbaar hoor! Al heb ik afgelopen week door van alles en nogwat ook nog wat te weinig bewogen.

En nu met die warmte ook gewoon weer 2 kilo aangekomen. Ik neem aan dat een deel vocht is, maar ik vind het zo frustrerend

Herkenbaar.  Helaas. 

Ja hier ook herkenbaar. 
Kom net terug van weer een acupunctuur behandeling en heb aangegeven dat ik zo'n trek constant heb dus ze heeft die meridianen die energie moeten geven etc gepakt vandaag dus hopelijk helpt het. Voel me nu in elk geval lekker ontspannen. Moet veel water drinken vandaag. 
Wil zo een stukje gaan fietsen. Misschien vandaag ook nog naar de sportschool maar misschien ook niet 

alhambra

alhambra

28-06-2024 om 13:41 Topicstarter

Ik heb zo'n spierpijn! Ik heb al wat bewogen vandaag maar ik ga nu even een uurtje op de bank voor de tv met mijn beentjes omhoog.

Ik merk dat ik door yoga sterker in mijn armen en polsen word! Ik kan nu al 7x opdrukken voordat ik instort en dat was 1x.
Gewicht ging langzaam omhoog en nu weer langzaam naar beneden, maar ben lichter geweest. Ik eet redelijk gezond, maar ben wel geneigd teveel te eten. Aan het einde van de middag heb ik een receptie, en dat vind ik een rottijd om mezelf in te houden!

hier geen spierpijn van de PT van gisteren, terwijl ik toch weer wat andere oefeningen kreeg en hier en daar een tikkie zwaarder. Dat is fijn! 
Net weer boodschappen gehaald, en allemaal fruit en groente gehaald, ook om te snacken. 

Hier vanochtend gebokst. Normaal rouleren we met paar dames maar vandaag kwam dat niet zo uit en gebokst tegen degene die hardste slaat. Ik denk morgen spierpijn van het sparren. 

Hier gewicht ook hoger geweest afgelopen dagen maar vanochtend wel weer onder 73kg. 

ik had een borrel en heb 1 alcoholvrije Radler op, 1 fruitspiesje en 2 kleine stukjes haring. Dat was voorheen wel anders 

dank jullie wel.  Gistermorgen om 7.15 stond ik op Schiermonnikoog.  Op de snelboot zaten 42 mensen die voor hun werk naar Schiermonnikoog gingen en 1 toerist,  ik. Omdat de meeste toeristen de gewone boot van 9.30 nemen kwam ik tot 10.45 geen mens tegen.  Ik liep alleen door de duinen,  Kobbeduinen,  Vredenhof,  bunker Der Wassermann.  Nadeel: de dazen stortten zich en masse op mij. Het was zweterig weer en rond 8.45 zwom ik al heerlijk in de Noordzee.  Daarna even staan in zon en wind en ik was weer droog.  Verder gelopen langs het water,  door de duinen en toen koffie gedronken bij de Berkenplas.  Naar Soepboer gelopen voor de gereserveerde huurfiets.  Verder gefietst naar de linker kant van het eiland.  Daar ruim een kilometer strand moeten overbruggen (weer lopen dus) en weer heerlijk gezwommen in zee.  Daarna fietsen langs de Westerplas,  dorp.  Lunchen bij de jachthaven.  Nog een uurtje fietsen over schelpenpaden en fiets retour gebracht.  Nog even door het dorp en daarna terug gelopen naar de veerdam om met de gewone veerboot naar Lauwersoog te gaan.  Plates van AD uit Briltil meegenomen voor thuis.  Ruim 20 km gelopen qua Strava.  Minstens zoveel gefietst maar niet alles opgenomen.  40.000 stappen.  Iets van ruim 2000 actieve kcal. Heerlijke dag.  Niet verbrand,  zeker 6x ingesmeerd,  maar ik ben ook al erg bruin door het vele buiten zijn. 
Vanmorgen bootcamp met 15 personen.  Pittig maar leuk.  Gelukkig geen trappen oprennen....
Ik heb door de warmte van gisteren wel last van of asfaltbenen of golfersbenen.  

Ga volgende week beginnen met vrijwilligerswerk erbij doen.  Op 5 km wandelafstand woont een bejaarde man die vroeg naar iemand die gesprekken op niveau kon voeren en die hem tevens kon bewegen in beweging te komen.  Eens kijken of dat over en weer klikt.  Het voelt een beetje weer als in de wijk te gaan.  Zin in.  

Ik hoop dat de behandeling van de acupuncturist helpt @dolfje. 
Goed bezig @misshobby en @friezinnetje qua eten. En fijn dat de training goed ging friezinnetje. 
@auwereel fijn dat het qua kracht en qua gewicht de goede kant op gaat. Honger hebben en dan niet gaan snacken is inderdaad lastig. Mij helpt het als het me lukt de honger voor te zijn en al iets eerder te eten. Maar dat kan natuurlijk lang niet altijd. Ik weet dat het bij sommigen juist averechts werkt en ze er meer of beter gezegd vaker honger van krijgen. 
@auwereel hoe is het nu met je spierpijn? 
Vanochtend deed ik krachtbootcamp. Ik kwam er niet helemaal goed in. Bij sommige  oefeningen kwam ik maar niet in de goede houding en dan train je dus niet de beoogde spieren. Trainster had er wel oog voor hoor. Dat was heel fijn. Ik snap wel beter waar het hem in zit. Ik ben wel echt vooruitgegaan merk ik. Sommige oefeningen kan ik nu met zwaarder gewicht. Ook zie ik op sommige plekken lichte tekening van spieren. 
Ik heb me wat verdiept in dead hang en active hang. Het zijn technisch eenvoudige handelingen, zeker de dead hang waarbij je simpelweg hangt aan een rekstok, die een aantal voordelen hebben voor je rug, schouders en grip in je handen. Het zorgt voor decompressie doordat de zwaartekracht zorgt voor ruimte tussen je wervel waardoor bloed daar beter zuurstof naar kan transporteren. Eén goede tegenhanger voor een zittend bestaan waarbij er vaak teveel druk op de wervels komt. Bij 1 van de wandelingetjes in mijn omgeving kom ik langs rekstokken. Ik probeer daar nu een paar keer per week als ik er toch langs kom een paar keer deze oefening te doen. Ik wil er langzaam beter in worden. En als ik deze goed kan kan ik gaan oefenen met de active hang. 
Ik heb 12500 stappen gezet, een uurtje krachtbootcamp gedaan, ongeveer 7  gefietst en netjes aan gedaan met eten. Prima dagje dus.

ik heb zo een verjaardag en ik ga maar op de fiets die kant op. Is 5 km fietsen. En terugweg mss wel met iemand mee fietsen, meestal komen er meer op de fiets. En anders fiets ik wel alleen terug, dat vind ik ook niet erg in het donker (wel een stukje op weg waar auto's ook rijden, maar niet  heel druk.)

Spierpijn gaat goed, geen last meer van! Helaas heb ik wel regelmatig nekpijn bij het opstaan en als ik, heel voorzichtig, een nek-oefening doe, kraakt mijn nek vervaarlijk. Het zit aan de kant waar ik het liefst op lig te slapen, maar het zal wel een combi zijn van werkhouding en hoofdkussen.

Ninoea schreef op 28-06-2024 om 19:46:

Ik hoop dat de behandeling van de acupuncturist helpt @dolfje.
Goed bezig @misshobby en @friezinnetje qua eten. En fijn dat de training goed ging friezinnetje.
@auwereel fijn dat het qua kracht en qua gewicht de goede kant op gaat. Honger hebben en dan niet gaan snacken is inderdaad lastig. Mij helpt het als het me lukt de honger voor te zijn en al iets eerder te eten. Maar dat kan natuurlijk lang niet altijd. Ik weet dat het bij sommigen juist averechts werkt en ze er meer of beter gezegd vaker honger van krijgen.
@auwereel hoe is het nu met je spierpijn?
Vanochtend deed ik krachtbootcamp. Ik kwam er niet helemaal goed in. Bij sommige oefeningen kwam ik maar niet in de goede houding en dan train je dus niet de beoogde spieren. Trainster had er wel oog voor hoor. Dat was heel fijn. Ik snap wel beter waar het hem in zit. Ik ben wel echt vooruitgegaan merk ik. Sommige oefeningen kan ik nu met zwaarder gewicht. Ook zie ik op sommige plekken lichte tekening van spieren.
Ik heb me wat verdiept in dead hang en active hang. Het zijn technisch eenvoudige handelingen, zeker de dead hang waarbij je simpelweg hangt aan een rekstok, die een aantal voordelen hebben voor je rug, schouders en grip in je handen. Het zorgt voor decompressie doordat de zwaartekracht zorgt voor ruimte tussen je wervel waardoor bloed daar beter zuurstof naar kan transporteren. Eén goede tegenhanger voor een zittend bestaan waarbij er vaak teveel druk op de wervels komt. Bij 1 van de wandelingetjes in mijn omgeving kom ik langs rekstokken. Ik probeer daar nu een paar keer per week als ik er toch langs kom een paar keer deze oefening te doen. Ik wil er langzaam beter in worden. En als ik deze goed kan kan ik gaan oefenen met de active hang.
Ik heb 12500 stappen gezet, een uurtje krachtbootcamp gedaan, ongeveer 7 gefietst en netjes aan gedaan met eten. Prima dagje dus.

Als je thuis dagelijks wilt hangen, heb ik een tip: Decathlon heeft een niet al te dure oplossing daarvoor, die je bijvoorbeeld in een smalle gang of iets dergelijks kunt klemmen. In je deuropening als die stevig genoeg is, maar dan zit hij vaak in de weg. Ook fijn om de hang oefeningen te combineren met yoga downward dog, dit ondersteunt je pull ups/hangs. Happy hanging, hang on in there! 

https://www.decathlon.nl/p/optrekstang-voor-deur-met-vergrendeling-bt-150-70-cm/_/R-p-325833?mc=8588490

Dank je wel @Tootietoover. Ik heb er denk ik geen geschikte plek voor, dus vooralsnog houd ik het maar op de rekstokken in de buurt. Maar had inderdaad wel gekeken naar dit soort oplossingen. 

ToetieToover schreef op 28-06-2024 om 20:07:

[..]

Als je thuis dagelijks wilt hangen, heb ik een tip: Decathlon heeft een niet al te dure oplossing daarvoor, die je bijvoorbeeld in een smalle gang of iets dergelijks kunt klemmen. In je deuropening als die stevig genoeg is, maar dan zit hij vaak in de weg. Ook fijn om de hang oefeningen te combineren met yoga downward dog, dit ondersteunt je pull ups/hangs. Happy hanging, hang on in there!

https://www.decathlon.nl/p/optrekstang-voor-deur-met-vergrendeling-bt-150-70-cm/_/R-p-325833?mc=8588490

Onze uitschuifbare ladder hangt in de garage over steunen die in het plafond vastzitten.  Een  sport van zo'n ladder gebruik ik hiervoor.  Werkt voor mij nog beter want ik heb er meer grip op dan bij een ronde stang

Dorestad schreef op 28-06-2024 om 19:44:

dank jullie wel. Gistermorgen om 7.15 stond ik op Schiermonnikoog. Op de snelboot zaten 42 mensen die voor hun werk naar Schiermonnikoog gingen en 1 toerist, ik. Omdat de meeste toeristen de gewone boot van 9.30 nemen kwam ik tot 10.45 geen mens tegen. Ik liep alleen door de duinen, Kobbeduinen, Vredenhof, bunker Der Wassermann. Nadeel: de dazen stortten zich en masse op mij. Het was zweterig weer en rond 8.45 zwom ik al heerlijk in de Noordzee. Daarna even staan in zon en wind en ik was weer droog. Verder gelopen langs het water, door de duinen en toen koffie gedronken bij de Berkenplas. Naar Soepboer gelopen voor de gereserveerde huurfiets. Verder gefietst naar de linker kant van het eiland. Daar ruim een kilometer strand moeten overbruggen (weer lopen dus) en weer heerlijk gezwommen in zee. Daarna fietsen langs de Westerplas, dorp. Lunchen bij de jachthaven. Nog een uurtje fietsen over schelpenpaden en fiets retour gebracht. Nog even door het dorp en daarna terug gelopen naar de veerdam om met de gewone veerboot naar Lauwersoog te gaan. Plates van AD uit Briltil meegenomen voor thuis. Ruim 20 km gelopen qua Strava. Minstens zoveel gefietst maar niet alles opgenomen. 40.000 stappen. Iets van ruim 2000 actieve kcal. Heerlijke dag. Niet verbrand, zeker 6x ingesmeerd, maar ik ben ook al erg bruin door het vele buiten zijn.
Vanmorgen bootcamp met 15 personen. Pittig maar leuk. Gelukkig geen trappen oprennen....
Ik heb door de warmte van gisteren wel last van of asfaltbenen of golfersbenen.

Ga volgende week beginnen met vrijwilligerswerk erbij doen. Op 5 km wandelafstand woont een bejaarde man die vroeg naar iemand die gesprekken op niveau kon voeren en die hem tevens kon bewegen in beweging te komen. Eens kijken of dat over en weer klikt. Het voelt een beetje weer als in de wijk te gaan. Zin in.

Dochter is gisteren vertrokken naar Schier, examenreisje met haar vrienden. Ze kamperen. Er waren allemaal ouders van die kinderen die het allemaal voor ze wilden regelen. Ik dacht: zij willen op reis, laat het ze lekker zelf uitzoeken. Deden wij ook toen we zestien waren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.