Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ninoea,  wat kan overprikkeling ontzettend toch naar voelen. Ik herken hoe wandelen in het groen kan helpen.  
Ja hoor,  zomerzwembad Peize ga ik heen.  We hebben een abonnement. Ik zwem nooit binnen. 
Vandaag neem ik afscheid bij mijn laatste werkgever.  Met gemengde gevoelens.  De relatie is uitstekend.  Het vertrek wegens ziekte voelt dubbel.  Ik wilde graag blijven werken maar ben ook blij dat er een WIA bestaat. 
Mijn eega gaat mee.  Fietsen mee op de auto: we gaan na afloop Fietsen bij de Dwingelose heide.  Vanmo op de weegschaal geweest,  ik weeg me momenteel ongeveer 1x per week,  niet heel precies.  Gewicht blijft hetzelfde,  zit geen onsje verschil in. Ik eet in principe nog steeds niet voor 16 uur, dat is natuurlijk al 15 jaar zo (vakantie laatst Zuid Limburg  uitgezonderd) maar ik eet wel veel. Veel van het zalige zomerfruit.  Toch best wel veel taart.  Maar ik probeer elke dag zo'n 1000 actieve kcal te verbranden,  dat helpt vast. Vandaag eten we in ieder geval mosselen.  In AH overblijfpakkrt zat 3 kg mosselen!. 

@alhambra, heb je inmiddels weer wat meer energie?

@happyapple, balen he wanneer je Fitbit ineens leeg is! Ik ben zondag en maandag best actief geweest maar mn Fitbit was leeg dus het is niet geregistreerd.

@dolfje, lekker zeg zo'n begin van de dag!

@dorestad, wat heerlijk dat je de tijd hebt om zovaak te zwemmen. Las ik het nu goed dat je nooit voor 16.00uur eet?

@hier. We hebben een heerlijk weekend gehad op het familiefestival. Veel stappen gemaakt en gedanst, iedere dag wel wat alcohol gehad maar wel op het eten gelet. Oftewel het kon beter maar heel slecht was het ook niet en het belangrijkste, ik heb enorm genoten. 

Gister had ik last van krampen in mijn maag. Mijn zoontje heeft net buikgriep gehad dus ik was bang dat ik nu aan de beurt zou zijn maar het lijkt alweer weg te trekken. Hierdoor wel weinig gegeten en niet wezen dansen gister. Avonds nog wel een ronde gewandeld en uiteindelijk toch nog op de 12000 stappen. 

Vanavond gaan we bbq'en met een groep. Ik probeer van de stokbroodjes af te blijven. 

Ik ben zwaar geinfluencd door Instagram en ik eet echt heel lekker en val tot nu toe goed af, gemiddeld 0,8 kg per week. Daarnaast elke dag wandelen en ik heb geen enkele snaaidrang. Ook de alcohol zwaar op rantsoen. Niet dat dat nu zoveel was maar een glaasje in het weekend dronk ik wel. 
de knop lijkt om. Na jaren. Waarom dan nu ineens wel hè! 
we gaan zo barbecueën en ik heb kipspiesjes, watermeloen met munt en bulgursalade. Voor de rest ook stokbrood en sausjes. 

alhambra

alhambra

26-06-2024 om 20:19 Topicstarter

Ik was over mijn grenzen gegaan om een lastig examen te halen. Ben nu gelukkig weer bijgetrokken. 

Ik zou meer kunnen bewegen maar het gezonder eten gaat goed de laatste tijd.
Ik ga zo nog even een rondje wandelen ondanks de warmte. Het is nu 27 - 30 graden binnen (beneden - zolder). Ik probeer het maar te ondergaan. Het is nu buiten 25 dus iets beter. Nog even een paar dagen uitzitten en dan weer 20 graden!

Klinkt als een lekkere bbq @misbobby. Fijn dat de knop om is en je inspiratie voelt. Soms weet je toch niet wat je aanzet, maar het is fijn om aan de gang te zijn.

Ik vond het vandaag warm met sporten. De bootcamp begon weer om 9 uur en daar ben ik eerst naartoe gefietst. We zijn vooral in de schaduw gebleven maar ik ben bijvoorbeeld ook alle trappen van een hoge klim toren opgerend als oefening. Dat was tamelijk afmattend. 
Daarna op de fiets weer terug. Vervolgens nog een aantal fietstochtjes gemaakt naar onder andere de schoenmaker en in totaal zo’n 25 km gefietst. Verder nog even een ommetje gemaakt met mijn man en in totaal zo’n 12000 stappen gezet. 

ik moet morgen om 10 uur naar de personal trainer. Oh en ik zie er nu al tegen op. Ik zweet normaal al enorm, en dan morgen ook nog met die hitte. Terrible

Wij zijn net nog ff een half uurtje gaan wandelen. 16.000 stappen gezet. Beweging is dus goed maar dat eten hé, altijd trek. Daar wil ik vanaf.

alhambra

alhambra

26-06-2024 om 22:16 Topicstarter

Dolfje schreef op 26-06-2024 om 21:34:

Wij zijn net nog ff een half uurtje gaan wandelen. 16.000 stappen gezet. Beweging is dus goed maar dat eten hé, altijd trek. Daar wil ik vanaf.

Lastig hè? Dan houd je je uren goed en dan heb je een zwak moment en ga je voor de bijl.

Friezinnetje,  is dat niet in een ruimte met airconditioning? Als  dat er wel is valt het hopelijk wat mee. 
Ninoea,  trappen oprennen in deze hitte lijkt me loodzwaar.  Trappen oprennen bij kou trouwens ook...

Ik heb vandaag een geweldig verrassend afscheid gehad op mijn werk.  
Daarna door naar Dwingelderveld.  Daar hebben we 40 km gefietst.  Ik heb de trapondersteuning niet gebruikt.  Wat had ik het warm.  Voor de allereerste keer is het me gelukt mijn Ebike op fietsendrager te tillen.  Loodzwaar kreng.  Resultaat krachttraining.  
Bij mijn werkgever was er allerlei lekkers.  Ik heb dus vroegtijdig gegeten.  

Morgen neem ik ook beweging.  Ik pak de allereerste snelboot naar Schiermonnikoog (7uur afvaart). Dan ga ik paar uur lopen op Schier,  totdat fietsenverhuur open is. Dan combinatie van fietsen,  lopen,  dan heerlijk in mijn blote niets de zee in. Met de gewone veerboot eind van de middag weer terug. Ik verheug me erop.  Wel vroeg opstaan,  dus probeer ik een goede nachtrust te pakken door de airconditioning op onze slaapkamer aan te zetten. 

Alvast welterusten dorestad. Wat een tof plan heb je voor morgen! Heel veel plezier gewenst. Bikkel dat je die fiets hebt weten te tillen! 
Die trappen waren inderdaad loodzwaar. Zeker in de hitte. Halverwege ben ik ook gaan lopen want ik was aardig stuk. 

Veel plezier Dorestad!

Hulde Ninoea, met dit weer bootcamp en dan die trappen... Echt knap!

Dorestad ook al zo actief geweest met dit weer! Fijn dat het afscheid bij je werk goed was. Dat maakt de nare bijsmaak van het moeten stoppen een beetje goed. Je zal op dit moment vast al lekker in het water liggen poedelen, veel plezier!

Friezinnetje, hopelijk is je pt goed gegaan, ondanks het zweten.

MissBobby, goed bezig en fijn dat eindelijk die knop om is! Dat lijkt 'ineens' zo te zijn en vraag je je af waarom dat niet eerder kon... Maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Alhambra, heb je je examen wel gehaald?

Ik krijg echt niks uit mijn handen vandaag. Gisteren ook al niet. Moet transcripten coderen, maar mijn hoofd gaat steeds uit. Zit enorm vocht vast te houden, dus loop er weer charmant bij met mijn compressiekousen (denk Ma Flodder). Weegschaal merkt het ook dat ik vocht vasthoud, dus die negeer ik maar even. Het is inderdaad uitzitten, morgen weer wat frisser gelukkig!

ik heb zelfs 45 minuten PT gedaan er kwam niemand achter mij aan. Ging goed, deuren open en met zicht op de wilde bloemenzee aan de overkant.  Zeer tevreden 

alhambra

alhambra

27-06-2024 om 21:43 Topicstarter

Ja ruim gelukkig! Ook echt veel geleerd en niet alleen een handig papiertje voor mijn cv.

Vandaag naar het strand geweest en daar veel gewandeld.

Dolfje schreef op 26-06-2024 om 21:34:

Wij zijn net nog ff een half uurtje gaan wandelen. 16.000 stappen gezet. Beweging is dus goed maar dat eten hé, altijd trek. Daar wil ik vanaf.

Herkenbaar hoor!  Al heb ik afgelopen week door van alles en nogwat ook nog wat te weinig bewogen. 

En nu met die warmte ook gewoon weer 2 kilo aangekomen.   Ik neem aan dat een deel vocht is, maar ik vind het zo frustrerend   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.