Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

24-06-2024 om 12:32 Topicstarter

Gisterenavond gewogen en tot mijn verbazing niet aangekomen. Ik denk doordat ik een paar avonden zo moe was dat ik al om 20uur in bed lag. Toen alleen overdag niet super gegeten. 

Deze week weer betere keuzes maken. Vanochtend al gekozen voor een appel i.p.v. de ontbijtkoek waarnaar ik onderweg was.

Straks lunchwandelen en vanavond even roeien voordat het echt té heet wordt op zolder.

Gisteren 30 km gefietst zonder trapondersteuning in te schakelen en ook nog 6 km gelopen. 
Vanmorgen had ik een afspraak waar ik met een omweg via het bos naar toe kon lopen. Heen en terug 10 km gelopen. Daarna door naar Fit 20. Daar met bibberende benen en armen vandaan gekomen.  Ik wilde Daarna nog naar het zwembad maar dat heb ik geskipt.  Ik zit tot nu toe op bijna 700 activiteitskcal. Ik verwacht vanavond nog wel een ommetje te doen en dan 1000 aan te tikken.  Dat wil ik graag elke dag maar dat lukt niet.  Met 60 kg duurt het ook langer dan bijv met het gewicht van mijn (overigens zeer slanke)eega.  Het eten vanavond zal véél salade zijn.  Maïskolven.  Nog restje zelfgemaakte rundvleessalade en er staan al voor ieder gezinslid kommetjes in de koelkast die ik gevuld heb met 3 soorten meloen.  En ik heb nog een stukje vlaai voor iedereen,  de laatste....Dan moeten we weer wachten tot november 

Hier vandaag weer een 'normale' dag na een beetje 'raar' weekend. Gisteren was mijn fitbit onverwachts leeg, waardoor de verbrande calorieën niet goed zijn bijgehouden. En het was helaas ook geen heel actieve dag, alleen een stukje gefietst, maar helaas niet kunnen wandelen. Zaterdag uit eten geweest, maar dat was dit keer eigenlijk veel te uitgebreid, omdat het met een groep was en de hele tafel hetzelfde aantal rondjes eten moest bestellen (of nou ja: betalen) en mijn tafelgenoten blijkbaar nogal trek hadden. Dus nu durf ik eigenlijk niet meer op de weegschaal  

net terug van avondronde door het veld. Ruim 1300 actieve kcal.  Het was ook een dag met weinig zitten inderdaad. 

Dat is weer flink veel beweging @dorestad. Fijn dat dat zo goed voor je werkt. 
@alhambra als je dan ook nog eens goed hebt geslapen dan is het dubbele winst. Lange goede nachtrust en minder snaaien. Een aantal jaar terug ben ik fiks in gewicht teruggegaan puur door het snoepen (in de avond) te stoppen. Ik at op een bepaald moment bijna standaard samen met mijn man een reep chocolade en een zak chips leeg per avond. 
Vanochtend begon het goed met om 9 uur direct bootcamp. Het was ook nog 4,5 km heen en 4,5 km terug fietsen. De les was echt tof. Uitzicht op een mooie vijver in een van de mooiste parken in mijn woonplaats, hoogteverschillen en trappetjes op en af en door het bos. Echt heel tof. Vanavond gewandeld met een vriendin, was ook heel gezellig. 
Morgenochtend staan allerlei afspraken. Hopelijk nog wel wat tijd voor beweging. ‘s avonds ga ik weer wandelen met een vriendin die ik al een tijdje niet meer gezien heb; dus daar kijk ik wel naar uit. 
Actieve calorieën: zo’n 1200, aantal stappen ongeveer 18.000, gefietst zo’n 11,5 km. 

vanmiddag ga ik een rondje fietsen met vriendin, verder niet zo veel. Ben weer aardig bijgetrokken van het weekend

Ies

Ies

25-06-2024 om 14:06

Ik ben steeds weer onder de indruk van jullie activiteit.
Ik blijf hier wel hangen want het inspireert wel! Hoop dat ik op een bepaald moment ook mijn tijd zo krijg te managen dat ik meer ruimte heb voor beweging.
Lukt nu nog even niet. Was wel een paar maanden wat actiever bezig maar dat is de laatste weken weer flink ingezakt. Het is te druk en daardoor is een grote focus nodig en die mist nu weer wat.
Nog steeds blij met mijn eten. Heb er echt wat moeite mee als ik in een situatie kom waarin ‘gevraagd’ wordt wat ongezondere keuzes te maken. Laatst ergens gaan eten waar groente als garnering diende en dat voelde niet ok. Blij mee want voorheen vond ik dat doodgewoon. Voorheen ging ik thuis aan de borrel na zo’n etentje, nu aan de rauwkost 😂

35 km gefietst met een vriendin. Heerlijk weertje.  Onderweg een Italiaans ijsje gegeten 

alhambra

alhambra

25-06-2024 om 17:56 Topicstarter

Ies, wees ook blik met wat wel lukt. Vandaag kantoordag en 30 minuten gewandeld
 Niet veel maar beter dan lunchen in de bedrijfskantine . 

Stapje voor stapje hoor. Vorig jaar liep ik gemiddeld 8800 stappen per dag. Het jaar ervoor een 2000 minder. Dit jaar rond de 11.000 en ik ben gestart met bootcamp en doe dat opeens vaak. Afgelopen jaren was steeds ook mijn doel om op 10000 stappen te komen en eens te gaan starten met sporten en nu ‘pas’ lukt het ook echt. En ik was al veel afgevallen, maar was nog niet content. En nu begint het pas allemaal echt goed samen te vallen. Maar dan nog mijn uitdaging is niet vandaag. Mijn uitdaging is om dit over 1, 2 of 3 of 10 of … jaar nog steeds actief te zijn en in balans om te gaan met slaap, eten; bewegen, vriendschappen etc. 
Ik zit nu op zo’n 13000 stappen. Nog niet op mijn calorieendoel. Maar vriendin van me komt er zo aan en ik zit al op de parkeerplaats bij het bos op haar te wachten. Komt goed dus. Avondeten was 1 medium volkoren wrap met gehakt en ghroentemengsel met naturel macho’s en wat salsa en een sausje van magere kwark en mosterd dille saus. 

Ninoea,  daar herken ik mij in. De uitdagingen/doelen zijn niet voor de korte termijn maar het liefst voor zo lang mogelijk.  

Hier vanmorgen 9 km gelopen. Beddengoed gewassen,  matrassen gekeerd. Daarna wat tuinwerk. Toen naar het zwembad.  Ik wilde een poging doen om eens wat in het water te zijn en dan opdrogen op een stretcher.  Het is me 3 kwartier gelukt.  Ik vind er niets aan,  in de zon liggen.  
Tegen 17 uur wat gegeten en om 18 uur met eega naar heerlijk rustig zwembad gegaan.  50 baantjes gezwommen. Lekker in de avondzon.  

O ja,  wel een teek opgelopen in het bos

Ik heb 9,5 uur gewerkt vandaag, wel tussendoor ff naar huis gefietst ( elektrisch ) en in de middagpauze een blokje om geweest. 12.000 stappen. Als ik morgen nu weer zo vroeg wakker ben ga ik voor het werk wel ff een stukje lopen denk ik.

Flinke dag heb je erop zitten @Dolfje. Knap die 12.000 stappen en dat fietsen. 
Je bent dus 2x op 1 dag naar een zwembad geweest @dorestad? Wel hetzelfde of beide keren een andere? 
Het wandelen was fijn. Ik heb was heel overprikkeld. We kregen psycho-educatie over 1 van onze pleegkinderen met behulp van een vr-bril konden we bepaalde situaties zelf ervaren. Ik ben daar enorm overprikkeld van geraakt en het ging vanavond bij het wandelen in het bos pas over. 

Nou wij waren dus beiden al voor 7 uur uit bed dus zijn net samen een half uur gaan wandelen. Nu tijd voor mijn ontbijt en naar het werk. Heb nu dus al 3000 stappen gezet. Wel goed want heb kantoordienst vandaag dus loop dan wat minder.

Gisteren op.kantoor te veel stil gezeten dus gisteravond om 22 nog even rondje gaan lopen. Was heerlijk buiten toen en toch stappendoel gehaald.

Vanochtend grow with jo workout gedaan en jongens wandelend naar schoold gebracht 💪 dus al bijna 6000 stappen gezet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.