Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Om een of andere  irritante reden stijgt mijn gewicht  weer. Grrr. Nu draai ik momenteel  nachtdiensten  dus wellicht  dat mijn lijf wat ontregeld  is maar toch.

lientje69 schreef op 24-06-2024 om 04:56:

Om een of andere irritante reden stijgt mijn gewicht weer. Grrr. Nu draai ik momenteel nachtdiensten dus wellicht dat mijn lijf wat ontregeld is maar toch.

Misschien dat je met dit weer ook extra vocht vasthoud. Ik heb dat wel met deze temperaturen.

Ik heb ooit hier heel even wat meegeschreven maar toen niet doorgezet. Vorige week weer begonnen en nu -1,6 kilo. Afgelopen week op eten gelet en veel gewandeld. Fijn om dan wel wat terug te zien op de weegschaal.

Nou ik heb mijn sportkleding alweer aan maar moet dadelijk zodra het kan km 8:30 eerst een telefoontje plegen wat hopelijk niet al te lang duurt en dan naar de sportschool.
Dit weekend veer veel te veel gegeten en gedronken, doordeweeks gaat het goed maar zodra het weekend is gaan zowat alle remmen los en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik moet leren genieten maar met mate.
Gisteren wel gewandeld maar uiteindelijk maar op 7000 stappen uitgekomen.

goed bezig dolfje, de dag beginnen met sporten!
(Ik vind je afbeelding zo leuk, dochter is inmiddels uit de dolfje fase maar hopelijk gaat de jongste het ook leuk vinden)

ik doe vandaag rustig aan vandaag, de afgelopen 4 dagen hebben wat te veel gevergd. Ben wel bezig met de was, en de eerste hangt al, maar verder gebeurt er niet veel. Ik ga straks lekker buiten zitten, ben nog met een mooi boek bezig van Saskia Noort en het zonnetje schijnt. 

Als ik iets zou kunnen doen om de ongemakken en pijnen uit mijn leven te lichten dan zou ik daarvoor geen plan van aanpak nodig hebben en meteen van start gaan. Alles zou ik doen. Maar alles wat ik bedacht bleek niet het effect te hebben waar ik op hoopte. Of het was nog lastiger uit te voeren dan het mogelijke voordeel rechtvaardigde omdat ik minstens één extra kwaal (maar meestal meer) erbij kreeg puur door de remedie zodat het ten slotte op moest geven.

Om bij lijnen te blijven, het was ergens tussen 1991 en 1998 toen ik besloot dat het mogelijk beter zou kunnen zijn om mijn gewicht nog vijf kilo te droppen wat ik in etappes heb gedaan. Ik bleef nog steeds binnen het groene gebied van de quetelet-index. Ik weet dus niet of het slechter met me zou zijn gegaan als ik dat niet had gedaan. Je kan niet een soort dubbelblinde test met jezelf opzetten. Je weet dan ook nooit zeker of iets heeft geholpen of niet. Misschien erger voorkomen, of misschien had het niet uitgemaakt.

Meer bewegen dan ik nodig had om ergens te komen of iets te doen wat ik graag uitgevoerd wou zien was meteen al duidelijk geen goed idee. Toch heb ik een jaar en vier maanden trouw drie keer per week gegymnastiekt maar tenslotte moest ik toegeven dat het me niet veel goeds had gedaan.

Zo klaar met sporten en ben via een kleine omweg door het park er naar toe gewandeld. Nu al bijna 8000 stappen gezet en moet vanmiddag nog werken en wil na het eten ook nog even wandelen.

Fijn dat je weegs

duizel schreef op 24-06-2024 om 07:40:

Ik heb ooit hier heel even wat meegeschreven maar toen niet doorgezet. Vorige week weer begonnen en nu -1,6 kilo. Afgelopen week op eten gelet en veel gewandeld. Fijn om dan wel wat terug te zien op de weegschaal.

Zeker fijn; gezellig dat je weer meeschrijft. 

lientje69 schreef op 24-06-2024 om 04:56:

Om een of andere irritante reden stijgt mijn gewicht weer. Grrr. Nu draai ik momenteel nachtdiensten dus wellicht dat mijn lijf wat ontregeld is maar toch.

Dat kan inderdaad vocht zijn of toch dat uit ritme zijn. Geen idee. Balen!!

Ik ben net terug van bootcamp. Het was een zware les vond ik; maar wel heerlijk met goed weer. Ik duik zo even onder de douche en dan is het mijn voornemen om een je rot door het huishouden te doen. We waren een weekendje weg en het is rommelig. 

In verband met kapotte e-bike vandaag met auto naar het werk dus vanavond nog een flink stuk wandelen denk ik. Morgen ga ik op de niet elektrische fiets naar het werk is het plan. Heen en terug is dat samen 38 km.

Heb meteen maar meer eiwit toegevoegd met een shake vanochtend die uitkwam op 41 gram. Volgens mijn app moet ik 90 gram per dag halen maar als ik 2 keer lichaamsgewicht zou doen moet ik 140 gram.

Go wandelaars en sporters en schrijvers en huishouders.

Ik heb gister best oke gegeten maar wss te veel van mezelf gevergd. Mijn energie is weer eens op. Ik duik denk ik maar zo terug mijn bed in. Hopelijk kan ik even slapen, de buren zijn bezig met (keurig zo min mogelijk) herrie maken. 

Slapen klinkt iig als een beter idee dan energie gaan zoeken in de voorraadkast. Hoewel, waarschijnlijk wordt het beide, want alle makkelijke gezonde dingen zijn op en ik heb de puf niet om iets ingewikkelders te fabriceren. Gelukkig staat er een afspraak met de dokter om te ontdekken of die vermoeidheid op te lossen is.

Due-scimmie schreef op 24-06-2024 om 11:15:

In verband met kapotte e-bike vandaag met auto naar het werk dus vanavond nog een flink stuk wandelen denk ik. Morgen ga ik op de niet elektrische fiets naar het werk is het plan. Heen en terug is dat samen 38 km.

Heb meteen maar meer eiwit toegevoegd met een shake vanochtend die uitkwam op 41 gram. Volgens mijn app moet ik 90 gram per dag halen maar als ik 2 keer lichaamsgewicht zou doen moet ik 140 gram.

Je hebt met eiwit verschillende mogelijke doelen.

Gewoon standaard is het advies 0.8x je lichaamsgewicht in grammen.

Sport je veel: 1-1,2x denk dan aan bv hardlopen of zwemmen en met veel 3-4x per week.

Wil je spieren kweken of behouden bij krachttraining ga je naar 1,6 -2 x je lichaamsgewicht in grammen.

Ik zit in die laatste categorie dus op advies van PT (doet ook voedingsadvies) zit ik op 2x 

Ysenda schreef op 24-06-2024 om 11:39:

[..]

Je hebt met eiwit verschillende mogelijke doelen.

Gewoon standaard is het advies 0.8x je lichaamsgewicht in grammen.

Sport je veel: 1-1,2x denk dan aan bv hardlopen of zwemmen en met veel 3-4x per week.

Wil je spieren kweken of behouden bij krachttraining ga je naar 1,6 -2 x je lichaamsgewicht in grammen.

Ik zit in die laatste categorie dus op advies van PT (doet ook voedingsadvies) zit ik op 2x

Thanks voor de uitleg! Ik sport veel en wil nu met afvallen ook nog spierkracht behouden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.