Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Wij zijn een dagje naar de Efteling geweest. Veel gewandeld maar qua calorieën en training zet dat weinig zoden aan de dijk. Wandelhartslag is dusdanig laag dat dat dus weinig helpend is qua calorieën. Wel een echt lekkere dag gehad. Qua eten niet mijn beste dag: krentevolletjes met volvette oude kaas, broodje dönner, wel spa rood maar ook een mc flurry onderweg naar de camping. Morgen maar weer wat gezonder doen met een wandelingetje op wat hoger tempo. Heb een route in de buurt van de camping gevonden van 5,3 km dat is een mooi begin van de dag lijkt me. 

Ies

Ies

23-06-2024 om 00:22

Mooie gedachtensprongen hier! 
Ninoea, dat zakelijke benaderen vind ik wel interessant. Dat doe ik al heel veel meer (jaahaa, die dropjes steken me de ogen uit maar dat maakt niet uit, ik heb de afspraak met mezelf dat ik ze momenteel niet eet) maar rondom eten zitten natuurlijk enorm veel emoties. En ik heb er een hoop nog lang niet getackeld. Veelal binnen sociaal verkeer, eten heeft natuurlijk ook tig sociale functies en betekenissen. Ik voel me een spelbreker als ik niet meedoe!! En zeker als ik in gezelschap ben van redelijk naasten waarvan ik weet dat die ook worstelen met hun lijn, dan knal ik wel zo’n beetje uit mekaar van al de emoties die ik voel. (haha, hoezo overgevoelig) 
Tijd voor een zakelijke benadering ha! 

ik had gisteren nog een keer een groot evenement, waar ik in de organisatie zit. Had een beker kwark mee, heb 1 broodje gehad, geen broodje kroket. Bij het buffet heel netjes gegeten. Dus prima tevreden. 

haha, lees net mijn bericht van gister. Ik ben niet naar de sportschool geweest, heb geen lijstjes gemaakt, echt letterlijk niks gedaan. Nou ja een was in de machine. 
En dat is een teken dat ik op mijn grens aan het spelen ben.
Vandaag ga ik een toertocht fietsen met een vriendin, km of 30 in totaal.
Maar dus wel lunch en ons kennende ook diner.

Misschien moet ik het ook zakelijker gaan benaderen. De laatste week heb ik het sowieso lastiger met voedzaam en eiwitrijk eten. Merk dat ik de eiwitranja nu wel beu ben 😅 dus even andere manieren zoeken voor meer eiwitten. Aangezien ik vegetarisch eet valt er natuurlijk veel af. 

Maar vanochtend al gesport voor tv en net met kinderen 1,5 uur in zwembad gespeeld met de kinderen. Had toch al wel nieuwe badkleding gekocht op vinted. Bikini past goed en het badpak past maar wat hoog uitgesneden dus met iets minder gewicht meer ruimte. 

Op vandaag na de hele week nu onder 73 kg. Dus ik hoop voor 1 juli onder 72 en 1 augustus onder de 70. 

Due-scimmie schreef op 23-06-2024 om 11:14:

Misschien moet ik het ook zakelijker gaan benaderen. De laatste week heb ik het sowieso lastiger met voedzaam en eiwitrijk eten. Merk dat ik de eiwitranja nu wel beu ben 😅 dus even andere manieren zoeken voor meer eiwitten. Aangezien ik vegetarisch eet valt er natuurlijk veel af.

Tarwegraspoeder en hennepzaad, maar let ook op de waarschuwingen 

https://www.puurfiguur.nl/tarwegras/

https://mens-en-gezondheid.nl/home/voeding/hennepzaad-gezond-voedingswaarde-en-bijwerkingen/

Auwereel schreef op 23-06-2024 om 11:40:

[..]

Tarwegraspoeder en hennepzaad, maar let ook op de waarschuwingen

https://www.puurfiguur.nl/tarwegras/

https://mens-en-gezondheid.nl/home/voeding/hennepzaad-gezond-voedingswaarde-en-bijwerkingen/

Hennepzaad gebruik ik. Maar als ik 90 gram eiwit wil halen moet ik er wel heel veel van gebruiken. Maar heb nu ook hennep protein poeder besteld. 

vandaag afsluiting van 2 evenementen. Met zijn allen opgeruimd en schoongemaakt. Ben begonnen met een stukje oranjekoek. Om 14 uur met zijn allen pizza gegeten, daar heb ik 2 puntjes gehad, en nog een klein kommetje rundvleessalade. Afsluiting was een kommetje fruitsalade. 
Veel gelopen en gesjouwd en gisteren ook heel wat afgelopen. Aantal stappen weet ik niet, want dat houd ik nooit bij. Wel eens geprobeerd, maar dan ligt mijn telefoon weer ergens, dus schiet het niet op. Dan zou ik een smartwatch moeten kopen, maar heb ook nooit horloge om

alhambra

alhambra

23-06-2024 om 18:03 Topicstarter

Hier een rare dag waarin ik een beetje geleefd werd. Daarnet daarom met de fiets naar een afspraak gegaan. Wilde eigenijk met de auto vanwege de spullen die ik mee wilde nemen. Dus minder mee en 2x 25 minder gefietst.

Due-scimmie schreef op 23-06-2024 om 16:27:

[..]

Hennepzaad gebruik ik. Maar als ik 90 gram eiwit wil halen moet ik er wel heel veel van gebruiken. Maar heb nu ook hennep protein poeder besteld.

Of gewoon een pure proteïne poeder, whey proteïne maar er zijn ook vegan varianten.

Ik mik 25g whey proteïne in mijn kwark, het gaat door de pannenkoeken, ik drink een eiwitlimonade, en dan soms ook nog eiwitpudding die ik shake met poeder.

Ysenda schreef op 23-06-2024 om 19:20:

[..]

Of gewoon een pure proteïne poeder, whey proteïne maar er zijn ook vegan varianten.

Ja, ik krijg buikpijn van gewone. En heb nu 2 verschillende vegan soorten geprobeerd maar blijft qua textuur niet mijn ding tot nu toe. 

Due-scimmie schreef op 23-06-2024 om 19:31:

[..]

Ja, ik krijg buikpijn van gewone. En heb nu 2 verschillende vegan soorten geprobeerd maar blijft qua textuur niet mijn ding tot nu toe.

Heb je misschien lactose intolerantie bij grotere hoeveelheden lactose/melkproducten?

Ysenda schreef op 23-06-2024 om 19:46:

[..]

Heb je misschien lactose intolerantie bij grotere hoeveelheden lactose/melkproducten?

Nooit getest, maar vermoed het wel. Gebruik daarom ook geen koemelk en yoghurt etc. 

Ysenda schreef op 23-06-2024 om 19:20:

[..]

Of gewoon een pure proteïne poeder, whey proteïne maar er zijn ook vegan varianten.

Ik mik 25g whey proteïne in mijn kwark, het gaat door de pannenkoeken, ik drink een eiwitlimonade, en dan soms ook nog eiwitpudding die ik shake met poeder.

Hoeveel eiwit gebruik je dan op één dag? Want behalve de poeder zit er ook eiwit in de kwark en de pannenkoeken zelf, het klinkt veel.

Auwereel schreef op 23-06-2024 om 22:35:

[..]

Hoeveel eiwit gebruik je dan op één dag? Want behalve de poeder zit er ook eiwit in de kwark en de pannenkoeken zelf, het klinkt veel.

1,5 tot 2x mijn lichaamsgewicht in grammen. Vooral voor spierbehoud tijdens afvallen.

25 g, proteïne,  150g kwark, in de ochtend.+fruit en cruesli

 Lunch 50 magere cottage cheese, 80g tonijn. + sla, tomaat, komkommer en dressing

Tussendoor 25g clear whey,  limonade 

Bij mijn avondeten 175 g kip +rijst, pasta of aardappel en groente, veel groente

Dat is totaal ongeveer 120g eiwit, dan is er nog ruimte voor 30g proteine dus als ik gesport heb kan er nog een ei bij of wat pannenkoek.

Ik drink geen melk

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.