Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


sinds vrijdag ben ik alleen een week op vakantie.  Wandelen en fietsen in Zuid Limburg.  Vrijdag 25 km gefietst en 7 km gelopen.  Zaterdag 27 km gelopen.  Zondag 60 km gefietst en 6 km gelopen.  Vandaag 4 km gelopen in de regen.  En 28 km gefietst in de regen.  Moest Vandaag van mijn ene adres naar mijn andere adres,  vandaar de kilometers in de regen.

ik hoop dat je een betere regenbroek hebt dan ik, want ik kwam na 3 km fietsen aan op mijn bestemming met een nat kruis. Kennelijk is mijn broek daar niet goed afgetapet, die broek is nog geen jaar oud.... 

Auwereel schreef op 10-06-2024 om 22:27:

ik hoop dat je een betere regenbroek hebt dan ik, want ik kwam na 3 km fietsen aan op mijn bestemming met een nat kruis. Kennelijk is mijn broek daar niet goed afgetapet, die broek is nog geen jaar oud....

Ik zag er potsierlijk uit. Regenjas.  Daarover regenponcho.  Géén broek.  Pet.  Daarover capuchon poncho. Daarover helm. Maar het werkte. Stukje van onderbenen nat (legging). Rest droog.  Mo hopelijk flink eind lopen in/door de spratsj.  

Hier ben ik gisterenavond ineens ziek geworden. 
Heb een waardeloze nacht gehad, omdat ik of bijna geen lucht kreeg, of een loopneus had en ik kreeg er ook nog migraine overheen, waardoor ik steeds moest plassen van de medicijnen. Nu aan het twijfelen of ik (thuis of op kantoor, waar ik eigenlijk vandaag verwacht word en ik kan wel alleen in een ruimte gaan zitten) ga proberen te werken of dat ik het bij voorbaat al opgeef voor vandaag.  

Due-scimmie schreef op 10-06-2024 om 08:11:

Zo'n hangdag is ook wel eens lekker.
Al ga ik dan graag nog even wandelen als kinderen slapen.

Hier gesport (teamsport) gisteren en daarbij al 11k stappen gezet en uiteindelijk op 21k uitgekomen. Mijn rondje 's avonds was wel kort want pijnlijke knie helaas al week dankzij diezelfde teamsport 😅. Rennen is minder pijnlijk als gewoon lopen.

En weegschaal gaat ook rustig weer omlaag nadat ik vorige week kilo zwaarder was dan week eerder.

Frustrerend van je knie zeg.  Maar van forceren wordt het waarschijnlijk alleen maar erger toch?  

Hier slapen de kinderen helaas niet zo vroeg dat ik dan nog kan gaan wandelen, dus meestal probeer ik dan wel zelf overdag te gaan als man ook thuis is, maar dat was nu door die verjaardag en de reistijd ook niet echt gelukt helaas. 

alhambra

alhambra

11-06-2024 om 06:59 Topicstarter

Beterschap HappyApple.

Harde regen gisteren niet normaal. Onze regenpakken van Decathlon hebben het goed doorstaan.

Mijn ontbijt is vandaag wat groter omdat ik er aardbeitjes aan heb toegevoegd. Lekkere combi en ik heb direct mijn eerste keer fruit binnen.

vandaag ruim 27 kilometers gelopen in Zuid Limburg.  Bijna 700 hoogtemeters.  Vijlen,  Vijlenerbossen,  Cottessen, Heimansgroeve,Camerig, Bommerig,  Mechelen.  Prachtig wandelweer.  Zonnig.  Droog.  Niet te warm.  Ik liep in wandelrok en hemdje.  Zaterdag en zondag was het in het zuiden ook al zo prachtig zonnig en droog.  De rest van het gezin is thuis,  in het noorden.  Daar voornamelijk grijs weer en veel meer regen 

alhambra

alhambra

11-06-2024 om 20:07 Topicstarter

Wauw 27 km! Klinkt als een mooie vakantiedag

Dorestad, klinkt als een mooie vakantie. Trek je rond? Heb je dit zelf bedacht of via een organisatie?
Lijkt mij ook heel leuk om te doen en ik heb nog niks gepland.

Ik heb de laatste dagen nogal last van zwavelboeren en enorm opgeblazen. Beetje vervelend. 

Ysenda schreef op 11-06-2024 om 20:14:

Dorestad, klinkt als een mooie vakantie. Trek je rond? Heb je dit zelf bedacht of via een organisatie?
Lijkt mij ook heel leuk om te doen en ik heb nog niks gepland.

Zelf bedacht.  Eerst 3 nachten in appartement van Vrienden op de Fiets, in Maastricht,  70 m bij de Belgische grens vandaan.  Nu 4 dagen in een hoeve in een gehucht bij Vijlen. Ik kijk uit op de Vijlenerbossen, middenineenstiltegebied.  Last minute prijs. Wandelen,  fietsen. Museumkaart mee.  Ik wist vandaag niet dat ik 27 km zou gaan lopen.  Heb Strava en ouderwetse kaart mee maar ik loop geen bepaalde routes.  Morgen zie ik wel wat ik ga doen.  

alhambra

alhambra

11-06-2024 om 21:37 Topicstarter

Ik ben zó moe en zó eigenwijs. Ik loop te snaaien terwijl ik zou moeten gaan slapen.

Jij loopt afstanden @dorestad die ik eigenlijk niet voor mogelijk acht voor mezelf. Hou je ook wel pauzes en zo ja hoe vaak? Het klinkt trouwens wel echt als een heerlijke vakantie en als echt los komen van thuis en alles zo in je eentje.

Vanochtend wandelde ik met mijn vriendin en haar hond. Daarna geluncht en spelletje gedaan met onze oudste zoon. Vervolgens de jongsten uit school gehaald en de jongste en een vriendje geholpen een appeltaart te bakken. Suiker weggelaten uit het recept en er ongebrande noten aan toegevoegd. Helft van de taart is naar vriendje gegaan en de andere helft hebben we zelf soldaat gemaakt (ik een klein stukje). Vanavond bleek dat ik veel te weinig bewogen had. Nog snel voor de sportrun een ommetje van 15 min gemaakt. Dat was nog niet genoeg. Vervolgens 20 min hardgelopen op muziek en daarna een 7 minuten beastmode workout. Toen had ik mijn doelen bereikt … 

Ninoea schreef op 11-06-2024 om 22:03:

Jij loopt afstanden @dorestad die ik eigenlijk niet voor mogelijk acht voor mezelf. Hou je ook wel pauzes en zo ja hoe vaak? Het klinkt trouwens wel echt als een heerlijke vakantie en als echt los komen van thuis en alles zo in je eentje.

Vanochtend wandelde ik met mijn vriendin en haar hond. Daarna geluncht en spelletje gedaan met onze oudste zoon. Vervolgens de jongsten uit school gehaald en de jongste en een vriendje geholpen een appeltaart te bakken. Suiker weggelaten uit het recept en er ongebrande noten aan toegevoegd. Helft van de taart is naar vriendje gegaan en de andere helft hebben we zelf soldaat gemaakt (ik een klein stukje). Vanavond bleek dat ik veel te weinig bewogen had. Nog snel voor de sportrun een ommetje van 15 min gemaakt. Dat was nog niet genoeg. Vervolgens 20 min hardgelopen op muziek en daarna een 7 minuten beastmode workout. Toen had ik mijn doelen bereikt …

Maar Ninoea,  datzelfde geldt voor mij wanneer ik lees over jouw hardlopen en bootcamp.  En wanneer ik lees wat Ysenda allemaal doet heb ik dat ook. Jullie doen dingen die ik totaal niet kan. Zeker pauzeer ik.  Vandaag zaten er 2 stops in. (Buitenlust in Vijlen met fenomenaal uitzicht was er 1 van) . Dat pauzeren is niet vanwege moeheid maar omdat ik trek had in koffie.  En af en toe sta ik wel een minuutje stil om rond te kijken,  de verrekijker even gebruiken.  Soms kom ik zeker een uur niemand tegen,  de andere keer wel. Als wandelaar heb ik elke wandeling wel een praatje met anderen.  Het is heerlijk om even weg te zijn maar ook raar.  Ik doe helemaal niets.  Géén huishouden,  koken,  tuinieren.  En geen mantelzorg.  Ik ben nu 12 j mantelzorger voor iemand die een laag verstandelijke beperking heeft in combinatie met ASS.  Dagelijks krijg ik heel veel berichten.  Ik had nu gezegd dat ik een week niet bereikbaar zou zijn.  Dat geeft heel veel ruimte merk ik. 

Heb je nog aanrader voor fijne wandelschoenen Dorestad? Met deze afstanden moet je wel goede schoenen dragen. 

Hier was weegschaal op laagste punt sinds start 💪en word zo te voelen ook nog ongesteld vandaag. Man is sinds ik beter oplet ook meer gaan opletten en zonder sporten 2 kilo kwijt nu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.