Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Vandaag examenuitslag van mijn dochter (en leerlingen). Wel spannend hoor! 
Slecht geslapen vannacht. Eerst werd ik al twee keer kort na inslapen wakker zonder bekende reden en bij de derde keer ineens last van maagzuur 🤷🏼‍♀️ dus toen maar even famotidine ingenomen (gebruik ik normaliter alleen als ik pijnstillers gebruik). Vervolgens de hele nacht gedroomd over sinaasappelsap. Dat had ik van de week genomen bij de lunch maar dat was niet goed gevallen 🫨. En vanaf 5u steeds wakker… op een gegeven moment zelfs van iets van een knal waarbij zelfs mijn bed schudde 🤷🏼‍♀️. Dacht even een beving maar zie daar niets van terug. 
Wil vanaf vandaag het wandelen weer gaan opbouwen. Dus hopelijk zit het weer mee. 
En hopen op een goede examenuitslag! Dan kan de vlag uit. Al heb ik geen vlaggenstokhouder 😂

Aantal jaar geleden waren de oudste twee tegelijk geslaagd. We hadden hun beider tassen aan de vlaggenstok gehangen. Na een uur lag alles op de grond. Stok gebroken 😂

SuzyQFive schreef op 12-06-2024 om 08:37:


Aantal jaar geleden waren de oudste twee tegelijk geslaagd. We hadden hun beider tassen aan de vlaggenstok gehangen. Na een uur lag alles op de grond. Stok gebroken 😂

Dat is beter als bij ons 😅. Mijn broer en ik deden beiden examen maar alleen ik slaagde 🙈

Due-scimmie schreef op 12-06-2024 om 08:09:

Heb je nog aanrader voor fijne wandelschoenen Dorestad? Met deze afstanden moet je wel goede schoenen dragen.

Dat is heel erg afhankelijk van je voeten, de manier waarop je loopt, wat voor wandelingen je doet. Welke sokken heb je aan.

Ga naar een buitensportzaak en laat daar je voeten meten en probeer veel schoenen.

Ga daar aan het eind van de dag naar toe, dan zijn je voeten het dikst. Vervolgens ga je veel binnen op de schoenen lopen gedurende de periode dat je ze nog terug mag brengen, meerdere uren achter elkaar. En dan niet op de bank zitten maar echt lopen.

En dan pas weet je of je bij jou passende schoenen hebt. 

Ik heb net mijn 2e paar terug gebracht want de tong zat toch niet fijn na een paar uur. Meestal heb ik Meindls, nu Lowe maar ik denk dat ik weer terug ga naar Meindl ondanks de mindere steun aan mijn voeten.

alhambra

alhambra

12-06-2024 om 09:05 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 12-06-2024 om 08:52:

[..]

Dat is beter als bij ons 😅. Mijn broer en ik deden beiden examen maar alleen ik slaagde 🙈

Dat is rot voor jullie allebei.

Knap dat jij en je man zijn afgevallen.

@Suzy, ik hoop op een goede uitslag!

@Ysenda, bij welke winkel kan je schoenen terugbrengen? Bij "mijn" schoenenwinkels, zelfs als ik duidelijk een klacht heb over een tekortkoming van de schoen zelf, moet ik erg aanhouden voordat ze er iets aan doen. Niet passend bij de voet had ik in de winkel moeten ontdekken.

Auwereel schreef op 12-06-2024 om 09:38:

@Ysenda, bij welke winkel kan je schoenen terugbrengen? Bij "mijn" schoenenwinkels, zelfs als ik duidelijk een klacht heb over een tekortkoming van de schoen zelf, moet ik erg aanhouden voordat ze er iets aan doen. Niet passend bij de voet had ik in de winkel moeten ontdekken

De meeste buitensport winkels hebben dat beleid, Bever, Zwerfkei weet ik het zeker van.
Natuurlijk niet buiten gedragen en niet beschadigd met de originele verpakking.

ik ga vanmiddag voor de eerste keer naar mijn nieuwe PT. Ben benieuwd wat we allemaal gaan doen. 

alhambra

alhambra

12-06-2024 om 14:37 Topicstarter

Het is vandaag gelukt om toch te gaan lunchwandelen ondanks de drukte op het werk.
Nu ff pauze maar toch weer naar een stroopwafel gegrepen helaas.

Veel succes met de personal trainer @friezinnetje. 

@dorestad ja dat is ook zo, vergelijken is zinloos. Mogelijk kan ik het ook wel maar tijd ontbreekt ook om het te onderzoeken want zulke afstanden kosten jammer genoeg ook veel tijd die ik nog niet heb. 
Ik deed vanochtend weer een bootcamp. Trainer gaf aan dat ik mooie vooruitgang laat zien. Leuk om te horen. Vanochtend was wel pittig hoor. Bij de zoveelste Lunge brandden mijn bovenbenen echt enorm. Ik kon gewoon niet meer. Ik ging echt flink stuk. 

ik heb gewoon lekker een tompouce op, zoon van vriendin is geslaagd en daar hebben we ons behoorlijk zorgen over gemaakt de afgelopen periode maar dit is toch maar mooi gelukt.

En suzyq, bij jullie ook goed nieuws?

Klinkt als een goede training Ninoea. 

@hier gaat het matig. Gisteravond had ik een etentje buiten de deur als traktatie van een vriendin, daar weer wijn bij gedronken en meer gegeten dan ik normaliter thuis zou doen. Toetje heb ik wel bewust overgeslagen. Met mijn werk is het momenteel heel druk, dat is nog even een week of drie zo en dan is er wat meer rust. Vind het daardoor ook soms lastiger tijd te maken om voldoende te bewegen en goed te eten. De afgelopen nachten ook heel slecht geslapen wat niet meehelpt.

A.s. maandag heb ik weer ergens anders een proefles boksen, eens kijken hoe ik het daar vind.

Gisteren 12000 stappen gezet, en dat was wel eens nodig, twee dagen ervoor bereikte ik niet eens de 5000 (gelukkig wel gefietst en aan yoga gedaan die dagen). Gisteren ook onkruid getrokken en dat voel ik nu (even opzoeken) in mijn rechter deltaspier. Alsof ik daar eergisteren een corona-vaccinatie heb gehad! 

gisteren bij PT geweest, ,vandaag wat spierpijn in de bovenbenen. Maar goed, dat is niet erg. Ging goed, het is even wennen.  Maar wel goed gevoel erbij, rustig aan beginnen. 

alhambra

alhambra

13-06-2024 om 17:25 Topicstarter

Met de lunch heerlijk gewandeld. Kwam blij thuis. Ondertussen ook een stuk minder moe dus ik eet beter.

Ik ben vandaag gaar, dus sla sporten over vandaag.  Maar ook nog geen 11000 stappen dus misschien zo even wandelen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.