Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Friezinnetje schreef op 13-06-2024 om 16:54:

gisteren bij PT geweest, ,vandaag wat spierpijn in de bovenbenen. Maar goed, dat is niet erg. Ging goed, het is even wennen. Maar wel goed gevoel erbij, rustig aan beginnen.

Dag 2 is altijd het ergst bij spierpijn. 😎

Fijn dat je een goed gevoel bij de pt hebt @friezinnetje. Hoe vaak en voor wat voor periode ben je van plan hierbij de trainen? Waar focussen jullie je op? 
Ik heb een dag met tig kleine fietstochtjes erop zitten. In totaal 22 km gefietst en zo’n 8.000 stappen gezet. Volgens mijn Watch zo’n 750 actieve kcal verbrand, maar dat vind ik erg optimistisch. Ik schreef al eerder dat ik thuis veel aan het opruimen ben. Vandaag was een kast in onze slaapkamer aan de beurt. Die is nu weer helemaal netjes. Verder wat plantjes gekocht, een nieuw lijstje voor een schilderijtje gehaald, dat soort dingen om de boel wat op te fleuren. Voelt goed. 
Morgenochtend weer bootcamp. Daarna op de koffie bij een vriendin. 

Ysenda schreef op 13-06-2024 om 19:46:

[..]

Dag 2 is altijd het ergst bij spierpijn. 😎

ik hoop dat ik het er vanavond uitgelopen heb. Samen met mijn zusje 45 minuten gelopen, heerlijk in een ander dorp waar haar dochter moest sporten. Maar ik denk idd morgen nog spierpijn. nou ja, gaat wel weer over  

Ninoea schreef op 13-06-2024 om 21:21:

Fijn dat je een goed gevoel bij de pt hebt @friezinnetje. Hoe vaak en voor wat voor periode ben je van plan hierbij de trainen? Waar focussen jullie je op?

Ik ga eerst 1x per week, om rustig op te starten, ik kan evt uitbreiden op het werk waar ik gratis kan sporten met een trainer erbij. Focus is eerst conditie en ook krachtraining. Maar echt rustig aan omdat ik, door artritis, ook gevoelig ben voor slijmbeursontsteking.  Heb nu eerst voor 10 keer een strippenkaart. Krijg ook oefeningen mee om evt thuis te doen en advies om elke dag een rondje te lopen. Dat lukt nog niet elke dag, maar goed, ook dat opbouwen

Nou, moeders mogen niet ziek zijn toch? Sjonge jonge wat een week was dit. Ik was ziek vanaf maandag, snotverkouden, barstende migraine, de hele mikmak, waardoor ik s nachts ook nog amper kon slapen. En dan moet toch min of meer alles gewoon doorgaan thuis. Gelukkig konden de kinderen de middagen naar de bso en bij vriend(innet)jes spelen. En toen werd ik gisteren ook ineens nog ongesteld met een veel kortere cyclus dan normaal. Dat verklaart dus wel de migraine, maar is wel flink balen, want dan word ik t waarschijnlijk ook precies midden in onze zomervakantie ipv net erna  
Vandaag begon het eindelijk weer een beetje te gaan, maar ben ik dus na het werk wel meteen weer te fanatiek gaan wandelen met man. Ik was super duizelig toen we van die wandeling thuiskwamen. Hopelijk vannacht een redelijke nacht zonder dat ik 100 hoestbuien heb en zonder dat ik meteen geen lucht meer krijg zodra ik ga liggen... 

Dat klinkt niet goed @happyapple. Jij ook al zo’n korte cyclus en je dan ook nog zo beroerd voelen. 

Bah happyapple, heel veel beterschap voor jou!

Ik ben weer aangekomen, het weekend vol feest, uit eten, extra wijntje, minder slaap en daardoor minder opletten heeft er voor gezorgd dat ik weer boven mijn eigen grens ben van 75kg. Stom maar ook echt eigen schuld. Gisteravond zat ik niet lekker in mijn vel en wilde ik gaan snaaien maar ben ik juist een ommetje gaan lopen, dat vind ik wel een goede win.

Morgenochtend weer boksen en verder veel werken dus niet veel tijd voor bewegen maar ik blijf wel proberen meer op mijn eten te letten. Al gaat dat morgenavond weer lastig worden aangezien we waarschijnlijk met mijn neefje naar een pannenkoekenrestaurant gaan....

alhambra

alhambra

14-06-2024 om 17:19 Topicstarter

Ik blijf maar zo moe. Vanavond duik ik er vroeg in. Ik hoop dat ik me morgen beter voel. Vandaag wel in de tuin gewerkt en wat gewandeld

alhambra schreef op 14-06-2024 om 17:19:

Ik blijf maar zo moe. Vanavond duik ik er vroeg in. Ik hoop dat ik me morgen beter voel. Vandaag wel in de tuin gewerkt en wat gewandeld

Heel herkenbaar hoor! Vanochtend kwam er alweer niks uit mijn handen... Maar hopelijk zit er nu wel weer een stijgende lijn in. 

spierpijn was vanmorgen bijna weg. Vandaag op het werk ook veel gelopen. 
Qua eten gaat het wel goed, alhoewel het hier en daar een beetje beter kan. Maar wortels mee naar het werk, komkommer/radijsjes. Grote beker kwark met fruit en granola. Dus dat is prima. 

Hier vanavond uit eten geweest. Over calorieaantal heen maar toch bewuster keuzes gemaakt

Envelop schreef op 13-06-2024 om 08:31:

En suzyq, bij jullie ook goed nieuws?

Klinkt als een goede training Ninoea.

@hier gaat het matig. Gisteravond had ik een etentje buiten de deur als traktatie van een vriendin, daar weer wijn bij gedronken en meer gegeten dan ik normaliter thuis zou doen. Toetje heb ik wel bewust overgeslagen. Met mijn werk is het momenteel heel druk, dat is nog even een week of drie zo en dan is er wat meer rust. Vind het daardoor ook soms lastiger tijd te maken om voldoende te bewegen en goed te eten. De afgelopen nachten ook heel slecht geslapen wat niet meehelpt.

A.s. maandag heb ik weer ergens anders een proefles boksen, eens kijken hoe ik het daar vind.

Yes! Geslaagd hoor! 🥳

Ies

Ies

15-06-2024 om 01:21

Proficiat voor de geslaagden!

Hier ook gaan uiteten. Wel frietjes en speciaal bier, maar geen toetje. Vond dat al best ok! Maarja, volgende week weer, toch maar niet te vaak doen. 

alhambra

alhambra

15-06-2024 om 17:46 Topicstarter

Ik ben oververmoeid. Gelukkig doet mijn man nu de kinderen. Vannacht goed geslapen en toch zat er ik er vanmiddag rond 16 uur er helemaal doorheen. Ben in bed gedoken en net weer wakker. Zo even eten en dan weer mijn bed in. Hopend op een betere dag morgen.

Fijn dat je man het overpakt nu je zo oververmoeid bent. Hopelijk slaap je vannacht weer goed en helpt het je wat. Zelf sliep ik vannacht heel belabberd; ik bleef maar malen. Daardoor ben ik vandaag ook niet helemaal fit. Had ook weinig zin om eruit te gaan en te wandelen of fietsen. Ik vond echter wel dat ik mijn calorieëndoel qua verbruik moest behalen dus met behoorlijk wat tegenzin heb ik iets meer dan een kwartier touwtje gesprongen en een half uur hardgelopen op muziek. Eten is vandaag niet zo best met krieltjes, shoarma, veel knoflook enzo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.