Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ninoea schreef op 03-06-2024 om 18:18:

Vanavond een afspraak bij de logeeropvang van onze dochter. Daar wil ik op de fiets naartoe en mijn man heeft zoiets van “we gaan natuurlijk met de auto”. Het is 5,5 km fietsen. Maar eens zien wie er dit keer meebuigt.



Wie heeft er 'gewonnen'? 

En ik vroeg me idd ook al af waar Moirmel gebleven was. 

Ik was vanmorgen ondanks alcoholvrij weekend en werken toch een kilo zwaarder dan vrijdag maar ja die zak chips vrijdag zal niet meegeholpen hebben
Vanmorgen eerst een gesprek gehad met de huisarts en voelde me daarna al lichter in mijn hoofd ( nu lijf nog ) en volgende week gesprek met iemand anders gepland dus hopelijk helpt dat ook.
Daarna egym gedaan en vanmiddag gewerkt en vanavond met man nog 45 minuten gewandeld. 
Nu dus 14.000 stappen op de teller.

Fijn dat je hoofd al wat lichter voelt @dolfje! Goed dat je weer lekker hebt gewandeld. Stomme kilo … grrr 

Ik heb gewonnen. 🚲

Vanavond lesje hyrox gedaan. Pff mijn conditie is echt bagger. Probeer mijn man ook weer aan het sporten te krijgen. Hij heeft echt te veel overgewicht 

Ik moest opzoeken wat Hyrox is maar het lijkt me een soort crossfit,lijkt me zwaar.

Envelop schreef op 03-06-2024 om 20:46:



De bokszaktraining was lekker maar het blijft voor mij bij een proefles hier. Ben wel heel blij dat ik zo toch ben wezen sporten vanavond en alle buikspieroefeningen die we kregen vielen me erg pittig.

Alleen bokszak lijkt mij ook niet zo leuk. Bij ons is dat vaak alleen laatste paar minuten of als je in drietal bent tijdens de dingen die in tweetallen moeten.

Pands schreef op 03-06-2024 om 22:41:

Vanavond lesje hyrox gedaan. Pff mijn conditie is echt bagger. Probeer mijn man ook weer aan het sporten te krijgen. Hij heeft echt te veel overgewicht

Ik mijn man ook. Die heeft geen mega overgewicht maar op deze manier wordt dat wel ieder jaar kilo of 2-3 erbij en tikt uiteindelijk ook aan. 

De weegschaal was me niet goed gezind vandaag. Eerst gaf hij laagste aan maar toen ik er keer erna op ging staan met telefoon ernaast want die registreert dat gaf hij hoger aan dus dacht hmm misschien foutje dus nog 1 keer erop en weer hoger 🤔. Zonder eten of drinken tussendoor scheelde het in 3 keer 1 kilo.

Due-scimmie schreef op 04-06-2024 om 08:28:

[..]

Alleen bokszak lijkt mij ook niet zo leuk. Bij ons is dat vaak alleen laatste paar minuten of als je in drietal bent tijdens de dingen die in tweetallen moeten.

Het was hier een beetje 1/3 van de tijd op elkaars handschoenen, 1/3 oefeningen als opdrukken/squats/buikspier etc en 1/3 op de bokszak. Heb nu een blauw scheenbeen... Weet niet of dat komt doordat ik dan te hard heb geschopt op de zak zonder scheenbeschermers of omdat ik niet op de juiste manier trap.

Ik ben net ook op de weegschaal gegaan. Bijna een kilo er af! Kan ook komen doordat je de ene keer net wat meer/minder vocht heb maar ben wel blij dat ik onder de, voor mij belangrijke, grens van 75kg was vanmorgen. 74,9kg. Heb ooit met mezelf afgesproken nooit boven de 75 te komen en dat ik anders echt aan de bak moet om eraan te werken.

alhambra

alhambra

04-06-2024 om 12:30 Topicstarter

pff! Druk op het werk en ik moet studeren voor een examen. Gelukkig heb ik al afgesproken om te bewegen samen met iemand anders. Dan ga ik tenminste.

Ik heb nu pauze thuis en hoe fit ik gisteren was vandaag ben ik weer zo moe want was om 3 uur nog /weer wakker. 
Ga eerst even wat eten en dan toch even wandelen want de zon schijnt en ik moet straks weer werken ( in juli veranderd mijn rooster weer dan heb ik die tussentijd vrij niet meer)

net ook op de weegschaal gestaan, aangekomen  niet heel veel. Maar is altijd zo demotiverend.
Mijn man en ik hebben afgesproken op de dagen dat de 1 sport de ander huishouden doet. Ipv op de bank ploffen. Mijn man is vanavond voor het eerst weer gaan sporten. Kids in bed en aan de bak ruim 11000 stappen 

Pands schreef op 04-06-2024 om 23:19:

net ook op de weegschaal gestaan, aangekomen niet heel veel. Maar is altijd zo demotiverend.

Ja hier ook 
En vandaag heb ik een werk ding met lunch dus vanavond zeker gaan wandelen want geen idee hoe het met de beweging vandaag gaat. Moet straks eerst naar iemand toe fietsen dus die beweging krijg ik wel ( is vlakbij mijn werk dus dat is ongeveer hetzelfde) maar dan uur in de auto. En geen idee of dat we een soort klassikaal zittend  gebeuren gaan doen vanochtend of  dat het anders in elkaar steekt. 

Pands schreef op 04-06-2024 om 23:19:

net ook op de weegschaal gestaan, aangekomen niet heel veel. Maar is altijd zo demotiverend.

Ja echt he? 
Hier vandaag gelukkig 'eindelijk' weer gelijk aan mijn 'laagste' gewicht uit deze afvalronde van 2.5 week geleden. Ik schommel steeds een kilo ofzo in een maand denk ik? En uiteindelijk zak ik dan nog wel steeds ietsje lager, maar aangezien er nu pas 5 kilo af is en ik er dus nog 10 a 15 moet, schiet het eigenlijk totaal niet op. 

Hier gaat het ook tergend langzaam . Halve kilo erbij, 7 ons eraf. Per saldo zak ik wel weer gelukkig. En centimeters worden ook steeds minder.  Vind het echter wel héél  frustrerend dat niemand  het lijkt te zien.... inmiddels bijna  10 kilo eraf en ruim 10 cm kwijt bij buik en benen.  Dat moet toch te zien zijn??? Maar niemand  zegt iets erover. En ernaar vragen staat ook zo dom en ijdeltuiterig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.