Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


alhambra

alhambra

03-06-2024 om 10:59 Topicstarter

Gisterenavond heb ik me gewogen en het laagste aantal kilo's van dit jaar!  2,5 eraf

Ies

Ies

03-06-2024 om 11:01

Hier ook migraine, kan beamen dat dat niet zo leuk is (hel!) 
Gisteren ook nog flinke aanval gehad, al heb ik ze erger gehad en kon ik nu slapen met slechts wat brufen. Maar zeurt nog door. 
Ik ga dan ook eten maar val tegenwoordig op een wat minder ongezond repertoire terug, dat is fijn! Brood, kaas, dat soort dingen. 
Scheelt dat hier in huis nauwelijks nog ongezond lekkers te vinden is, dus tsja die keuze is er dan niet. Kan zijn dat er hier en daar wat ligt van kinderen, dochter heeft bijv nu ijs staan in vriezer maar dat kan ik gelukkig best goed laten staan. 
Dolfje, ik ga je wraps onthouden voor als het eens wat minder druk is hier. 

Balen zeg al die migraines hier. Ik heb het gelukkig nooit gehad.

Ik heb me vanmorgen niet gewogen, gister een uitgebreide verjaardag met aansluitend diner gehad.
Ik heb me over mijn mentale drempel van het nieuwe schema gezet. Dit deel van vandaag had ik nog niet alleen gedaan. Daar ben ik wel blij over dat het toch gelukt is.

Vanavond dan nog Yin yoga en daar slaap ik heel goed op. Maar ik ga dat na vandaag niet meer bij de yoga-school doen maar zelf inplannen en via you-tube doen. Dan hoef ik niet na de les nog naar huis te fietsen waar je dan ook weer wakker van wordt.

Hebben jullie ervaring met tabata training? Nog goede you-tubes daarvoor?

@moirmel: hoe gaat het bij jou? Ik zie al een tijdje geen berichtjes van je.

Ysenda schreef op 03-06-2024 om 11:16:

@moirmel: hoe gaat het bij jou? Ik zie al een tijdje geen berichtjes van je.

Ik zie dat hij een ban heeft. 

Miekje6 schreef op 03-06-2024 om 12:18:

[..]

Ik zie dat hij een ban heeft.

hoe zie je dat dan?

Dolfje schreef op 03-06-2024 om 08:04:

Migraine is echt ruk, ik heb ook heel mijn leven al last van heftige hoofdpijnen. Of het altijd migraine is durf ik niet te zeggen. 25 jaar geleden of zo bij de neuroloog geweest ervoor en toen ook spuiten gekregen maar dat was ook niks.
Hier ook vooral rond de menstruatie /in de stopweek last van en ik ben ondertussen al bijna 50 ( duurt niet lang meer )

Ik probeer het altijd eerst weg te krijgen met paracetamol en als het te erg is / wordt, dan neem ik een triptaan. En als dat werkt, zal t wel migraine zijn geweest   

Maar vervelend dat er hier nog een aantal met migraine klachten zijn zeg! Echt niet grappig. 

Ysenda schreef op 03-06-2024 om 12:28:

[..]

hoe zie je dat dan?

op naam klikken 

Ysenda schreef op 03-06-2024 om 12:28:

[..]

hoe zie je dat dan?

Inderdaad zoals Friezinnetje zegt, even bericht van hem zoeken en op de naam klikken. Wat de reden van de ban is weet ik overigens niet. 

Hier een heel fijn maar redelijk ongezond weekend gehad. Zaterdag aan het werk op locatie en daar een verzorgde lunch waar niet echt goede opties bij zaten. Gister een feestje in de middag met taart, chips, wijn etc. Thuis zin om verder te borrelen dus op verzoek van de kids een borrelplank voor het avondeten. Wel met wat gezonde opties erbij maar over het algemeen best wat gezondigd dit weekend en weinig bewogen. 

Vandaag weer even terug in het gareel. Vanavond sparren zie ik nog niet zitten omdat ik nog wel wat last heb van mijn spierkneuzing. Sowieso ben ik nog zoekende waar ik wil kickboksen dus ik heb net bedacht vanavond ergens anders een proefles op de bokszak te doen. Lijkt me heel statisch op zo'n zak ipv met een tegenstanders maar wel leuk eens te proberen.

Woensdag zou ik ook gaan maar moet ik avonds op pad voor mn werk. Donderdag en vrijdagavond is man weg en zaterdag hebben we weer een feest waardoor ik het boksen weer moet missen. Schiet niet op zo!

voor een uitbrakdag ben ik wel aardig actief geweest: 3 wassen gedraaid, 2 opgehangen en 1 in de droger. Bed weer opmaken
gras gemaaid, keuken schoongemaakt, stofzuigen en zo nog even door de badkamer. 

Friezinnetje schreef op 03-06-2024 om 14:27:

voor een uitbrakdag ben ik wel aardig actief geweest: 3 wassen gedraaid, 2 opgehangen en 1 in de droger. Bed weer opmaken
gras gemaaid, keuken schoongemaakt, stofzuigen en zo nog even door de badkamer.

Goed bezig! Fijn dat je van je weekend hebt genoten. Volgend jaar zal anders zijn maar dat betekent niet dat je er dan minder van zal genieten.

Ies

Ies

03-06-2024 om 16:15

Haha Envelop je hebt gewoon teveel feestjes! 
Hier ook wel wat gelegenheden waarbij ik niet zo verantwoord kan eten als ik graag zou willen. Maar het lukt me steeds beter eea toch wat minder onverantwoord aan te pakken. Chips en taart ed weet ik meestal wel te omzeilen. 
Wat betreft migraine: paracetamol doet niets bij mij voor hoofdpijn. Ik moet proberen in te schatten wat het is/ gaat worden. Een kleine aanval krijg ik wel getackeld met brufen. En soms probeer ik nu domperidon uit, lijkt soms wel te helpen. Het misselijk zijn vind ik soms nog erger dan de hoofdpijn. En anders een triptaan idd, die mag ik wel nemen na donperidom. 
Hoe lang duurt zo’n ban gewoonlijk? 

Fijn Ysenda dat je over je mentale drempel hebt kunnen stappen. Ik heb dus ook zo’n drempel met nieuwe sporten starten. Daarom ook zo blij dat ik gestart ben met de bootcamp want dat was niet zozeer een drempel maar eerder een berg. En uiteindelijk viel het na die eerste keer enorm mee en vind ik het prima om te wisselen tussen lestijden en plekken al na naar gelang wat me uitkomt. 

Ik was ook al benieuwd hoe het met @moirnel is. Wellicht dat hij na de ban - er vanuitgaande dat zoiets tijdelijk is - weer terugkomt? 
Ik heb vandaag vooral stukjes gefietst. Met boodschappen doen, naar school en een rondje van 14 km door het bos. Dat rondje is echt wen favoriet rondje van me. Mooi en lekker afwisselend om niet lang te voelen. 

Vanavond een afspraak bij de logeeropvang van onze dochter. Daar wil ik op de fiets naartoe en mijn man heeft zoiets van “we gaan natuurlijk met de auto”. Het is 5,5 km fietsen. Maar eens zien wie er dit keer meebuigt.



En? Is het de fiets of de auto geworden?

Migraine lijkt me echt verschrikkelijk naar, dikke knuffel voor iedereen hier die daar last van heeft.

De bokszaktraining was lekker maar het blijft voor mij bij een proefles hier. Ben wel heel blij dat ik zo toch ben wezen sporten vanavond en alle buikspieroefeningen die we kregen vielen me erg pittig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.