Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Lekker dat je onderweg bent naar het natuurgebied @dolfje. Je beweegt dan wel, maar wel in een fijne setting en ontspannen samen. Die rust waar de anderen het over hebben is inderdaad heel belangrijk.

Gezond Leven is natuurlijk veel meer dan calorieinname en beweging. Het is ook rust, grenzen stellen, gezonde voeding, inspanning, voldoende uitdaging, etc. 
Fijn dat het wat rustiger was in de sportschool en je de wraps over twee dagen hebt kunnen verdelen @alhambra. 
Ik sliep vannacht heel beroerd. Had een feestje en mijn hoofd bleef maar malen door alle prikkels. Ik had echter al een bootcamp gereserveerd dus toch op de fiets gestapt daar naartoe. En dat was eigenlijk wel heel erg lekker. Ik heb bizar veel buikspier- en balansoefeningen gedaan. Heel tof! Ga zo lekker lunchen en daarna onze oudste zoon helpen met zijn boekverslag. 

Moyrrie schreef op 02-06-2024 om 10:48:

Dat herken ik wel Lientje. Dat de pizza niet meer smaakt en dat vind ik positief!

En wat bewegen jullie goed! Dat motiveert me. Afgelopen week heb ik 2 x 20 km gefietst. We waren op vakantie en hebben rustig aan gedaan.

Ik heb nu best wel veel dingen die ik eerst lekker vond en die me nu niet meer smaken. Griekse yoghurt bijvoorbeeld 🫨. 

Lekker gewandeld in een bos met vennen en daarna thuis geluncht en boodschappen gedaan en toen een soort van in slaap gevallen op de bank had het dus blijkbaar echt nodig. Denk dat we straks nog een ommetje gaan maken voor of na het eten. 
Ben een pan kippensoep aan het maken en de cottage cheese wrap die ik de hele tijd op Tiktok tegen kom .
Deze :
https://happyinshape.nl/artikel/607843/viral-op-tiktok-de-baked-cottage-cheese-wrap

Ies

Ies

02-06-2024 om 19:14

Dolfje schreef op 02-06-2024 om 16:10:

Lekker gewandeld in een bos met vennen en daarna thuis geluncht en boodschappen gedaan en toen een soort van in slaap gevallen op de bank had het dus blijkbaar echt nodig. Denk dat we straks nog een ommetje gaan maken voor of na het eten.
Ben een pan kippensoep aan het maken en de cottage cheese wrap die ik de hele tijd op Tiktok tegen kom .
Deze :
https://happyinshape.nl/artikel/607843/viral-op-tiktok-de-baked-cottage-cheese-wrap

Hier ook kippensoep gemaakt vandaag voor zieke familie en partner en ik zijn hele dag ook al niet lekker dus komt goed uit. 
Dus idd die rust pakken! Valt niet mee in de drukte maar heb mijn best gedaan vandaag. Partner slaapt zelfs al en ik zit op 5000 stappen en daar gaat niet veel meer bij komen vandaag.
Laat je weten of de wraps de moeite waard zijn Dolfje? 

De wrap was zeker lekker en heel makkelijk! 
Ik denk alleen dat ik te lang gewacht had dus kon hem niet meer oprollen. Dus ik heb het gewoon belegd.

Oh en nog gewandeld en bijna 13.000 stappen gezet.

Even snel berichtje voor de mensen die de producten van esn gebruiken, ze hebben 20% korting op alles (weet niet tot wanneer).

Hier vandaag een nette 12000 stappen. Ik doe het ervoor vwrgeleken met gisteren die migraine hangdag. Nu nog net iets minder snoepen, de migraine triggerde ook mijn snaaidrang helaas weer eens namelijk.  

mijn ongezonde weekend is over: Vandaag nog lekker aan de borrel geweest en broodje hamburger en een mexicano gehad. Morgen weer in het gareel. 

Dat is toch nog best veel stappen Dolfje en dat terwijl je niet zo fit was. 
Happyapple ik heb 1x in mijn leven migraine gehad als 11 of 12 jarig meisje en ook ‘maar’ gedurende een dag maar wat was dat de hell. Logisch dat je dan niet (veel) beweeegt en fijn dat het nu weer gaat. Heb je vaak last van migraine? 
Vanochtend de bootcamp was heel intensief. Apple beloonde me meteen met een reward voor de meest intensieve training tot nu toe. Behalve het fietsen ernaartoe en terug en een kort stukje naar het centrum en terug met mijn zoon amper bewogen. In totaal zo’n 8400 stappen. 

Friezinnetje schreef op 02-06-2024 om 22:12:

mijn ongezonde weekend is over: Vandaag nog lekker aan de borrel geweest en broodje hamburger en een mexicano gehad. Morgen weer in het gareel.

Hup ik moedig je vast aan voor morgen. En ik hoop dat je echt genoten hebt van je ongezonde weekend!!

Ninoea schreef op 02-06-2024 om 22:13:

[..]

Hup ik moedig je vast aan voor morgen. En ik hoop dat je echt genoten hebt van je ongezonde weekend!

ja, super gezellige dagen gehad. Veel oude bekenden weer getroffen. Het is soms net een reunie. Erg leuk. Volgend jaar zal ik het op een hele andere manier beleven. 

Friezinnetje schreef op 02-06-2024 om 22:16:

[..]

ja, super gezellige dagen gehad. Veel oude bekenden weer getroffen. Het is soms net een reunie. Erg leuk. Volgend jaar zal ik het op een hele andere manier beleven.

Ik hoop dat je het dan net zo gezellig hebt. 

Ninoea schreef op 02-06-2024 om 22:12:

Dat is toch nog best veel stappen Dolfje en dat terwijl je niet zo fit was.
Happyapple ik heb 1x in mijn leven migraine gehad als 11 of 12 jarig meisje en ook ‘maar’ gedurende een dag maar wat was dat de hell. Logisch dat je dan niet (veel) beweeegt en fijn dat het nu weer gaat. Heb je vaak last van migraine?
Vanochtend de bootcamp was heel intensief. Apple beloonde me meteen met een reward voor de meest intensieve training tot nu toe. Behalve het fietsen ernaartoe en terug en een kort stukje naar het centrum en terug met mijn zoon amper bewogen. In totaal zo’n 8400 stappen.

Mwah ik heb er wel vaak last van rond mijn ongesteldheid helaas.  Maar nu was/ is het een ergere aanval dan gebruikelijk, want mijn medicijnen werkten niet voldoende zaterdag. Gisteren hielpen ze gelukkig wel. Ik weet nog niet zeker of het nu over is of dat ik straks nog een keer zo'n pil nodig heb. Zo'n aanval kan ongeveer 72 uur duren helaas en ik voel me toch nog steeds niet helemaal goed nu. 

Migraine is echt ruk, ik heb ook heel mijn leven al last van heftige hoofdpijnen. Of het altijd migraine is durf ik niet te zeggen. 25 jaar geleden of zo bij de neuroloog geweest ervoor en toen ook spuiten gekregen maar dat was ook niks.
Hier ook vooral rond de menstruatie /in de stopweek last van en ik ben ondertussen al bijna 50 ( duurt niet lang meer  )

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.