Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


SuzyQFive schreef op 01-06-2024 om 17:54:

[..]

Saxenda moet je wel blijven gebruiken, ook al zit je op je streefgewicht. Je gaat dan terug naar een onderhoudsdossering.

Dat gaat ze niet doen.  Ze hoopt dat het haar lukt om blijvend anders te gaan eten.  Om niet meer 7 dagen per week 2 glazen wijn bij het eten te nemen. Best lastig wanneer je 8 maanden per jaar op vakantie bent en wanneer je partner door IF zijn overgewicht is kwijtgeraakt en dat gewichtsverlies  al jaren behoudt. 

alhambra schreef op 01-06-2024 om 17:09:

[..]

Herkenbaar je bent dan ook de regie over je eigen dagplanning kwijt. Ik laat ze meestal wel spelen want dat gun ik ze en meestal spelen ze lekker buiten.

Zojuist met één van mijn meiden naar buiten nadat ik tegen haar zei "laten we even buiten een rondje lopen" "laten we" deed het hem.

Ze wilde graag een bal mee en de route bepalen. We kwamen snel bij een speeltuin uit waar een vriendje speelde. Ik heb daarom in de speeltuin maar even wat rondjes gelopen. Voelde me wel een hamster in zo'n tredmolen want klein rondje maar ja

Oh ja dit is ook zo herkenbaar haha dan neem je ze mee op je wandeling / fietstochtje en dan kom je nog niet verder dan de speeltuin op de hoek... 

Hier vandaag trouwens een waardeloze dag.  Migraine die niet weg wilde ondanks de maximale dosis medicijnen. Pil nummer 3 hielp eindelijk, maar die mocht ik pas vanavond innemen. Echt maar zo weinig stappen (3000 ofzo) heb ik al maanden niet meer gezet.  

Nou ja tis wat het is. Morgen hopelijk beter. 

Hopelijk is je dag morgen beter Happy Apple!

Vanochtend wedstrijd gefloten dus veel stappen gezet. Net ook nog even naar speeltuintje geweest en tikkertje gedaan. 21k stappen dus dat is wel even genoeg 

Dagje pretpark gehad met een groep mensen en ruim 10 km gelopen. Als enige van de hele groep het gehouden bij alleen een patatje, de rest at er nog wat bij en aten de hele dag uit zakken snoep.
Het patatje kostte me moeite te nemen, want ik kan dat gewoon niet: afwijken van gezond en buiten mijn 1500 kcal per dag gaan. Dus ik ben trots dat ik het gewoon gedaan heb en ervan genoten heb
( we kregen de lunch gratis en er was ook gewoon niks gezonds te vinden daar  )

Ik was van plan vandaag heel fit te zijn, lag er gisteren voor middernacht in, geen alcohol op en redelijk geslapen maar vroeg wakker en heb nu koppijn en nergens zin in. Dit is ook mijn enige weekenddag omdat ik gisteren gewerkt heb. 
Wil eigenlijk van alles maar tot nu toe nog niks gedaan.

alhambra

alhambra

02-06-2024 om 09:37 Topicstarter

Ga maar lekker even uitrusten Dolfje. Dat heb je nu even nodig. Misschien dat je later vandaag wel ruimte hebt voor je plannen. En misschien niet, dan heb je het uitrusten echt nodig gehad.

Waarschijnlijk rijden we zo even naar een natuurgebied, ff een wandeling maken. Daar heb ik nu meer zin in dan naar de sportschool. Heb wel behoefte aan frisse lucht en ff van die bank af.

Voldoende rust is heel belangrijk om uitdagingen als afvallen, gezonder leven,  sporten naast alles wat we nog meer doen te kunnen volhouden. Soms heb je net meer rust nodig en geeft ons lichaam dat aan maar luisteren we net zo slecht naar dat gevoel als naar ons verzadiging gevoel en rennen we maar door en rennen we vermoeid en wel vaak naar instant good fixes: ongezond.
Dus luister en neem vandaag die extra rust.

alhambra

alhambra

02-06-2024 om 10:21 Topicstarter

Het is 4 weken geleden dat ik in de sportschool was maar nu ben ik er weer. De weegschaal gaf 1,5 kilo minder aan dan de vorige keer!

 Het lukt me eigenlijk alleen op zondagochtend om te gaan en er was de afgelopen weken geen ruimte om op zondag te gaan. Soms ga ik wel doordeweeks maar dan is het druk en staat de muziek harder. Niet fijn als je moe bent van een werkdag. Ga ik liever op het roeiapparaat op zolder of wandelen.

Gisterenavond nog 25 minuten thuis geroeid terwijl ik een serie keek. Vanmiddag nog een fietstochtje om mijn dochter op te halen van een kinderfeestje. Mijn man brengt. 

Gisterenavond 2 wraps gegeten i.p.v. de gebruikelijke 3 omdat ik vol zat. Een overwinning. Straks eet ik de overgebleven wrap als lunch. Dan is het ook op zonder dat ik extra ga eten omdat het anders overblijft.

alhambra schreef op 02-06-2024 om 10:21:

 Soms ga ik wel doordeweeks maar dan is het druk en staat de muziek harder. 

Ik ben gewend om doordeweeks in de ochtend of middag te gaan, nu met nieuwe rooster lukt dat minder. In het weekend vind ik het juist veel te druk.
Zit inmiddels in de auto, man heeft een natuurgebied waar we nog nooit zijn geweest opgezocht.
Als het goed is komen ergens de komende week onze nieuwe elektrische fietsen, zin om dan in het weekend erop uit te gaan. 
Dat ik me een beetje meh voel heeft ook wat andere oorzaken, maar daar ga ik het morgen met de huisarts over hebben.

alhambra

alhambra

02-06-2024 om 10:32 Topicstarter

Er zijn nu max 15 mensen in de sportschool

Ik wens je een goede dag Dolfje en dat je je binnenkort weer wat fijner voelt!

Gisteren  waren  we naar het buitenland , onderhoud  van een graf aldaar.  Daarna  de stad in. Uiteindelijk  pizza gegeten  bij en pizzeria.  Opmerkelijk, het smaakte me niet eens , terwijl  ik er vroeger  zo dol op was. Wel opgegeten want de rest van de dag weinig  gegeten. Enige  plus was 15000 actieve stappen, waarvan veel trappen  en heuvelop. Dus hoop de schade  wat  beperkt te hebben. Qua drinken heb ik het keurig bij water en wat cola zero gehouden.  

Dat herken ik wel Lientje. Dat de pizza niet meer smaakt en dat vind ik positief! 

En wat bewegen jullie goed! Dat motiveert me. Afgelopen week heb ik 2 x 20 km gefietst. We waren op vakantie en hebben rustig aan gedaan. 

ideale tijden in de sportschool zijn afhankelijk van het publiek maar grof kun je wel wat trendanalyse aangeven:
Maandag is het druk: net als goede voornemens de meesten willen de week goed beginnen.
Woensdag-Vrijdag is het rustiger ook in de avonden.
Verder doorde weekse dagen tot 3 uur behalve woensdagochtend: geen scholieren.
Woensdagochtend alle deeltijdwerkende ouders zijn er dus is het drukker.
Weekenden: tot 9 uur prima te doen, daarna wordt het drukker: uitgeslapen of de boodschappen zijn gedaan.

Tussen half 6 en 7 is het vaak rustiger want etenstijd en 's morgens vroeg 6:30 tot 9. 

Daarom train ik doordeweeks om 7 uur en in het weekend om 8 uur.

Hier net sportwedstrijd gespeeld.  Volgens mijn smartwatch bijna 5 km gerend tijdens de wedstrijd. 

Rest van de dag wat rustig aan doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.