Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Dat vind ik ook wel een goede insteek inderdaad! 
Hier loop ik er ook wel vaak tegenaan dat man werken is en de kinderen in en rondom huis spelen met vriend(innet)jes uit de buurt en ik zelf dan dus geen kant op kan. Als ik echt iets moet doen, vraag ik wel aan een van die ouders of ik ff weg kan, maar dat wil ik ook niet steeds doen natuurlijk.  

Je hebt inderdaad hartstikke gelijk. Valkuil waar ik zelf ook met regelmaat in stap.

Ik had een vergelijkbare situatie met jou @dolfje met de chips. Manlief had zin in pistachenoten en ik nam er een en toen werden het twee schaaltjes.

Ugh … volle buik, midden in de nacht naar de wc want het werkte op mijn darmen. Vanochtend meteen ook minder in contact met verzadigingsgevoel en wat teveel gegeten. Dit is het dus zo niet waard. Voor mij meteen weer duidelijk waarom ik het normaal niet koop en hoe dat meteen doorwerkt terwijl je dat eigenlijk niet wil. 

Ik ga zo even wandelen naar mijn vader. Die heeft hulp nodig met zijn nieuwe telefoon. Vanmiddag een feestje. Morgenochtend heb ik een bootcamples gepland. 

zo, ik heb mij door mijn mentale barrière gezet van het hebben van een nieuw schema. Dan is het net of ik niet meer weet wat de oefeningen zijn. Had ik al gezegd dat er een vermoeden autisme is bij mij? (Geuit door diverse professionals, dus niet door een willekeurige voorbijganger) Verandering daar houd ik niet van.

Ik begin dat ook steeds beter te herkennen. Dus nu heb ik me weer naar de sportschool gesleept, en als ik daar ben en ik doe het nieuwe schema gaat het natuurlijk prima. Maar die drempel is best hoog. 

Morgen cardio en de verjaardag van mijn vader, hij wordt 80.

Zo, nu naar huis, naar mijn bak kwark met extra proteïne. Kunnen mijn spieren lekker groeien.

hier 12 km gefietst om bij wedstrijd van nichtje te kijken. Waait best hard. Nu een bak kwark op met granola en fruit. zo nog een cracker. Straks het feest weer in, vanavond ws iets van een snack als maaltijd. Hoop dat ik het wat beter volhou als gisteravond. 

Ies

Ies

01-06-2024 om 12:57

Hier een feestje gehad en daar toch ook weer dingen gehad die ik ‘tegenwoordig’ niet eet. Voel me ook flink opgeblazen en voelt niet zo goed. Terwijl ik het voor mijn (vroegere) doen best heel netjes heb gehouden. Hoe kreeg ik dat vroeger allemaal weg? 

afgelopen dinsdag had ik een gezellige middag met De Dikke Vriendinnenclub.  We kennen elkaar vanaf wat toen nog lagere school was. Dus al een jaar of 47-55. We waren/zijn letterlijk en figuurlijk Dikke Vriendinnen. 

De dikste van ons heeft 6 jaar geleden een Gastric bypass gekregen.  Ze is nu superslank,  het scheelt ruim 60 kilogram. Ze is erg blij met de ingreep maar ze heeft wel galstenen gehad en fiks haaruitval.  Daarnaast is er ontzettend veel buikoverschot en zijn borsten min of meer leeg gelopen. Smetplekken zijn lastig te voorkomen.  Ze geeft aan dat de keuze voor gezonde voeding een groot probleem blijft.  Liever 1 kroket,  wat patat dan groente.  Ze is tegenwoordig continu moe. 
Daarnaast de vriendin die altijd stevig is geweest in buik/maag/borstgebied.  Maar dunne benen.  Wat ik omschrijf als ei op pootjes.  In haar familie komt veel DM Type 2 voor.  In coronatijd is ze met haar partner begonnen met lopen.  Elke dag lopen ze na het avondeten samen minstens 6 km. Verder doet ze boodschappen en woon-werk allemaal op de fiets (geen ebike).  Ze zwemt 2x per week.  Ze is 25 kg afgevallen,  is overal slank. Eet gezond.  Ontbijt,  lunch,  diner,  tussendoortje.  En is fitter dan ooit. 
De volgende is obees.  Zit door hielspoor inmiddels deels in rolstoel.  Beweegt weinig.  Was gewend om 4x per week uit eten te gaan en zich te overeten.  Heeft nu aligners (onzichtbare beugel). Moet deze 22 uur per dag dragen.  Moet dus eet- en drinkmomenten goed plannen (drinken ook want zwarte koffie bijv verkleurt de beugel). Valt hierdoor langzaam maar gestaag af. Inmiddels 7 kg.
Daarnaast de vriendin die Saxenda gebruikt.  Ze kan door knieproblemen slecht lopen,  dus weinig calorieën verbranden.  Ze is, ondanks stress/chronische pijn/slecht slapen/medicatie/ruim na de overgang in een paar weken tijd 6 kg afgevallen.  Ervaart nu "vol" te zitten. Ze gaat door tot het gewenste resultaat hopelijk bereikt is en zal daarna het wellicht als 'kuurtje ' gebruiken.  
Degene die een GBP heeft gehad vertelde dat van 'haar' obesitasgroep van de NOK er diverse mensen waren die de kilo's er weer aan hebben gedronken.  
Het was een leuke middag die niet alleen over gewicht enzo ging. Maar bij ons allemaal zie je dus wel meer lijnen in het gezicht nu we gewicht kwijt zijn.

gister pizza als avondeten, had neiging om dan maar handdoeken in de ring te gooien en chips te halen en mijn vol te eten. Maar heb het niet gedaan. 

Pands schreef op 01-06-2024 om 14:25:

gister pizza als avondeten, had neiging om dan maar handdoeken in de ring te gooien en chips te halen en mijn vol te eten. Maar heb het niet gedaan.

Herkenbaar en gaaf dat je het niet deed! 

Mei: 
7 x 1 uur bootcamp 
8 x 7 minutes 
Ongeveer 250 km gefietst 
Gemiddeld 13.000 stappen per dag 
2 uur en 45 min binnen hardgelopen 

Kledingmaat omlaag gegaan. 

Goed bezig Ninoea!

Net gekeken hier:

  • 16k stappen gemiddeld per dag
  • -2 kg (Maar op beste moment stond ie op -3). 
  • 3 keer gehockeyd, 
  • 3 keer gebokst
  • Denk 10 jeer grow with Jo.

Fietsen niet zo goed te zien want 3x per week totaal 38km per dag op elektrische fiets woon werk verkeer.

Ik heb vandaag gewerkt en ben daar druk bezig geweest en heb nu 8500 stappen gezet.
Na het eten wil ik nog even wandelen.

alhambra

alhambra

01-06-2024 om 17:09 Topicstarter

Happyapple schreef op 01-06-2024 om 09:44:

Dat vind ik ook wel een goede insteek inderdaad!
Hier loop ik er ook wel vaak tegenaan dat man werken is en de kinderen in en rondom huis spelen met vriend(innet)jes uit de buurt en ik zelf dan dus geen kant op kan. Als ik echt iets moet doen, vraag ik wel aan een van die ouders of ik ff weg kan, maar dat wil ik ook niet steeds doen natuurlijk.

Herkenbaar je bent dan ook de regie over je eigen dagplanning kwijt. Ik laat ze meestal wel spelen want dat gun ik ze en meestal spelen ze lekker buiten. 

Zojuist met één van mijn meiden naar buiten nadat ik tegen haar zei "laten we even buiten een rondje lopen" "laten we" deed het hem.

Ze wilde graag een bal mee en de route bepalen. We kwamen snel bij een speeltuin uit waar een vriendje speelde. Ik heb daarom in de speeltuin maar even wat rondjes gelopen. Voelde me wel een hamster in zo'n tredmolen  want klein rondje maar ja  

leuk statistieken
Mei: 1 week Italië 
4x getraind met PT
6x naar de sportschool 
2x hardgelopen
270.000 stappen, gemiddeld iets meer dan 9.000 per dag 
Gewicht: 76,3 naar 75,5
Eigenlijk best prima.

en dan beland je 's middags ineens bij een theatervoorstelling en aansluitend op een terras om de planning van de voorstellingen voor komend weekend en de week door te nemen. 

En vanavond nog naar de film. Nu even snel tussendoor eten. Dat dan wel thuis en zo werd het van een redelijk rustig weekend een druk weekend.

Dorestad schreef op 01-06-2024 om 13:30:

afgelopen dinsdag had ik een gezellige middag met De Dikke Vriendinnenclub. We kennen elkaar vanaf wat toen nog lagere school was. Dus al een jaar of 47-55. We waren/zijn letterlijk en figuurlijk Dikke Vriendinnen.

De dikste van ons heeft 6 jaar geleden een Gastric bypass gekregen. Ze is nu superslank, het scheelt ruim 60 kilogram. Ze is erg blij met de ingreep maar ze heeft wel galstenen gehad en fiks haaruitval. Daarnaast is er ontzettend veel buikoverschot en zijn borsten min of meer leeg gelopen. Smetplekken zijn lastig te voorkomen. Ze geeft aan dat de keuze voor gezonde voeding een groot probleem blijft. Liever 1 kroket, wat patat dan groente. Ze is tegenwoordig continu moe.
Daarnaast de vriendin die altijd stevig is geweest in buik/maag/borstgebied. Maar dunne benen. Wat ik omschrijf als ei op pootjes. In haar familie komt veel DM Type 2 voor. In coronatijd is ze met haar partner begonnen met lopen. Elke dag lopen ze na het avondeten samen minstens 6 km. Verder doet ze boodschappen en woon-werk allemaal op de fiets (geen ebike). Ze zwemt 2x per week. Ze is 25 kg afgevallen, is overal slank. Eet gezond. Ontbijt, lunch, diner, tussendoortje. En is fitter dan ooit.
De volgende is obees. Zit door hielspoor inmiddels deels in rolstoel. Beweegt weinig. Was gewend om 4x per week uit eten te gaan en zich te overeten. Heeft nu aligners (onzichtbare beugel). Moet deze 22 uur per dag dragen. Moet dus eet- en drinkmomenten goed plannen (drinken ook want zwarte koffie bijv verkleurt de beugel). Valt hierdoor langzaam maar gestaag af. Inmiddels 7 kg.
Daarnaast de vriendin die Saxenda gebruikt. Ze kan door knieproblemen slecht lopen, dus weinig calorieën verbranden. Ze is, ondanks stress/chronische pijn/slecht slapen/medicatie/ruim na de overgang in een paar weken tijd 6 kg afgevallen. Ervaart nu "vol" te zitten. Ze gaat door tot het gewenste resultaat hopelijk bereikt is en zal daarna het wellicht als 'kuurtje ' gebruiken.
Degene die een GBP heeft gehad vertelde dat van 'haar' obesitasgroep van de NOK er diverse mensen waren die de kilo's er weer aan hebben gedronken.
Het was een leuke middag die niet alleen over gewicht enzo ging. Maar bij ons allemaal zie je dus wel meer lijnen in het gezicht nu we gewicht kwijt zijn.

Saxenda moet je wel blijven gebruiken, ook al zit je op je streefgewicht. Je gaat dan terug naar een onderhoudsdossering. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.